Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
    Niet merken?
    Op mijn zomer 18 inch banden zit ik rond de 8.1. Op mijn winterbanden rond de 7.4. Lijk me toch al redelijk wat...
    Zal wel van de rijstijl afhangen...
    Mijn 17 inch winterbanden en mijn 19 inch zomerbanden hebben geen merkbaar verschil in verbruik.

Comment

• Yep, idem hier. 70000 km. Auto heeft maandelijks wel een nieuw probleem...
      - Distributieriem al moeten laten vervangen.
      - Schokkende motor bij warm weer. (airco moet nog niet te zot draaien).
      - Blazen van de motor door defecte EGR klep en dit zelfs 2maal!!! .
      - Defect in een leiding van de servo, hierdoor zoemand en ratelend geluid gehad.
      - Defecte turboregeling waardoor wagen schokte.
      - Defect in de boordcomputer.
      - Roldeskel van koffer was na 1 weke al stuk.
      - Toerental software update moeten krijgen voor je kan het al raden, weeral schokken van de motor.
      - Airco compressor defect gegaan.
      - Gloeibougie defect.
      - Polybelt defect.
      - Remzadels achteraan moeten laten herstellen.
      Dat er sofware updates nodig zijn voor nieuwe modellen kan ik verstaan maar zoveel???
      Prestaties op zich zijn goed van de wagen en hij zit zalig, dat is het inderdaad... Moest ik een brokkenpiloot zijn en mijn wagen elke dag afbeulen dan kan ik dit verstaan maar dat is nu net niet het geval.
      NOOIT koop ik nog een Opel na deze ervaring, ik ben het STRONTzat. Echt spijt van mijn keus. En excuses voor het taalgebruik maar hoe zou je zelf zijn...
      Had ik toch maar iets meer uitgegeven aan die BMW waar ik toen ook over nadacht...

Comment

Yep, idem hier. 70000 km. Auto heeft maandelijks wel een nieuw probleem...
        - Distributieriem al moeten laten vervangen.
        - Schokkende motor bij warm weer. (airco moet nog niet te zot draaien).
        - Blazen van de motor door defecte EGR klep en dit zelfs 2maal!!! .
        - Defect in een leiding van de servo, hierdoor zoemand en ratelend geluid gehad.
        - Defecte turboregeling waardoor wagen schokte.
        - Defect in de boordcomputer.
        - Roldeskel van koffer was na 1 weke al stuk.
        - Toerental software update moeten krijgen voor je kan het al raden, weeral schokken van de motor.
        - Airco compressor defect gegaan.
        - Gloeibougie defect.
        - Polybelt defect.
        - Remzadels achteraan moeten laten herstellen.
        Dat er sofware updates nodig zijn voor nieuwe modellen kan ik verstaan maar zoveel???
        Prestaties op zich zijn goed van de wagen en hij zit zalig, dat is het inderdaad... Moest ik een brokkenpiloot zijn en mijn wagen elke dag afbeulen dan kan ik dit verstaan maar dat is nu net niet het geval.
        NOOIT koop ik nog een Opel na deze ervaring, ik ben het STRONTzat. Echt spijt van mijn keus. En excuses voor het taalgebruik maar hoe zou je zelf zijn...
        Had ik toch maar iets meer uitgegeven aan die BMW waar ik toen ook over nadacht...
        Denk je dat BMW een feilloze auto aflevert ? Wordt dan maar wakker.
        Ik heb met mijn astra na één jaar één probleem gehad en dat is de zetelmat van de verwarming aan de bestuurdersstoel.
        Voor de rest zou ik er direct terug één kopen, wel een OPC wel te verstaan !!
        Da's het enigste waar ik spijt van heb maar dat is dan voor volgend of binnen twee jaar maximum !

Comment

• Mijn vorige wagen was een BMW 325d en buiten jaarlijks onderhoud en 1 maal de distributieriem moeten laten vervangen nooit vodden mee gehad. Klein verschil met deze rammelkar die constant mankementen vertoont en nog geen 70000km heeft. Heb me laten verleiden door de prijs van de Insignia en dat had ik helaas nooit mogen doen want geraak er nu maar eens voor een deftige prijs weer vanaf...
          Dus uit mijn ervaring? Dan weet ik het toch wel hoor.

