Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dit vond ik op het net hierover

Referentiecode: producent 12-R-048
    Meldende producent/distributeur: General Motors Nederland B.V.
    Referentiecode: RDWMGP120465
    Publicatie datum: 23-11-2012

Omschrijving defect:

Bij voertuigen met een A20DTH/L dieselmotor, modeljaar 2009 t/m 2013, is er een softwarefout in de motorregelmodule. Als gevolg daarvan kan de dieselverstuiver willekeurig openstaan.

Materiële gevolgen:
    Plotseling vermogensverlies en motorschade. Hierdoor kunnen verkeersgevaarlijke situaties ontstaan. Bij het optreden van het defect zal de bestuurder gewaarschuwd worden door het oplichten van het 'SVS lampje' (onderhoud auto spoedig)

Mogelijke risico's:
    Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel:
    De producent/distributeur roept de betreffende voertuigen/producten terug; neemt maatregelen om het defect te verhelpen.De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De motorregelmodule wordt geprogrameerd, geconfigureerd en ingesteld met de meest recente software.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• ook brief in de bus vandaag, ook in het frans

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
        Dit vond ik op het net hierover

Omschrijving defect:

Bij voertuigen met een A20DTH/L dieselmotor, modeljaar 2009 t/m 2013, is er een softwarefout in de motorregelmodule. Als gevolg daarvan kan de dieselverstuiver willekeurig openstaan.

Materiële gevolgen:
        Plotseling vermogensverlies en motorschade. Hierdoor kunnen verkeersgevaarlijke situaties ontstaan. Bij het optreden van het defect zal de bestuurder gewaarschuwd worden door het oplichten van het 'SVS lampje' (onderhoud auto spoedig)

Mogelijke risico's:

De producent/distributeur roept de betreffende voertuigen/producten terug; neemt maatregelen om het defect te verhelpen.De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De motorregelmodule wordt geprogrameerd, geconfigureerd en ingesteld met de meest recente software.

Is het ook voor mij van toepassing??????? Ik heb een 2liter 130 pk van maart 2011?????? Ik heb geen brief gehad, maar heb hem ook 2dehands gekocht

Comment

• contacteer de vorige eigenaar het kan dat die de brief heeft ontvangen of ga gewoon naar een dealer.

Comment

• Ik heb vandaag ook een brief in het Frans van Opel ontvangen, Ik heb mijn Insignia van 130 pk laten chippen (software aanpassing) naar 160 pk. Maar dan verlies ik toch mijn 160pk als ik deze nieuwe software er laat opzetten? Kan iemand dit bevestigen?

Comment

• De sukkelaars met een leasewagen kunnen alleen maar hopen dat hun leasemaatschappij hen verwittigt voor zij een "ongeval met letselschade" hebben, of ze kunnen misschien nooit meer een update laten doen....
              Helaas leert mijn ervaring met leasemaatschappijen iets anders.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennix Bekijk Berichten
                Ik heb vandaag ook een brief in het Frans van Opel ontvangen, Ik heb mijn Insignia van 130 pk laten chippen (software aanpassing) naar 160 pk. Maar dan verlies ik toch mijn 160pk als ik deze nieuwe software er laat opzetten? Kan iemand dit bevestigen?
                Ben je content van het chippen? Waar heb je het laten doen en mag ik vragen wat je betaald hebt. Is er dan geen risico op motorschade als je hem laat chippen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                  Is het ook voor mij van toepassing??????? Ik heb een 2liter 130 pk van maart 2011?????? Ik heb geen brief gehad, maar heb hem ook 2dehands gekocht
                  Brief ook aangekregen in het frans. Zullen het maar zo spoedig mogelijk in orde maken zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                    ook brief in de bus vandaag, ook in het frans
                    Idem vandaag, al een mail teruggestuurd met verzoek het schrijven in mijn taal te mogen ontvangen.
                    Waarschijnlijk ne snuggere ergens op een verkeerde toets van zijn pc gedrukt.
                    Last edited by ivob2; 20/12/2012, 16:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                      Ben je content van het chippen? Waar heb je het laten doen en mag ik vragen wat je betaald hebt. Is er dan geen risico op motorschade als je hem laat chippen?
                      Ja, in het begin voel je echt wel verschil maar wat later ben je dat gewoon. Ik heb mijn Insignia laten chippen bij CTH Chiptuning in Overpelt, de prijs was rond de 450 EUR. Normaal loop je geen kans op motorschade indien je auto gechipt is door iemand die er kennis van heeft en door iemand die niet tot de laatste pk en koppel er wilt uithalen wat je motor niet aankan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten

