Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
    Ik heb jaren terug een Vectra CDX 2.0 DTI gehad. De slechte wagen waar ikj oot mee heb gereden, het rammelde, kraakte en piepte dat het geen naam had, en alles wat stuk kon gaan is op de 4 jaar dat ik hem in bezit had ook effectief stukgegaan.
    Liet ik hem langer dan 24u stilstaan mocht ik de pechverhelping bellen, om de 1000 km goot ik er een litertje olie in en om de 5000 km liet ik de wagen volledig uitlijnen omdat anders de darmen uit je lijf schodderden ...
    Als ik het relaas van sommigen erop nalees is het na al die jaren niet gebeterd met de kwaliteit van Opel's "top"-segment.
    Ze zouden die markt laten vallen lijkt me en de astra als topmodel aanzien, daar hoor ik veel minder klachten van.
    Ik heb zo een in 1999 ook gehad.
    Pracht van een auto, die ik zelfs aan een vriend heb doorverkocht omdat hij er helemaal weg van was.
    Heeft er zonder probleem nog 6 jaar mee gereden maar is dan vervangen geweest na 270.000 km door een firmawagen.
    Elk merk heeft zo wel zijn problemen o.a. het premiummerk Mercedes met de injectoren en roest, BMW met vacuumcircuit enz.
    Sommige auto's van hetzelfde merk en model mankeren van alles en andere mankeren niks, je moet ook een beetje geluk hebben...

Comment

• Je moet geluk hebben hoor en zoals Pol zegt, dat is bij elk merk. Een overzichtje
      - Opel Rekord E 2.3D (ouders): geen problemen gehad
      - Opel Ascona 1.6 D (ouders): geen problemen
      - Opel Vectra A 1.7TD (ouders): 180.000km gehaald nooit een mankement, buiten steenslag en wat roest (altijd binnen overnacht)
      - Opel Astra G 2.0DTI (ouders): 190.000km en rijdt nog altijd, roet een beetje maar heeft nog altijd eerste koppeling, etc.
      - Opel Astra H Twintop 1.9 CDTI: 90.000km (gekocht op 30k): problemen met dak en koppeling (+ vliegwiel) erdoor op 70k.
      - Opel Astra H1 1.7 CDTI (vrouw): 66.000km (gekocht op 30k): enkel nieuwe ruitenwissers onlangs gestoken, voor de rest geen problemen (doet nochtans veel korte afstanden)
      - Opel Omega B2 2.2 16v (mijn ex): 150.000km (gekocht op 123.000km): ophanging, uitlaat, hoogteregeling van de lichten die wat raar doet (zie topic hier ergens). Voor dat ik hem had heeft die wagen nooit een krimp gegeven (uitz. EGR-klep) en had nog steeds eerste koppeling. Ook altijd jaarlijks caravan getrokken.
      - Opel Astra H2 1.7 CDTI Ecoflex (mijn): 61.000km (gekocht op 27.000km): enkel gloeistiften vervangen en voor mijn tijd eens binnen geweest voor stuurhuis. Voor het overige nog niets voorgehad.

Dus, soms heb je echt pech met een wagen, zoals Max, soms heb je ook zeer goede wagens (zie Astra G van mijn ouders). Ik denk dat elk merk wel zijn horrorverhalen heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
        Je moet geluk hebben hoor en zoals Pol zegt, dat is bij elk merk. Een overzichtje
        - Opel Rekord E 2.3D (ouders): geen problemen gehad
        - Opel Ascona 1.6 D (ouders): geen problemen
        - Opel Vectra A 1.7TD (ouders): 180.000km gehaald nooit een mankement, buiten steenslag en wat roest (altijd binnen overnacht)
        - Opel Astra G 2.0DTI (ouders): 190.000km en rijdt nog altijd, roet een beetje maar heeft nog altijd eerste koppeling, etc.
        - Opel Astra H Twintop 1.9 CDTI: 90.000km (gekocht op 30k): problemen met dak en koppeling (+ vliegwiel) erdoor op 70k.
        - Opel Astra H1 1.7 CDTI (vrouw): 66.000km (gekocht op 30k): enkel nieuwe ruitenwissers onlangs gestoken, voor de rest geen problemen (doet nochtans veel korte afstanden)
        - Opel Omega B2 2.2 16v (mijn ex): 150.000km (gekocht op 123.000km): ophanging, uitlaat, hoogteregeling van de lichten die wat raar doet (zie topic hier ergens). Voor dat ik hem had heeft die wagen nooit een krimp gegeven (uitz. EGR-klep) en had nog steeds eerste koppeling. Ook altijd jaarlijks caravan getrokken.
        - Opel Astra H2 1.7 CDTI Ecoflex (mijn): 61.000km (gekocht op 27.000km): enkel gloeistiften vervangen en voor mijn tijd eens binnen geweest voor stuurhuis. Voor het overige nog niets voorgehad.

