Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Is vooral afgesteld op de Apple producten.
    Bij Samsung komt er elke week een nieuw model op de markt, het is bij andere merken hetzelfde met Samsung telefoons.
    Ik heb een Iphone en die werkt inderdaad perfect.
    Alleen is het jammer dat de Iphone geen SAP functie heeft.
    Dat maakt de DVD800 en de Navi900 juist interessant.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Is vooral afgesteld op de Apple producten.
      Bij Samsung komt er elke week een nieuw model op de markt, het is bij andere merken hetzelfde met Samsung telefoons.
      Pioneer (waarvan sommige al 4 jaar oud) en Samsung werken nochtans perfect samen.
      En de Pioneer ziet zowel het telefoonboek op de SIM kaart als dit op de telefoon zelf.

      Comment


      • Ik heb een Sony XPeria Ray met Android 2.3.
        Vond ik perfect werken in het begin, maar nu dus minder.

        Wat ik wel tof vind is dat je meerdere telefoons kan koppelen: als ik er niet mee rij, dan koppelt hij aan de Nokia van mijn vrouw.
        Is tegenwoordig wel op meer wagens, maar toch niet op de Parrot in mijn vorige wagen.

        Comment


        • Meerdere telefoons koppelen is idd geen probleem.

          Comment


          • Cleaner

            Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Dat schokken heb ik ook almeer dan een jaar... het zijn de injectoren die niet goed tegen de additieven kunnen die in de diesel zitten.
            Ik heb een onderhoudcontract en ze wegeren nu al om de injectors te vervangen.. ze kappen er nu telkens een buske cleaner in...

            Koen
            Yep, cleaner ook al getest. Dit werkt wel degelijk totdat de naftbak leeg is. Eens terug volgetankt komt het schokken onmiddelijk weer terug. Heb al lang al mogelijke merken uitgetest. Echt geen idee waar ik dan uiteindelijk best ga tanken. Hoe dan ook zou dit toch ook weeral niet mogen. "Vervuilde" diesel waar je dan telkens een aditief zou moeten bijgieten.. komaan jongens... even serieus... om nog maar te zwijgen over die EGR klep laten kuisen.. die is al twee maal vervangen geweest... :-) Tis zoals jullie zeggen, zal er geen chance mee hebben zeker... :-)

            Comment


            • Al 2x EGR klep laten vervangen?
              Op mijn Passat heb ik die tegen de 120.000km 1x moeten laten vervangen (het waren wel 2 kleppen)

              Ik moet toch ook beginnen twijfelen aan de kwaliteit van Opel.
              Vandaag ging mijn kofferklep niet meer los.
              Is geen elektrische, dus is het de sensor in het handvat of zo?
              Iemand al voorgehad, kan je die zelf nog losmaken, of is dit een trip naar de garage?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
                Yep, cleaner ook al getest. Dit werkt wel degelijk totdat de naftbak leeg is. Eens terug volgetankt komt het schokken onmiddelijk weer terug. Heb al lang al mogelijke merken uitgetest. Echt geen idee waar ik dan uiteindelijk best ga tanken. Hoe dan ook zou dit toch ook weeral niet mogen. "Vervuilde" diesel waar je dan telkens een aditief zou moeten bijgieten.. komaan jongens... even serieus... om nog maar te zwijgen over die EGR klep laten kuisen.. die is al twee maal vervangen geweest... :-) Tis zoals jullie zeggen, zal er geen chance mee hebben zeker... :-)

                Heb dit probleem ook gehad dat de wagen schokte bij lagen toeren... Probleem is opgelost met het afsluiten van de EGR klep... Op vraag van mij hebben ze er een plaatje opgezet mee 3 gaatjes er in die gaatjes zorgen dat je geen motorstoring krijgt

                Rij er nu meer dan een jaar mee en ben er nog altijd zeer tevreden over...
                Toen de wagen schokte hebben ze ook de EGR klep 2x vervagen en de EGR module... Maar zonder resultaat

                De EGR klep is ook de grootste rommel dat ze in de auto's van tegenwoordig plaatsen het is goed voor het milieu maar niet goed voor de motor
                Persoonlijk rijd de wagen ook vlotter nu de EGR klep is afgesloten

