Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Natuurlijk. Je moet enkel voor de winter even controleren of de koelvloeistof voldoende beschermd is om niet te bevriezen.
    En dit kan geen kwaad ?
    stoeme vraag misschien ma hoe kan ik het controleren of er genoeg koelvloeistof in zit als de winter begint?
    begrijp ook nie dat ik dit moet bij vullen want heb een half jaar geleden een onderhoud laten uitvoeren en op geen één van mijn andere auto's dit moeten doen

Comment

• Ik heb dan wel geen Opel.

Maar ik controleer de vloeistoffen van mijn wagen toch wel geregeld, en heb nu ook gemerkt dat de koelvoeistof toch wel wat laag staat, maar nog steeds boven het minimum. Binnen een paar 1000 km gaat de wagen binnen voor een onderhoud, dus ik ga het zo laten (wel goed in het oog houden).
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
        En dit kan geen kwaad ?
        stoeme vraag misschien ma hoe kan ik het controleren of er genoeg koelvloeistof in zit als de winter begint?
        begrijp ook nie dat ik dit moet bij vullen want heb een half jaar geleden een onderhoud laten uitvoeren en op geen één van mijn andere auto's dit moeten doen
        Absoluut niet, gewoon met water bijvullen.
        Het controleren doe je met een speciaal apparaatje.
        Kan je kopen in de Auto 5 of zo.
        Een metertje met een buisje eraan waar je wat koelvloeistof in pompt.
        Dan geeft het aan tot welke temperatuur je koelwater vrij is van bevriezing.
        gebruik en tips antivries ruitensproeier antivries hoe en wanneer zelf koelvloeistof antivries controleren ververversen of bijvullen soorten kleuren koelvloeistof
        Last edited by ; 23/06/2013, 21:58.

Comment

• Zeker geen water bijvullen bij het koelsysteem maar de voorzien roze koelvloeistof.

Comment

• Zo'n klein beetje mag je gerust met water vullen. Als je 2l moet bijvullen is het iets anders maar dit kan geen probleem geven.
            Opel Insignia OPC
            BMW X5 3.0i
            Caterham Super 7

Comment

Als de wagen schokt bij hoeveel toeren is dat?
              Bij stilstand en beneden de 2000 toeren schokt hij dan.

Comment

Heeft er hier nog iemand al eens een melding gehad van koelvloeistofpijl te laag ?
                Heb al ondertussen twee keer deze melding gehad op 2 weken heb zonet dan ook eens even gekeken alleen ik weet niet of er genoeg nog in zit hoe kan je dit zien ? want ik zie nergens min of max opstaan... Ook heeft de wagen een lek alleen dit is juist onder wagen ongeveer int midden van de handrem waar de lek is, is er ook een gat en als ik mee mijn vinger voel is het als of ik een buisje voel en daar voel en zie ik ook de drupjes uit komen

Foto koelvloeistofpijl

Lek
                Ik heb dit ook: vorige zomer eerst zelf bijgevuld met koelvloesitof, enkele weken later opnieuw en door de garage laten bijvullen. Inmiddels groot onderhoud gehad en geen meldingen meer... en net deze morgen kreeg ik opnieuw de melding !
                Mijn Insignia wil dus blijkbaar elke zomer een halve liter koelvloeistof heb dit nooit gehad bij al mijn vorige auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
                  Bij stilstand en beneden de 2000 toeren schokt hij dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                    Ik heb dit ook: vorige zomer eerst zelf bijgevuld met koelvloesitof, enkele weken later opnieuw en door de garage laten bijvullen. Inmiddels groot onderhoud gehad en geen meldingen meer... en net deze morgen kreeg ik opnieuw de melding !
                    Mijn Insignia wil dus blijkbaar elke zomer een halve liter koelvloeistof heb dit nooit gehad bij al mijn vorige auto's.

Hehe.

Welk soort koelvloeistof heb je er toen bij gedaan?
                    Voor mij is dit ook de eerste keer geen één van mijn andere wagens hier last van gehad

Comment

Hehe.

