Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
    Twee weken terug heeft de garage een upgrade gedaan. U weet wel, die fameuze update waarvoor eerst een ééntalig franstalige brief werd opgestuurd, waarna mijn wagen plots géén deel uitmaakte van de campagne, en opeens weer wél. Bij het buitenrijden na de update merkte ik géén enkel verschil. De ijdele hoop die ik nog koesterde dat deze update het reeds 3 jaar aanslepende probleem met de na upgrade niet langer werkende Flexride ging oplossen kon ik ook opbergen.
    Of er enig verband is weet ik niet, maar wat blijkt nu? De verwarming van de bestuurderszetel doet het niet meer. De eerste keer bleef het symbool op de display van de airco nog een tiental minuten branden, doch de zetel werd niet warm en het lampje ging spontaan weer uit. Vervolgens heb ik verscheidene keren de schakelaar terug opgezet, doch telkens ging het symbool na een 20-tal sekonden opnieuw uit en uiteraard werd de zetel ook niet verwarmd. Zou de electronica een defecte zetelverwarming autonoom uitschakelen?
    De garage heeft mijn chassisnummer ingevoerd en blijkt dat mijn wagen géén deel uitmaakt van een campagne. Aan de telefoon vermoedden ze dat het de mat ging zijn, ze ramen de kosten op minstens 250€. Ze gaan wel een tussenkomst vragen aan Opel.
    Maandag moet de wagen binnen en gingen ze nakijken vanwaar het euvel komt. Ik hoop maar dat ze genoeg kennis en ervaring gaan hebben om die zetelmat los te koppelen en deze los van de wagen te voeden met een aparte batterij gekoppeld aan een stroommeter. Dat lijkt me de enige manier om zeker te zijn dat ze effectief defect is.
    Heeft er iemand enige ervaring met dit probleem en de eventuele prijs voor herstelling? Nog mensen die dit defect gekregen hebben NA de laatste update?
    De zetelverwarming heeft op 3 jaar tijd hoop en al 6 uur gedraaid ...
    In mijn astra is die zetelverwarming ook al 2 keer vervangen geweest. Blijkbaar breken de contacten af door het in- en uitstappen. Er is een nieuw type ontworpen en die zit er nu in.
    Ondertussen werkt ze al één jaar zonder problemen. Ik had ook dat het lichtje van de verwarming binnen de minuut terug doofde. Het lijkt mij dus bij U ook dat de zetelmat vervangen moet worden. Ik zou zeker aandringen op een kosteloze vervanging aangezien het om een slecht ontworpen verwarmingselement betreft.

Comment

• Welbedankt voor de info Polleke2!
      Het zal dus weer een gediscussieer van jewelste worden. Ik denk dat ik maar eens lid word van test-aankoop ofzo :-)

Comment

Welbedankt voor de info Polleke2!
        Het zal dus weer een gediscussieer van jewelste worden. Ik denk dat ik maar eens lid word van test-aankoop ofzo :-)
        Er is voor de zetel matten al van in het begin een buitendienst oplossing.
        De nummer ervan is hier al eens gepasseerd maar dit is wel al enige tijd geleden.

Hieronder heb je een voorbeeld van zo een "oplossing".
        Zeg zelf tegen de dealer dat er een buitendienst oplossing voor is maar dat je het exacte nummer niet meer weet.
        Hij zal meteen weten dat hij u niet alles kan wijsmaken en dat je op de hoogte bent van hun interne oplossingen.

Buitendienstoplossing: 2475

Onderwerp: Elektronische klimaatregeling (ECC) - Slechte werking ontdooi- en ontwasemingsfunctie voorruit
        Modellen: Motoren: Optie:
        Insignia 2009... All ECC
        Klacht: Afstellen luchtstroom naar voorruit niet mogelijk.
        Oorzaak: Softwarefout.
        Productie:
        Oplossing:

Herprogrammeer bij een klacht de ECC met nieuwe software vanaf
        TIS2Web release 3.5 (16.03.2009).

Standaardtijden: TC: St.t.:

U3 247 50 ECC programmeren 90 SA

De kosten van deze reparatie vallen onder de normale garantie.
        De normale garantieprocedure is van kracht.

