Oorspronkelijk geplaatst door gtest
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part IV)
Collapse
X
-
Vorige week woensdag naar de Opel garage geweest voor de terugroepactie van de 2.0 cdti Insignia's (intern 13-R-025). Na deze ingreep ben ik bij het vertrekken uit stilstand meerdere keren stil gevallen. Op mijn oprit, die licht hellend is, zelfs 2 keer kort na elkaar. Iets waar ik anders nooit last van heb... Donderdag toen ik de autostrade wou verlaten, had ik plots geen vermogen meer en kwam er een melding op 'dringend voertuig service nodig'. Na het uitschakelen van de motor lijkt alles terug in orde maar maandag had ik hetzelfde voor, ook op de autostrade.
Vandaag kon ik dan eindelijk terecht bij de garage maar volgens hen ligt dit probleem niet bij de softwareupdate van woensdag maar ligt het aan een probleem met ofwel het uitlaatspruitstuk of de turbo!
Ik ga dus met een perfect werkende auto naar de garage voor een update door Opel voorgesteld en uitgevoerd, krijg een beschadigde terug en nu vertellen ze mij dat het niet aan hun update ligt maar dat er een ander probleem is.
Zijn er hier nog mensen die deze update hebben laten uitvoeren of die dit probleem kennen?
Comment
-
Maandag is de mijne voor de zoveelste keer terug binnen geweest voor schokken en stompen op lage snelheid (40-50km/h).
Ze hebben nu voor de 2de keer in 2 jaar de EGR klep vervangen... probleem is momenteel weg...
Ook de software update gehad waarvoor we destijds een franstalige brief gekregen hadden...
Ben benieuwd...Last edited by koro; 22/08/2013, 07:31.Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
TE KOOP !
Winterbanden + velgen voor Opel Insignia
4 x 17 inch velgen, merk Borbet, 7 spaken, steek 5 x 120
NIET beschadigd !
3 voorzien van winterbanden : Uniroyal MS Plus 66, 225/50 R17 98H, 17.000 km met gereden
Mag weg voor 300 euro !!!
P1030620.jpgP1030616.jpgP1030618.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KGB666 Bekijk BerichtenVorige week woensdag naar de Opel garage geweest voor de terugroepactie van de 2.0 cdti Insignia's (intern 13-R-025). Na deze ingreep ben ik bij het vertrekken uit stilstand meerdere keren stil gevallen. Op mijn oprit, die licht hellend is, zelfs 2 keer kort na elkaar. Iets waar ik anders nooit last van heb... Donderdag toen ik de autostrade wou verlaten, had ik plots geen vermogen meer en kwam er een melding op 'dringend voertuig service nodig'. Na het uitschakelen van de motor lijkt alles terug in orde maar maandag had ik hetzelfde voor, ook op de autostrade.
Vandaag kon ik dan eindelijk terecht bij de garage maar volgens hen ligt dit probleem niet bij de softwareupdate van woensdag maar ligt het aan een probleem met ofwel het uitlaatspruitstuk of de turbo!
Ik ga dus met een perfect werkende auto naar de garage voor een update door Opel voorgesteld en uitgevoerd, krijg een beschadigde terug en nu vertellen ze mij dat het niet aan hun update ligt maar dat er een ander probleem is.
Zijn er hier nog mensen die deze update hebben laten uitvoeren of die dit probleem kennen?
Comment
-
Prijzen van de Ingisnia OPC zijn bekend. In België zal die minstens 45.150 euro kosten.
Met de officiële lancering op de beursvloer in Frankfurt geeft Opel de Belgische prijzen mee van al hun nieuws: [de Insignia OPC](https://autofans.be/nieuws/officieel/26634-officieel-opel-insignia-opc-2013), de [Insignia Country Tourer](https://autofans.be/nieuws/officieel/26247-opel-insignia-country-tourer-bindt-strijd-aan-met-volkswagen-passat-alltrack) en de Adam Black/White link.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter A. Bekijk BerichtenPrijzen van de Ingisnia OPC zijn bekend. In België zal die minstens 45.150 euro kosten.
http://www.autofans.be/nieuws/offici...naf-45150-euro
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Stevie007, ik kamp de laatste maanden met hetzelfde probleem. Op een maand of 4 tijd al 3 keer moeten bijvullen. Binnen 3à4 weken moet hij binnen op onderhoud (150000) en gaat de garagist op onderzoek.
