Oorspronkelijk geplaatst door netebuk
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part IV)
Collapse
X
-
Links pomp zal kapot zijn. Is nog al voorgekomen. De rechtse is de motor en de linkse een gewone die de koffer open moet duwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenLinks pomp zal kapot zijn. Is nog al voorgekomen. De rechtse is de motor en de linkse een gewone die de koffer open moet duwen.
'm zoals voorzien woensdag zou binnendoen en de pomp is idd stuk moeten ze die stukken weer bestellen en kan ik weer drie dagen wachten.
En het was vandatte. Pomp kapot en te weinig oliedruk. En doordat er te weinig druk in de pomp zit gaat er een of andere sensor in alarm die de koffer in gesloten toestand wil houden (vandaar dat de klep steeds onmiddellijk weer dicht gaat). Nu, ik mag hem 'manueel' open houden door tegen de elektromotor in te duwen want ze hebben onmiddellijk twee nieuwe pompen en een nieuwe klepmotor besteld om deze woensdag dan te vervangen (in garantie).
Comment
-
Ik ben de eigenaar van een Insignia Sports Tourer. 2.0, 130pk
Gisteren auto binnen geweest in de garage, Achtersensor van de parkeerhulp defect.. Allemaal goed hersteld, totdat ik met de auto op de autosnelweg reed. Aan 120 km per uur sloeg de motor plots opeens uit !
Met gevolg dat het stuur en de remmen hard werden. Heb nog net de pechstrook kunnen bereiken. Terug proberen starten en alles was weer normaal :s !
Iemand die hetzelfde al heeft voorgehad ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenNu, ik mag hem 'manueel' open houden door tegen de elektromotor in te duwen want ze hebben onmiddellijk twee nieuwe pompen en een nieuwe klepmotor besteld om deze woensdag dan te vervangen (in garantie).
Dan hebben ze nog een uurtje (ik was er nu toch) in de bluetooth optie zitten zoeken naar de optie "toevoegen via SAP" (alleen de optie handsfree toevoegen is te zien) maar niet gevonden.
Zelfs niet in de recente Insignia's in de showroom. Is dat een drukfout in de handleiding of heeft al iemand die optie in het echt gezien (en hoe te activeren?).
Dus nog altijd geen telefoonboek in het adresboek van de DVD800.
Nieuwe ruitenwissers bij Opel heb ik maar aan mij voorbij laten gaan. Bijna 80 € in de garage (wel geplaatst mijnheer ).
Een stel Bosh ruitenwissers voor de Insignia uit de gewone autoshop kosten iets meer dan de helft van die prijs (desnoods ook geplaatst )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk BerichtenIk ben de eigenaar van een Insignia Sports Tourer. 2.0, 130pk
Gisteren auto binnen geweest in de garage, Achtersensor van de parkeerhulp defect.. Allemaal goed hersteld, totdat ik met de auto op de autosnelweg reed. Aan 120 km per uur sloeg de motor plots opeens uit !
Met gevolg dat het stuur en de remmen hard werden. Heb nog net de pechstrook kunnen bereiken. Terug proberen starten en alles was weer normaal :s !
Iemand die hetzelfde al heeft voorgehad ?1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk BerichtenIk ben de eigenaar van een Insignia Sports Tourer. 2.0, 130pk
Iemand die hetzelfde al heeft voorgehad ?
Comment
-
Ik ben de bezitter van een Opel insignia 1,6 turbo nieuw aangekocht eind november 2012.
Een paar dagen na afhalen vastgesteld dat de cruise control uitviel en dan niet meer op te zetten. Intussen is de wagen bijna 4 maanden oud en het probleem nog steeds niet opgelost. Reeds 5 weken in de garage gestaan en steeds maar afgescheept met een software update die nog niet vrij gegeven is door Opel. Momenteel is het zelfs erger dan voorheen en kan ik de cruise control praktisch niet meer gebruiken. Na 3 maanden is de leverancier van de wagen tot de vastelling gekomen dat hij het probleem zelf niet kan oplossen. Reeds 2 maanden gemeld bij Opel belgie. Momenteel zou de wagen in Kontich of Wilrijk staan en zou men vast gesteld hebben dat er verkeerde software in de wagen zit. Software voor aditieve cruise control terwijl er een gewone cruise control in zit. Ik heb intussen weer een week niets gehoord van de status van de wagen omdat het blijkbaar niet zo eenvoud zou zijn om de juiste software in de wagen te programmeren.