Omschrijving defect:

Materiële gevolgen:

Mogelijke risico's:

Wat met de al vier jaar lang veroorzaakte schade aan mijn motor???
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                          Ik was net hetzelfde aan het denken.
                          Een beetje laat dat ze het ontdekken.
                          Opel en garantie kennende......
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                            Ik heb juist naar een Opelgarage gebeld en die vroeg of de brief in het Frans was. Ik zei ja, hij reageerde erop door te zeggen dat ik hem moest weggooien want die update voldoet niet aan de nodige eisen. Eind januari, begin februari komt de nodige update uit. Ik vroeg of het geen kwaad kon voor de motor vermits het in de brief stond. Hij zei duidelijk van niet dus zal wel niet zo erg zijn als in de brief staat.

Comment

• Vandaag brief gehad ( van de leasing, gedateerd bij opel 18 okt 2012 !!) ivm 12-R-039 voor insignia A20DTH/L-motor-PDF.
                              Probleem: ten gevolge van een afwijking in de software, wordt het regeneratieproces van de roetfilter herhaaldelijk afgebroken.
                              Dit kan leiden tot overmatige rookontwikkeling, het oplichten van het "service engine soon" lampje en het in thuiskomststand gaan van de motor.

Heb al 2x in panne gestaan met gelijkaardig probleem, dus hopelijk is dit dé oplossing :-)

Iemand ook deze brief gehad?

Dorine
                              Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten

Omschrijving defect:

Materiële gevolgen:

Mogelijke risico's:

Comment

• Weet iemand of de Nokia Lumia 800 werkt met de bluetooth van de insignia?
                                Mvrgr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennix Bekijk Berichten
                                  Ik heb vandaag ook een brief in het Frans van Opel ontvangen, Ik heb mijn Insignia van 130 pk laten chippen (software aanpassing) naar 160 pk. Maar dan verlies ik toch mijn 160pk als ik deze nieuwe software er laat opzetten? Kan iemand dit bevestigen?
                                  Gewoon terug naar CTH gaan, zet die er terug gratis op.

Comment

• Hallo ,iedereen
                                    ik ben al 40j opel rijder
                                    Dus ik heb al een beetje leeftijd, ik zou me graag een insignia kopen is dit een aanrader zo ja welk morortype want er zijn presis hier en daar wat probleempjes maar de meeste met ecotec motoren klopt da
                                    den 130pk zonder start stop is ne aanrader

of de zafira tourer ben ik ook weg van iemand wat info

Grtz Marijke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a226183 Bekijk Berichten
                                      Hallo ,iedereen
                                      ik ben al 40j opel rijder
                                      Dus ik heb al een beetje leeftijd, ik zou me graag een insignia kopen is dit een aanrader zo ja welk morortype want er zijn presis hier en daar wat probleempjes maar de meeste met ecotec motoren klopt da
                                      den 130pk zonder start stop is ne aanrader

of de zafira tourer ben ik ook weg van iemand wat info

Grtz Marijke
                                      De problemen waren met de eerste reeks waren louter softwarematig, niet mechanisch. Dus nu zijn er geen problemen meer. De 2.0 cdti 130 pk is een goede, betrouwbare motor. Binnekort komt er ook een 1.6 cdti 136pk met, die zuiniger in verbruik en uitstoot is, maar dat is pas voor de komende maanden.
                                      De Zafira Tourer is ook zeker een aanrader, een ruimtewonder. Terwijl de Insignia een cruiseberline is.
                                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Volledig akkoord met de post hierboven.
                                        Wel vind ik de Zafira te hard rijden naar mijn zin.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          Volledig akkoord met de post hierboven.
                                          Wel vind ik de Zafira te hard rijden naar mijn zin.
                                          Minder gas geven hé

Comment

Working...
                                          X