Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Afgeplakte facelift.

    Comment


    • #62
      Hopelijk hebben ze voor een facelift meer naar het interieur gekeken dan naar de buitenkant (waar m.i. niet zo veel mis mee is).
      In volgorde van (voor mij) het meest storende:
      - De knoppen van de handrem en het infotainmentsysteem omwisselen (gewoon even bij BMW gaan kijken jongens).
      - De voorruit en het instrumentarium anders tov elkaar plaatsen zodat die ergerlijke HUD verdwijnt.
      - Een boordcomputerscherm zoals in de 'mindere' modellen (multi info ipv scroll info)
      - Genoeg gig in de NAV (of is dat aal opgelost met de SD versie?)
      - Geen 'extra' knopje om je spiegels in te klappen maar gewoon auto als je je sleutel er uit trekt.
      - Uitschakelbare USB poort (softwarematig)
      - Een afstandsbediening van de kofferklep die echt werkt en niet wanneer ze zin heeft.

      Allemaal dingen die niet veel zouden moeten kosten noch ingrijpende maatregelen zouden moeten vergen maar de auto naar een (nog) hoger niveau zou tillen.
      Last edited by ivob2; 21/11/2012, 13:13.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
        Hopelijk hebben ze voor een facelift meer naar het interieur gekeken dan naar de buitenkant (waar m.i. niet zo veel mis mee is).
        In volgorde van (voor mij) het meest storende:
        - De knoppen van de handrem en het infotainmentsysteem omwisselen (gewoon even bij BMW gaan kijken jongens).
        - De voorruit en het instrumentarium anders tov elkaar plaatsen zodat die ergerlijke HUD verdwijnt.
        - Een boordcomputerscherm zoals in de 'mindere' modellen (multi info ipv scroll info)
        - Genoeg gig in de NAV (of is dat aal opgelost met de SD versie?)
        - Geen 'extra' knopje om je spiegels in te klappen maar gewoon auto als je je sleutel er uit trekt.
        - Uitschakelbare USB poort (softwarematig)
        - Een afstandsbediening van de kofferklep die echt werkt en niet wanneer ze zin heeft.

        Allemaal dingen die niet veel zouden moeten kosten noch ingrijpende maatregelen zouden moeten vergen maar de auto naar een (nog) hoger niveau zou tillen.
        En allemaal dingen waar ik geen problemen mee heb gehad.
        Anderen vinden het dan weer ergerlijk dat de spiegels dicht klappen bij het uittrekken van de sleutels.
        Men kan niet voor iedereen goed doen.
        Men zou u wel via de bc de keuze moeten laten.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #64
          Op een en twee na zijn het ook alleen maar luxeproblemen.
          Maar een facelift dient dan ook om luxeproblemen, op te lossen, in se is het een goede auto.

          Kan me best voorstellen dat als je alleen in de Benelux rijdt geen enkel probleem hebt met de gig beperking maar Frankrijk, Duitsland en de België samen gaat in de Nav gaat al niet. Maar om te besparen op max. 2 euro voor zo'n auto? Begrijp ik niet.

          Het HUD probleem is misschien lengte gebonden? Maar in andere voertuigen heb ik er geen probleem mee.

          En die knop van het infotainment is wel degelijk ergonomisch verkeerd geplaatst. Iedere bestuurder in mijn voertuig doet de Nav of de radio bij het schakelen verspringen. Tot ik in de BMW keek. Daar staat ie rechts ipv links (onder de schakelpols). Moet dus kunnen.

          De (software)knop van de USB heb ik nog niet gevonden. Iets over het hoofd gezien? De poort blijft nl. (toch in de ST MY 2011) na het afzetten van het contact gewoon onder stroom staan. Je moet je USB-sleutel dus steeds manueel verwijderen.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
            Op een en twee na zijn het ook alleen maar luxeproblemen.
            Maar een facelift dient dan ook om luxeproblemen, op te lossen, in se is het een goede auto.

            Kan me best voorstellen dat als je alleen in de Benelux rijdt geen enkel probleem hebt met de gig beperking maar Frankrijk, Duitsland en de België samen gaat in de Nav gaat al niet. Maar om te besparen op max. 2 euro voor zo'n auto? Begrijp ik niet.

            Het HUD probleem is misschien lengte gebonden? Maar in andere voertuigen heb ik er geen probleem mee.

            En die knop van het infotainment is wel degelijk ergonomisch verkeerd geplaatst. Iedere bestuurder in mijn voertuig doet de Nav of de radio bij het schakelen verspringen. Tot ik in de BMW keek. Daar staat ie rechts ipv links (onder de schakelpols). Moet dus kunnen.

