Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb er eentje van 2009.
    Ergens heb ik gelezen dat dit pas vanaf 2011 ingevoerd is.
    Aan de Insignia heeft men kennelijk wel continu blijven werken, het lijkt alsof alle electronica volledig veranderd is tov het eerste jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Aan de Insignia heeft men kennelijk wel continu blijven werken, het lijkt alsof alle electronica volledig veranderd is tov het eerste jaar.
      Er zit gewoon een andere computer in, één die veel beter is dan in de lanceringsmodellen.
      Jammer genoeg kan die nieuwe computer niet in de "oude" insignia...
      Zoals iemand me het bij Opel zelf zei : de insignia is twee jaar te vroeg op de markt gekomen. De testen die toen in de fabriek gedaan werden door "testkarren" in dienst te nemen, werden nu door de klanten gedaan. (onder zware druk van GM zelf om in de VS zelf het hoofd boven water kunnen houden) Was de insignia niet meteen op de markt gekomen was het meer dan waarschijnlijk gedaan met Opel of Chevrolet. Het is enkel jammer dat bepaalde mensen veel geld hebben betaald voor een auto die weliswaar goed rijdt, maar waar de elektronica maar voor de helft is afgewerkt...

Comment

Heb deze helemaal boven van achter op de koppelingspedaal gespoten.Moet je wel eerst een beetje plastiek demonteren voor je er deftig aan kunt.Een nachtje laten rustig en zou opgelost moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
          Het is enkel jammer dat bepaalde mensen veel geld hebben betaald voor een auto die weliswaar goed rijdt, maar waar de elektronica maar voor de helft is afgewerkt...
          Nu, elektronica problemen heb ik niet gehad (of mijn collega ook niet echt), mijn grootste probleem is dat de vorige berijder een roker was!
          Gisteren werd ik echt misselijk in de file van de rokersgeur, en dan zijn er niet veel opties: blazer hoger zetten => zuig je maar diesel en fijnstof binnen; ramen open, ditto, maar ook nog eens kouder.
          Wegligging is echt wel puik in deze wagen, dan is een Passat toch een triestige wagen.
          Koffer blijft wennen, zo'n grote klep en dan toch eigenlijk niet zo'n geweldig grote kofferinhoud.
          Is de motor verfijnd in 2012 tov die in 2009? Want ik vind dat hij toch wel echt veel bromtoon heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polle90 Bekijk Berichten
            Bij mij werkt dit ook, alsook het automatisch in en uitklappen van de spiegels. Ik heb een Cosmo bouwj. 2012.

Het automatisch in en uitklappen van de spiegels werkt niet bij mij

Comment

Opel Insignia 2.0 break versie gechipt op 173pk full option automaat van juli 2010 met 42.000 km op de teller voor €19.500. Is dit een correcte prijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheerion Bekijk Berichten
                Opel Insignia 2.0 break versie gechipt op 173pk full option automaat van juli 2010 met 42.000 km op de teller voor €19.500. Is dit een correcte prijs?
                Dat vind ik geen slechte prijs. Ik zou wel proberen om hem te krijgen voor 19000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke2 Bekijk Berichten
                  hangt van het bouwjaar af. Mijne cosmo st had het niet. En ook niet mogelijk om het achteraf toe te voegen. (ondertussen misschien wel maar dat weet ik niet)
                  my2011

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                    Ja inderdaad bij mijne gaat het. Ik kan hem ook zo instellen dat als ik de sleutel uit het contact haal de auto terug ontgrendeld
                    Via het config menu kan ik de mijne (my2011) zelf instellen dat hij alle deuren ontgrendeld of alleen de bestuurdersdeur.

Comment

Bij mij werkt dit ook, alsook het automatisch in en uitklappen van de spiegels. Ik heb een Cosmo bouwj. 2012.
                      Dacht dat dat van die spiegels alleen samenging met de optie elektrische bestuurdersstoel? In My 2011 was het in elk geval nog zo - vond het wel een beetje belachelijk. Iets wat in een C5 van ong. 20.000 euro standaard is is (was) bij een Insignia die veel duurder is een nog duurdere 'optie'.
                      Zo hebben ze (in mijn ogen toch) nog een paar "belachelijke" besparingen gedaan die niet passen op een 'topmodel' of in se 2 keer niets kosten (cfr. 1 achteruitrijlicht met dan nog beperkte lichtopbrengst, iets wat op een Astra van 4 jaar geleden al beter was of een geheugen van slechts ong. 2 Gig voor de NAV DVD800 zodat je niet meer dan een 2-tal landen in je NAV kan laden, terwijl zo'n geheugen maar 0.5 € per GIG kost. Kwam het daar dan op aan? Of de boordcomputer die minder kan laten zien dan de boordcomputer van mijn goedkoop Astraatje vier jaar geleden al kon. Akkoord, details maar als je het jaren geleden al kon of als je voor een paar euro iets veel beter kan leveren, waarom doe je het dan niet in iets wat je topmodel zou moeten zijn? Gemiste kansen noem ik dat.).
                      Last edited by ivob2; 16/11/2012, 22:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Het was dan ook wel nodig.