Functiegroep: D - Verwarming/Ventilatie/Klimaatregeling
        Klachtengroep: 20 - Slechte werking
        Foutcode Geen
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Thx voor de info Alanus. Ik ben het nummer aan het opzoeken, maar 'k vind het zo direct niet.

Impliceert een buitendienstoplossing dan altijd dat ze het mankement onder garantie vervangen? Begrijp ik dat goed?

Comment

Thx voor de info Alanus. Ik ben het nummer aan het opzoeken, maar 'k vind het zo direct niet.

Impliceert een buitendienstoplossing dan altijd dat ze het mankement onder garantie vervangen? Begrijp ik dat goed?

Ze gaan het de klanten natuurlijk niet wijsmaken maar een buitendienst oplossing wil zeggen dat ze weet hebben van een fout.

De zetelmat van de passagier stoel is bij mij ook kosteloos buiten de garantie periode vervangen.
            Mijn dealer wist dat ik alles opvolgde en heeft er dan ook geen probleem van gemaakt.

Als de wagen al buiten garantie is zal veel dus afhangen van de dealer.

Nog gekende fouten zijn onder andere de groeven in de remschijven, het verliezen van de koplamp sproeier kapjes.

Sent from my iPad using Tapatalk
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Twee weken terug heeft de garage een upgrade gedaan. U weet wel, die fameuze update waarvoor eerst een ééntalig franstalige brief werd opgestuurd, waarna mijn wagen plots géén deel uitmaakte van de campagne, en opeens weer wél. Bij het buitenrijden na de update merkte ik géén enkel verschil. De ijdele hoop die ik nog koesterde dat deze update het reeds 3 jaar aanslepende probleem met de na upgrade niet langer werkende Flexride ging oplossen kon ik ook opbergen.
              Of er enig verband is weet ik niet, maar wat blijkt nu? De verwarming van de bestuurderszetel doet het niet meer. De eerste keer bleef het symbool op de display van de airco nog een tiental minuten branden, doch de zetel werd niet warm en het lampje ging spontaan weer uit. Vervolgens heb ik verscheidene keren de schakelaar terug opgezet, doch telkens ging het symbool na een 20-tal sekonden opnieuw uit en uiteraard werd de zetel ook niet verwarmd. Zou de electronica een defecte zetelverwarming autonoom uitschakelen?
              De garage heeft mijn chassisnummer ingevoerd en blijkt dat mijn wagen géén deel uitmaakt van een campagne. Aan de telefoon vermoedden ze dat het de mat ging zijn, ze ramen de kosten op minstens 250€. Ze gaan wel een tussenkomst vragen aan Opel.
              Maandag moet de wagen binnen en gingen ze nakijken vanwaar het euvel komt. Ik hoop maar dat ze genoeg kennis en ervaring gaan hebben om die zetelmat los te koppelen en deze los van de wagen te voeden met een aparte batterij gekoppeld aan een stroommeter. Dat lijkt me de enige manier om zeker te zijn dat ze effectief defect is.
              Heeft er iemand enige ervaring met dit probleem en de eventuele prijs voor herstelling? Nog mensen die dit defect gekregen hebben NA de laatste update?
              De zetelverwarming heeft op 3 jaar tijd hoop en al 6 uur gedraaid ...
              Ik heb dit ook mee gemaakt dat na 20 tal seconden de zetelverwarming (Bestuurderskant) uit viel ze hebben toen een update voor de zetelverwarming gedaan nadien werkt deze terug

Ik zou ook eens bij een andere dealers informeren want toen ik ging informeren voor verlengde garantie vroeg ik of dit er bij zat helaas zit dit er niet in maar ze vertelde wel toen dat die toch onder garantie worden gemaakt wegens te veel klachten over... elders hadden ze hier nog niet van gehoord. 250€ +/- voor de zetelmatten vind ik zeer duur als ik hier soms lees hoeveel er hier op het forum deze al hebben moeten vervangen dure grap dan...

Comment

• Weet iemand welk type van lamp in de opel insignia sports tourer zit van stop lichten ? Bestaan deze ook in led ?

