Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
    Waar zit die koeling van de egr-klep? Het dampen komt uit de radiator. Ik laat dit binnenkort nakijken, moet toch binnen voor jaarlijks onderhoud. Hopelijk is het geen 1000 €.
    Als je voor de auto staat rechts/vooraan in het motorcompartiment, dus rechts achter de radiator.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de witte Bekijk Berichten
      zal wel aan mij liggen maar hoe komt het dat ik hier nergens op het forum de "bijgevoegde afbeeldingen" kan openen,met welk programma openen jullie het?
      foto's hierboven van corsawim zie ik wel...trouwens wat een knappe wagen vooral de combinatie kleur en velg keuze.
      Zijn zelf ook aan het kijken voor een insignia maar dan de sports tourer cosmo, twijfelen tussen licht grijs of wit.
      de onze is een sportstourer cosmo...kleur silver lake.

hier een witte; wel een OPC-line met 20"-velgen.
      Last edited by ; 03/01/2013, 16:09.

Comment

• Hey bedankt voor de foto's. voorkeur was wit maar moet zeggen dat silver lake hem ook echt wel mooi staat.
        Zie ook dat je als optie bi-xenon hebt...zit hier de AFL verlichting dan ook bij of is dat apart want vind er niets van terug bij de configuratie?

Comment

• ik heb volgende week mijn nieuwe insignia. Heb voor wit gekozen, want vind auto heel goed staan met wit, en full option met opc exterieur + interieur kit.
          Foto's volgen nog.

Dat het maar snel maandag avond is

Comment

Hey bedankt voor de foto's. voorkeur was wit maar moet zeggen dat silver lake hem ook echt wel mooi staat.
            Zie ook dat je als optie bi-xenon hebt...zit hier de AFL verlichting dan ook bij of is dat apart want vind er niets van terug bij de configuratie?
            graag gedaan hoor....AFL-verlichting zit daar inderdaad bij. Je mag altijd eens "life" komen kijken ook hoor :-) Als je foto's van het interieur wil (met de optionele sportzetels) dan vraag je maar...

Wij hadden ook eerst voorkeur voor een witte maar de leasemaatschappij wou dat niet....daarom dus silverlake met panoramisch dak en sportinterieur. hieronder een foto van de voorzijde met AFL :
            Last edited by ; 04/01/2013, 12:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seppe.j Bekijk Berichten
              ik heb volgende week mijn nieuwe insignia. Heb voor wit gekozen, want vind auto heel goed staan met wit, en full option met opc exterieur + interieur kit.
              Foto's volgen nog.

zal wel knap zijn...proficiat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seppe.j Bekijk Berichten
                ik heb volgende week mijn nieuwe insignia. Heb voor wit gekozen, want vind auto heel goed staan met wit, en full option met opc exterieur + interieur kit.
                Foto's volgen nog.

Inderdaad, vooral voor de foto's !

Comment

Hey bedankt voor de foto's. voorkeur was wit maar moet zeggen dat silver lake hem ook echt wel mooi staat.
                  Ook een Silver Lake: kleur is in het echt nog mooier dan op de foto (persoonlijk natuurlijk). Zit, afhankelijk van de lichtinval, een blauwgrijze schijn op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                    graag gedaan hoor....AFL-verlichting zit daar inderdaad bij. Je mag altijd eens "life" komen kijken ook hoor :-) Als je foto's van het interieur wil (met de optionele sportzetels) dan vraag je maar...

Wij hadden ook eerst voorkeur voor een witte maar de leasemaatschappij wou dat niet....daarom dus silverlake met panoramisch dak en sportinterieur. hieronder een foto van de voorzijde met AFL :
                    Gij krijgt graag een ander zijn boetes in de bus zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      de onze is een sportstourer cosmo...kleur silver lake.
                      En heeft dat zin een ecoflex motor met glazen dak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                        En heeft dat zin een ecoflex motor met glazen dak?
                        Als we een ecoflex kozen toendertijd kreeg m'n vrouw een hoger budget om te besteden...dus ja :-)
                        Ivm. met de boetes....als je op straat rijdt dan kan iedereen toch ook je nummerplaat zien....denk je dat ze daar ook niet op de loer liggen.

Comment

• Gisteren plots de melding gekregen handrem service. Het is een elektronische handrem. Heeft hier iemand dat al eens voorgehad?? Hij moet er woensdag al voor binnen (in garantie) maar ben eens nieuwsgierig of dat nog voorkomt.