            De (software)knop van de USB heb ik nog niet gevonden. Iets over het hoofd gezien? De poort blijft nl. (toch in de ST MY 2011) na het afzetten van het contact gewoon onder stroom staan. Je moet je USB-sleutel dus steeds manueel verwijderen.
            Volgens ik mij kan herinneren waren bij mij de 3 landen die jij opnoemt ingeladen in het systeem. Niet dat het nodig was want ik liet de navi cd er steeds in. Dan heb je "3D" en meteen alle landen.
            Muziek speel ik toch niet meer via cd.
            Usb verwijderen deed ik pas na het afzetten van het contact.
            Wat de infotainment knop betreft, je bedoelt toch de draaiknop en niet de druktoetsen, deze heb ik nooit per ongeluk aangeraakt bij het schakelen.
            Ik heb daarvoor nooit zo een draaiknop gehad en onze nieuwe auto's hebben het ook niet maar eigenlijk vond ik dit wel gemakkelijk.
            Enkel het scrollen in lange muziek lijsten stoorde me.
            Dat je niet kon zoeken op naam bedoel ik.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
              Op een en twee na zijn het ook alleen maar luxeproblemen.
              Maar een facelift dient dan ook om luxeproblemen, op te lossen, in se is het een goede auto.

              Kan me best voorstellen dat als je alleen in de Benelux rijdt geen enkel probleem hebt met de gig beperking maar Frankrijk, Duitsland en de België samen gaat in de Nav gaat al niet. Maar om te besparen op max. 2 euro voor zo'n auto? Begrijp ik niet.

              Het HUD probleem is misschien lengte gebonden? Maar in andere voertuigen heb ik er geen probleem mee.

              En die knop van het infotainment is wel degelijk ergonomisch verkeerd geplaatst. Iedere bestuurder in mijn voertuig doet de Nav of de radio bij het schakelen verspringen. Tot ik in de BMW keek. Daar staat ie rechts ipv links (onder de schakelpols). Moet dus kunnen.

              De (software)knop van de USB heb ik nog niet gevonden. Iets over het hoofd gezien? De poort blijft nl. (toch in de ST MY 2011) na het afzetten van het contact gewoon onder stroom staan. Je moet je USB-sleutel dus steeds manueel verwijderen.
              Laat dan gewoon de cd van de Navi insteken, dan hebt ge dat probleem niet. Dan staat alles op de cd en is alles in orde

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Volgens ik mij kan herinneren waren bij mij de 3 landen die jij opnoemt ingeladen in het systeem. Niet dat het nodig was want ik liet de navi cd er steeds in. Dan heb je "3D" en meteen alle landen.
                Muziek speel ik toch niet meer via cd.
                Usb verwijderen deed ik pas na het afzetten van het contact.
                Wat de infotainment knop betreft, je bedoelt toch de draaiknop en niet de druktoetsen, deze heb ik nooit per ongeluk aangeraakt bij het schakelen.
                Ik heb daarvoor nooit zo een draaiknop gehad en onze nieuwe auto's hebben het ook niet maar eigenlijk vond ik dit wel gemakkelijk.
                Enkel het scrollen in lange muziek lijsten stoorde me.
                Dat je niet kon zoeken op naam bedoel ik.
                Tja het is uiteraard geen levensgroot probleem en alles is te 'omzeilen'. Vind het alleen niet meer van deze tijd 2 gig harde schijf geheugen als dit niets meer kost.
                3D werkt ook zonder DVD in de sleuf en uiteraard kan je al je muziek gaan kopiëren om je Cd speler niet te moeten gebruiken.
                Maar met Duitsland en België zit ie echt vol hoor (je kan ook geen deelgebieden selecteren om te laden zoals in een losse nav). Tis ofwel BE+D ofwel BE+FR.
                De USB doe ik uiteraard ook uit het contact, omdat het gewoon niet anders kan. Anders blijft hij gewoon onder stroom staan ook als het contact uitstaat.
                Vind het alleen onhandig dat je hem met een zaklamp (indien donker) terug moet instelken. Hij zit nl in dat bakje op de middenconsole waar de interieurverlichting niet bijkan.
                Idd, kleine details maar het was ook maar een (goedkope) hint.
                De draaiknop en de HUD vind ik daarentegen wel hinderlijk.
                Het ongewild activeren van de draaiknop is dan nog een luxeprobleem. Maar ik sta daar niet alleen in. Komt in meerdere, ook professionele reviews, voor.
                De HUD vind ik echter ook storend uit veiligheidsoverwegingen. En dat probleem blijk ik ook niet alleen te ondervinden.
                Maar, ik wil hem nog niet missen hoor

                Comment


                • #68
                  Misschien een belachelijke reactie van mij maar wat is in godsnaam een HUD ??