Comment

• Tja misschien een maandagwagen. Pech voor jou maar komt bij alle merken voor.
            Mijn zoon heeft all 3 jaar een Volvo (eigenlijk ne Ford met een ander design dus) en nog nooit een mankement aan gehad. Mijn collega heeft een Volvo en die heeft al overal in Europa in panne gestaan tot overnachtingen op hotel toe omdat hij niet onmiddellijk geholpen kon worden.
            Ik heb een R5 gehad die 5 jaar zonder enig mankement gereden heeft en daarop een R19 cabrio die zo lek was als een zeef en gelukkig 3 jaar (verlengde) omnium had. Ik denk dat de stukken aan die wagen die Renault heeft moeten betalen alleen al de vervroegde sluiting van Vilvoorde teweeg heeft gebracht. Na het verloop van de omium garantie heb ik hem maar vlug van de hand gedaan.
            Voor de huidige Insignia (in Feb 2 jaar en enkel een probleempje met de elektrische koffersluiting heel in het begin) een Astra 1.3 die 4 jaar zonder enig mankement gereden heeft en daarvoor een Astra 1.7 die na 12 jaar nog steeds rijdt zonder enige dag stilstand).
            Na alles wat ik gelezen heb over de eerste Insignia modellen hoor je mij dus niet klagen (tot nu toe).
            Op het werk rijden we o.a. met 4 Mercedessen. We hebben er eigenlijk maar 2 echt nodig maar we hebben er 4 in gebruik (gelukkig in lease) omdat de helft wel altijd voor een of ander probleem in de garage binnen moet.
            De grootste miskleun waar ik zelf ooit mee gereden heb was een Audi 80. In die tijd een prachtige wagen maar de motor viel zowat uit elkaar als je er mee reed.
            Last edited by ivob2; 19/01/2013, 17:02.

Comment

• Mijn vriend heeft twee jaar geleden een nieuwe Mercedes E gekocht.
              Een maand later stond ie terug in de garage en hij heeft hem nooit teruggezien.
              Probleem met de injectoren dat men niet opgelost kreeg.
              Na 6 maanden vervangwagen heeft ie uiteindelijk een nieuwe gekregen.
              Zijn oude is gerepareerd en verkocht via Nearly New Car.
              Nog zijn er mensen die last hebben met die injectoren, bij Mercedes en na meer dan twee jaar...
              Mijn Fiat Ducato mobilhome heeft een slecht ontworpen gasklep. Door waterinsijpeling loopt die vast en oxideert de elektronica.
              Fout van Fiat dus en die hebben al een water-afvoerkit ontworpen en een gemodificeerde gasklep.
              Ik heb beide NIET gekregen maar zelf moeten betalen. 596 euro kosten door een ontwerpfout.
              Mobilhome was jammer genoeg buiten garantie ondertussen (60.000 km) en kwam ook niet in aanmerking voor een coulanceregeling.
              Mooi van Fiat en de klantendienst...
              Zo heeft elk merk wel zijn/haar problemen, de één zijn of worden beter opgelost dan de andere.
              Zolang alle mankementen onder garantie verholpen worden, en je dus zelf niet voor de kosten moet opdraaien, valt het wel mee. (al zeg ik niet dat het aangenaam is)

Comment

• Mijn Insignia heb ik bijna 4 jaar.
                Hij komt uit een van de eerste series die geproduceerd zijn.
                ik heb tot nu toe geen enkel probleem met deze superOpel gehad of het constant verliezen van de stofdopjes van de 20 inch velgen zou een punt moeten zijn........ opgelost trouwens.
                Ik zou 'm iedereen aanraden.
                Last edited by ; 20/01/2013, 02:38.

Comment

Niet merken?
                  Op mijn zomer 18 inch banden zit ik rond de 8.1. Op mijn winterbanden rond de 7.4. Lijk me toch al redelijk wat...
                  Winterbanden 18" / zomerbanden 20" en nog geen halve liter verschil.
                  Misschien heb jij een totaal andere rijstijl in de winter?
                  Zetelverwarming en chauffage wat hoger en uw verbruik is al weer gelijk.
                  Het ging niet alleen over het verbruik ook hé, optrekken, rijgedrag.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Momenteel is mijn insignia 1.6t tourer met alle mogelijke opties een droom van een wagen. De min punten redelijk hoog verbruik bij rustig rijden en zeer defficiele autolak.

