Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
    Ok, dus stel dat mijn rijstijl geen automatische regeneratie toelaat (te kalm, te weinig toeren of zo), dan krijg ik dat logo en moet ik gewoon verder rijden in hogere toerentallen tot het logo weg is?

    Meer is het niet?

    Ik kan niet constant mijn verbruik in de gaten houden alvorens de motor af te zetten om te kijken of de filter aan het regenereren is...

    Stel dat die regenereert, ik krijg nergens meldingen, dus ik zet gewoon de auto af als ik thuis kom, wat gebeurt er dan? Breek ik m dan af? Moet ik naar de garage?

    Of gaat ie dan op een bepaald moment de melding geven dat ik moet blijven doorrijden, tot het logo weer weg gaat?
    NEEN !
    Ik zal het nogmaals zeggen :
    Dat logo verschijnt enkel als je stationair laat draaien.
    Dan komt de melding : roetfilter vol, rijdt door.
    Die komt niet tijdens het rijden.
    Uw auto zal AUTOMATISCH regenereren.
    Meer is het niet.

    Als U de regeneratie afbreekt begint ie op een ander moment terug wanneer de parameters ideaal zijn.
    Het is zaak om de regeneratie NIET af te breken omdat dit de levensduur van de roetfilter niet ten goede komt.
    U moet niet naar de garage.

    Vergeet dat logo aub, je zal het niet te zien krijgen als U gewoon rijdt...

    Comment


    • Laat je BC gewoon op momentaan verbruik staan en dan zie je direct wanneer het regeneratieproces bezig is (verbruik verdriedubbelt). Dat is een gewoonte die je moet aanleren. Ik vind het zelf ook ambetant maar ja deze verbruikt 5L minder dan mijn vorige... Tit for tat

      Comment


      • Hier iets over de FL van de Insignia:

        Opel beschert seinem Top-Modell ein Facelift mit neuen Motoren und innovativem Infotainment-System. Premiere feiert der Opel Insignia auf der IAA 2013.


        In het kort:
        - nieuwe voor- en achterkant
        - volledig nieuwe middenconsole (minder knopjes)
        - "nieuwe" motoren waaronder de 1.6 CDTI (in het artikel staat ook dat de 1.7 CDTI uit de Astra er komt), wat me straf lijkt
        - nieuwe 1.5 benzine (lijkt me ook straf, omdat net de 1.6 SIDI's zijn gelanceerd)
        - 2 vermogens voor de OPC: een soft versie van 325pk en nog eentje van 405 pk.(gerucht)
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

        Comment


        • Het zou toch handig zijn moest je die regeneratie zelf kunnen starten.
          Als je weet dat je een tijdje aan de ideale voorwaarden zoals toerental,
          snelweg, ... voldoet, knopje indrukken en regenereren.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
            Laat je BC gewoon op momentaan verbruik staan en dan zie je direct wanneer het regeneratieproces bezig is (verbruik verdriedubbelt). Dat is een gewoonte die je moet aanleren. Ik vind het zelf ook ambetant maar ja deze verbruikt 5L minder dan mijn vorige... Tit for tat
            Ok, en als ik dan zie dat ie bezig is, gewoon blijven rijden, ook al ben ik thuis, even een toerke maken?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
              Het zou toch handig zijn moest je die regeneratie zelf kunnen starten.
              Als je weet dat je een tijdje aan de ideale voorwaarden zoals toerental,
              snelweg, ... voldoet, knopje indrukken en regenereren.
              Dat zeggen wij al jaaaren, of een verklikkerlichtje dat aangeeft dat de regeneratie bezig is...
              Het is allemaal zo simpel maar o zo moeilijk realiseerbaar...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                Ok, dus stel dat mijn rijstijl geen automatische regeneratie toelaat (te kalm, te weinig toeren of zo), dan krijg ik dat logo en moet ik gewoon verder rijden in hogere toerentallen tot het logo weg is?

                Meer is het niet?

                Ik kan niet constant mijn verbruik in de gaten houden alvorens de motor af te zetten om te kijken of de filter aan het regenereren is...

                Stel dat die regenereert, ik krijg nergens meldingen, dus ik zet gewoon de auto af als ik thuis kom, wat gebeurt er dan? Breek ik m dan af? Moet ik naar de garage?

                Of gaat ie dan op een bepaald moment de melding geven dat ik moet blijven doorrijden, tot het logo weer weg gaat?
                Van een logo was bij de mijne (2009) ook geen sprake.
                Je zag het enkel aan het hoge verbruik op de bc. Je voelt het ook een beetje.
                Als je op de snelweg rijdt aan 120 bij een verbruik van 9 liter dan weet je dat hij aan het regenereren is en houd je hem boven de 2000 toeren.
                Als mijn verbruik te hoog was op binnenbanen zocht ik een lang stuk weg dat ik kon blijven doorrijden met opnieuw het toerental boven 2000.
                Wanneer je het afbreekt herhaalt hij het gewoon een volgende keer (let op: daarom niet meteen het volgende ritje).
                Als het teveel word afgebroken geraakt hij vol en gaat hij in noodloop.
                70 per uur max. en dan moet je hem manueel bij de dealer regenereren. (duurt zo een 15')
                Het beste is toch om de 2 weken eens een autostrade rit van zeker 20 km te doen.
                Omdat ik ook veel korte ritten deed ging ik hem voor het groot verlof altijd eens manueel regenereren bij de dealer, je zal altijd zien hé.