Dus, soms heb je echt pech met een wagen, zoals Max, soms heb je ook zeer goede wagens (zie Astra G van mijn ouders). Ik denk dat elk merk wel zijn horrorverhalen heeft.
        Ik heb ooit is een tijd gereden met een astra H tourer (als overgangswagen), één van de meest solide voelende wagens waar ik mee reed (Daarmee is alles ook wel gezegd). Maar als er nu één wagen is die ik nooit zelf zou ankopen dan is het wel een insignia. Heeft er hier in het verleden ooit al is zo'n topic gepasseerd vol met kwalen? De laatste X3 ging ook wel die kant op denk ik... . Natuurlijk is er de theorie dat de premiumridders nooit zo graag hun klachten op het net smijten.

Comment

• 1996 Opel Corsa B 1.2 3dr 55000km : geen problemen.
          1998 Opel Astra G 1.7TD 3dr 88000km : vervangen van de ruitenlikkers, koplamp met water in.
          2001 Opel Astra G Coupé 1.8 17000km : geen problemen.
          1995 Opel Corsa B 1.4SI 3dr 111000km : geen problemen
          2002 Opel Zafira A 1.6 49000km : geen problemen.
          2005 Opel Vectra C Break 1.9CDTI 54000km : beide matten zetelverwarming vervangen.
          2006 Opel Corsa C 1.2Twinport 3dr 30000km : geen problemen.
          2009 Opel Insignia Tourer 2.0CDTI momenteel 54000km : Silverbox navigatie vervangen, schijfremmen en remblokken achteraan vervangen (productiefout),beide matten zetelverwarming vervangen

Uiteindelijk zijn het maar kleine mankementen dewelke opgelost geraken. Liever dat dan andere die totaal geen meter meer kunnen rijden.
          Last edited by McClane; 04/06/2013, 20:01.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Ben nu aan mijn zevende Opel toe, de eerste zes benaderden de perfectie.
            De huidige (Astra J) is een rammelbak eerste klas.

Alles wat van binnen kan rammelen en kraken, kraakt en rammelt constant.
            Binnenverlichting, dakbekleding, handschoenenkastje, zijstijlen ...

De garage waar ik hem (buiten mijn wil om, na doorverwijzing van Opel)
            gekocht heb is een nationale ramp en heeft het iedere keer nog erger
            gemaakt.

Het is een hele mooie auto, zowel van binnen als buiten en het zou de
            perfecte auto zijn als hij niet moest ... rammelen en kraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
              De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik ervoor een astra heb gehad zonder enig probleem ... behalve een te zwakke motor voor de zware kas

Ah en ook een Kadet Gsi Cabrio nog enkele maanden gehad

Na de Vectra was ik wel serieus bekoeld ... en ik denk niet dat ik nog terugga naar Opel ...
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Zowel onze 12 jarige corsa als onze 3 jarige (lease) Insignia doen het prima...ik blijf een Opelfan. Wat is er met de Insignia al misgegaan? 1 zetelverwarmingsmat is vervangen en een paar updates van de software. Het enige waar nog geen oplossing is voor gevonden is dat de automatische stand van de verwarming niet goed werkt ( aanjager wordt in de winter voor de verwarming niet aangestuurd...ik de zomer voor de airco wel)
                Telkens ik ze nog eens gepoetst heb, ben ik er fier op.
                Ik rijd graag in een propere wagen; jong, oud of lease maakt bij mij geen verschil...ik verzorg ze op dezelfde manier

foto's van deze week :

Last edited by ; 05/06/2013, 01:11.

Comment

• wij hebben thuis steeds met opel gereden en steevast tussen de 250.000 en 300.000 km voor de auto's van de hand gedaan werden. Nooit ook maar enig ernstig probleem of zware kosten gehad.

Ikzelf heb vroeger een kadett gsi, astra gsi gehad en geen enkel probleem gehad. Na 200.000 km geen olieverbruik, motor bolde zacht, .... supertevreden van.

Nu hebben we een astra coupé turbo met 180.000 km en een insignia met 100.000 km. Zou ze zo opnieuw kopen. Astra 1 x de luchtmassameter vervangen en de insignia enkel een software-update en het vacuumklepje vd turbo. Voor de rest totaal geen problemen mee gehad. Supertevreden van

Maar je kan idd al eens pech hebben met een wagen/merk. Maar dat heb je dan ook bij alle merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remus79 Bekijk Berichten
                    Net nieuwe lampjes gestoken in dagrijverlichting

Die zijn mooi, maar vaak van inferieure kwaliteit. Heb er drie jaar mee gereden en al zo'n 5 exemplaren moeten vervangen. Tot de laatste die vastgesmolten zat in de houder. Met als uiteindelijk resultaat een nieuwe koplampunit. Niet goedkoop en de leasemaatschappij was niet blij.