Comment

• Ik ben vandaag naar Buga in Sint-Truiden geweest. Ze hebben de zetelverwarming nagekeken, ik heb hiervoor een half uur werk betaald om het defect op te sporen. Het antwoord was dat beide verwarmingsmatten defect zijn in de bestuurderszetel, zowel de mat onder het zitvlak als de mat in de rugleuning. Ik heb gevraagd op welke manier ze dit gemeten hebben, of er wel 12V spanning na schakelaar en relais op het verwarmingselement toekwam, maar de vriendelijke man aan het onthaal wist me enkel te melden dat er 12V "opzat" maar dat beide matten defect waren...

Als hooggeschoolde elektronicus met 30 jaar ervaring heb ik het moeilijk met zo'n uitleg. Graag had ik de mecanicien gesproken en hem gevraagd welke stroom- en spanningsmetingen hij uitgevoerd heeft. Ook of hij de ohmse waarde van het weerstandselement heeft nagemeten en wat de waarden waren. Niks van dat alles.

Ik begreep dat aandringen niet hielp. Er wordt je ook vriendelijk gevraagd om NIET aanwezig te zijn in de werkplaats om de mecaniciens niet te storen ...
                  Ik denk dat ik eens ga langsgaan bij die Opel garage in Haasrode om te zien of ze me daar kunnen/willen helpen, ondanks dat ik de wagen niet bij hun gekocht heb.
                  En anders zal ik het melden bij Test-aankoop, maar ik heb weinig hoop dat die mensen iets voor mij kunnen doen. Twee jaar garantie is immers twee jaar en de wagen is 3 jaar oud ... En TA heeft geen boodschap aan buitendienstoplossingen. Enkel een goede Opel garage kan mij ondersteunen en de verwarming in de bestuurderszetel gratis vervangen denk ik. Ter info: het betreft hier de geventileerde en geperforeerde lederen zetels ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                    @ Sig63: De mijne is vorige week op onderhoud geweest (150k) waar de garagist een kleurstof in de vloeistof heeft gegoten. Dinsdag moet hij opnieuw binnen om dan te checken of er al dan niet een lek is. Mijn vermoeden is ook de radiator.
                    Moeten we hier dan spreken over een kinderziekte als ik ook de andere verhalen lees?

Verder stel ik me ook de vraag of de leasemaatschappij gaat toestaan om het te herstellen als het de radiator is => rond 180k wordt hij normaal afgezet.

Ik hou jullie op de hoogte.
                    Radiator is vandaag vervangen! 152k

Comment

• Onder het motto "het zijn niet enkel de probleemauto's die op het forum komen, even een update na (bijna) 4 jaar Insignia...

Model: Opel Insignia SportsTourer Cosmo, 2.0CDTI 130pk Ecoflex
                      Opties: Xenon/AFL, lederen sportzetels, 18" velgen, Navigatie, wegklapbare trekhaak, metaalkleur, automatische niveauregeling, parkpilot voor+achter
                      Accesoires: Powerbox (130 => 163pk)
                      Bouwjaar: februari 2010
                      KM-stand: 139.000 (ik doe een pak minder kilometers dan vroeger) => 70% secundaire wegen, 30% autosnelweg (met véél file), rij regelmatig met gesloten aanhanger van 1,80m hoog en breed... (stroomlijn = zeecontainer...)
                      Verbruik: 7,5l/100km => gezien mijn gebruiksomstandigheden en vlotte rijstijl niet verkeerd vind ik.

Sterke punten:
                      * fantastische zetels. Alleen al daarom...
                      * algemeen comfort (zeker op lange afstanden)
                      * looks
                      * dealer (ja, ik heb een hélé goeie)
                      * wegligging (zie negatieve puntjes)

Negatieve puntjes:
                      * stuurgevoel: wegligging is zeer goed maar hij communiceert zo slecht... Insturen vraagt enig doorzettingsvermogen wegens te vaag
                      * overzichtelijkheid carrosserie (of beter gebrek aan) => wie mooi wil zijn moet pijn lijden?)
                      * geluid op slecht wegdek (kan ook aan onze wegen liggen)
                      * trillende binnenspiegel (ik gebruik toch meestal de zijspiegels :-)
                      * motorgeluid bij koude motor => vooral voor de omstaanders, in de wagen valt het heel goed mee in vergelijking met de andere wagens in die klasse die ik al gereden heb

