Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Omdat ik vandaag via via vernomen dat ook recente kopers van een Insignia hiervan het slachtoffer werden, plaats ik hier mijn ervaring :
Bij de bestelling van mijn nieuwe wagen, Opel Astra J 1.4 Turbo, een drietal maanden terug nam ik er een PACK bij. Deze bevatte ondermeer een lederen interieur, navigatie en 17' inch banden en velgen. Bij afhaling van de wagen zag ik direct dat de verkeerde velgen er op zaten, andere dan besteld. Thuis gekomen, je weet hoe dat gaat met een nieuwe wagen, alles eens bekeken , geprobeerd en gecontroleerd. Bleek dat er niet alleen de verkeerde velgen opzaten, maar ook een andere maat van banden, namelijk 16' ( en dus ook de verkeerde velgenmaat ). Dit gemeld aan mijn dealer die dit zou opnemen met Opel. Gisteren een mailtje teruggekregen van de dealer met het antwoord dat zij van Opel zelf kregen :
De constructeur behoudt zich het recht voor om technische kenmerken, uitrusting en prijs van zijn producten zonder voorafgaande verwittiging te wijzigen. De onderdelen,
waarmee Opel voertuigen zijn uitgerust, werden volgens de kwaliteitsnormen van Opel door diverse productievestigingen van Opel of buitenshuis vervaardigd.
Dus met andere woorden Opel mag ten alle tijde veranderingen zonder inspraak van de klant aanbrengen. Nogal een geluk dat ze geen andere kleur voor mij hebben gekozen, of niet hebben beslist dat een lederen interieur niet bij mijn stijl past. De dealer is wel bereid om persoonlijk een commerciële tussenkomst te bieden van 350 euro. Dit lijkt mij niet correct van Opel t.o.v. zijn dealer. En daarbij 350 euro voor 4 nieuwe banden en velgen van een grotere maat lijkt mij toch wat weinig. of niet ? Ik plaats dit bericht vooral ook om mensen die onlangs ook een nieuwe Astra kochten ( met een Pack waarin 17' banden en velgen vervat zit ) erop attent te maken dat zij ook eens hun bandenmaat controleren. Misschien werden zij ook " bedrogen ". Trouwens is het nog altijd zo dat bij raadpleging van de CONFIGURATOR bij de keuze van ee Pack er nog altijd 17' banden en velgen vervat zit. Dus kan Opel ook niet stellen dat er vanaf de datum na mijn aankoop er algemeen werd beslist om over te schakelen naar een kleinere bandenmaat. Graag jullie advies, meningen en ondervindingen hierover te plaatsen. Wees maar gerust dat deze reacties met plezier zullen overgemaakt worden naar Opel.
Omdat ik vandaag via via vernomen dat ook recente kopers van een Insignia hiervan het slachtoffer werden, plaats ik hier mijn ervaring :
Bij de bestelling van mijn nieuwe wagen, Opel Astra J 1.4 Turbo, een drietal maanden terug nam ik er een PACK bij. Deze bevatte ondermeer een lederen interieur, navigatie en 17' inch banden en velgen. Bij afhaling van de wagen zag ik direct dat de verkeerde velgen er op zaten, andere dan besteld. Thuis gekomen, je weet hoe dat gaat met een nieuwe wagen, alles eens bekeken , geprobeerd en gecontroleerd. Bleek dat er niet alleen de verkeerde velgen opzaten, maar ook een andere maat van banden, namelijk 16' ( en dus ook de verkeerde velgenmaat ). Dit gemeld aan mijn dealer die dit zou opnemen met Opel. Gisteren een mailtje teruggekregen van de dealer met het antwoord dat zij van Opel zelf kregen :
De constructeur behoudt zich het recht voor om technische kenmerken, uitrusting en prijs van zijn producten zonder voorafgaande verwittiging te wijzigen. De onderdelen,
waarmee Opel voertuigen zijn uitgerust, werden volgens de kwaliteitsnormen van Opel door diverse productievestigingen van Opel of buitenshuis vervaardigd.
