Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wel heel raar, dat ze zouden minder moeten gaan branden bij ontsteken gewone lichten...

Dan zal mijn Insignia ook zeker afgekeurd worden bij de volgende keuring , want die blijven op sterkte.

Waar in de wegcode of wetgeving kan ik dit dan vinden????

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    De regels voor de dagrijlichten zijn simpel.
    Ze gaan aan wanneer je je voertuig start en ze gaan uit van op de moment je je lichten op zet (vanaf de stanlichten)
    Tenzij je dagrijlichten ook als standlichten werken (dat wil zeggen, er zijn geen andere standlichten aanwezig), dan moeten ze dimmen van op de moment dat je gewone lichten aan gaan.

Comment

• Ik had die regels in het boekje staan dat bij mijn dagrijlichten was die ik op mijn auto heb laten plaatsen.

Bij mij zijn het DRL's van Philips die in de bumper zijn ingebouwd, en aangezien ik ook nog gewone standlichten heb gaan ze zoas de regels voorschrijven dus gewoon uit wanneer de lichten aan gaan. (De bijhorende module zorgt daar gewoon voor)

Wat jouw Insignia betreft, die zouden moeten dimmen, want ik heb al verschillende Insignia's gezien, en daarbij dimmen ze altijd wanneer de gewone lichten aan gaan. Je moet er wel goed op letten, want het valt echt niet fel op.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als de dimlichten bij de Insignia branden zie je de dagrijlichten toch niet meer?

Heb het even gecontroleerd.
        Als de dimlichten aan zijn dan gaan de dagrijlichten uit.
        Last edited by Gixxer; 16/02/2013, 21:21. Reden: nagekeken
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
          Momenteel geen klagen meer gehad tot nu toe gaat het goed met onze insignia. Vrijdag moet hij wel binnen voor vreemd geluid als hij koud start, wss V-riem of iets in die buurt.

Wat hebben jullie +/- betaald voor onderhoud 60000km? (groot onderhoud)
          Hallo ik heb ook dat probleem, na ongeveer 15 min. stopt het piepen.
          De wagen is al eens binnen geweest ze hebben dan een nieuw wieltje gestoken van de distrubutieriem.
          probleem is nog niet opgelost bij mij.
          En bij u al opgelost?

Comment

• Dagrijlichten gaan zachter branden wanneer de dimlichten aangaan.
            Blijver zeker branden.
            Opel Insignia OPC
            BMW X5 3.0i
            Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
              Dagrijlichten gaan zachter branden wanneer de dimlichten aangaan.
              Blijver zeker branden.
              Dat bedoelde ik ook. Als je niet weet dat er zitten zie je ze ook niet.
              Ze gaan op in het dimlicht.
              Dus kunnen ze zeker niet storend zijn.
              den borre

Int3x0r

Comment

• SLECHT NIEUWS : iK HEB ZONET VERNOMEN DAT ERWIN VAN ONDERBERGEN (erwinvo1964) (DE MAN DIE HET EERSTE BELGISCHE INSIGNIA-TREFFEN HEEFT GEORGANISEERD) IS OVERLEDEN DE NACHT VAN VRIJDAG OP ZATERDAG.

Hiermee wens ik z'n familie en vrienden m'n deelneming te betuigen. Erwin was een toffe mens die ondanks z'n zware ziekte vele mensen op dit forum heeft geholpen met de problemen die de eerste Insignia's en spijtig genoeg ook die van hem, vertoonden.
                Als laatste eerbetoon plaats ik hierbij nog een foto van z'n Insignia waar hij bijzonder trots op was!
                Rust in vrede Erwin, we zullen je niet snel vergeten.

Last edited by ; 25/02/2013, 00:14. Reden: aangevuld

Comment

• Innige deelneming en veel sterkte voor familie en dierbaren!! Genoten van zijn vele "posts", to the point en inderdaad altijd hulpvaardig. Erwin, RIP.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    De regels voor de dagrijlichten zijn simpel.
                    Ze gaan aan wanneer je je voertuig start en ze gaan uit van op de moment je je lichten op zet (vanaf de stanlichten)
                    Tenzij je dagrijlichten ook als standlichten werken (dat wil zeggen, er zijn geen andere standlichten aanwezig), dan moeten ze dimmen van op de moment dat je gewone lichten aan gaan.
                    Met mijn astra is dit nochtans niet zo.
                    Die blijven altijd branden en op dezelfde sterkte.
                    Die regel van U geldt enkel als het gaat om after-market setjes.

Comment

• Fuck dat is slecht nieuws !! Heb hem een paar maanden geleden nog gezien en dan zag hij er goed uit.
                      Hij heeft zeker een heel gevecht geleverd tegen zijn eigen lichaam...
                      Ons en anderen zeker veel bijgebracht over de Insignia met zijn onderstaafde technische uitleg !
                      We hebben dankzij hem ook een schitterende dag gehad op het Insignia treffen dat hij had georganiseerd en heel de dag heeft gevolgd vanuit zijn rolstoel.
                      De grapjes over zijn erfenis en dat de insi zijn laatste auto zou zijn...
                      Veel te jong van ons heengegaan RIP Erwin !

Comment

• Veel te vroeg gegaan!
                        RIP Erwin!
                        2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                        2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                        2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Innige deelneming en veel sterkte voor familie en vrienden.
                          Was inderdaad altijd bereid om anderen te helpen en van alles uit te zoeken, wat je hem ook maar vroeg.
                          Dat hij hier al enige tijd niet meer te horen was voorspelde niet veel goed.
                          Veel te vroeg heen gegaan.
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Veel te jong gegaan .
                            veel sterke aan de familie en dierbaren .
                            RIP Erwim

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Met mijn astra is dit nochtans niet zo.
                              Die blijven altijd branden en op dezelfde sterkte.
                              Die regel van U geldt enkel als het gaat om after-market setjes.
                              Met de Astra's en Insignia's is dat net zo, maar je moet er heel goed op letten, anders merk je het niet.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mijn deelneming aan de familie.

Comment

• De ledjes van mijn Astra blijven branden als ik mijn lichten
                                  aansteek, maar minder hard.

Comment

• Ook vanuit het Limburgse innige deelneming. Veel te jong heengegaan.
                                    Erwin de strijder en altijd bereidt om iedereen, voor zover binnen zijn mogelijkheden, te helpen.
                                    Ook hier altijd met veel belangstelling zijn posts gelezen.

Erwin het ga je goed.....
                                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                    http://www.originelevelgen.be

Comment

• Sterkte aan familie en vrienden .
                                      rip Erwin

Comment

• Rust zacht Erwin.
                                        Veel te jong!
                                        Veel sterkte voor familie en vrienden!
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Innige deelneming aan familie en vrienden.

Comment

Working...
                                          X