Comment

• ik heb blijkbaar iedere keer geluk met mijn wagens....heb al een 8-tal Opels gehad waarvan het merendeel nieuw gekocht en er is er maar 1 geweest waaraan ik een mankement gehad heb..een reparatie die een kleine 300€ kostte..verder geen enkel probleem.enkel onderhoud en rijden maar.
                      moet er wel bij zeggen dat ik ongeveer om de 2jaar van wagen verander en buiten m'n eerste (kadett GSI) nooit een auto gehad heb die ouder dan 3 jaar was ...niet omdat ik niet tevreden was of er problemen waren,gewoon beetje 'nieuwsgezind' denk ik..slechte gewoonte.
                      tussendoor ook een Mazda MX3 V6 gehad.schitterende wagen maar de motor lag me niet..hoogtoerig en grote dorst..die was binnen het jaar alweer weg.
                      nu heb ik eindelijk de stap gezet om de wagen te kopen die al heel lang in m'n kop zat..een okkazie BMW..auto was 2jaar oud en heb hem inmiddels nu zelf al bijna 2,5jaar.nog geen enkel probleem mee gehad.supercontent van.al is het alweer een tijdje aan het kriebelen om te wisselen..en het wordt allicht terug een BMW,al is de Astra GTC op m'n lijf geschreven.maar ik deed een proefrit met een 165pk en toen ik terug in de mijne stapte vond ik die zeker zo goed..we zien wel.

ach,een collega van me kocht een nieuwa Passat,die is 3 jaar,60.000km..heeft al voor meer dan 2000€ kosten gehad,je zal wat geluk moeten hebben zeker..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                        ik heb blijkbaar iedere keer geluk met mijn wagens....heb al een 8-tal Opels gehad waarvan het merendeel nieuw gekocht en er is er maar 1 geweest waaraan ik een mankement gehad heb..een reparatie die een kleine 300€ kostte..verder geen enkel probleem.enkel onderhoud en rijden maar.
                        moet er wel bij zeggen dat ik ongeveer om de 2jaar van wagen verander en buiten m'n eerste (kadett GSI) nooit een auto gehad heb die ouder dan 3 jaar was ...niet omdat ik niet tevreden was of er problemen waren,gewoon beetje 'nieuwsgezind' denk ik..slechte gewoonte.
                        tussendoor ook een Mazda MX3 V6 gehad.schitterende wagen maar de motor lag me niet..hoogtoerig en grote dorst..die was binnen het jaar alweer weg.
                        nu heb ik eindelijk de stap gezet om de wagen te kopen die al heel lang in m'n kop zat..een okkazie BMW..auto was 2jaar oud en heb hem inmiddels nu zelf al bijna 2,5jaar.nog geen enkel probleem mee gehad.supercontent van.al is het alweer een tijdje aan het kriebelen om te wisselen..en het wordt allicht terug een BMW,al is de Astra GTC op m'n lijf geschreven.maar ik deed een proefrit met een 165pk en toen ik terug in de mijne stapte vond ik die zeker zo goed..we zien wel.

ach,een collega van me kocht een nieuwa Passat,die is 3 jaar,60.000km..heeft al voor meer dan 2000€ kosten gehad,je zal wat geluk moeten hebben zeker..
                        Dat is zo. Mijn vriend heeft een Citroën Picasso C3 en heeft ook net 60.000 km. Heeft al twee keer zijn koppeling moeten laten vervangen. De eerste keer onder garantie maar vorig jaar in december niet meer en hop, € 2000 neertellen. Bij Citroën vonden ze dat blijkbaar héél normaal...Hij rijdt al heel z'n leven met een Citroën maar dit was de laatste...
                        Mijn overbuur heeft ook een C3 en zou er direct terug één kopen. Zo zie je inderdaad dat je geluk moet hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Dat is zo. Mijn vriend heeft een Citroën Picasso C3 en heeft ook net 60.000 km. Heeft al twee keer zijn koppeling moeten laten vervangen. De eerste keer onder garantie maar vorig jaar in december niet meer en hop, € 2000 neertellen. Bij Citroën vonden ze dat blijkbaar héél normaal...Hij rijdt al heel z'n leven met een Citroën maar dit was de laatste...
                          Mijn overbuur heeft ook een C3 en zou er direct terug één kopen. Zo zie je inderdaad dat je geluk moet hebben...
                          Maar dat zou nu net niet mogen... :-)

Comment

Maar dat zou nu net niet mogen... :-)
                            Natuurlijk niet !