Dus met andere woorden Opel mag ten alle tijde veranderingen zonder inspraak van de klant aanbrengen. Nogal een geluk dat ze geen andere kleur voor mij hebben gekozen, of niet hebben beslist dat een lederen interieur niet bij mijn stijl past. De dealer is wel bereid om persoonlijk een commerciële tussenkomst te bieden van 350 euro. Dit lijkt mij niet correct van Opel t.o.v. zijn dealer. En daarbij 350 euro voor 4 nieuwe banden en velgen van een grotere maat lijkt mij toch wat weinig. of niet ? Ik plaats dit bericht vooral ook om mensen die onlangs ook een nieuwe Astra kochten ( met een Pack waarin 17' banden en velgen vervat zit ) erop attent te maken dat zij ook eens hun bandenmaat controleren. Misschien werden zij ook " bedrogen ". Trouwens is het nog altijd zo dat bij raadpleging van de CONFIGURATOR bij de keuze van ee Pack er nog altijd 17' banden en velgen vervat zit. Dus kan Opel ook niet stellen dat er vanaf de datum na mijn aankoop er algemeen werd beslist om over te schakelen naar een kleinere bandenmaat. Graag jullie advies, meningen en ondervindingen hierover te plaatsen. Wees maar gerust dat deze reacties met plezier zullen overgemaakt worden naar Opel.
Waarom verschiet ik hier niet van?
Ik zou het zo niet laten.
Reken de meerprijs van de velgen en banden samen en eis dat je minimum deze prijs krijgt.
Je hebt er trouwens voor betaald.
En dan heb je nog het probleem dat je met een set zit die je helemaal niet wilde.
Dat er een model wijziging zou zijn of dat ze van banden leverancier zijn verandert tot daar aan toe.
Maar de maat verkleinen dat kan toch niet.
Straks bestel je de optionele 20'' en zitten er bij aflevering 15'' op.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Waar zit het verschil tussen de verschillende "grilles" die Opel levert op hun insignia's?
- een volledig zilver zoals de mijne, en zoals de meeste die ik zie.
- ook al een paarzien rijden met enkel de 2 bovenste lamellen in zilver en de rest in zwart (wat wel iets heeft)
Een kennis van mij heeft een automaat met deze zilver/zwarte grille en ik dacht dat het dar mee te maken had, maar helaas.......als ik dirtymtbiker zijn foto zie.
Waar hangt het van af?
De zilver/zwarte grille is uitgerust met de afstandsradar: er zit daar een zwart plastieken bakje achter en die rader heeft problemen met het chroom vandaar dat die grille aangepast werd
ivm de koelvloeistof: ik heb dat ook enkele malen gehad.
Uiteindelijk is de radiator vervangen: er zat een lek aan de zijkant waar de toevoer/afvoer van de vloeistof is. Dat was blijkbaar een fabricagefout, want op de radiator zelf was niet beschadigd.
Om het probleem op te lossen is dus ganse radiator vervangen.
Tigro033 merci voor de tip. Heb het daarstraks gezegd in de garage en het komt wel degelijke van de radiator. Aan de onderkant zie je dat het een zeer klein beetje lekt. Al woude ze het niet meteen aannemen want volgens de garagist kwam het van de egr module.
Stevie007, ik kamp de laatste maanden met hetzelfde probleem. Op een maand of 4 tijd al 3 keer moeten bijvullen. Binnen 3à4 weken moet hij binnen op onderhoud (150000) en gaat de garagist op onderzoek.
Heeft iemand inmiddels meer info of werd de radiator bij nog anderen vervangen? Bij mij is er de afgelopen 2 jaar toch al 4 liter bijgevuld geworden, maar er is nergens een zichtbaar lek. Garagist heeft alles nagekeken met druk op het reservoir en er was niets te zien, ook geen resten te bespeuren van opgedroogde vloeistof. Aan de zijkant rechts waar plastiek op geperst is, is er niets te zien. Het is ook niet de EGR...
@ Sig63: De mijne is vorige week op onderhoud geweest (150k) waar de garagist een kleurstof in de vloeistof heeft gegoten. Dinsdag moet hij opnieuw binnen om dan te checken of er al dan niet een lek is. Mijn vermoeden is ook de radiator.
Moeten we hier dan spreken over een kinderziekte als ik ook de andere verhalen lees?