Comment

• Oeps, even uit het oog verloren dat niet iedereen zijn eigen auto moet betalen
                            Maar aan de andere kant nu ik je verbruik zie ben ik weer iets wijzer.
                            Heb een 118kW (maar zonder ecoflex) met ook zo'n dak van 180 kg en nog eens een Haldex koppeling en flexride er bovenop.
                            Dacht dat het verbruik (+50% meer dan een Astra ST Ecoflex) door de 'verouderde' motor kwam.
                            Gezien de ecoflex het niet beter doet zal het dan wel uitsluitend door het extra gewicht komen.
                            Daarom dat ik me afvroeg waarom iemand een Ecoflex zou willen combineren met extra gewicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                              Oeps, even uit het oog verloren dat niet iedereen zijn eigen auto moet betalen
                              Maar aan de andere kant nu ik je verbruik zie ben ik weer iets wijzer.
                              Heb een 118kW (maar zonder ecoflex) met ook zo'n dak van 180 kg en nog eens een Haldex koppeling en flexride er bovenop.
                              Dacht dat het verbruik (+50% meer dan een Astra ST Ecoflex) door de 'verouderde' motor kwam.
                              Gezien de ecoflex het niet beter doet zal het dan wel uitsluitend door het extra gewicht komen.
                              Daarom dat ik me afvroeg waarom iemand een Ecoflex zou willen combineren met extra gewicht.
                              Op welk verbuik zit jij?
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Hier ook een ST 130pk, inclusief pano dak.
                                Voor mij, meer dan een vlotte motor ondanks blijkbaar het zware dak. (wel een zeer aangename optie)
                                Met een volle tank doe ik minstens 1000km, dus vind ik dat meer dan redelijk.

Corsawim, ik heb gemerkt dat jij me ook het eén en ander zou kunnen bijbrengen op vlak van onderhoud van de wagen (reiniging)

Ik stuur jou hierover binnenkort eens een mailtje.

Fijn weekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                  Hier ook een ST 130pk, inclusief pano dak.
                                  Voor mij, meer dan een vlotte motor ondanks blijkbaar het zware dak. (wel een zeer aangename optie)
                                  Met een volle tank doe ik minstens 1000km, dus vind ik dat meer dan redelijk.

Corsawim, ik heb gemerkt dat jij me ook het eén en ander zou kunnen bijbrengen op vlak van onderhoud van de wagen (reiniging)

Ik stuur jou hierover binnenkort eens een mailtje.

Fijn weekend.
                                  Dat heb je heel goed opgemerkt.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                    Op welk verbuik zit jij?
                                    Gemengd 7.3 l/100. Maar zaten veel nationale wegen bij met stop and go. Niet echt bevorderlijk voor het verbruik van een zware auto.
                                    Eerste 3 maand van dit jaar dagelijks veel autosnelweg. Zullen daarna terug evalueren.
                                    Alhoewel vriendin is dan de bestuurster en heeft nogal een zware voet en sportieve rijstijl.
                                    De Insignia was ook haar idee Was ik eindelijk over dat gezeur van het optrekvermogen van de Ecoflex 1.3 af.
                                    nb.mijn Astra break van 2000 zat aan 5 liter en de ecoflex van 2008 aan 4.5 (gemeten over 78.000 km).
                                    Vlot rijdt de Insignia 118 kW genoeg. Het panodak was eigenlijk een optie voor onze golden (de break natuurlijk ook).
                                    Wat ie wel niet zo leuk vond is dat de koffer van de Insignia kleiner aanvoelt dan dat van de Astra (lager dak).
                                    En aan de Infinity heeft ie een grondige hekel ,maar wij niet. De woofer zit nl. vlak onder zijn kont.
                                    Last edited by ivob2; 05/01/2013, 06:49.

Comment

• @underwood :doe gerust

Comment

• Een vraagje voor sommigen hier...

Ben van plan andere velgen te koop voor de insignia en zit nu met maat 225/55/r17 maar zou graag 18 inch velgen originele van opel hebben
                                        Alleen twijfel aan het verbruik en of je het verschil zult merken aan rijden en optrekken heb een 160 Pk origineel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                          Een vraagje voor sommigen hier...

Ben van plan andere velgen te koop voor de insignia en zit nu met maat 225/55/r17 maar zou graag 18 inch velgen originele van opel hebben
                                          Alleen twijfel aan het verbruik en of je het verschil zult merken aan rijden en optrekken heb een 160 Pk origineel...

Ik denk dat je aan de prestaties niet veel gaat merken...misschien dat hij wel iets harder gaat aanvoelen en wat meer rolgeluiden kan produceren...het verbruik zal uiteraard ietsje hoger liggen.

Comment

Working...
                                          X