Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mijn insignia heeft 110.000 km , is ook modeljaar 2009 en nooit enig probleem gehad buiten het vacuümklepke vd turbo en de remschijven die vervangen zijn onder garantie. Zou hem nu onmiddelijk opnieuw bestellen.
    Uit de vele verhalen die ik hier lees blijkt ook wel dat er veel afhangt van de dealer waar je de auto gekocht hebt, of die de moeite wil doen om garantie aan te vragen of om de problemen daadwerkelijk aan te pakken.

Ik vind het nog steeds de mooiste auto uit zijn klasse, zeker met de nieuwe facelift.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
      mijn insignia heeft 110.000 km , is ook modeljaar 2009 en nooit enig probleem gehad buiten het vacuümklepke vd turbo en de remschijven die vervangen zijn onder garantie. Zou hem nu onmiddelijk opnieuw bestellen.
      Uit de vele verhalen die ik hier lees blijkt ook wel dat er veel afhangt van de dealer waar je de auto gekocht hebt, of die de moeite wil doen om garantie aan te vragen of om de problemen daadwerkelijk aan te pakken.

Ik vind het nog steeds de mooiste auto uit zijn klasse, zeker met de nieuwe facelift.
      Ben van de mijne ook nog altijd zeer tevreden, ook pompje van turbo eens vervangen,1 gloeibougie, remschijven in het begin achteraan laten vervangen in garantie wegen groeven trekken.Voor de rest geen enkel probleem, rijd voor mij nog altijd super.En mijn dealer vind ik ook super.Mechanieker heeft ooit eens bij een onderhoud één van de velgen beschadigd, heb toen zonder problemen een nieuwe velg en band gekregen.
      Last edited by ; 03/02/2014, 20:27.

Comment

• Hallo, even een kleine vraag.

Heb pas mijn theorie gehaald en ben dus nu aan het leren rijden in de auto van m'n pa (Opel insignia 2.0 cdti 130pk ecoflex, handbak). Nu mijn vraag is of deze wagen gemakkelijk(er) rijd tov van andere wagens? (Dingen zoals het sturen, de koppeling, zicht rondom,...)

groetjes
        Last edited by ; 10/02/2014, 22:50.

Comment

• Met elke auto moet je leren, maar leren rijden met een slee zoals de insignia is niet slecht, integendeel. Mijn vrouw heeft leren manoeuvreren met de Omega van haar vader en zei dat ze geen betere auto kende om het te leren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Louiske101 Bekijk Berichten
            Hallo, even een kleine vraag.

Heb pas mijn theorie gehaald en ben dus nu aan het leren rijden in de auto van m'n pa (Opel insignia 2.0 cdti 130pk ecoflex, handbak). Nu mijn vraag is of deze wagen gemakkelijk(er) rijd tov van andere wagens? (Dingen zoals het sturen, de koppeling, zicht rondom,...)

groetjes
            op zich zal dit wel goed zijn, alleen manouvreren zal iets moeilijker zijn. Als je echter eens in een veel oudere, goedkopere en tragere auto zal rijden, dan zal dit wel even aanpassen zijn. Het sturen zal veel zwaarder zijn, de remmen minder gevoelig en de koppeling enzo wss ook..
            Sowieso is elke auto altijd een beetje aanpassen

Comment

• Merci mannen, weet ik dit ook weer

Comment

• Beter zo een grote auto om mee te leren rijden, als je daarmee kan rijden, dan lukt dat met een kleintje ook.

Vroeger hadden alle rijscholen ook grote auto's, nu hebben ze allemaal kleine krellen. Resultaat is wel dat als je daar je rijbewijs mee haalt, je het heel vaak nog moeilijk hebt met een grotere auto. Zeker bij parkeren en dergelijke.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Louiske101 Bekijk Berichten
                  Hallo, even een kleine vraag.

groetjes
                  Heb mijn rijbewijs vanaf de eerste keer met exact dezelfde wagen als jou behaalt, rijdt super vlot!

Comment

• De beste wagen om mee te rijden:

- is groot en hoekig met slecht zicht op de uiteinden vanbinnenuit
                    - lomp
                    - geen servostuur voor het parkeren
                    - énkel ABS, geen tractiecontrole en andere hulpmiddelen die vals veiligheidsgevoel geven

Als het daarmee lukt, dan is de rest fluitje van een cent.

Comment

• Hoi
                      IK zou misschien nieuwe insignia 5/D willen aanschaffen heb eens gekeken voor 2.0 CDTI 120 ecoFlex of 2.0 CDTI 140 ecoFlex .Ik ben rustige rijder dus ben geen sprinter
                      Heeft iemand ervaring de 2.0 CDTI 120 ecoFlex zou zwaar genoeg zijn volgens verkopers. Of krijg ik later spijt dat ik de 2.0 CDTI 140 ecoFlex niet genomen heb Zou praktisch geen verschil zijn enkel de prijs
                      alvast bedankt

