Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn Insignia was nochthans veel duurder... en ik heb zoveel ruimte niet nodig, dus dat was ook niet nodig

    Vroeger reden we nog naar de Ardennen in een Clio 1,4 RT met 4 volwassenen ,2 Rottweilers en ne Cocker Spaniel...
    Als er nu iemand in "blijde verwachting" is moeten ze ineens alles verkopen wegens te klein en moeten ze nen boot of bus hebben

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
      Mijn Insignia was nochthans veel duurder... en ik heb zoveel ruimte niet nodig, dus dat was ook niet nodig

      Vroeger reden we nog naar de Ardennen in een Clio 1,4 RT met 4 volwassenen ,2 Rottweilers en ne Cocker Spaniel...
      Als er nu iemand in "blijde verwachting" is moeten ze ineens alles verkopen wegens te klein en moeten ze nen boot of bus hebben
      ,zo herkenbaar. En na 3 jaar mag de break weer weg en komt er weer iets sportiever.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Ja ok maar dan nog. 23.000 euro voor een Opel corsa, dat ik vind ik nog erover. Maarja ieder zijn ding he, ik rij met de moto dus heb geen snelle auto nodig om me uit te leven. Ieder zijn keuze.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
          Ja ok maar dan nog. 23.000 euro voor een Opel corsa, dat ik vind ik nog erover. Maarja ieder zijn ding he, ik rij met de moto dus heb geen snelle auto nodig om me uit te leven. Ieder zijn keuze.
          Ik heb het alle twee.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Ik heb het alle twee.

            Nog beter

            Comment


            • Hallo iedereen,

              Na 3 jaar met een zwarte Opel Insignia Sport Tourer gereden te hebben moest ik deze teruggeven aan de leasingmaatschappij omdat ons bedrijf gesloten werd (verhuis naar het goedkopere buitenland :-( ).
              Gelukkig redelijk snel een job gevonden waar er, je raad het nooit, een witte Opel Insignia Sport Tourer in het loonpakket zat :-) .

              Nu mijn vraag, ik dacht dat bij mijn eerste Opel de ruitenwissers altijd netjes in de originele stand gingen als je het contact van de auto had afgezet, bij mijn nieuwe is dat dus niet en ik kan niets terugvinden in het boekje of in de instellingen van de auto.
              Wat ik bedoel is, het is flink aan het regenen, je rijd de garage binnen, je legt het contact af en de ruitenwissers staan in het midden van je voorruit, de volgende morgen als alles opgedroogd is en je vertrekt dan piepen de ruitenwissers over de droge voorruit.

              Is dat nu altijd al zo geweest ? Of is er ergens een instelling dat de ruitenwissers volledig naar beneden gaan, ook nadat je de sleutel uit het contact hebt getrokken.

              Comment


              • Bij mij (MJ 2011) gaan de ruitenwissers netjes naar beneden als ze in de auto-stand staan, maar in een andere stand blijven ze bruusk staan van zodra ik de sleutel uittrek.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                  Bij mij (MJ 2011) gaan de ruitenwissers netjes naar beneden als ze in de auto-stand staan, maar in een andere stand blijven ze bruusk staan van zodra ik de sleutel uittrek.
                  Inderdaad, die gaan automatisch naar beneden.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Vraag ivm roetfilter.

                    Heb net een 2ehands Insignia Sports Tourer 160pk gekocht.

                    Ben zelf een rustige chauffeur: ongeveer 30km (15km op en af naar het werk) per dag, max. 70 km/u . Dit doe ik in 4e of 5e tegen 1500 toeren, of lager.

                    Wat met de roetfilter? Ga ik daar problemen mee krijgen?
                    Welke melding ga ik krijgen als de filter vol is of geregenereerd moet worden?
                    Hoe kan ik problemen voorkomen?
                    Wanneer heb ik problemen en moet ik ermee naar de garage?

                    Alvast bedankt voor hulp. Na vele verhalen gelezen te hebben online ivm deze roetfilter maak ik me wat zorgen dat ik een té rustige chauffeur ben...

                    Alvast bedankt!!!

                    Comment


                    • 't is niet dat ge een te rustige chauffeur zijt, maar vooral dat ge heel weinig kiloters doet om met een diesel te rijden.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • ik kom aan ongeveer 20 000km per jaar. woon werk verkeer is 30km per dag, en daarbuiten wordt er nog wel wat rond gereden, niet alle dagen/weken natuurlijk.

                        Hoe kan ik nu problemen voorkomen met de roetfilter? Of wat gaat de Insignia aangeven? Wat moet ik doen?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                          ik kom aan ongeveer 20 000km per jaar. woon werk verkeer is 30km per dag, en daarbuiten wordt er nog wel wat rond gereden, niet alle dagen/weken natuurlijk.

                          Hoe kan ik nu problemen voorkomen met de roetfilter? Of wat gaat de Insignia aangeven? Wat moet ik doen?
                          Ik denk: heel veel omweg maken. 20.000 km per jaar is erg weinig, en zeker als er weinig snelweg bij zit is dat gewoon onvoldoende voor een moderne diesel. Of de roetfilter verwijderen

                          Comment


                          • ok, maar in mijn boekje staat dat er een teken op het dashbord komt zodra het nodig is dat ik de filter regenereer. Daarna moet ik boven 2000 toeren rijden tot het signaal weg is. Als ik dan weinig kilometers doe kan ik toch gewoon wachten op dat signaal? Daarna gaan rijden en het is weer klaar... niet?