Comment

• als je een nieuwe wagen koopt dan mag je de eerste 100.000km eigelijk geen problemen hebben..onderhoud zoals het hoort en daar zou het bij moeten blijven.
                              maar tegenwoordig zijn er zoveel technische snufjes op de auto's dat de kans op problemen veel groter geworden is.. Fabrikanten zijn daar vaak ook afhankelijk van toeleveranciers..als bepaalde nieuwe elektronica in een wagen geintroduceerd wordt zonder dat die voldoende uitgebreid getest is dan kan dat voor heel wat problemen zorgen.
                              bij de Insignia zijn er bepaalde zaken die hier erg vaak terugkomen.dat is vervelend..al is de algemene tendens dat het globaal gezien een erg goede wagen is met veel kwaliteiten.
                              die probleempjes jagen toch sommige mensen weg.. bij de Astra lees je al veel minder over problemen.denk dat een Opel globaal gezien erg betrouwbaar is,al hebben ze in het verleden ook al hun probleemmodellen gehad..
                              het enige waar ik me bij meerdere van m'n Opels aan gestoord heb zijn kleine piepjes en rammels hier en daar..vooral dan de Astra Twintop op slechte weg.
                              en daar kan ik echt niet tegen..

de Peugeot RCZ spreekt me erg aan maar ik durf geen Franse wagen kopen..
                              ken enkele Peugeot-rijders en tja..
                              Last edited by ; 20/01/2013, 14:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                                het enige waar ik me bij meerdere van m'n Opels aan gestoord heb zijn kleine piepjes en rammels hier en daar..vooral dan de Astra Twintop op slechte weg.
                                en daar kan ik echt niet tegen..
                                Daar heeft onze Insignia voorlopig nog geen last van...bij m'n corsaatje van 2001 begint dit toch links en rechts...maar het is hem vergeven...elke dag weer de slechte wegen trotseren in onze Antwerpse haven :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                  Momenteel is mijn insignia 1.6t tourer met alle mogelijke opties een droom van een wagen. De min punten redelijk hoog verbruik bij rustig rijden en zeer defficiele autolak.
                                  Dat eerste kan ik beamen (ook zo voor de 2.0 CDTI) maar wat scheel er aan de lak?
                                  Mijn lak (silver lake) zie er na bijna 2 jaar nog als nieuw uit (en tot nu toe, als ik het op dit forum elders goed gelezen heb, redelijk 'mishandeld' met een spons, zeem en een emmer met wat Dreft in - het Carcleanpakket wegens de vrieskou nog nooit kunnen gebruiken).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    Daar heeft onze Insignia voorlopig nog geen last van...bij m'n corsaatje van 2001 begint dit toch links en rechts...maar het is hem vergeven...elke dag weer de slechte wegen trotseren in onze Antwerpse haven :-)
                                    Die word dan ook continu met veel liefde gesoigneerd hé.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Die word dan ook continu met veel liefde gesoigneerd hé.
                                      Het uiterlijk wel hé Alain...maar de ophanging wordt niet echt gespaard met al die putten in de haven.

@wittyrudy : Welke kleur van lak heb jij? De meeste lakkleuren zijn keihard te noemen; enkel het zwart van de eerste series was erg zacht....een polierbeurtje geeft die echter een tweede leven. Het is wat je difficile noemt hé...op de juiste manier wassen en carwashes vermijden helpt al een pak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        Het uiterlijk wel hé Alain...maar de ophanging wordt niet echt gespaard met al die putten in de haven.

@wittyrudy : Welke kleur van lak heb jij? De meeste lakkleuren zijn keihard te noemen; enkel het zwart van de eerste series was erg zacht....een polierbeurtje geeft die echter een tweede leven. Het is wat je difficile noemt hé...op de juiste manier wassen en carwashes vermijden helpt al een pak.
                                        Ik denk dat het kleur van Rudy "Mercure Red" noemt.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Dark mahony en hij was met veel liefde behandeld en gewassen met alle Meguiars kuisproducten na een week terug swirls te zien.

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat het kleur van Rudy "Mercure Red" noemt.

Comment

Working...
                                          X