Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
    Een vraagje voor sommigen hier...

Ben van plan andere velgen te koop voor de insignia en zit nu met maat 225/55/r17 maar zou graag 18 inch velgen originele van opel hebben
    Alleen twijfel aan het verbruik en of je het verschil zult merken aan rijden en optrekken heb een 160 Pk origineel...
    de verschillen zullen zodanig miniem zijn dat je het niet gaat merken.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Mijn zomerbanden zijn Bridgestones 245/45 R18 (Opel 8Jx18 velgen) en de winterbanden zijn Dunlop Wintersport 3D 225/50 R17 (RC 19 7x17 velgen).
      Ik merk geen verschil in verbruik.

Comment

• Tussen de 18 inch en 20 inch was het verschil in verbruik echt minimaal.
        2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
        2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
        2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Ben nu even in gelogd met de account van mijn pa.

Toen zijn Insignia werd afgeleverd stond deze al op winterbanden. Liggen Dunlop SP Wintersport M3 banden om de originele velgen, dus in 245/45 R18.
          Hij zit nu gemiddeld over 8500km op de 1:16, is een 160pk EcoFLex.

Wat wel een hele verbetering ten opzichte van de vorige Insignia is, dat de reactiekrachten in het stuur met gas geven niet meer merk baar zijn. De vorige was een 1.6T, deze trok hard aan t stuur wanneer je op het gas ging. Bij de 2.0CDTI is hier niks meer van waar te nemen. Wel jammer dat de mooie Pomegranate red niet meer te bestellen is...
          Last edited by ; 07/01/2013, 23:52.

Comment

• Gisteren ook de brief van Opel mogen ontvangen in verband met de update voor de ECM-module (of hoe dat beest ook heet). Vandaag langs gegaan bij de garage, want, rijdende met een leasewagen, word ik verondersteld deze te behandelen als een goede huisvader...
            Reactie in de garage : er is al een nieuw schrijven onderweg, want er is een update van de update. Deze zal eind januari, begin februari beschikbaar zijn. komt u dan maar even terug....

....Leuke jongens daar bij Opel....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
              Een vraagje voor sommigen hier...

Ben van plan andere velgen te koop voor de insignia en zit nu met maat 225/55/r17 maar zou graag 18 inch velgen originele van opel hebben
              Alleen twijfel aan het verbruik en of je het verschil zult merken aan rijden en optrekken heb een 160 Pk origineel...
              Mijn normale banden zijn Bridgestones 245/45 R18 en de winterbanden zijn Semperit 225/50 R17. Het verschil in verbruik is klein: de winterbanden zijn iets zuiniger (max 0,2l/100km); maar de Bridgestones rijden zachter en stabieler.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                Gisteren ook de brief van Opel mogen ontvangen in verband met de update voor de ECM-module (of hoe dat beest ook heet). Vandaag langs gegaan bij de garage, want, rijdende met een leasewagen, word ik verondersteld deze te behandelen als een goede huisvader...
                Reactie in de garage : er is al een nieuw schrijven onderweg, want er is een update van de update. Deze zal eind januari, begin februari beschikbaar zijn. komt u dan maar even terug....

....Leuke jongens daar bij Opel....
                Dat geldt ook voor Opel Nederland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
                  Dat geldt ook voor Opel Nederland
                  Hebben jullie je brief ook in het Frans gekregen? (of in het Fries?)

Comment

• Hoeveel km doen jullie ongeveer met je banden, zowel zomer als winterbanden???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                      Hoeveel km doen jullie ongeveer met je banden, zowel zomer als winterbanden???
                      Ik heb met m'n 4 Goodyear Eagle banden (245/35 R20) 38000 km gedaan. Ik heb nu Pirelli P-Zero maar heb mijn zware botten uitgedaan en hoop daarmee wat meer km's mee te doen . Met m'n winterbanden Dunlop Wintersport 3D (235/45 R18 )heb ik 12000 km en weinig of geen slijtage.
                      Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                      Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                      Opel Zafira 1.8 85kw
                      VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                      Mazda 323F 1.6 66kw
                      Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                      Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Mijn bakske wordt binnenkort 4 jaar en moet voor de 1ste keer naar de keuring.
                        Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                        Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                        Opel Zafira 1.8 85kw
                        VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                        Mazda 323F 1.6 66kw
                        Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                        Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• iemand ervaring met sneeuwkettingen op een Insignia sport tourer 245 -45 R18?
                          In de catalogus staat dat deze niet zouden samengaan met sneeuwkettingen?

Groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                            @underwood :doe gerust
                            @ corsawim: You've got mail.

Comment

• jij ook

Comment

• Mischien iemand interesse in xenon koplampen voor insignia de stuurdozen zitten er bij alleen de ampullen zitten er niet bij (wegens stopzetting project ) foto's volgen nog
                                mvg DCAT
                                Last edited by ; 15/01/2013, 08:37.

Comment

• Enkele wintervraagjes:
                                  - de deuren en ramen van de Insignia zijn soms vrij hard vastgevroren. Ik krijg ze amper open. Wat valt daaraan te doen?
                                  - gisteren reed ik voor het eerst nog eens overdag met mijn auto rond en zag ik op een afstand dat men de winterbanden verkeerd gemonteerd heeft. Er liggen 2 merken winterbanden op, maar men heeft merk 1 linksvoor en rechtsachter gemonteerd en merk 2 omgekeerd. Lijkt mij niet ideaal, klopt dat?
                                  - en een vraagje ivm de auto van mijn vrouw (oudere Chevrolet Nubira, dus onderhuids ook Opel): centrale deurvergrendeling van haar deur is regelmatig vastgevroren. Valt daar iets aan te doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Enkele wintervraagjes:
                                    - de deuren en ramen van de Insignia zijn soms vrij hard vastgevroren. Ik krijg ze amper open. Wat valt daaraan te doen?
                                    - gisteren reed ik voor het eerst nog eens overdag met mijn auto rond en zag ik op een afstand dat men de winterbanden verkeerd gemonteerd heeft. Er liggen 2 merken winterbanden op, maar men heeft merk 1 linksvoor en rechtsachter gemonteerd en merk 2 omgekeerd. Lijkt mij niet ideaal, klopt dat?
                                    - en een vraagje ivm de auto van mijn vrouw (oudere Chevrolet Nubira, dus onderhuids ook Opel): centrale deurvergrendeling van haar deur is regelmatig vastgevroren. Valt daar iets aan te doen?
                                    Ik moest ook alle winters de rubbers invetten. Inspuiten met silicone spray helpt ook goed.
                                    Tenslotte hebben ze de achterste rubbers vervangen. Er zaten geen afvoer gaten in.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Facelift Opel Insignia.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                                        Daar is hier al een tijdje een topic over in 'scoops'

http://www.autoforum.be/showthread.p...gnia-(Facelift)
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          de verschillen zullen zodanig miniem zijn dat je het niet gaat merken.
                                          Niet merken?
                                          Op mijn zomer 18 inch banden zit ik rond de 8.1. Op mijn winterbanden rond de 7.4. Lijk me toch al redelijk wat...

Comment

Working...
                                          X