                Trek de stekker van de EGR klep maar eens uit en rij en eventjes mee je gaat zien dat de wagen niet meer zal schokken... Daarna zou ik de stekker wel terug plaatsen anders gaat het lampje van de motorstoring altijd branden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                  Heb dit probleem ook gehad dat de wagen schokte bij lagen toeren... Probleem is opgelost met het afsluiten van de EGR klep... Op vraag van mij hebben ze er een plaatje opgezet mee 3 gaatjes er in die gaatjes zorgen dat je geen motorstoring krijgt

                  Rij er nu meer dan een jaar mee en ben er nog altijd zeer tevreden over...
                  Toen de wagen schokte hebben ze ook de EGR klep 2x vervagen en de EGR module... Maar zonder resultaat

                  De EGR klep is ook de grootste rommel dat ze in de auto's van tegenwoordig plaatsen het is goed voor het milieu maar niet goed voor de motor
                  Persoonlijk rijd de wagen ook vlotter nu de EGR klep is afgesloten

                  Trek de stekker van de EGR klep maar eens uit en rij en eventjes mee je gaat zien dat de wagen niet meer zal schokken... Daarna zou ik de stekker wel terug plaatsen anders gaat het lampje van de motorstoring altijd branden
                  Ik had het ook al voorgesteld om de stekker uit te trekken en dan eens te rijden...denk dat ze niet durven.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Momenteel geen klagen meer gehad tot nu toe gaat het goed met onze insignia. Vrijdag moet hij wel binnen voor vreemd geluid als hij koud start, wss V-riem of iets in die buurt.

                    Wat hebben jullie +/- betaald voor onderhoud 60000km? (groot onderhoud)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Al 2x EGR klep laten vervangen?
                      Op mijn Passat heb ik die tegen de 120.000km 1x moeten laten vervangen (het waren wel 2 kleppen)

                      Ik moet toch ook beginnen twijfelen aan de kwaliteit van Opel.
                      Vandaag ging mijn kofferklep niet meer los.
                      Is geen elektrische, dus is het de sensor in het handvat of zo?
                      Iemand al voorgehad, kan je die zelf nog losmaken, of is dit een trip naar de garage?
                      blijkbaar was er een terugroepactie voor de kofferklep voor bepaalde insignia's ( bepaalde chassisnummers) waarbij idd de module onder garantie vervangen wordt. Weet dot omdat ne kameraad van mij in een opel garage werkt. Ik heb nog nooit problemen met de kofferklep gehad maar mijn chassisnummer viel er wel tussen dus onder garantie een andere module geplaatst

                      Comment


                      • Had net hetzelfde voor. Slot diende vervangen te worden, was gelukkig nog onder garantie.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          Ik had het ook al voorgesteld om de stekker uit te trekken en dan eens te rijden...denk dat ze niet durven.
                          Niet durven, wat is me da nu voor zever man? Ik ken gewoonweg geen hol van mechaniek dus dat laat ik voor alle veiligheid aan garages over. Kan enkel constateren wat de mankementen zijn. Ieder zijne stiel he seg...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
                            Niet durven, wat is me da nu voor zever man? Ik ken gewoonweg geen hol van mechaniek dus dat laat ik voor alle veiligheid aan garages over. Kan enkel constateren wat de mankementen zijn. Ieder zijne stiel he seg...
                            Ik bedoelde het zo niet hoor.
                            Eerder dat er geen reactie op komt zoals "zal het eens voorleggen aan mijn garage of zal het eens testen".
                            Om een stekker uit te trekken moet je trouwens niks van mechaniek kennen. Of is dit jouw manier om thuis niet te moeten stofzuigen?
                            (het staat hier ook nog ergens uitgelegd aan de hand van foto's)
                            Als je bepaalde zaken kunt uitsluiten door tips van andere Insignia rijders die dit 2 jaar geleden al voorhadden, dan zou ik ze tenminste zelf of door de garage laten uitproberen.