Comment

• Eens gaan testrijden met beide?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                          Ben van de mijne ook nog altijd zeer tevreden, ook pompje van turbo eens vervangen,1 gloeibougie, remschijven in het begin achteraan laten vervangen in garantie wegen groeven trekken.Voor de rest geen enkel probleem, rijd voor mij nog altijd super.En mijn dealer vind ik ook super.Mechanieker heeft ooit eens bij een onderhoud één van de velgen beschadigd, heb toen zonder problemen een nieuwe velg en band gekregen.
                          Hier ook een zeer tevreden Insignia rijder ! Eén probleempje in zijn bijna 5 jarige loopbaan : zetelverwarming was stuk. En dit is keurig vervangen onder garantie.
                          Momenteel 84.000 toffe km's gebold.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CIS Bekijk Berichten
                            Hoi
                            IK zou misschien nieuwe insignia 5/D willen aanschaffen heb eens gekeken voor 2.0 CDTI 120 ecoFlex of 2.0 CDTI 140 ecoFlex .Ik ben rustige rijder dus ben geen sprinter
                            Heeft iemand ervaring de 2.0 CDTI 120 ecoFlex zou zwaar genoeg zijn volgens verkopers. Of krijg ik later spijt dat ik de 2.0 CDTI 140 ecoFlex niet genomen heb Zou praktisch geen verschil zijn enkel de prijs
                            alvast bedankt
                            Er zit toch wel degelijk verschil, de 140 pk-versie heeft 50 Nm meer koppel (zelfs 70 met overboost), en dat ga je toch voelen hoor, zeker in hernemingen. Vermits de CO2 uitstoot hetzelfde is, zou ik voor de 140 pk gaan.
                            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Hier is nog niet veel veranderd na +-2 jaar afwezigheid, dit is stuk en dat werkt niet meer. Er bollen 600.000 insignia's waarvan er misschien 595.000 tevreden zijn. Ik heb 112.000 km gebold met een st sport en ben tevreden dat ik terug een gekocht heb, nu een cosmo. Nog 3 weken wachten.

Comment

• BJ2009
                                130pk sports tourer

2x bestuurderszetel verwarmingsmatten en 1x passagier vervangen : garantie
                                2 nieuwe remschijven achteraan (groef) : garantie
                                problemen aut. koffer : garantie
                                rolgordijn koffer defect : garantie
                                ongeval komende van rechts : bumper vervangen en 2 parkeersensoren.
                                3 maanden na dit ongeval doe ik hem binnen voor groot onderhoud (60.000km). Voorste remblokken vervangen.
                                2maanden later in Frankrijk rechtsachteraan remblok op, metaal op metaal.
                                Terug naar de garage, blijkbaar remklauw blijven plakken ! Ja meneer moeten langs beide kanten remklauwen, schijven en blokken vervangen 1100€ kosten. Zou volgens hun geen gevolg zijn van dat ongeval en hebben met het groot onderhoud blijkbaar ook niets opgemerkt...
                                Soms foutmelding parkeersensoren vooraan, bij nazicht blijken de 2 middelste defect... ik haal mijn ongeval aan maar kunnen deze niet kostenloos vervangen. Blijf dan zo wel rijden (80% van de tijd werken ze wel)...
                                Motormanagement update (brief) : garantie ok
                                Auto in noodloop: uitlezen, EGR klep defect volgen hun: kostenplaatje 580€.
                                Ben benieuwd wat het volgende gaat worden....
                                Last edited by ; 17/03/2014, 20:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                                  BJ2009
                                  130pk sports tourer

2x bestuurderszetel verwarmingsmatten en 1x passagier vervangen : garantie
                                  2 nieuwe remschijven achteraan (groef) : garantie
                                  problemen aut. koffer : garantie
                                  rolgordijn koffer defect : garantie
                                  ongeval komende van rechts : bumper vervangen en 2 parkeersensoren.
                                  3 maanden na dit ongeval doe ik hem binnen voor groot onderhoud (60.000km). Voorste remblokken vervangen.
                                  2maanden later in Frankrijk rechtsachteraan remblok op, metaal op metaal.
                                  Terug naar de garage, blijkbaar remklauw blijven plakken ! Ja meneer moeten langs beide kanten remklauwen, schijven en blokken vervangen 1100€ kosten. Zou volgens hun geen gevolg zijn van dat ongeval en hebben met het groot onderhoud blijkbaar ook niets opgemerkt...
                                  Soms foutmelding parkeersensoren vooraan, bij nazicht blijken de 2 middelste defect... ik haal mijn ongeval aan maar kunnen deze niet kostenloos vervangen. Blijf dan zo wel rijden (80% van de tijd werken ze wel)...
                                  Motormanagement update (brief) : garantie ok
                                  Auto in noodloop: uitlezen, EGR klep defect volgen hun: kostenplaatje 580€.
                                  Ben benieuwd wat het volgende gaat worden....

Pfiew, wat een ellende. Met zo'n auto zou ik zeker niet blijven rijden. Het lijkt me dat er meest problemen zijn met bouwjaar 2009.

Comment

• Vind men handleiding niet meer. Heeft er iemand eentje (die hij niet meer nodig heeft), of weet iemand waar ik
                                    dit kan bekomen. Het gaat over modeljaar 2009. Thx !

Comment

• Hier te downloaden ...wel in het Duits :-(

Comment

• Bij een officiële Opel garage kan je ook zo'n handleidingen krijgen/kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                                          Hier te downloaden ...wel in het Duits :-(
                                          http://www.opel-infos.de/infomateria...leitungen.html
                                          das al een oplossing... mocht er nu nog iemand een echt boekje hebben

Comment

Working...
                                          X