Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Kind, als het nu zo is dan is dat wel zo zeker ?
    Hebt gij een astra voor de deur staan met led dagverlichting ???
    Nee ? Ikke wel...
    Kind, 't is eene goeie dat het zegt.
    Verschillende mensen hier leveren de bewijzen dat ik gelijk heb.
    Ik rij zelf dan misschien niet met een Opel, maar ik heb vrienden genoeg die er een hebben (Astra en Insignia)

Of het led's zijn of een gloeilamp maakt ook geene zak uit, ze MOETEN dimmen of volledig uit gaan!
    Of het nu standaard of achteraf inbouw is, ze MOETEN dimmen of volledig uit gaan!

En nog een kleine toevoeging, als het bij u echt zo is dat ze niet dimmen, dan ga je in de toekomst in de problemen komen.
    Een agent mag je beboeten omwille van het voeren van niet reglementaire lichten.
    Op de keuring kan je (als je iemand treft die de regels kent) afgekeurd worden omwille van het voeren van niet reglementaire lichten.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
      zie hier

Dimmen een klein beetje

+ http://www.youtube.com/watch?v=I2e5UctUeAc" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
      http://www.youtube.com/watch?v=I2e5UctUeAc"> http://www.youtube.com/watch?v=I2e5UctUeAc" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
      En hier niet http://www.youtube.com/watch?v=vMMKBJuVq7o

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Kind, 't is eene goeie dat het zegt.
        Verschillende mensen hier leveren de bewijzen dat ik gelijk heb.
        Ik rij zelf dan misschien niet met een Opel, maar ik heb vrienden genoek die er een hebben (Astra en Insignia)

Of het led's zijn of een gloeilamp maakt ook geene zak uit, ze MOETEN dimmen of volledig uit gaan!
        Of het nu standaard of achteraf inbouw is, ze MOETEN dimmen of volledig uit gaan!

En nog een kleine toevoeging, als het bij u echt zo is dat ze niet dimmen, dan ga je in de toekomst in de problemen komen.
        Een agent mag je beboeten omwille van het voeren van niet reglementaire lichten.
        Op de keuring kan je (als je iemand treft die de regels kent) afgekeurd worden omwille van het voeren van niet reglementaire lichten.
        Ik heb hier nog geen BEWIJZEN gezien. Gij wel blijkbaar ?? Dewelke ?? Omdat die da zeggen ?? Zijn dat bewijzen ?? Jongentje toch...
        Gij kent er juist geen kloten van...!
        Ik heb NIKS veranderd aan die auto en heb een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST.
        Ik kan NOOIT een boete of iets dergelijks krijgen, de wagen is conform het attest afgeleverd en goedgekeurd.
        En voor de LAATSTE maal : die lichten dimmen NIET
        Discussie gesloten wat mij betreft.

Misschien hier eens kijken en het beeld even stilzetten op seconde 45 http://www.youtube.com/watch?v=3cu34F-LIZQ
        branden dus even hard...maar ja als je het niet WIL zien en gelijk MOET hebben, geen probleem hoor, anders slaap je misschien niet vannacht...
        En op 1.42 gaan eerst de led aan en dan de dimlichten, jammer maar helaas dimmen de ledjes niet...
        Last edited by ; 11/03/2013, 21:05.

Comment

• Lap, vandaag eerste serieus probleem met de Insignia.
          Kofferdeksel slaat tilt.
          Bij het automatisch openen trilt en schudt hij eerst even, dan gaat hij normaal omhoog om in de hoogste stand niet te blokkeren maar
          in één ruk 20 cm naar beneden te zakken (allee tis meer vallen) , terug omhoog te gaan om dan zichzelf weer volledig automatisch te sluiten.
          Leuk als je je koffer nog moet leegmaken.
          En manueel is hij zelfs niet open te krijgen.
          Benieuwd of dat nog onder garantie zal geregeld worden (auto is sinds februari 2 jaar oud maar wel nog 7 maand G2) of normale 'sleet' zal zijn voor de garage.
          Al goed dat ik er niet onder stond of ik had dat deksel op mijn hoofd gekregen.