                            Iemand info hoe dit gaat bij een insignia...?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                              ok, maar in mijn boekje staat dat er een teken op het dashbord komt zodra het nodig is dat ik de filter regenereer. Daarna moet ik boven 2000 toeren rijden tot het signaal weg is. Als ik dan weinig kilometers doe kan ik toch gewoon wachten op dat signaal? Daarna gaan rijden en het is weer klaar... niet?

                              Iemand info hoe dit gaat bij een insignia...?
                              Er komt niks op het dashboard, je kan het enkel zien aan het hoger stationair verbruik.
                              Zal ongeveer op 1,6l/h draaien dan i.p.v. 0,7l.
                              Je auto zal automatisch regenereren als je ideale parameters creëert, je hoeft daar dus niks voor te doen.
                              Wat belangrijk is, is dat je het proces niet onderbreekt, dat is nefast voor je roetfilter.
                              Dus wat je in de gaten moet houden is het stationair verbruik als je ergens aankomt.
                              Is dit hoger dan normaal, (gas geven tot boven de 2000 rpm helpt om het proces te versnellen) motor niet stilleggen en laten draaien tot dat verbruik weer normaal is.
                              Je zal dan ook een verbrande geur waarnemen.
                              Voor de rest is alles hetzelfde dan bij een diesel zonder roetfilter.
                              Je doet iets te weinig kilometers om rendabel te zijn, diesel ontploft door warmte en een warme motor zorgt voor een zuiniger verbruik en de levensduur van bepaalde onderdelen.
                              Aangezien jij in de winter (nu zal ie wel snel op temperatuur zijn) ook maar weinig kilometers doet zal hij bij aankomst op uw bestemming nog niet of maar juist op bedrijfstemperatuur zijn.

                              PS wat meer info over de auto zou welkom zijn, het is misschien een ex-auto van een forumlid hier

                              Comment


                              • Het is een Insignia Sports Tourer Edition Ecoflex 2.2 160PK.
                                Is van een ex-werknemer van het bedrijf hier.

                                Volgens het boekje dat er bij zat komt er dus wel een logo op de display... Maar wanneer komt dit logo? Als het te laat is? Of als melding dat ik moet blijven rijden tot de filter geregenereerd is?

                                Ik kan toch niet constant mn verbruik in de gaten houden en telkens bang hebben om de motor af te zetten?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                                  Het is een Insignia Sports Tourer Edition Ecoflex 2.2 160PK.
                                  Is van een ex-werknemer van het bedrijf hier.

                                  Volgens het boekje dat er bij zat komt er dus wel een logo op de display... Maar wanneer komt dit logo? Als het te laat is? Of als melding dat ik moet blijven rijden tot de filter geregenereerd is?

                                  Ik kan toch niet constant mn verbruik in de gaten houden en telkens bang hebben om de motor af te zetten?
                                  Dat logo verschijnt enkel als je stationair laat draaien.
                                  Dan komt de melding : roetfilter vol, rijdt door.
                                  Die komt niet tijdens het rijden.
                                  Je hebt een ecoflex ? Met start-stop ?

                                  Comment


                                  • Onlangs nog gelezen dat je toch rond de 2000 t/min moet rijden gedurende een kwartier en minstens 60 km/u, bij wijze van een soort vuistregel van wanneer de geschikte temperatuur bereikt wordt om de roetfilter te laten regenereren.
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                    Comment


                                    • ecoflex zonder start-stop.

                                      In mijn boekje staat toch vanalles meer ivm het logo. Wat met code 55?

                                      Nu ben ik nog niet 100% zeker natuurlijk hoe ik dit moet aanpakken, wat een gedoe voor ne stomme roetfilter... Allemaal commerce!

                                      Ik wil gewoon voorkomen dat ik problemen ga krijgen in de toekomst en als ik mijn boekje lees, lijkt het gewoon alsof ik rustig moet wachten tot ik dat logo krijg om de driverdisplay...

                                      pfff

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                                        ecoflex zonder start-stop.

                                        In mijn boekje staat toch vanalles meer ivm het logo. Wat met code 55?

                                        Nu ben ik nog niet 100% zeker natuurlijk hoe ik dit moet aanpakken, wat een gedoe voor ne stomme roetfilter... Allemaal commerce!

                                        Ik wil gewoon voorkomen dat ik problemen ga krijgen in de toekomst en als ik mijn boekje lees, lijkt het gewoon alsof ik rustig moet wachten tot ik dat logo krijg om de driverdisplay...

                                        pfff
                                        Ik kan alleen maar vertellen uit eigen ervaring hoe dat in zijn werk gaat.
                                        Met meer dan 100% ga ik je niet kunnen helpen hoor, zo gaat/ging het bij mij.
                                        Neem anders contact op met de verkoper. Die zal U perfect kunnen helpen.
                                        Of de dealer.

                                        Comment


                                        • Ok, dus stel dat mijn rijstijl geen automatische regeneratie toelaat (te kalm, te weinig toeren of zo), dan krijg ik dat logo en moet ik gewoon verder rijden in hogere toerentallen tot het logo weg is?

                                          Meer is het niet?

                                          Ik kan niet constant mijn verbruik in de gaten houden alvorens de motor af te zetten om te kijken of de filter aan het regenereren is...

                                          Stel dat die regenereert, ik krijg nergens meldingen, dus ik zet gewoon de auto af als ik thuis kom, wat gebeurt er dan? Breek ik m dan af? Moet ik naar de garage?

                                          Of gaat ie dan op een bepaald moment de melding geven dat ik moet blijven doorrijden, tot het logo weer weg gaat?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X