Welke problemen gehad?
                      * eerste 30.000km => auto 2x in noodloop, probleem met roetfilter die niet automatisch regenereerde. Half uurtje bij dealer, manuele regeneratie + update => OPGELOST
                      * zetelverwarming bestuurder (1 maand later die van de bijrijder) kapot => 1,5 maand moeten wachten wegens onbeschikbaarheid => vervangen onder garantie => OPGELOST (geniet er dagelijks van)
                      * zoemend geluid vanonder motokap => één of ander klepje dat bleef hangen, gekend probleem, opgelost onder garantie, OPGELOST
                      * barstje in expansievat koelvloeistof => garantie => OPGELOST
                      * ongeval: één of andere nozem kon niet remmen => achterkant hardhandig gekust => parkeersensoren vervangen + nieuwe achterbumper =< uiteraard opgelost
                      * op 60.000 km: nieuwe remschijven en blokken rondom => slijtage of niet? Blijkbaar gekend probleem => garantie => OPGELOST
                      * de laatste 3 weken zijn we op zoek naar een elektronisch spook in de airco... Soms werkt hij wel, soms niet... Dealer mag van mij zoeken, krijgt het wel opgelost.

Voor de rest, niets abnormaals. Ziet er nog steeds fantastisch uit en ik rij er nog steeds met veel plezier in... Op 150.000 moet ik een nieuwe bestellen. Wordt 99% zeker wéér een Insignia maar dan mét automaat. Het goeie mag ook eens gezegd... ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                        Onder het motto "het zijn niet enkel de probleemauto's die op het forum komen, even een update na (bijna) 4 jaar Insignia...

Opties: Xenon/AFL, lederen sportzetels, 18" velgen, Navigatie, wegklapbare trekhaak, metaalkleur, automatische niveauregeling, parkpilot voor+achter
                        KM-stand: 139.000 (ik doe een pak minder kilometers dan vroeger) => 70% secundaire wegen, 30% autosnelweg (met véél file), rij regelmatig met gesloten aanhanger van 1,80m hoog en breed... (stroomlijn = zeecontainer...)
                        Verbruik: 7,5l/100km => gezien mijn gebruiksomstandigheden en vlotte rijstijl niet verkeerd vind ik.

Sterke punten:
                        * fantastische zetels. Alleen al daarom...
                        * algemeen comfort (zeker op lange afstanden)
                        * looks
                        * dealer (ja, ik heb een hélé goeie)
                        * wegligging (zie negatieve puntjes)

Negatieve puntjes:
                        * stuurgevoel: wegligging is zeer goed maar hij communiceert zo slecht... Insturen vraagt enig doorzettingsvermogen wegens te vaag
                        * overzichtelijkheid carrosserie (of beter gebrek aan) => wie mooi wil zijn moet pijn lijden?)
                        * geluid op slecht wegdek (kan ook aan onze wegen liggen)
                        * trillende binnenspiegel (ik gebruik toch meestal de zijspiegels :-)
                        * motorgeluid bij koude motor => vooral voor de omstaanders, in de wagen valt het heel goed mee in vergelijking met de andere wagens in die klasse die ik al gereden heb

Welke problemen gehad?
                        * eerste 30.000km => auto 2x in noodloop, probleem met roetfilter die niet automatisch regenereerde. Half uurtje bij dealer, manuele regeneratie + update => OPGELOST
                        * zetelverwarming bestuurder (1 maand later die van de bijrijder) kapot => 1,5 maand moeten wachten wegens onbeschikbaarheid => vervangen onder garantie => OPGELOST (geniet er dagelijks van)
                        * zoemend geluid vanonder motokap => één of ander klepje dat bleef hangen, gekend probleem, opgelost onder garantie, OPGELOST
                        * barstje in expansievat koelvloeistof => garantie => OPGELOST
                        * ongeval: één of andere nozem kon niet remmen => achterkant hardhandig gekust => parkeersensoren vervangen + nieuwe achterbumper =< uiteraard opgelost
                        * op 60.000 km: nieuwe remschijven en blokken rondom => slijtage of niet? Blijkbaar gekend probleem => garantie => OPGELOST
                        * de laatste 3 weken zijn we op zoek naar een elektronisch spook in de airco... Soms werkt hij wel, soms niet... Dealer mag van mij zoeken, krijgt het wel opgelost.