Comment

• Gewone standlichten dimmen toch ook niet, geef Polleke gelijk, bij mijn Insignia dimmen deze ook niet.
            Heb wel ergens gelezen, wanneer ze niet op auto staan, dus je ze gewoon manueel bedient dat de daylights dan wel iets minder straf branden.

Comment

• Ik moet zeggen dat ik nooit gemerkt heb dat de DRL gedimd worden. Ik heb 4 jaar met een Insignia Cosmo gereden met xenonlampen. Deze is ondertussen verkocht en heeft dus een doorgedreven keuring voor verkoop ondergaan, dit zonder enige opmerking over de verlichting (of de auto tout court). Dus ik moet Polleke bijtreden in zijn gelijk.

Comment

• Als de lichten op auto stand staan en je rijd overdag branden de Drl fel maar als het donker word en u xenon lichten gaan aan dan gaan de Drl iets minder branden... Maar van zodra de xenon lichten terug uit gaan op auto stand branden de drl terug fel

Als je u standlicht op zet dan branden de Drl lichten iets minder fel...
                De drl branden het enigste fel bij mij op stand auto

Drl lichten werken enkel op auto stand want dan branden ze fel en vallen ze harder op....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                  Lap, vandaag eerste serieus probleem met de Insignia.
                  Kofferdeksel slaat tilt.
                  Bij het automatisch openen trilt en schudt hij eerst even, dan gaat hij normaal omhoog om in de hoogste stand niet te blokkeren maar
                  in één ruk 20 cm naar beneden te zakken (allee tis meer vallen) , terug omhoog te gaan om dan zichzelf weer volledig automatisch te sluiten.
                  Leuk als je je koffer nog moet leegmaken.
                  En manueel is hij zelfs niet open te krijgen.
                  Benieuwd of dat nog onder garantie zal geregeld worden (auto is sinds februari 2 jaar oud maar wel nog 7 maand G2) of normale 'sleet' zal zijn voor de garage.
                  Al goed dat ik er niet onder stond of ik had dat deksel op mijn hoofd gekregen.
                  Ik meen ooit iets gelezen te hebben op een of ander forum over een probleem bij de Insignia met het kofferdeksel dat via een update verholpen kan worden. Maar ik kan ook verkeerd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                    Ik meen ooit iets gelezen te hebben op een of ander forum over een probleem bij de Insignia met het kofferdeksel dat via een update verholpen kan worden. Maar ik kan ook verkeerd zijn.
                    wss da probleem in combinatie met nen trekhaak
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Wat een discussie...
                      In alle geval dimmen mijn LED (Insignia AFL) wanneer de xenonlampen gaan branden. Weliswaar is dit verschil niet overdreven groot.

Einde discussie anders sluit ik de boel hier tijdelijk. Het is geen meerwaarde aan het forum of sommige hun DRL nu dimmen of niet.
                      Last edited by McClane; 12/03/2013, 22:58.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Sinds deze morgen heb ik een probleempje aan de insignia.
                        als ik de wagen volledig na links of rechts draai om te draaien begint er iets te rammelen aan de wagen

Zijn er die dit ook al eens hebben gehad
                        ik denk dat er iets aan de cardanas is

morgen weer eens na de garage...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                          Sinds deze morgen heb ik een probleempje aan de insignia.
                          als ik de wagen volledig na links of rechts draai om te draaien begint er iets te rammelen aan de wagen

Probleem heb ik ook gehad. Als ik volledig afdraaide zonder de koppeling in te drukken een krakend geluid. Vooral bij koud weer. Ze hebben de cardankop een paar keer ingevet zonder resultaat. Uiteindelijk is de cardankop vervangen.
                          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                          Opel Zafira 1.8 85kw
                          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                          Mazda 323F 1.6 66kw
                          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                          Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                            Wat een discussie...
                            In alle geval dimmen mijn LED (Insignia AFL) wanneer de xenonlampen gaan branden. Weliswaar is dit verschil niet overdreven groot.