                Dus maak er maar een gewoonte van je bc op het momentele verbruik te zetten.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                  Ok, en als ik dan zie dat ie bezig is, gewoon blijven rijden, ook al ben ik thuis, even een toerke maken?
                  Neen, hoeft niet.
                  Je laat de motor draaien en houdt het toerental op ongeveer 2500 rpm.
                  Af en toe eens gas lossen om op de BC te zien of het stationair verbruik terug de normale waarden heeft.
                  Is dit nog rond de 1,5l, dan terug wat toeren maken.
                  En zo telkens kijken dat het verbruik terug rond de 0,5l/h schommelt.
                  Dan is de regeneratie gedaan.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Neen, hoeft niet.
                    Je laat de motor draaien en houdt het toerental op ongeveer 2500 rpm.
                    Af en toe eens gas lossen om op de BC te zien of het stationair verbruik terug de normale waarden heeft.
                    Is dit nog rond de 1,5l, dan terug wat toeren maken.
                    En zo telkens kijken dat het verbruik terug rond de 0,5l/h schommelt.
                    Dan is de regeneratie gedaan.
                    En ramen en deuren dicht houden want wat er dan uitkomt wil je niet inademen.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Juist autostrade gedaan, een 10-tal km aan 120/u in 6e.

                      Ik vond dat de auto nogal trilde...

                      Is dit een gekend probleem? Banden misschien te hard opgepompt? (2.7 voor & 2.9 achter)

                      Wat kan dat zijn?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                        Hier iets over de FL van de Insignia:

                        Opel beschert seinem Top-Modell ein Facelift mit neuen Motoren und innovativem Infotainment-System. Premiere feiert der Opel Insignia auf der IAA 2013.


                        In het kort:
                        - nieuwe voor- en achterkant
                        - volledig nieuwe middenconsole (minder knopjes)
                        - "nieuwe" motoren waaronder de 1.6 CDTI (in het artikel staat ook dat de 1.7 CDTI uit de Astra er komt), wat me straf lijkt
                        - nieuwe 1.5 benzine (lijkt me ook straf, omdat net de 1.6 SIDI's zijn gelanceerd)
                        - 2 vermogens voor de OPC: een soft versie van 325pk en nog eentje van 405 pk.(gerucht)
                        Het lijkt me ook een foutje dat ze naast de nieuwe 1.6 CDTI (van 136 pk?) nog de oudere 1.7 CDTI van 130 pk zouden aanbieden, dat is nu net het motorblok dat hij moet vervangen, naast de 2.0 diesel van 130 pk.
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                        Comment


                        • Ik zal het hier nog eens schrijven.
                          Om je roetfilter optimaal te laten werken mag je niet met te lage toeren rijden. Ik rijd bij een constante snelheid tegen 2000tr/min. D.w.z. 60 km/h in derde, 80km/h in vierde, 100km/h in vijfde en 130km/h in zesde. Optrekken gaat tot 3000tr/min en zelfs meer.
                          Wanneer je filter begint te regenereren dan zal je dit merken aan het toerental dat lichtjes op en neer gaat bij stationair draaien. Je zal dan ook een verhoogd momentaal verbruik van +/- 2l/h opmerken. Wanneer je rijdt zal dit verbruik bij een constante snelheid een 14 - 15 l/100km bedragen.

                          Ik rijd al sinds 2005 met een wagen met roetfilter. Een Vectra C Break 1.9cdti met na 3,5 jaar 54000km en nu al iets meer dan vier jaar met een Insignia ST 2.0cdti waarop 53000km staan. Tot hier toe geen problemen met de roetfilter gehad.
                          Last edited by McClane; 19/05/2013, 18:14.
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                          Comment


                          • Net nieuwe lampjes gestoken in dagrijverlichting


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                              Juist autostrade gedaan, een 10-tal km aan 120/u in 6e.

                              Ik vond dat de auto nogal trilde...

                              Is dit een gekend probleem? Banden misschien te hard opgepompt? (2.7 voor & 2.9 achter)

                              Wat kan dat zijn?
                              niemand?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door remus79 Bekijk Berichten
                                Net nieuwe lampjes gestoken in dagrijverlichting


                                Waar gekocht ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  Waar gekocht ?
                                  http://www.garage4you.be/WEDGE-Lampj...4_md_SXLIT0524

                                  Comment


                                  • steek je niet beter van die LED's in? zelfde kleur en ze gaan langer mee
                                    zoiets als die link hier, http://www.diytrade.com/china/pd/765...tml#normal_img
                                    Last edited by Doa; 18/05/2013, 20:18.
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • OK tenks !
                                      Zouden die van in mijn madam hare corsa dezelfde fitting zijn ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        OK tenks !
                                        Zouden die van in mijn madam hare corsa dezelfde fitting zijn ?
                                        Voor Corsa gwn op gm-tuningparts kopen komen de mijne ook van.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                          Voor Corsa gwn op gm-tuningparts kopen komen de mijne ook van.
                                          Geven een fout op de BC...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X