Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
    Maar het is geen erkende dealer?
    Het kan geen erkende zijn want die moeten een showroom hebben met alle modellen erin.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Het kan geen erkende zijn want die moeten een showroom hebben met alle modellen erin.

Hij krijgt toch alle garanties van Opel en verkoopt nieuwe auto's. Hij zal die garantie niet zomaar krijgen van Opel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
        Allé dan ben ik eens benieuwd. Vandaag eerste keer binnen gebracht bij een lokale dealer. 30.000 km onderhoud, 115 euro, dat vind ik best meevallen
        idd een correcte prijs
        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
          Hij krijgt toch alle garanties van Opel en verkoopt nieuwe auto's. Hij zal die garantie niet zomaar krijgen van Opel.
          Kan je gemakkelijk nagaan. Krijg je na je onderhoud een jaar verlenging van je Opel Assistance? Dan is het een door Opel erkend onderhoud.

Comment

Ik heb de Europese kaarten ingeladen in mijn Insignia DVD800.
            Kan ik bij mijn dealer langs om de kaarten up to date te zetten? Wan lokaal zijn hier wat wijzigingen gebeurd en deze zijn nog niet verwerkt in de navigatie.
            Zoja, gebeurd dit gratis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheerion Bekijk Berichten
              Ik heb de Europese kaarten ingeladen in mijn Insignia DVD800.
              Kan ik bij mijn dealer langs om de kaarten up to date te zetten? Wan lokaal zijn hier wat wijzigingen gebeurd en deze zijn nog niet verwerkt in de navigatie.
              Zoja, gebeurd dit gratis?
              Als ze de nieuwste versie hebben en het zijn geen moeilijke zullen ze dit gratis doen maar normaal gezien moet je zelf een nieuwe navi dvd kopen.
              Zeggen dat de navi eens is geblokkeerd helpt ook om gratis de nieuwste update erop te laten zetten.
              den borre

Int3x0r

Comment

Bij mij in de buurt is er ook zo'n kleine handelaar, als hij een nieuwe auto verkoopt
                dan gebeurt dat via een groot filiaal van een Opel dealer.

Comment

Weet iemand wat de originele ruitenwissers kosten van de opel insignia ?

Ik weet niet echt of de ruitenwissers versleten zijn heb geen strepen maar eerder vegen op de vooruit en zeker aan de passagiersstoel daar heb je de meeste vegen
                  Weet iemand wat ik hier aan kan doen of zijn misschien de ruitenwissers toch versleten wagen word in maart wel 2jaar en heb nog altijd de eerste er op zitten...

Comment

na twee jaar zouden ze inderdaad wel eens versleten kunnen zijn...zeker tijdens de winterperiode verslijten ze veel sneller. Eigenlijk is dit een veiligheidsonderdeel waarop je niet mag sparen. Het kan ook dat je ruit wat vettig is waardoor je een waas krijgt tijdens het vegen...deze verdwijnt dan wel na enkele seconden...goed ontvetten is dan de boodschap.
                    De juiste prijs ken ik niet...maar superduur zijn ze niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      na twee jaar zouden ze inderdaad wel eens versleten kunnen zijn...zeker tijdens de winterperiode verslijten ze veel sneller. Eigenlijk is dit een veiligheidsonderdeel waarop je niet mag sparen. Het kan ook dat je ruit wat vettig is waardoor je een waas krijgt tijdens het vegen...deze verdwijnt dan wel na enkele seconden...goed ontvetten is dan de boodschap.
                      De juiste prijs ken ik niet...maar superduur zijn ze niet.

Merci wim zal morgen is bij de opel dealer er achter vragen maar volgens mij is de ruit zeer vettig. Zoals je zegt de waas verdwijnt na enkele seconden maar komt elke keer terug. Goed ontvette zeg je kan je mij iets aan rade met wat ?

Comment

dreft voor den afwas ontvet héél goe
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Stevie, ruitenwissers zullen ban bosch 9/10 zij. Of valeo kan ook nog beiden topmerken op dat gebied. Kosten wat meer tov chinese brol maar gaan ook stuk langer mee,gewoon gaan kijken bij auto matrialen zaak voor earotwin flatblades van bosch prima spul. Ruit ontvetten ga eens royaal met een ruitenreiniger er over ?

