Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Cascada

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat een auto

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
    Heb hem ook zien staan bij de dealer. Knappe wagen!
    Iedere autoliefhebber die niet merk beinvloed is, moet deze wagen bloedmooi vinden! Gewoon prachtig wat ze voor een redelijke prijs kunnen maken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
      Iedere autoliefhebber die niet merk beinvloed is, moet deze wagen bloedmooi vinden! Gewoon prachtig wat ze voor een redelijke prijs kunnen maken!
      Daar zeg je het zelf al,maar op dit forum zitten veel *badge lovers* natuurlijk.
      Enfin ja , eigenlijk maakt het ook niet uit,ik vind het een kappe bak wat iemand anders vind zal mij een worst wezen.

Comment

• Gisteren ook eens gaan kijken naar de Cascada, en man wat een auto. Is in niks meer te vergelijken met zijn voorganger, de twintop. Deze Cascada speelt echt wel op een hoger niveau, zowel kwa grootte als afwerking. Kwa rijgedrag zal ik moeten wachten tot 10/05. Echt wel een indrukwekkende auto. Een echte wannahave voor een ex-twintop eigenaar zoals mezelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          mooie auto, misschien wel wat jammer dat opel geen zwaardere motor in de lijst heeft tenzij er nog een OPC versie van komt
          dit is een wagen om te cruisen... de 1600 SIDI is voldoende hoor.

Comment

• Rij-impressie: Opel Cascada

Bij het zien van de auto op de foto’s zou je denken dat het hier gaat om de cabrioletversie van de Opel Astra. Maar dan zit je ernaast, want dit is de Cascada en die is wezenlijk anders en staat een trapje hoger op de ladder. Althans, dat beweren ze bij Opel.

Lef kun je Opel niet ontzeggen, want in een economisch moeilijke tijd brengt het merk een auto die een klasse hoger gaat spelen dan z’n voorgangers. In tegenstelling tot de Astra cabrio’s van weleer, krijgt de nieuwe auto daarom een eigen modelnaam: Cascada. Je zou kunnen denken dat dat een marketingtruc is, bedoeld om associaties met de gewone compacte middenklasser te vermijden. Maar bij Opel hebben ze er wel echt werk van gemaakt. Zo is de Cascada bijvoorbeeld aanzienlijk groter dan de Astra. Met een lengte van 4,70 meter overstijgt-ie alles in de compacte cabrio klasse met gemak. Gekeken naar de buitenmaten komt de cabrio dan ook eigenlijk uit in de klasse van bijvoorbeeld de Audi A5 cabriolet. Maar de prijs zit dan weer op het niveau van de Audi A3 zonder dak. Je krijgt dus veel cabrio voor je geld en achterin zitten is dan ook goed te doen, zelfs voor volwassenen. Bovendien zorgt het gestrekte silhouet voor een elegant voorkomen. Een auto die niet aan je aandacht zal ontsnappen. En dat is dan ook één van de belangrijkste functies van de Cascada: Opel als fabrikant van begeerlijke, luxe auto’s op de kaart zetten.
            Wanneer je het, langgerekte, portier opent en binnenstapt, ontkom je toch niet aan associaties met de compacte middenklasser. Men beweert dat het interieur opgewaardeerd is, maar meer dan een strook gestikt leer op het dashboard behelst dat niet. Voor de rest is het krek eender aan de Astra. En daar is niks mis mee, maar tijdens de persintroductie wordt er vooral gehamerd op het premiumkarakter van de auto. En dan ontkom je er niet aan om vergelijkingen te gaan trekken met auto’s als de A5, E-klasse en 3-serie cabrio, die allemaal toch wat mooier zijn van binnen.

Fijne werkomgeving
            Laat je dat vergelijkingsmateriaal achterwege, dan is de werkomgeving van de Cascada absoluut fijn. Je zit diep en desgewenst lekker uit de wind, zodat je ook bij lage temperaturen open kunt rijden. Moet de kap dan toch dicht, dan kan dat rijdend tot een snelheid van 50 kilometer per uur. In zeventien seconden is het dak dicht. Dan valt op dat de auto in gesloten toestand mooi stil is, op de kapconstructie is duidelijk niet bezuinigd. Ook niet op de mogelijke uitrusting, want alles van stuurverwarming tot lederen bekleding is mogelijk. Bovendien kunnen alle veiligheidssystemen die je mag verwachten van een topmodel geleverd worden. Van een systeem dat de weg vóór je in de gaten houdt, tot een dodehoeksensor. Niets wat we niet al kennen, maar je komt niets tekort.
            Opel grijpt de introductie van de Cascada aan om de eerste van een nieuwe lichting motoren te presenteren. Het gaat om de geblazen 1,6-liter viercilinder Spark Ignition Direct Injection, oftewel SIDI. Die vervangt de oude 1.6 Turbo, maar biedt met 170 pk precies 10 pk minder. Wel nam het koppel flink toe, dankzij een overboost produceert het blok maximaal 280 Nm, 50 meer dan de oude motor. Bovendien is dat koppel nu al bij 1.650 toeren beschikbaar, waarmee Opel antwoordt op de kritiek dat hun motoren pas laat op stoom komen. Toch is 170 pk bepaald niet overbemeten voor de Cascada. Door het gewicht van 1.600 kilo presteert de Opel voldoende, maar niet spectaculair. Dat doet vrezen voor de 1.4 Turbo met 140 pk en verlangen naar het hogere koppel van de 2.0 CDTi. Wel is duidelijk merkbaar dat de viercilinder smeuïg is, het piekerige van voorheen is eraf. Daarnaast draait de 1.6 SIDI soepel z’n rondjes en is het blok opmerkelijk stil. Daarmee past het goed bij het flaneer-karakter van de auto.