Voor de rest, niets abnormaals. Ziet er nog steeds fantastisch uit en ik rij er nog steeds met veel plezier in... Op 150.000 moet ik een nieuwe bestellen. Wordt 99% zeker wéér een Insignia maar dan mét automaat. Het goeie mag ook eens gezegd... ;-)
                        Idd, het goede mag idd ook eens gezegd worden!
                        Mag ik vragen welke dealer je hebt, zie dat je van het antwerpse bent?
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                          Ben ik ook benieuwd naar, want het schijnt dan nog een goede te zijn ??

Comment

• Zit met volgende probleem : Soms na het starten hoor ik volgende geluid (gelijkt op iets die los zit of zo, paneel, darm, riem,....) ,zie link. Heb dit toch al een jaar of 2 en dit begint nu zich wekelijks te manifesteren. Had toen een 30km en nu een 60km op de teller. Toen werd ook de starter vv maar bracht geen oplossing. Een 2de oplossing zou geweest zijn het smeren vd ophanging vd de luchtfilter, ook dit bracht geen soelaas. Op verschillende fora zag ik al dit probleem maar nog GEEN oplossing... Iemand ervaring hiermee ps : het doet zich alleen voor bij warme motor, dus moet toch iets zijn dat na warm worden dit geluid kan produceren. (cdti 160pk van 2010) https://drive.google.com/file/d/0B28...lFTV2Zmbk5ucTA
                            Last edited by ; 26/11/2013, 07:48.

Comment

• komende zaterdag testrit met de nieuwe insignia, I can't wait!

momenteel ligt de insignia in de weegschaal voor de nieuwe wagen met de A4 en de BMW3, het grote verschil is m'n voorliefde voor de insignia, en het feit dat ik op die wagen veel meer opties ga hebben dan op de andere 2.

weet iemand:
                              - of de lederen sportzetels waarvan sprake ook kunnen genomen worden op het Platinum fleet pack?
                              - of de ingebouwde GPS een functie heeft om hem te combineren met bvb Tomtom om live updates te hebben? (betalend)

Comment

• Als er iemand interesse zou hebben, de mijne staat te koop.
                                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Ja ja ik weet de prijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peef Bekijk Berichten
                                  weet iemand:
                                  - of de lederen sportzetels waarvan sprake ook kunnen genomen worden op het Platinum fleet pack?
                                  - of de ingebouwde GPS een functie heeft om hem te combineren met bvb Tomtom om live updates te hebben? (betalend)
                                  - ja, als je de Sport neemt heb je die standaard, anders is het een optie (op Cosmo gratis, anders betalend); zelfs de recaro's kunnen tegen bijbetaling (niet op Edition of comfort); - neen, waarom zou je ook? Er bestaat ook zoiets als TMC - of doet die Live update meer?

Comment

• TMC is enkel om verkeersinfo te krijgen, Live Update zorgt voor het up to date houden van de kaarten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                      Opel Garage Frijters... zowel Kapellen als Kamthout. SUPER content van... Vrouwke reed met Corsa (12j oud), altijd perfect onderhouden, begin dit jaar daar nieuwe gekocht, super service. En de Opel Insignia (hoewel leasewagen) wordt er ook heel goed verzorgd... :-)

Comment

Onder het motto "het zijn niet enkel de probleemauto's die op het forum komen, even een update na (bijna) 4 jaar Insignia...

En het spook is na 2 dagen hopelijk gevonden... Doorgeschuurde bedrading... Konden ze dus lang naar zoeken... ;-) Zou moeten opgelost zijn. Vraag me af of hat aan de auto of aan het manneke lag... :-o Bij de eerste serieuze regen zullen we het weten... :-)

Comment

Opel Garage Frijters... zowel Kapellen als Kamthout. SUPER content van... Vrouwke reed met Corsa (12j oud), altijd perfect onderhouden, begin dit jaar daar nieuwe gekocht, super service. En de Opel Insignia (hoewel leasewagen) wordt er ook heel goed verzorgd... :-)
                                          Frijters is idd een goeie garage! Ik ging prijs vragen bij Gman op de Noorderlaan en daar zeiden ze: 'onze prijs is 't zelfde als bij de Frijters dus ik kan u niet helpen.' Ok dan..

Comment

Working...
                                          X