                  Comment


                  • #69
                    Head Up Display.
                    Staat o.a. in een militaire jet. Je ziet dan een deel van je instrumentarium geprojecteerd voor je zodat je tegelijkertijd voor je naar buiten kan kijken en de belangrijkste functies van de instrumenten ziet.
                    De Insignia (ST?) heeft (bij duisternis) dezelfde onhebbelijkheid. Maar gezien het een 'ongelukje' was en niet gepland zie je wel alles in spiegelbeeld. Voor de rest werkt het zeer duidelijk

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                      Head Up Display.
                      Staat o.a. in een militaire jet. Je ziet dan een deel van je instrumentarium geprojecteerd voor je zodat je tegelijkertijd voor je naar buiten kan kijken en de belangrijkste functies van de instrumenten ziet.
                      De Insignia (ST?) heeft (bij duisternis) dezelfde onhebbelijkheid. Maar gezien het een 'ongelukje' was en niet gepland zie je wel alles in spiegelbeeld. Voor de rest werkt het zeer duidelijk
                      Daarom dat ik niet kon volgen, want ik dacht dat de insignia dit NIET had wat hier dan ook wordt bevestigd. Ik moet eerlijk zeggen, heb er in de mijne nooit last van gehad.

                      Comment


                      • #71
                        Door de instrumentenverlichting op zijn bijna laagste stand te draaien verdwijnt het wel grotendeels. Maar dan is de NAV bijna niet meer leesbaar.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                          Hoeveel km doen jullie ongeveer met je remblokken. De voorste en achterste zullen uiteraard een verschil zijn.
                          vooraan vervangen aan 45000; achteraan nog niet nodig

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                            De (software)knop van de USB heb ik nog niet gevonden. Iets over het hoofd gezien? De poort blijft nl. (toch in de ST MY 2011) na het afzetten van het contact gewoon onder stroom staan. Je moet je USB-sleutel dus steeds manueel verwijderen.
                            is toch niet nodig? na contact afleggen wordt er nog gedurende een tijdje (10 minuten of zo) stroom geleverd, maar daarna valt die volledig uit
                            ik laat er alleszins regelmatig een iPod gedurende weken inzitten en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad (ook MJ 2011)

                            Comment


                            • #74
                              Aha bedankt. Gouden tip. Was nog nooit 10' in de auto blijven zitten om te kijken of het lichtje van de USB uitging
                              Dus toch iets over het hoofd gezien
                              Update: toch eens zelf nagekeken. Blijft gewoon onder stroom staan.
                              Last edited by ivob2; 27/11/2012, 19:57.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                                vooraan vervangen aan 45000; achteraan nog niet nodig

                                Amai dat is de moeite, bij mijn vorige auto (landrover freelander sport) moest ik die om de 12.000 km vervangen.

                                Comment


                                • #76
                                  Allez, jong? Mijn vorige Astra verkocht met 78.000 Km. Zat nog 4 mm op.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                    Allez, jong? Mijn vorige Astra verkocht met 78.000 Km. Zat nog 4 mm op.

                                    Allé dan ben ik eens benieuwd. Vandaag eerste keer binnen gebracht bij een lokale dealer. 30.000 km onderhoud, 115 euro, dat vind ik best meevallen

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                                      30.000 km onderhoud, 115 euro, dat vind ik best meevallen
                                      Dat valt pas mee. Op My Opel is de onderhoudsprijs voor een Insignia dubbel zoveel.
                                      Daar kan je al eens tot in Hasselt voor rijden of is het geen officiële Opel Dealer?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                        Dat valt pas mee. Op My Opel is de onderhoudsprijs voor een Insignia dubbel zoveel.
                                        Daar kan je al eens tot in Hasselt voor rijden of is het geen officiële Opel Dealer?

                                        Jawel een officiële dealer, hij verkoopt ook nieuwe wagens (wel geen showroom), geeft garantie en dergelijke. Het is gewoon niet zo een grote garage, een normale mens die in zijn achtertuin een garage heeft waar hij aan Opel werkt (officieel). Met de juiste prijzen en geen afzetterij .

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                                          Jawel een officiële dealer, hij verkoopt ook nieuwe wagens (wel geen showroom), geeft garantie en dergelijke. Het is gewoon niet zo een grote garage, een normale mens die in zijn achtertuin een garage heeft waar hij aan Opel werkt (officieel). Met de juiste prijzen en geen afzetterij .
                                          Maar het is geen erkende dealer?
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X