Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
    Ik kreeg met mijn Astra ST met DVD800, de Benelux-kaarten + de Franse kaarten op mijn harde schijf, en kon ik de dvd-speler voor andere doeleinden gebruiken.
    Dat klopt. Het is Benelux + Fr of Benelux + D maar Benelux + FR+D gaat al niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Dat het van de goodwill afhangt heb ik er al 2 X bij gezegd he.
      Veranderen van dealer als ze je een oude Dvd meegeven op een nieuwe wagen. Met wat gaan ze je er nog proberen opleggen?
      Bij mij hebben ze dit ingeladen en alle functies uitgelegd de dag dat ik hem mocht afhalen.
      Bij Gman geweest zeker?
      En inderdaad voor meer dan de Benelux is de dvd onontbeerlijk, maar zeg mij eens hoeveel mensen de navi dikwijls nodig hebben in het buitenland.
      Voor die ene keer per jaar dat je op reis gaat, het is niet dat alle dagen de straten overal ter wereld veranderen he.
      Ok, dat kruispunt is een rotonde geworden...so what.
      Enkele jaren geleden moest je het nog met een kaart doen en daar kocht je ook niet alle jaren een nieuwe van.
      Ik liet de dvd er altijd inzitten, cd's draai ik toch niet.
      Wil je dat wel doen, gooi de Benelux eraf als je naar het buitenland moet en zet het betreffende land erop.
      En diegene die voor hun werk veel buitenlandse verplaatsingen doen rijden met een leasing en daar is het aan de baas om de navi aan te kopen.
      We zijn het hier allemaal eens dat het geheugen veel te klein is maar we moeten ons maar aanpassen.
      Maar ik ben veeleisend en wil dat het in de mate van het mogelijke in orde is. En met het gene ik hier al beschreven heb (vorige post), heb ik toch altijd al de nieuwste dvd gehad en daar is de koper van mijn wagen blij mee geweest.

edit: met "je" bedoel ik jou niet persoonlijk maar de mensen in het algemeen.
      Misschien ga jij wel 8 X op reis per jaar, ik kan dat niet weten.
      Nee het was niet Gman (maar Autostad groep, die bij de verkoop nog een paar keer de bal serieus misgeslagen hebben) en ze hebben me idd bij afhalen van het voertuig alles uitgelegd tot en met de (voorgeladen kaart) DVD. En de DVD (MY2011) zat ook bij de boorddocumenten. Maar, zoals ik al schreef, heb ik niet in de box gekeken daar had, zoals enkele dagen later bleek, een leukerd (volgens de dealer een klant, volgens mij gewoon een van zijn eigen werknemers ) de DVD 'verwisseld' voor een ouder exemplaar. Eén van de dingen die ze nadien wel rechtgezet hebben. Misschien leveren ze zo wel de 'nieuwere' DVD's aan hun trouwe klanten na een crash ?
      Dat de wegen veranderen, daar heb ik ook geen probleem mee. Ik rij trouwens voor mijn plezier veel in het buitenland en mijn 'baas' zit dan naast mij (naar haar CD's te luisteren) . En aangepast heb ik me ook (telkens wissen en herladen).
      Het is juist omdat ik (ook) veeleisend ben (toch bij zo'n wagen) dat ik het onbegrijpelijk vind dat ze hoogstens 1€ willen besparen op het geheugen van een (premium) Nav systeem in de 'top'wagen van het merk. En nu we toch bezig zijn, betalen voor kaartupdates is ook niet meer van deze tijd. De Navteq kaarten van Opel zijn planmatig dezelfde als in een 'losse' Garmin waar je al enige tijd 'gratis' lifetime updates hebt.
      Last edited by ivob2; 03/12/2012, 21:31.

Comment

• Als antwoord op polleke zijn bericht:

In een paar zinnekes gezegd ... en juist omschreven!
        Ben tevens eigenaar van de eerste generatie Insignia (7/2009) en denk erop om hem asap van de hand te doen..
        elektroproblemen nu allemaal opgelost
        karretje rijd verdomd goed, nog nooit zo een zetel onder mijn kont gehad..
        maar vertrouwen volledig kwijt!
        liefhebbers?? sport tourer 2.0 cdti 130 pk bijna 60.000 km... voor ieder aannemelijk bod..
        Last edited by ; 03/12/2012, 21:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
          Nee het was niet Gman (maar Autostad groep, die bij de verkoop nog een paar keer de bal serieus misgeslagen hebben) en ze hebben me idd bij afhalen van het voertuig alles uitgelegd tot en met de (voorgeladen kaart) DVD. En de DVD (MY2011) zat ook bij de boorddocumenten. Maar, zoals ik al schreef, heb ik niet in de box gekeken daar had, zoals enkele dagen later bleek, een leukerd (volgens de dealer een klant, volgens mij gewoon een van zijn eigen werknemers ) de DVD 'verwisseld' voor een ouder exemplaar. Eén van de dingen die ze nadien wel rechtgezet hebben. Misschien leveren ze zo wel de 'nieuwere' DVD's aan hun trouwe klanten na een crash ?
          Dat de wegen veranderen, daar heb ik ook geen probleem mee. Ik rij trouwens voor mijn plezier veel in het buitenland en mijn 'baas' zit dan naast mij (naar haar CD's te luisteren) . En aangepast heb ik me ook (telkens wissen en herladen).
          Het is juist omdat ik (ook) veeleisend ben (toch bij zo'n wagen) dat ik het onbegrijpelijk vind dat ze hoogstens 1€ willen besparen op het geheugen van een (premium) Nav systeem in de 'top'wagen van het merk. En nu we toch bezig zijn, betalen voor kaartupdates is ook niet meer van deze tijd. De Navteq kaarten van Opel zijn planmatig dezelfde als in een 'losse' Garmin waar je al enige tijd 'gratis' lifetime updates hebt.
          Ik ben nog nooit bij Gman geweest maar heb er nog niet veel goed van gehoord.
          Voor de rest geef ik u volledig gelijk en misschien moet ik u dan een klein beetje bedanken omdat ze jouw dvd naar mij hebben doorgesluisd.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vlaamsinsigniake Bekijk Berichten
            Als antwoord op polleke zijn bericht:

In een paar zinnekes gezegd ... en juist omschreven!
            Ben tevens eigenaar van de eerste generatie Insignia (7/2009) en denk erop om hem asap van de hand te doen..
            elektroproblemen nu allemaal opgelost
            karretje rijd verdomd goed, nog nooit zo een zetel onder mijn kont gehad..
            maar vertrouwen volledig kwijt!
            liefhebbers?? sport tourer 2.0 cdti 130 pk bijna 60.000 km... voor ieder aannemelijk bod..
            Zeer goede auto ( rijplezier), en zeer goede service (en geduld) van mijn garagehouder maar een dikke nul voor de klantendienst en garantie politiek van Opel zelf.
            den borre

Int3x0r

Comment

• Ik denk eraan om een 2009-2010 model aan te schaffen, is deze wegens de steeds voorkomende elektronicaproblemen dan ten stelligste af te raden indien je geen garantie meer hebt of kunnen ze daadwerkelijk het probleem oplossen zodoende het niet meer voorkomt? Menig Insigniarijders kunnen hier met alle zekerheid grondig op antwoorden. Bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
                Ik denk eraan om een 2009-2010 model aan te schaffen, is deze wegens de steeds voorkomende elektronicaproblemen dan ten stelligste af te raden indien je geen garantie meer hebt of kunnen ze daadwerkelijk het probleem oplossen zodoende het niet meer voorkomt? Menig Insigniarijders kunnen hier met alle zekerheid grondig op antwoorden. Bedankt
                Alle problemen zijn opgelost geweest, alleen heb je enkel (software) opties minder dan een 2011 model.
                zoals het kunnen instellen wanneer de deuren sluiten.
                den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                  Dat klopt. Het is Benelux + Fr of Benelux + D maar Benelux + FR+D gaat al niet meer.
                  ????
                  nu ga ik toch eens nakijken welke landen ik allemaal op de HD van m'n DVD800 heb geïnstalleerd. Naar mijn weten staat daar zowel Benelux + Fr + D + nog andere op.
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                    ????
                    nu ga ik toch eens nakijken welke landen ik allemaal op de HD van m'n DVD800 heb geïnstalleerd. Naar mijn weten staat daar zowel Benelux + Fr + D + nog andere op.
                    Ik dacht ook dat er bij meer op stond dan de Benelux, maar ik kan het niet meer controleren.
                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                      ????
                      En toch is het zo, ofwel Benelux + Duitsland ofwel Benelux + Frankrijk.

Comment

• Na het lezen van dit draadje heb ik deze ochtend ook geprobeerd de kaarten erop te zetten, en ik heb toch echt Benelux, Frankrijk en Duitsland erop staan, met nog +100mb vrij. Lijkt me ook te kloppen met dat geheugen van 2gb.

Comment

• Ik heb het net geprobeerd, Benelux stond er reeds op. Als ik dan Duitsland EN Frankrijk
                          er bij wil zetten dan krijg ik de melding dat ik mijn keuze moet aanpassen.

Comment

• Goed, iets waar ik de laatste tijd zot van wordt: kunnen de deuren automatisch van slot springen als ik mijn deur open?
                            Dus ik heb een Insignia van 2009 waarvan de deuren NIET automatisch met de snelheid op slot springen.
                            Om een beetje veilig te voelen, doe ik ze dan zelf maar op slot met de knop op het dashboard.