Vandaag 2 nieuwe voorbanden laten steken + uitlijning. Achteraan kogellagers vervangen wegens de laatste 2 weken helse rolgeluiden.
Morgen eens checken of het opgelost is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk BerichtenStevie007, ik kamp de laatste maanden met hetzelfde probleem. Op een maand of 4 tijd al 3 keer moeten bijvullen. Binnen 3à4 weken moet hij binnen op onderhoud (150000) en gaat de garagist op onderzoek.
Vandaag 2 nieuwe voorbanden laten steken + uitlijning. Achteraan kogellagers vervangen wegens de laatste 2 weken helse rolgeluiden.
Morgen eens checken of het opgelost is.
Comment
-
ivm de koelvloeistof: ik heb dat ook enkele malen gehad.
Uiteindelijk is de radiator vervangen: er zat een lek aan de zijkant waar de toevoer/afvoer van de vloeistof is. Dat was blijkbaar een fabricagefout, want op de radiator zelf was niet beschadigd.
Om het probleem op te lossen is dus ganse radiator vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigro033 Bekijk Berichtenivm de koelvloeistof: ik heb dat ook enkele malen gehad.
Uiteindelijk is de radiator vervangen: er zat een lek aan de zijkant waar de toevoer/afvoer van de vloeistof is. Dat was blijkbaar een fabricagefout, want op de radiator zelf was niet beschadigd.
Hopelijk word het nu ook onder garantie gemaakt.
Comment
-
TE KOOP !
NIET beschadigd !
3 voorzien van winterbanden : Uniroyal MS Plus 66, 225/50 R17 98H, 17.000 km met gereden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Fiss Bekijk BerichtenTE KOOP !
NIET beschadigd !
Comment
-
Ikzelf heb rotervaringen met de insignia 5 deurs cosmo 130 pk cdti
Auto in gebruik genomen op 11/2009, vanalles aan kapot geweest.
Korte opsomming :
1/ zetelverwarmingen ( beide ) 3 x vervangen in garantie
2/ remschijven achteraan kapot op 35000 km, vervangen in garantie
3/ remschijven achteraan kapot op 78000, geen tussenkomst opel of garage, kosten 900 € !
4/ gps is waardeloos, traag en blijft veel hangen, niet op te lossen
5/ knik in stuur, nog niet opgelost.
6/ veertje ontkoppelingspedaal vervangen, kost 160 € !
7/ vocht in achterlichten.
8/ auto bevriest binnenzijde meer dan aan buitenzijde
9/ nu constant problemen met roetfilter, verwachte kost 3000 € !
km stand 130.000
De auto is ook de grootste rammelkar die ik ooit had, piepen en kraken om gek van te worden, afwerking en isolatie is waardeloos.
Besluit : waardeloze wagen, waardeloze service opel belgie, NOOIT nog een opel !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigro033 Bekijk Berichtenivm de koelvloeistof: ik heb dat ook enkele malen gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roger geerts Bekijk BerichtenIkzelf heb rotervaringen met de insignia 5 deurs cosmo 130 pk cdti
Auto in gebruik genomen op 11/2009, vanalles aan kapot geweest.
Korte opsomming :
1/ zetelverwarmingen ( beide ) 3 x vervangen in garantie
2/ remschijven achteraan kapot op 35000 km, vervangen in garantie
3/ remschijven achteraan kapot op 78000, geen tussenkomst opel of garage, kosten 900 € !
4/ gps is waardeloos, traag en blijft veel hangen, niet op te lossen
5/ knik in stuur, nog niet opgelost.
6/ veertje ontkoppelingspedaal vervangen, kost 160 € !
7/ vocht in achterlichten.
8/ auto bevriest binnenzijde meer dan aan buitenzijde
9/ nu constant problemen met roetfilter, verwachte kost 3000 € !
km stand 130.000
De auto is ook de grootste rammelkar die ik ooit had, piepen en kraken om gek van te worden, afwerking en isolatie is waardeloos.
Besluit : waardeloze wagen, waardeloze service opel belgie, NOOIT nog een opel !!
Mijn wagen is 2de lichting en heb ook nog wel wat problemen gehad ( kraken dashboard, opgelost door eens (heel) flink over een heuvel te gaan) , koeivloeistfolek, EGR klep al aantal keren vervangen, etc etc.
Comment
Comment