Einde discussie anders sluit ik de boel hier tijdelijk. Het is geen meerwaarde aan het forum of sommige hun DRL nu dimmen of niet.
                            Bij mij dimmen de leds ook.
                            Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                            Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                            Opel Zafira 1.8 85kw
                            VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                            Mazda 323F 1.6 66kw
                            Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                            Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                              wss da probleem in combinatie met nen trekhaak
                              Ik heb inderdaad een inklapbare trekhaak maar wat heeft dat te maken met de blokkage van de koffer? (trekhaak nog nooit gebruikt).
                              Tot nu toe (iets meer dan 2 jaar) werkte hij wel normaal.
                              Het probleem dat jij aanhaalt had te maken met een verloopstekker in de trekhaakaansluiting neem ik aan waardoor de koffer niet meer open of dicht ging?

Hier is er iets anders aan de hand. Gaat wel degelijk (maar wel niet stabiel) open maar hij blijft niet open, 'valt' in hoogste stand als het ware
                              een eind terug naar beneden om dan weer open te gaan en zich dan te sluiten. In de manuele stand gaat de koffer zelfs gewoon niet open (de motor werkt dan precies tegen en dus maar niets geforceerd). Lijkt meer op de pomparm van de kofferklep die niet meer blokkeert om de boel open te houden waarna de software van de beveiliging van de klep tilt slaat. Hij zakt ook wat naar links bij het openen. Of misschien is aan een zijde de pomparm stuk waardoor de kofferklep niet meer stabiel is en er dus een veiligheid in werking treedt? Ziet er in elk geval niet gezond uit.

Nu,woensdag ga ik het weten want dan kan hij binnen. Zal voor alle veiligheid vandaag maar een 'filmke' maken van het probleem.
                              Want ik ken da, thuis verongeluk je bijna met die koffer en eenmaal in de garage werkt dat terug normaal
                              In elk geval niet normaal. Voor mensen +180 cm levensgevaarlijk zo'n joekel van een kofferdeksel dat in de hoogste stand plots 20 cm naar beneden doeft.
                              Last edited by ivob2; 14/03/2013, 21:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                                Probleem heb ik ook gehad. Als ik volledig afdraaide zonder de koppeling in te drukken een krakend geluid. Vooral bij koud weer. Ze hebben de cardankop een paar keer ingevet zonder resultaat. Uiteindelijk is de cardankop vervangen.
                                En is het probleem opgelost toen ze cardankop hebben vervangen? Heb nog geen tijd gehad voor na de garage er mee te gaan... Weet je misschien nog of er veel werk toen aan was om die cardankop te vervangen ?

Comment

• Bij u stoppen de problemen precies ook niet hé?
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Bij u stoppen de problemen precies ook niet hé?
                                    Bedoel je op mij?
                                    Problemen ?

Wagen word deze week 2jaar vindt persoonlijk dat ik nog niet echt veel problemen heb gehad...

Comment

Bedoel je op mij?
                                      Problemen ?

Wagen word deze week 2jaar vindt persoonlijk dat ik nog niet echt veel problemen heb gehad...
                                      Niet echt problemen maar ongemakken.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Niet echt problemen maar ongemakken.
                                        Ja veel kleine prulletjes... Dit is nog maar het tweede probleem onder de kap op 2jaar...

Comment

Sinds deze morgen heb ik een probleempje aan de insignia.

Yep! probleem ook gehad. Bij mij was er een lek waardoor ik mijn olie van de servo kwijt was. Best anar de garage gaan.

Comment

Working...
                                          X