Nu moet ik echter 2x trekken aan mijn hendel om de deur los te maken (was op mijn Passat maar 1x) en de andere deuren gaan dan ook nog niet eens van slot.
                            Kan dat automatisch gebeuren?

Comment

• Bij mij vergrendelen de deuren automatisch als de auto een bepaalde snelheid haalt.
                              En ook ik moet dan 2x aan de hendel trekken om de deur te ontgrendelen, en het is
                              inderdaad die ene deur die dan van het slot gaat. Is bij andere merken ook zo heb ik
                              al ondervonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Goed, iets waar ik de laatste tijd zot van wordt: kunnen de deuren automatisch van slot springen als ik mijn deur open?
                                Dus ik heb een Insignia van 2009 waarvan de deuren NIET automatisch met de snelheid op slot springen.
                                Om een beetje veilig te voelen, doe ik ze dan zelf maar op slot met de knop op het dashboard.

Nu moet ik echter 2x trekken aan mijn hendel om de deur los te maken (was op mijn Passat maar 1x) en de andere deuren gaan dan ook nog niet eens van slot.
                                Kan dat automatisch gebeuren?
                                Is bij mijn astra ook zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                                  Bij mij vergrendelen de deuren automatisch als de auto een bepaalde snelheid haalt.
                                  En ook ik moet dan 2x aan de hendel trekken om de deur te ontgrendelen, en het is
                                  inderdaad die ene deur die dan van het slot gaat. Is bij andere merken ook zo heb ik
                                  al ondervonden.

Mijne kunt ge instellen dat zodra je de sleutel uit het contact haalt de deuren vanzelf terug openen. De deuren gaan op slot bij een bepaalde snelheid. Mijne is van 2011.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                                    Mijne kunt ge instellen dat zodra je de sleutel uit het contact haalt de deuren vanzelf terug openen. De deuren gaan op slot bij een bepaalde snelheid. Mijne is van 2011.
                                    Klopt van dat contactslot. Maar als een passagier 2x aan zijn deurhendel komt ontgrendelt
                                    alleen zijn/haar deur, dat bedoelde ik eigenlijk met mijn vorige post.

Comment

Klopt van dat contactslot. Maar als een passagier 2x aan zijn deurhendel komt ontgrendelt
                                      Lijkt me ook logisch niet ? Als je die speedlock gebruikt is het de bedoeling dat alle deuren vergrendelen. Als er dan één iemand de deur langs binnen opent, is het m.i. ook de bedoeling dat de rest gesloten blijft. Ik neem aan dat de bestuurder dan blijft zitten omdat de sleutel nog in het contactslot zit en dan blijft de rest beter gesloten. Als er meer personen willen uitstappen, dan ontgrendel je toch makkelijk met de knop op het dashboard ? En als de bestuurder ook uitstapt dan gaat de sleutel toch mee hoop ik ? Alle deuren los dan...Persoonlijk vind ik dus deze instelling de beste Passagier stapt uit, enkel zijn deur ontgrendeld.

Comment

Dat alleen de betreffende deur opengaat als je er 2 X aan trekt is bij mijn weten bij elke auto zo.
                                        Wil je ze allemaal open moet je de "speed lock" knop gebruiken.
                                        Dat je dit bij een 2009 niet kan openen is een onderdeel van de vele elektronica "problemen" waar het hier over gaat. (zie post 107)
                                        Er waren dus geen mankementen, we hadden ze gewoon niet terwijl ze wel in ons boekje beschreven stonden.
                                        Het werkt dus niet en het zal nooit werken.
                                        Vanaf de 2011 modellen waren alle elektronische opties op punt gesteld.
                                        We hebben nochtans ons best gedaan en allemaal naar de "klachtendienst" gebeld maar het heeft niet mogen baten.
                                        Polleke kan dat beamen.

edit: Polleke zijn antwoord stond er nog niet op dus sorry als we hetzelfde zeggen.
                                        Last edited by Gixxer; 05/12/2012, 19:13.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Lijkt me ook logisch niet ? Als je die speedlock gebruikt is het de bedoeling dat alle deuren vergrendelen. Als er dan één iemand de deur langs binnen opent, is het m.i. ook de bedoeling dat de rest gesloten blijft. Ik neem aan dat de bestuurder dan blijft zitten omdat de sleutel nog in het contactslot zit en dan blijft de rest beter gesloten. Als er meer personen willen uitstappen, dan ontgrendel je toch makkelijk met de knop op het dashboard ? En als de bestuurder ook uitstapt dan gaat de sleutel toch mee hoop ik ? Alle deuren los dan...Persoonlijk vind ik dus deze instelling de beste Passagier stapt uit, enkel zijn deur ontgrendeld.
                                          Is inderdaad heel logisch, denk niet dat ik het tegendeel gezegd heb?

Mijn reacties waren gericht op het bericht van Chris_147.

Comment

Working...
                                          X