HiPerStrut
            Want dat de cabriolet gemaakt is om lekker mee te toeren, merk je al na een korte afstand. Sturen gaat ondanks de grote 19 inch wielen relatief licht en hoewel het onderstel stevig is, worden oneffenheden mooi weggewerkt. Last van torderen heeft de Cascada nauwelijks, alleen bij grove gaten is wat beweging in de koets voelbaar. Opel monteert standaard de HiPerStrut-voorwielophanging, afkomstig van de GTC. Die constructie zorgt voor veel tractie en een stabiele wegligging. Denk nou echter niet dat de Opel een sportief model is, want aan dat soort aspiraties maakt het gewicht heel snel een einde. Desondanks staat de auto snel stil, hoewel de remmen het in de bergachtige omgeving rondom Nice het wel zwaar hebben. Opel wil duidelijk hogerop, de vraag is of de klandizie mee wil.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• I love it! Veeeeeel beter dan den twintop!!

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mazda323 Bekijk Berichten
                    I love it! Veeeeeel beter dan den twintop!!

grtz
                    Dat is zeker waar en het is ook een mooie wagen, maar waar ik me steeds meer bij erger is dat opel perse premium wilt worden (de prijs) en oke deze wagen is een stuk groter maar ik denk zeker als ze die net zo groot hadden gehouden als het vorig model, dat met die turbo motoren het rijplezier een stuk beter geweest zou zijn

Comment

• Gisteren op tv een reclame gezien over deze, amai zo een mooie wagen. Opel heeft de laatste tijd mooie modellen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Dit weekend reed eer eentje rond in Nieuwpoort. Heel mooie wagen, zowel met de kap open als met de kap dicht.
                        De witte kleur deed de auto echter geen goed.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Vandaag een proefritje gemaakt met een Opel Cascada 2.0 CDTI 165pk. Heb voor ik de Astra 5d kocht met een Astra Twintop gereden en ik moet zeggen dat de Cascada van een heel ander niveau is. Wat een auto, rijd echt heel goed, heel comfortabel, zelfs op heel slechte wegen. Met het dak open had je in de Twintop soms de indruk dat de voorruit trilde op slechte wegen. Met de Cascada helemaal geen probleem, echt een supercomfortabele cabrio. Wel een cruiser, want snel gaat het niet, ook al heb je 165 pk. Met de kap dicht zou je zelfs kunnen denken dat je in een coupé zit, zo'n goed geïsoleerde kap. Geen rijgeluiden of windgeruis.
                          Ik was echt onder de indruk van de Cascada.

Comment

• cascada 2l biturbo en het is een prachtige auto

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Ben benieuwd. In mijn Saab zit het 1.9 GM-dieselblok, en dat gekletter draagt toch niet echt bij aan de cabrio-ervaring. Dus een goeie benzine is zeker welkom. De prestaties van de 1.6 lijken alvast op pappier toch niet zo gigantisch indrukwekkend: 170 pk en 260 Nm om 1,7 ton in beweging te brengen...
                            ik heb een prachtige witte cascada 2l diesel biturbo en jullie commentaar trekt op niks. ze rijdt goed prachtige afwerking het is gewoon een sublieme auto.

Comment

• vorige week in Lanaken een witte gezien met 20''velgen en bruine kap.. prachtwagen!! imposante verschijning.

Comment

• Zo een prachtige wagen, en blijkbaar verkoopt hij toch wel heel slecht.

De enige die ik tot nu toe heb zien rijden zijn testwagens van Opel dealers.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• vrijdag voor de eerste keer één zien rijden, op de E313 in Herentals...
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Vandaag in AutoGids 882
                                    Tweekamp Audi A5 Cabriolet vs Opel Cascada
                                    Eindresultaat : Opel trekt Audi de broek af
                                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Vorige week in Duitsland ook mijn 1ste gezien, knap hoor!

http://www.autoweek.nl/video/3588/du...s-opel-cascada
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Die blokjes kunnen best nog wel wat meer vermogen leveren.

De Cascada werd officieel onthuld in Genève, maar voor de IAA hadden ze een iets leukere versie meegenomen. De sterkste motor die in de cabrio zal worden geleverd, de 1.6 Turbo met 170 pk, heeft een upgrade gekregen en kan nu ook 200 pk ophoesten. De koppel is met 70 Nm toegenomen naar 300 Nm, maar het verbruik van 6,7 liter per 100 kilometer (158 gram CO2 per kilometer) is vrijwel gelijk gebleven.
                                        Helaas is dit niet zomaar een stukje motormanagement, dus eenvoudig zelf ‘tunen’ is uitgesloten. Opel heeft een nieuw type zuiger in het blok geplaatst waarmee de compressieverhouding is verlaagd. De snelle Cascada komt deze herfst op de markt.

Comment

Comment

Working...
                                          X