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            Stevie, ruitenwissers zullen ban bosch 9/10 zij. Of valeo kan ook nog beiden topmerken op dat gebied. Kosten wat meer tov chinese brol maar gaan ook stuk langer mee,gewoon gaan kijken bij auto matrialen zaak voor earotwin flatblades van bosch prima spul. Ruit ontvetten ga eens royaal met een ruitenreiniger er over ?

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

volledig akkoord hiermee.... en dreft is voor den afwas!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                              volledig akkoord hiermee.... en dreft is voor den afwas!
                              Awel ge wast den otto toch af? Ontvet de raam anders perfect en ge moet daar waar geen speciaal product van 15€ voor gaan halen omdat ge dees meestal wel in huis hebt staan en het werkt even goed.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Te koop wegens overcompleet:

18" originele Opel Insignia velgen met Pirelli Sotto Zero series 2 235/45 winterbanden
                                Twee korte winters onder de insignia gezeten, nu ongeveer 7 a 8 mm profiel.
                                Mag weg T.E.A.B.
                                Ter indicatie nieuwprijs van deze set was € 1.800,=

0009119900.jpg

Comment

Als ze de nieuwste versie hebben en het zijn geen moeilijke zullen ze dit gratis doen maar normaal gezien moet je zelf een nieuwe navi dvd kopen.
                                  Zeggen dat de navi eens is geblokkeerd helpt ook om gratis de nieuwste update erop te laten zetten.
                                  En hoe gaan ze dat dan doen? Het geheugen van de DVD 800 is niet groot genoeg om alle kaarten van de DVD er in te laden.
                                  Ze kunnen dus slechts ofwel een deelgebied inladen (als ze het al willen want eigenlijk mag het niet) ofwel moet je de DVD kopen en op de DVD rijden of de nodige delen inladen die je nodig hebt.
                                  Je kan dit rechtstreeks bij Navteq doen (daar haalt Opel zijn kaarten ook).
                                  MY 09/10 199 € en MY 2011: 179 €
                                  Order navigation system map updates for leading automotive brands including Citroën, Honda, INFINITI, Jaguar, Land Rover, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, and more. Order online easily.

Dat de Navi geblokkeerd is heeft niet te maken met de software. Je krijgt immers bij je wagen de software software DVD, die kan je na een herstel van de hardware altijd terug gebruiken.
                                  Je moet ook altijd in je MY blijven want de DVD versies zijn niet uitwisselbaar.
                                  Last edited by ivob2; 03/12/2012, 15:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                    En hoe gaan ze dat dan doen? Het geheugen van de DVD 800 is niet groot genoeg om alle kaarten van de DVD er in te laden.
                                    Ze kunnen dus slechts ofwel een deelgebied inladen (als ze het al willen want eigenlijk mag het niet) ofwel moet je de DVD kopen en op de DVD rijden of de nodige delen inladen die je nodig hebt.
                                    Je kan dit rechtstreeks bij Navteq doen (daar haalt Opel zijn kaarten ook).
                                    MY 09/10 199 € en MY 2011: 179 €
                                    Order navigation system map updates for leading automotive brands including Citroën, Honda, INFINITI, Jaguar, Land Rover, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, and more. Order online easily.

Dat de Navi geblokkeerd is heeft niet te maken met de software. Je krijgt immers bij je wagen de software software DVD, die kan je na een herstel van de hardware altijd terug gebruiken.
                                    Je moet ook altijd in je MY blijven want de DVD versies zijn niet uitwisselbaar.
                                    Wat de kaartupdate (routes) betreft heb je gelijk.
                                    Blokkeren van het navigatiesysteem kan te maken hebben door de Dvd software maar er zijn ook andere factoren.
                                    De updates die je bij een onderhoud krijgt worden niet op uw dvd gebrand maar op het aparte geheugen gezet.