                            Denk dat ik bij de eersten was die dit voor hadden want toen was er nergens wat over te vinden.
                            Veel zaken zijn vervangen om ze zo 1 voor 1 te kunnen uitsluiten.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Ik bedoelde het zo niet hoor.
                              Eerder dat er geen reactie op komt zoals "zal het eens voorleggen aan mijn garage of zal het eens testen".
                              Om een stekker uit te trekken moet je trouwens niks van mechaniek kennen. Of is dit jouw manier om thuis niet te moeten stofzuigen?
                              (het staat hier ook nog ergens uitgelegd aan de hand van foto's)
                              Als je bepaalde zaken kunt uitsluiten door tips van andere Insignia rijders die dit 2 jaar geleden al voorhadden, dan zou ik ze tenminste zelf of door de garage laten uitproberen.

                              Denk dat ik bij de eersten was die dit voor hadden want toen was er nergens wat over te vinden.
                              Veel zaken zijn vervangen om ze zo 1 voor 1 te kunnen uitsluiten.

                              Voledig mee akkoord alanus!
                              Zoals alanus en ik zeggen probeer dit eens wie weet werkt het bij u ook!
                              in de garage zullen ze dit niet proberen!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                Voledig mee akkoord alanus!
                                Zoals alanus en ik zeggen probeer dit eens wie weet werkt het bij u ook!
                                in de garage zullen ze dit niet proberen!
                                Ok als het terug warmer weer wordt en hij doet het zal ik het eens proberen. Merci voor de tip!

                                Comment


                                • Eergisteren de onze naar de garage moeten doen...zetelverwarmingsmat van de bestuurderszetel is vervangen...het was nog de eerste (modeljaar 2010). Ze is keurig vervangen onder garantie omdat dit een gekend probleem is. De nieuw gemonteerde mat ziet er inderdaad volledig anders uit...hopelijk houdt deze het de ganse levensduur van de auto uit.
                                  Voor de rest geen problemen...still going strong

                                  Comment


                                  • De auto geeft altijd een buitentemperatuur van 10 graden aan zelfs als ik min 2 is ofzo. Iemand dit al voorgehad of weet wat er mis is?

                                    Comment


                                    • Keuring

                                      Beetje off topic

                                      Heb hier volgend verhaal waar toch ook mn Insginia een rol speelt.
                                      Deze week moest de Astra H van de zoon naar de keuring en deze is uitgerust met nieuwe “retrofit” koplampen waar de daylights nu in zitten.
                                      En daar hadden de slimste van de keuring problemen mee…
                                      1 zei dat die daylights anders moesten werken ….sic, hij zei iets dat ze bij opzetten van de gewone lichten minder fel moeten branden, dan verweees ie ook naar Audi.
                                      Hij vroeg dan raad bij een tweede collega en zelfs een derde….= zijn daar allemaal even slim
                                      Maar ze kwamen er (weeral) niet uit, wij zegden dat de lampen conform aangesloten waren en dat die moeten branden bij aanleggen van het slot en dat er zeker geen verandering is bij opzetten van de gewone lichten of bij pinken.
                                      Ik zei hen ook om naar mn Insignia te gaan kijken die op de parking stond, maar daar gingen ze niet op in….
                                      (Daar hebben ik en de zoon nadien nog eens de test gedaan en de daylights gaan aan bij opzetten slot en veranderen TOTAAL niet bij het ontsteken van de gewone lichten.)
                                      Ze besloten dan maar dat het ok was, dus wij gaan betalen en wat bleek dat ze op het groene keuringsformulier gezet hebben dat de “lichten verkeerd aangesloten zijn”…. Sic
                                      Graag had ik dan eens geweten , hoe de reglementering of wegcode is daaromtrent, zodat we volgend jaar nog beter kunnen antwoorden.
                                      Last edited by ; 15/02/2013, 15:00.

                                      Comment


                                      • De regels voor de dagrijlichten zijn simpel.
                                        Ze gaan aan wanneer je je voertuig start en ze gaan uit van op de moment je je lichten op zet (vanaf de stanlichten)
                                        Tenzij je dagrijlichten ook als standlichten werken (dat wil zeggen, er zijn geen andere standlichten aanwezig), dan moeten ze dimmen van op de moment dat je gewone lichten aan gaan.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Leuke periode gehad met mijn Insignia en regelmatig het forum en deze topic(s) bezocht.
                                          Enkel serieus teleurgesteld over de lage doorverkoop waarde.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X