Comment

• Hallo, wie kan me informeren:

Ik slaag er niet in om mijn adresboek uit mijn gsm op het scherm van m'n DVD800 te krijgen. Vroeger Nokia perfect, nu Samsung => bluetooth werkt wel om te bellen en gebeld te worden, maar krijg geen telefoonboek op het scherm.
                      Op dit forum en in het infotainmentboekje van de auto las ik 2 verschillende manieren van aansluiten
                      - als handsfree apparaat

- als SAP apparaat, maar voor die SAP aansluiting vind ik niets terug bij configureren.

Wie weet hier meer over en kan me informeren?

Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Zowel onze 12 jarige corsa als onze 3 jarige (lease) Insignia doen het prima...ik blijf een Opelfan. Wat is er met de Insignia al misgegaan? 1 zetelverwarmingsmat is vervangen en een paar updates van de software. Het enige waar nog geen oplossing is voor gevonden is dat de automatische stand van de verwarming niet goed werkt ( aanjager wordt in de winter voor de verwarming niet aangestuurd...ik de zomer voor de airco wel)
                        Telkens ik ze nog eens gepoetst heb, ben ik er fier op.
                        Ik rijd graag in een propere wagen; jong, oud of lease maakt bij mij geen verschil...ik verzorg ze op dezelfde manier

foto's van deze week :

Zag er netjes uit vrijdag in Antwerpen Wim. Hij was me aan de cinema al opgevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Sommige auto's van hetzelfde merk en model mankeren van alles en andere mankeren niks, je moet ook een beetje geluk hebben...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                          Dat is het net het triestige.
                          Ieder merk kan wel een goede wagen bouwen, maar niet ieder merk kan dit reproduceerbaar doen.(nog altijd niet)
                          Bij het ene merk is 99% van de wagens een goede, bij het andere slechts 75%.
                          Met alle kwaliteitsprocessen etc tegenwoordig zou het niet mogen zijn dat je geluk moet hebben; je moet gewoon een goede wagen hebben.

Want dan wordt het meer interessant om een 2dehands wagen te kopen.
                          Een 2dehandse van 5-6 jaar oud die nog steeds goed rijdt, normaal onderhoudsboekje heeft en zo, is een goede auto, geen maandagochtend exemplaar.
                          Een maandagochtend auto wordt geen 6 jaar oud, of het garageboekje staat vol met aantekeningen.
                          Bij een nieuwe kan je dit niet weten.
                          Ik zie ook maar 2 redenen om een nieuwe te kopen: veiligheid (want dat verbetert wel) en (zogezegd) meer milieuvriendelijk. (hangt eigenlijk vooral van chauffeur af, maar wel belangrijk voor de belastingen)

Comment

• Foto's van de facelift !

IN4.jpgIN3.jpgIN2.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk Berichten
                              Foto's van de facelift !

[ATTACH=CONFIG]97478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]97479[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]97480[/ATTACH]
                              Die heeft ondertussen een eigen topic

http://www.autoforum.be/showthread.p...gnia-(Facelift)
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                Hallo, wie kan me informeren:

Ik slaag er niet in om mijn adresboek uit mijn gsm op het scherm van m'n DVD800 te krijgen. Vroeger Nokia perfect, nu Samsung => bluetooth werkt wel om te bellen en gebeld te worden, maar krijg geen telefoonboek op het scherm.
                                Op dit forum en in het infotainmentboekje van de auto las ik 2 verschillende manieren van aansluiten
                                - als handsfree apparaat

- als SAP apparaat, maar voor die SAP aansluiting vind ik niets terug bij configureren.

Wie weet hier meer over en kan me informeren?

Alvast bedankt.
                                Ondertussen is dit euvel van de baan en kan ik opnieuw mijn adresboek op het schermpje raadplegen!

Groet.

Comment

• Hallo allemaal!

Ben nieuw hier..

Volgende week mag ik mijn nieuwe Insignia gaan ophalen.
                                  Ik kijk er erg naar uit!

Foto's volgen!

Thomas

Comment

• Misschien een stom vraag ik heb laatst de zetel verwarming stuk gehad van chauffeurskant dit is gemaakt dit viel onder een terugroepactie nu heb ik de passagierskant stuk valt dit ook onder een terugroep of weet iemand hier iets meer van mvg Dirk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_Insignia Bekijk Berichten
                                      Hallo allemaal!

Ben nieuw hier..

Foto's volgen!

Thomas
                                      Welkom...

Hoe sneller hoe beter.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                                        Misschien een stom vraag ik heb laatst de zetel verwarming stuk gehad van chauffeurskant dit is gemaakt dit viel onder een terugroepactie nu heb ik de passagierskant stuk valt dit ook onder een terugroep of weet iemand hier iets meer van mvg Dirk
                                        Het zijn dezelfde matten en die worden dus ook vervangen onder garantie.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Volgens mij willen ze munt slaan
                                          Last edited by ; 17/06/2013, 06:56.

Comment

Working...
                                          X