Oorspronkelijk geplaatst door stevie007
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part IV)
Collapse
X
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Tussen de 18 inch en 20 inch was het verschil in verbruik echt minimaal.
Comment
-
Ben nu even in gelogd met de account van mijn pa.
Toen zijn Insignia werd afgeleverd stond deze al op winterbanden. Liggen Dunlop SP Wintersport M3 banden om de originele velgen, dus in 245/45 R18.
Hij zit nu gemiddeld over 8500km op de 1:16, is een 160pk EcoFLex.
Wat wel een hele verbetering ten opzichte van de vorige Insignia is, dat de reactiekrachten in het stuur met gas geven niet meer merk baar zijn. De vorige was een 1.6T, deze trok hard aan t stuur wanneer je op het gas ging. Bij de 2.0CDTI is hier niks meer van waar te nemen. Wel jammer dat de mooie Pomegranate red niet meer te bestellen is...
Comment
-
Gisteren ook de brief van Opel mogen ontvangen in verband met de update voor de ECM-module (of hoe dat beest ook heet). Vandaag langs gegaan bij de garage, want, rijdende met een leasewagen, word ik verondersteld deze te behandelen als een goede huisvader...
Reactie in de garage : er is al een nieuw schrijven onderweg, want er is een update van de update. Deze zal eind januari, begin februari beschikbaar zijn. komt u dan maar even terug....
....Leuke jongens daar bij Opel....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenEen vraagje voor sommigen hier...
Ben van plan andere velgen te koop voor de insignia en zit nu met maat 225/55/r17 maar zou graag 18 inch velgen originele van opel hebben
Alleen twijfel aan het verbruik en of je het verschil zult merken aan rijden en optrekken heb een 160 Pk origineel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk BerichtenGisteren ook de brief van Opel mogen ontvangen in verband met de update voor de ECM-module (of hoe dat beest ook heet). Vandaag langs gegaan bij de garage, want, rijdende met een leasewagen, word ik verondersteld deze te behandelen als een goede huisvader...
Reactie in de garage : er is al een nieuw schrijven onderweg, want er is een update van de update. Deze zal eind januari, begin februari beschikbaar zijn. komt u dan maar even terug....
....Leuke jongens daar bij Opel....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk BerichtenDat geldt ook voor Opel Nederland(of in het Fries?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk BerichtenHoeveel km doen jullie ongeveer met je banden, zowel zomer als winterbanden???. Met m'n winterbanden Dunlop Wintersport 3D (235/45 R18 )heb ik 12000 km en weinig of geen slijtage.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten@underwood :doe gerust
Comment
-
Enkele wintervraagjes:
- de deuren en ramen van de Insignia zijn soms vrij hard vastgevroren. Ik krijg ze amper open. Wat valt daaraan te doen?
- gisteren reed ik voor het eerst nog eens overdag met mijn auto rond en zag ik op een afstand dat men de winterbanden verkeerd gemonteerd heeft. Er liggen 2 merken winterbanden op, maar men heeft merk 1 linksvoor en rechtsachter gemonteerd en merk 2 omgekeerd. Lijkt mij niet ideaal, klopt dat?
- en een vraagje ivm de auto van mijn vrouw (oudere Chevrolet Nubira, dus onderhuids ook Opel): centrale deurvergrendeling van haar deur is regelmatig vastgevroren. Valt daar iets aan te doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenEnkele wintervraagjes:
- de deuren en ramen van de Insignia zijn soms vrij hard vastgevroren. Ik krijg ze amper open. Wat valt daaraan te doen?
- gisteren reed ik voor het eerst nog eens overdag met mijn auto rond en zag ik op een afstand dat men de winterbanden verkeerd gemonteerd heeft. Er liggen 2 merken winterbanden op, maar men heeft merk 1 linksvoor en rechtsachter gemonteerd en merk 2 omgekeerd. Lijkt mij niet ideaal, klopt dat?
- en een vraagje ivm de auto van mijn vrouw (oudere Chevrolet Nubira, dus onderhuids ook Opel): centrale deurvergrendeling van haar deur is regelmatig vastgevroren. Valt daar iets aan te doen?
Tenslotte hebben ze de achterste rubbers vervangen. Er zaten geen afvoer gaten in.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
http://www.autoforum.be/showthread.p...gnia-(Facelift)Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichtende verschillen zullen zodanig miniem zijn dat je het niet gaat merken.
Op mijn zomer 18 inch banden zit ik rond de 8.1. Op mijn winterbanden rond de 7.4. Lijk me toch al redelijk wat...
Comment
Comment