Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
    Dark mahony en hij was met veel liefde behandeld en gewassen met alle Meguiars kuisproducten na een week terug swirls te zien.
    Ik wist de naam niet meer.
    Heb dan maar eens gekeken op de configurator en mercure red was zowat het enige dat in de buurt kwam.
    Is dark mahony al niet meer te bestellen of heb ik er over gekeken.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dark mahony en hij was met veel liefde behandeld en gewassen met alle Meguiars kuisproducten na een week terug swirls te zien.
      swirls verdwijnen enkel door ze te verwijderen en niet door ze te maskeren met allerlei "kuisprodukten"...de meeste okkasiehandelaars zetten er bij aflevering een dikke laag van maskeerprodukten op met siliconen en fillers...geen kras meer te zien tot na een paar weken...na een kuisbeurt of een aantal regenbuien...en daar zijn ze terug in alle glorie :-)

Dus : eerste de krassen verwijderen en daarna behandelen met beschermingsprodukten... Meguiars heeft beide produkten in hun gamma.

Comment

• Heb ik al meerder malen gedaan heb zowat alle producten van Meguiers zelfs de professionele machine en de swirls zijn dan ook daad werkelijk weg. Maar na een twee tal weken zie ik ze terug verschijnen.

Comment

Heb ik al meerder malen gedaan heb zowat alle producten van Meguiers zelfs de professionele machine en de swirls zijn dan ook daad werkelijk weg. Maar na een twee tal weken zie ik ze terug verschijnen.
          Dan moet je een beetje polieren vrees ik. Daar zijn wel andere en betere producten voor dan het commerciële Meguiars.

Comment

• Eindelijk een verdict omtrent de handrem foutmelding. Module van de elektronische handrem kapot. Maar goed dat het in garantie is, anders had het mij 560 euro gekost zonder werkuren. Ze hadden dit nog nooit voorgehad, natuurlijk ben ik weer de eerste, gelijk gewoonlijk.

Comment

• Vandaag de nederlandse brief gekregen in verband de software update, contact opgenomen met dealer wat blijkt de software staat nog steeds niet op punt! Zodoende mogen ze deze nog niet uitvoeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
                Yep, idem hier. 70000 km. Auto heeft maandelijks wel een nieuw probleem...
                - Distributieriem al moeten laten vervangen.
                - Schokkende motor bij warm weer. (airco moet nog niet te zot draaien).
                - Blazen van de motor door defecte EGR klep en dit zelfs 2maal!!! .
                - Defect in een leiding van de servo, hierdoor zoemand en ratelend geluid gehad.
                - Defecte turboregeling waardoor wagen schokte.
                - Defect in de boordcomputer.
                - Roldeskel van koffer was na 1 weke al stuk.
                - Toerental software update moeten krijgen voor je kan het al raden, weeral schokken van de motor.
                - Airco compressor defect gegaan.
                - Gloeibougie defect.
                - Polybelt defect.
                - Remzadels achteraan moeten laten herstellen.
                Dat er sofware updates nodig zijn voor nieuwe modellen kan ik verstaan maar zoveel???
                Prestaties op zich zijn goed van de wagen en hij zit zalig, dat is het inderdaad... Moest ik een brokkenpiloot zijn en mijn wagen elke dag afbeulen dan kan ik dit verstaan maar dat is nu net niet het geval.
                NOOIT koop ik nog een Opel na deze ervaring, ik ben het STRONTzat. Echt spijt van mijn keus. En excuses voor het taalgebruik maar hoe zou je zelf zijn...
                Had ik toch maar iets meer uitgegeven aan die BMW waar ik toen ook over nadacht...
                Mijn pa rijdt nu in zijn 2e Insignia.
                De eerste was een 1.6T Executive, daar heeft hij in 3,5 jaar tijd 155.000km mee gereden. Het enige mankement in die 3,5 jaar is een defecte stoelverwarming geweest. Dit is een bekend probleem van de eerste Insignia's. Verder gewoon om de 30.000km een beurt gehad zonder bijzonderheden. 1 week voor de levering van de huidige Insignia ging er een lampje van de kentekenverlichtingkapot, verder geen enkele storing of mankement gehad.

De huidige Insigina is een 2.0CDTI 160pk Ecoflex, weer een Cosmo met wat opties. Deze heeft nu 10.000km gereden, tot nu toe geen problemen gehad. Hopen dat deze het net zo voortreffelijk doet als de vorige.

Denk dat je gewoon echt pech met je auto hebt... Elke merk heeft wel een paar van die auto's er tussen zitten, het is alleen balen dat jij daar nu de dupe van bent... Succes in ieder geval.

Comment

• Weet iemand hoe je de ruitensproeier moet afstellen? Hij spuit een beetje langs de vooruit bij mij. Kan ik dit zelf doen met een naald of zo? Of moet ik hiervoor naar de dealer voor een special tool? Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door polle90 Bekijk Berichten
                    Weet iemand hoe je de ruitensproeier moet afstellen? Hij spuit een beetje langs de vooruit bij mij. Kan ik dit zelf doen met een naald of zo? Of moet ik hiervoor naar de dealer voor een special tool? Thanks
                    Naald in het kopje steken en afstellen.

Comment

• Polleke2 dit gaat niet lukken. Ik heb juist op het engels forum gezocht en blijkbaar heeft men een special tool nodig om dit te doen. Dit zou wel zelf te maken zijn. Ik ga in de week eens proberen en anders maar naar de dealer gaan.

Comment

• De tool die je nodig hebt om de ruitensproeiers af te regelen bestaat wel degelijk. In mijn garage wisten ze eerst ook niet wat de correcte benaming was. Nadat ik - als klant :p - hun deze info gaf hebben ze het besteld ...