Heeft iemand een idee of ik hiervoor een schadevergoeding kan eisen omdat ik intussen de wagen al lang heb moeten missen terwijl verzekering en dergelijke maar doorloopt. Tevens heeft men de wagen dus geleverd met verkeerde software dus niet zoals op de bestellonen. Alleen nog afwachten of de melding die ze mij gegeven hebben werkelijk de fout gaat oplossen.
Groeten.
Comment
-
Vorige week mijn Insignia Tourer Sport binnengedaan omdat het leasecontract afliep.
In afwachting dat mijn Mazda 6 geleverd word, heb ik nog een Zafira meegekregen.
Valt best goed mee eigenlijk, vooral de motor is een grote verbetering!
Beide hebben een 2.0 diesel 130pk, Insignia was heel rauw, de Zafira is veel stiller (zeker ook nog met de start/stop)
Is dit eigenlijk nog hetzelfde motorblok? Insignia was dus 1 van de eerste denk ik; 4 jaar oud nu.
Pas over mijn lijk zal ik vrijwillig een busje kiezen, maar de Zafira vind ik nog een fijne wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenBeide hebben een 2.0 diesel 130pk, Insignia was heel rauw, de Zafira is veel stiller (zeker ook nog met de start/stop)
Is dit eigenlijk nog hetzelfde motorblok? Insignia was dus 1 van de eerste denk ik; 4 jaar oud nu.
Met MJ 2009-2010 was de A20DTL (130pk) gewoon een gedowntunede A20DTH (met andere versnellingsbak). Met MJ 2011 werd die vervangen door de A20DT (niet de ecoFlex) met o.m. een kleinere turbo en nog wat aanpassingen waardoor hij zuiniger (toch op papier), stiller en soepeler werd. Met MJ2012 kwam er de S/S en met 2013 werden nog wat kleinere wijzigingen doorgevoerd.
Comment
-
Alle morgen voor de eerste keer nieuwe remblokken steken van voor op de insignia heb op de moment 43.000 km is dit goed gereden of vinden jullie dat dit al snel moet worden vervangen? Het is geen automaat... Heb ook eens naar de garage gebeld voor een prijs en ben er redelijke van verschoten
De voorste remblokken orginele zoude maar liefst ongeveer 200€ kosten met werk uren er in
Dit is toch redelijk veel e????
Kan volgens de garage ook enkel maar originele remblokken steken.
Zijn er hier ook die hun voorste remblokken al hebben moeten vervangen en wat hebben jullie hier voor betaald ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenAlle morgen voor de eerste keer nieuwe remblokken steken van voor op de insignia heb op de moment 43.000 km is dit goed gereden of vinden jullie dat dit al snel moet worden vervangen? Het is geen automaat... Heb ook eens naar de garage gebeld voor een prijs en ben er redelijke van verschoten
De voorste remblokken orginele zoude maar liefst ongeveer 200€ kosten met werk uren er in
Zijn er hier ook die hun voorste remblokken al hebben moeten vervangen en wat hebben jullie hier voor betaald ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten200 euro??? Niet normaal. Ik steek ze normaal altijd zelf, maar heb me ook laten vertellen dat je best de originele kan steken en best kan laten doen door al die elektronica. Gaat gij ze zelf steken??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenAlle morgen voor de eerste keer nieuwe remblokken steken van voor op de insignia heb op de moment 43.000 km is dit goed gereden of vinden jullie dat dit al snel moet worden vervangen? Het is geen automaat... Heb ook eens naar de garage gebeld voor een prijs en ben er redelijke van verschoten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenMijn remblokken gaan tussen de 30 en de 40.000km mee... Zal wel aan de vlotte rijstijl liggen, aan de verkeersomstandigheden en aan het feit dat er regelmatig een stevige aanhangwagen achterhangt. Rij nu ook veel meer in druk verkeer en secundaire wegen, vroeger (Opel Vectra SW 1.9CDT 195pk) reed ik vnl autostrade en gingen de remblokken toch 10.000km meer mee. Niet vergeten dat Insignia (zeker SW met wat opties) een zware jongen is van 1800kg, die massa tot staan brengen vergt wel wat van de blokken...
Ja de insignia sw is inderdaad een zware jongen... Weet je nog wat je toen hebt betaald voor de remblokken ?
het zou rond de 157€ kosten voor de voorste met werk uren er bij ongeveer 200€ en dat kan serieus schele van garage tot garage...
Comment
-
Amai, die blokken gaan er dan precies toch wel snel door bij de Insignia.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
idem hier alleen wel minder kilometers. Ik rijd voornamelijk in stedelijke omgeving, veel optrekken en stoppen = nefast voor de levensduur van de remblokken.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
Comment