Comment

ivob2 dit zou kunnen, ik heb de elektrische stoelen met geheugen. De rechterspiegel klapt ook omlaag bij het achteruitrijden.
                          Is het eigenlijk mogelijk om middenconsoleverlichting te hebben gelijk op de nieuwe Astra? De sfeerverlichting bedoel ik hiermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                            Dacht dat dat van die spiegels alleen samenging met de optie elektrische bestuurdersstoel? In My 2011 was het in elk geval nog zo - vond het wel een beetje belachelijk. Iets wat in een C5 van ong. 20.000 euro standaard is is (was) bij een Insignia die veel duurder is een nog duurdere 'optie'.
                            Zo hebben ze (in mijn ogen toch) nog een paar "belachelijke" besparingen gedaan die niet passen op een 'topmodel' of in se 2 keer niets kosten (cfr. 1 achteruitrijlicht met dan nog beperkte lichtopbrengst, iets wat op een Astra van 4 jaar geleden al beter was of een geheugen van slechts ong. 2 Gig voor de NAV DVD800 zodat je niet meer dan een 2-tal landen in je NAV kan laden, terwijl zo'n geheugen maar 0.5 € per GIG kost. Kwam het daar dan op aan? Of de boordcomputer die minder kan laten zien dan de boordcomputer van mijn goedkoop Astraatje vier jaar geleden al kon. Akkoord, details maar als je het jaren geleden al kon of als je voor een paar euro iets veel beter kan leveren, waarom doe je het dan niet in iets wat je topmodel zou moeten zijn? Gemiste kansen noem ik dat.).

Ik heb ook elektrisch instelbare zetels. Ik geef je eigelijk wel gelijk met het feit dat ze sowieso moesten kunnen inklappen. Snap niet dat dat niet het geval is.

Comment

ivob2 dit zou kunnen, ik heb de elektrische stoelen met geheugen. De rechterspiegel klapt ook omlaag bij het achteruitrijden.
                              Idd, dan klappen je spiegels automatisch dicht omdat je de optie stoelen met geheugen hebt. Zoniet moet je steeds op het hendeltje duwen om je spiegels te bedienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheerion Bekijk Berichten
                                Kleur ? Welke velgen ? Staat van de banden ? Bekleding ? Welke uitvoering ? En wat is Full Option ? Echt ALLE opties op de lijst erbij ? Of gewoon veel ?

Comment

Via het config menu kan ik de mijne (my2011) zelf instellen dat hij alle deuren ontgrendeld of alleen de bestuurdersdeur.
                                  Dat was bij die van mij ook. (2009) De vraagstelling was i.v.m. speedlock (deuren die automatisch sluiten vanaf 20 km/u)

Comment

Heb je 100% gelijk in. Mijn vrouw haar corsaatje is ook een cosmo en daar staan wél standaard dingen in zoals bv die speedlock...
                                    En standaard in mijn vectra van 2008 ook (toch de voorloper van de insignia en dan zou je toch mogen verwachtten dat die zaken minstens ook standaard zitten in de opvolger...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                      Dat was bij die van mij ook. (2009) De vraagstelling was i.v.m. speedlock (deuren die automatisch sluiten vanaf 20 km/u)
                                      Als ik vertrek gaan de deuren idd allemaal op slot. Vanaf welke snelheid exact, daar heb ik nog niet op gelet, maakt me ook niet uit. Na een meter of tien gereden te hebben.

Comment

Wegens aankoop van een Nieuwe Opel Zafira Tourer, verkoop ik nu mijn winterbanden + velgen van mijn huidige Opel Insignia
                                        P1030620.jpgP1030616.jpgP1030618.jpg

Winterbanden + velgen voor Opel Insignia

4 x 17 inch velgen, merk Borbet, 7 spaken, steek 5 x 120

3 voorzien van winterbanden : Uniroyal MS Plus 66, 225/50 R17 98H, 17.000 km met gereden

Mag weg voor 400 euro !

GSM 0496/53.96.72

Comment

Working...
                                        X