Via een zeer betrouwbaar iemand op dit forum heb ik onderstaande informatie gekregen:

BO-49380: Adjusting Tool, Windshield Spray Nozzle

En nu allemaal jullie garagist wat slimmer maken ;-)

Comment

• Elke dealer zal dit hebben liggen.
                          Opel Insignia OPC
                          BMW X5 3.0i
                          Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
                            Yep, idem hier. 70000 km. Auto heeft maandelijks wel een nieuw probleem...
                            - Distributieriem al moeten laten vervangen.
                            - Schokkende motor bij warm weer. (airco moet nog niet te zot draaien).
                            - Blazen van de motor door defecte EGR klep en dit zelfs 2maal!!! .
                            - Defect in een leiding van de servo, hierdoor zoemand en ratelend geluid gehad.
                            - Defecte turboregeling waardoor wagen schokte.
                            - Defect in de boordcomputer.
                            - Roldeskel van koffer was na 1 weke al stuk.
                            - Toerental software update moeten krijgen voor je kan het al raden, weeral schokken van de motor.
                            - Airco compressor defect gegaan.
                            - Gloeibougie defect.
                            - Polybelt defect.
                            - Remzadels achteraan moeten laten herstellen.
                            Dat er sofware updates nodig zijn voor nieuwe modellen kan ik verstaan maar zoveel???
                            Prestaties op zich zijn goed van de wagen en hij zit zalig, dat is het inderdaad... Moest ik een brokkenpiloot zijn en mijn wagen elke dag afbeulen dan kan ik dit verstaan maar dat is nu net niet het geval.
                            NOOIT koop ik nog een Opel na deze ervaring, ik ben het STRONTzat. Echt spijt van mijn keus. En excuses voor het taalgebruik maar hoe zou je zelf zijn...
                            Had ik toch maar iets meer uitgegeven aan die BMW waar ik toen ook over nadacht...
                            Dat schokken heb ik ook almeer dan een jaar... het zijn de injectoren die niet goed tegen de additieven kunnen die in de diesel zitten.
                            Ik heb een onderhoudcontract en ze wegeren nu al om de injectors te vervangen.. ze kappen er nu telkens een buske cleaner in...

Koen
                            Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                              Dat schokken heb ik ook almeer dan een jaar... het zijn de injectoren die niet goed tegen de additieven kunnen die in de diesel zitten.
                              Ik heb een onderhoudcontract en ze wegeren nu al om de injectors te vervangen.. ze kappen er nu telkens een buske cleaner in...

Koen
                              Bij mij hebben ze de egr klep gereinigd en het was over.

Trek eens een dag de sensor van de ergr klep uit en kijk dan eens of je het nog hebt.

Dit is hier al uitvoerig besproken geweest inclusief foto "reportage".
                              den borre

Int3x0r

Comment

• De laatste tijd heb ik redelijk wat problemen met telefoneren met de DVD800, iemand anders ook al voorgehad?

1e probleem: telefoon is gekoppeld, ik kan telefoons aannemen, maar als ik wil bellen zegt hij dat hij het adresboek niet kan vinden. (of zoiets)
                                Bluetooth even afzetten en daarna terug aan, lost dit meestal op, maar is toch wel vervelend.

2e probleem: zeer slechte kwaliteit tijdens het bellen.
                                Enkele malen gehad dat ik mijn vrouw wilde bellen, maar ik hoorde telefoon niet overgaan en daarna hoorde ik mijn vrouw ook niet. Ze zei achteraf dat zei ook niets hoorde.
                                En ook met verscheidene anderen contacten voorgehad dat de geluidskwaliteit ZEER slecht is, onverstaandbaar eigenlijk.
                                Laatste maal, direct kunnen parkeren, bluetooth afgezet en met GSM zelf gebeld: perfecte kwaliteit.
                                Dus het lijkt me toch aan de DVD800 te liggen.

Ik vond het een mooi systeem, maar als het niet goed werkt...

Comment

• Ik ben met de DVD800 zelfs zover niet gekomen.
                                  Bellen (noodzakelijkerwijs dus via voicecontrol) en opgebeld worden doet ie zonder problemen. Na een 10-tal seconden ook steeds automatische BT verbinding.
                                  Hij is er echten nooit in geslaagd het adresboek van mijn gsm over te nemen.
                                  Aan de gsm (Samsung) zal het wel niet liggen want de BT carkits op het werk (Pioneer) nemen zonder problemen de adresboeken (van dezelfde gsm) over.

Comment

• Ook ik had problemen met mijn samsung S8300 dus heb dan maar een Nokia aangeschaft en die werkt zonder problemen ook zelfs de goedkopere van mijn vrouw. De DVD 800 ondersteund niet volledig de samsungs.

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                    Ik ben met de DVD800 zelfs zover niet gekomen.
                                    Bellen (noodzakelijkerwijs dus via voicecontrol) en opgebeld worden doet ie zonder problemen. Na een 10-tal seconden ook steeds automatische BT verbinding.
                                    Hij is er echten nooit in geslaagd het adresboek van mijn gsm over te nemen.
                                    Aan de gsm (Samsung) zal het wel niet liggen want de BT carkits op het werk (Pioneer) nemen zonder problemen de adresboeken (van dezelfde gsm) over.

Comment

• Ik heb dat probleem ook met de samsung. Met vorige nokia was geen enkel probleem voor het adresboek en met de samsung werkt het niet goed.

Comment

• Dat ligt niet aan uw dvd800, maar aan uw gsm, sommige toestellen hebben SAP (sim acces profile), en daar ligt het probleem...
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Is vooral afgesteld op de Apple producten.
                                          Bij Samsung komt er elke week een nieuw model op de markt, het is bij andere merken hetzelfde met Samsung telefoons.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X