Systeem updates van de navigatie komen ook niet via de dvd maar via het Opel programma (tis genaamd)op de pc.
                                    Voor het blokkeren van het systeem is er een buitendienstoplossing, de nummer zou ik even moeten opzoeken.
                                    Voor de rest zeg je gewoon wat ik zeg, dat ze het normaal niet mogen maar een goede garage zet het er gratis op.
                                    Ik heb de dvd 800 modeljaar 2009/2010 en 2010/2011 voor gebruik op een 2009 model.
                                    De eerste versie heb ik zelf te koop gesteld (30€ ipv 179€)net als de cd rom met alle buitendienstoplossingen en andere werkzaamheden aan een Opel.
                                    Nog even meegeven dat rond maart 2010 de navi/radio modules van merk veranderd zijn door de vele problemen en in 2011 nog eens.
                                    Als je zegt dat de navigatie eens blijven haperen is zetten ze meestal de nieuwste systeem updates erop en laden ze de inhoud van de nieuwste dvd in. Daar staat inderdaad de basis (opstart) software op.
                                    Dan heb je meteen ook de nieuwste kaart voor de Benelux.
                                    Je moet nu niet denken dat ze meteen een nieuwe module gaan bestellen.
                                    Zelf heb ik er 2 gekregen.
                                    Als je dit topic van in het begin leest ( je zal wel een tijdje bezig zijn) zal je zien dat er over de navigatie problemen al het een en het ander gezegd is.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Dan zal die goodwill wel van dealer tot dealer afhangen.
                                      Bij mij zijn ze er zelfs in geslaagd het kaartmateriaal op DVD van 2009 te leveren bij een MY 2011. België was idd meegeïnstalleerd in de DVD800 maar gelukkig wou ik onmiddellijk na aankoop (wie kijkt er nu bij aankoop IN zijn DVD box) Fr en D bij installeren. Door gebrek aan werkgeheugen werkt dit niet en ben je verplicht op DVD te rijden. Wat dus niet ging gezien 2009 niet werkt op MY 2011.
                                      Ik wou maar zeggen, zolang je idd niet meer dan de Benelux nodig hebt is er probleem. Als je meer nodig hebt is de DVD onontbeerlijk en die gaan ze je zo niet meegeven.
                                      Last edited by ivob2; 03/12/2012, 19:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                        Bij mij zijn ze er zelfs in geslaagd het kaartmateriaal op DVD van 2009 te leveren bij een MY 2011. België was idd meegeïnstalleerd in de DVD800 maar gelukkig wou ik onmiddellijk na aankoop (wie kijkt er nu bij aankoop IN zijn DVD box) Fr en D bij installeren. Door gebrek aan werkgeheugen werkt dit niet en ben je verplicht op DVD te rijden. Wat dus niet ging gezien 2009 niet werkt op MY 2011.
                                        Ik wou maar zeggen, zolang je idd niet meer dan de Benelux nodig hebt is er probleem. Als je meer nodig hebt is de DVD onontbeerlijk en die gaan ze je zo niet meegeven.
                                        Ik kreeg met mijn Astra ST met DVD800, de Benelux-kaarten + de Franse kaarten op mijn harde schijf, en kon ik de dvd-speler voor andere doeleinden gebruiken.
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                          Dat het van de goodwill afhangt heb ik er al 2 X bij gezegd he.
                                          Veranderen van dealer als ze je een oude Dvd meegeven op een nieuwe wagen. Met wat gaan ze je er nog proberen opleggen?
                                          Bij mij hebben ze dit ingeladen en alle functies uitgelegd de dag dat ik hem mocht afhalen.
                                          Bij Gman geweest zeker?
                                          En inderdaad voor meer dan de Benelux is de dvd onontbeerlijk, maar zeg mij eens hoeveel mensen de navi dikwijls nodig hebben in het buitenland.
                                          Voor die ene keer per jaar dat je op reis gaat, het is niet dat alle dagen de straten overal ter wereld veranderen he.
                                          Ok, dat kruispunt is een rotonde geworden...so what.
                                          Enkele jaren geleden moest je het nog met een kaart doen en daar kocht je ook niet alle jaren een nieuwe van.
                                          Ik liet de dvd er altijd inzitten, cd's draai ik toch niet.
                                          Wil je dat wel doen, gooi de Benelux eraf als je naar het buitenland moet en zet het betreffende land erop.
                                          En diegene die voor hun werk veel buitenlandse verplaatsingen doen rijden met een leasing en daar is het aan de baas om de navi aan te kopen.
                                          We zijn het hier allemaal eens dat het geheugen veel te klein is maar we moeten ons maar aanpassen.
                                          Maar ik ben veeleisend en wil dat het in de mate van het mogelijke in orde is. En met het gene ik hier al beschreven heb (vorige post), heb ik toch altijd al de nieuwste dvd gehad en daar is de koper van mijn wagen blij mee geweest.

edit: met "je" bedoel ik jou niet persoonlijk maar de mensen in het algemeen.
                                          Misschien ga jij wel 8 X op reis per jaar, ik kan dat niet weten.
                                          Last edited by Gixxer; 03/12/2012, 20:31.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X