Welk soort koelvloeistof heb je er toen bij gedaan?
                      Voor mij is dit ook de eerste keer geen één van mijn andere wagens hier last van gehad
                      shell koelvloeistof - te koop in elk tankstation - ik heb voortaan ook steeds een busje in mijn koffer

Comment

• Ik ben op zoek naar dakdragers voor onze insignia.
                        Weet er iemand als deze compatibel zijn met andere opel modellen?

Comment

• Ik heb nieuwe voeten gekocht en op mijn oude dragers gemonteerd. Je spaart dan toch al dat deel uit. De voeten hebben wel €130 gekost (thule, met diefstalbeveiliging)
                          Last edited by ; 25/06/2013, 16:23.

Comment

• Heb heel deze uitleg al overlopen gehad maar gaat wel degelijk om iets anders. Bij mij schokt hij enkel wanneer de airco draait. Collega's van me vertellen om een zwaardere batterij te laten steken?

Comment

• voor de forumleden die de melding over de koelvloeistof (meerdere keren) hebben gekregen op de boordcomputer:

Meld dit zeker aan de garage en laat het nakijken.
                              Op de vier jaar dat ik met de insignia gereden heb, had ik in totaal 4 keer deze melding.

De laatste keer hebben ze in de garage ook de wagen nagekeken ipv gewoon bijgevuld: klein lek aan de radiator (zijkant, waar de leidingen toekomen, dus niet door gebruiksschade). De Radiator is dan vervangen.

Het hoeft natuurlijk niet bij elke melding over de koelvloeistof over een lek te gaan, maar laten nakijken kan geen kwaad.

Comment

• Wagen laten draaien , kijken op de grond of er een plas(ke) ligt. Als er geen ligt loopt het ergens naartoe waar het niet moet zijn.

Comment

• Schokken

Morgen gaat de mijne nogmaals binnen voor schokken op lage snelheid... heeft met de warmte en airco te maken denk ik...

Update: Zou volgend de garage een defecte brandstofverdeler zijn... herstelling volgende dinsdag...
                                  Last edited by koro; 11/07/2013, 07:39.
                                  Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                  Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                  Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                  Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                  Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                                    Ik ben op zoek naar dakdragers voor onze insignia.
                                    Weet er iemand als deze compatibel zijn met andere opel modellen?
                                    Kijk eens op : http://www.automatopmaat.nl/shop/ope...urer-2009.html Kosten slechts een 111euro en zijn ook nadien op andere merken te gebruiken , na het vervangen van de voetjes. Heb deze zelf daar besteld en was zeer tevreden en met een perfecte pasvorm.
                                    Last edited by ; 21/07/2013, 08:31.

Comment

• Heeft er ook al iemand de diesel- turboklep (boven de radiator) al moeten vervangen? Werd reeds 2 x vervangen bij mij (garantie), maar ik denk dat ie terug (na 1 jaar) aan het stuk gaan is (hoorde het typische reutel-geluid bij gas geven....) . Vraagje bestaat er een beter alternatief? Is de vorige klep nog in garantie (werd bijna 1 jaar geleden vv onder de Opel garantie)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                                        Heeft er ook al iemand de diesel- turboklep (boven de radiator) al moeten vervangen? Werd reeds 2 x vervangen bij mij (garantie), maar ik denk dat ie terug (na 1 jaar) aan het stuk gaan is (hoorde het typische reutel-geluid bij gas geven....) . Vraagje bestaat er een beter alternatief? Is de vorige klep nog in garantie (werd bijna 1 jaar geleden vv onder de Opel garantie)?
                                        De mijne is ook 2 X onder garantie vervangen.
                                        Er was een "buitendienst oplossing" voor. (Vervangen door een ander exemplaar)
                                        De eerste keer dat het vervangen werd was het schokken van de motor ook weg.
                                        Dit kan ook toeval geweest zijn of minder goed weer op dit moment.
                                        Want ik had het schokken enkel bij warm weer.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Mag je de volgende maat van velgen plaatsen 8-18" met ET30, standaard is het normaal ET42.
                                          Met ET30 komen ze 12mm verder naar buiten maar blijven toch nog binnen de carrosserie.

zou de mille miglia 1000 willen aankopen, iemand ervaring?

groeten
                                          Koen

Comment

Working...
                                          X