Verder stel ik me ook de vraag of de leasemaatschappij gaat toestaan om het te herstellen als het de radiator is => rond 180k wordt hij normaal afgezet.
Vorige week woensdag naar de Opel garage geweest voor de terugroepactie van de 2.0 cdti Insignia's (intern 13-R-025). Na deze ingreep ben ik bij het vertrekken uit stilstand meerdere keren stil gevallen. Op mijn oprit, die licht hellend is, zelfs 2 keer kort na elkaar. Iets waar ik anders nooit last van heb... Donderdag toen ik de autostrade wou verlaten, had ik plots geen vermogen meer en kwam er een melding op 'dringend voertuig service nodig'. Na het uitschakelen van de motor lijkt alles terug in orde maar maandag had ik hetzelfde voor, ook op de autostrade.
Vandaag kon ik dan eindelijk terecht bij de garage maar volgens hen ligt dit probleem niet bij de softwareupdate van woensdag maar ligt het aan een probleem met ofwel het uitlaatspruitstuk of de turbo!
Ik ga dus met een perfect werkende auto naar de garage voor een update door Opel voorgesteld en uitgevoerd, krijg een beschadigde terug en nu vertellen ze mij dat het niet aan hun update ligt maar dat er een ander probleem is.
Zijn er hier nog mensen die deze update hebben laten uitvoeren of die dit probleem kennen?
Ik heb ook vorige week de update laten doen naar aanleiding van de terugroepactie. Ik ga er met een perfect rijdende auto naartoe en krijg hem terug en alles is anders. de automaat schakelt willekeurig en op rotondes schakelt deze gewoon terug naar de 1e versnelling. Eenmaal op de snelweg aangekomen en met gas geven het vermogen weg en de auto loopt op het noodprogramma en ook de melding: dringend voertuig service nodig. De Opel dealer geeft aan dat het niets met de update te maken heeft. Dit geloof ik niet. Ze zijn er inmiddels 4 dagen mee bezig en weten nog niet waar de oorzaak ligt. De oude software is weg en kan helaas niet terug gezet worden. Wie herkent dit en wat zijn de oplossingen?
Heeft iemand inmiddels meer info of werd de radiator bij nog anderen vervangen? Bij mij is er de afgelopen 2 jaar toch al 4 liter bijgevuld geworden, maar er is nergens een zichtbaar lek. Garagist heeft alles nagekeken met druk op het reservoir en er was niets te zien, ook geen resten te bespeuren van opgedroogde vloeistof. Aan de zijkant rechts waar plastiek op geperst is, is er niets te zien. Het is ook niet de EGR...
Bij mij hebben ze ook de radiator vervangen.
En tot nu toe geen probleem meer gezien.
Hebben ze de radiator bij u al eens uitgehaald? Want dan ziet je pas de lek die er is....
Ik heb ook vorige week de update laten doen naar aanleiding van de terugroepactie. Ik ga er met een perfect rijdende auto naartoe en krijg hem terug en alles is anders. de automaat schakelt willekeurig en op rotondes schakelt deze gewoon terug naar de 1e versnelling. Eenmaal op de snelweg aangekomen en met gas geven het vermogen weg en de auto loopt op het noodprogramma en ook de melding: dringend voertuig service nodig. De Opel dealer geeft aan dat het niets met de update te maken heeft. Dit geloof ik niet. Ze zijn er inmiddels 4 dagen mee bezig en weten nog niet waar de oorzaak ligt. De oude software is weg en kan helaas niet terug gezet worden. Wie herkent dit en wat zijn de oplossingen?
Dit is dus de reden dat ik geen update laat doen in de garage als de wagen goed rijd! Ben eens benieuwd hoe zit dit gaan oplossen...
Ik heb ook vorige week de update laten doen naar aanleiding van de terugroepactie. Ik ga er met een perfect rijdende auto naartoe en krijg hem terug en alles is anders. de automaat schakelt willekeurig en op rotondes schakelt deze gewoon terug naar de 1e versnelling. Eenmaal op de snelweg aangekomen en met gas geven het vermogen weg en de auto loopt op het noodprogramma en ook de melding: dringend voertuig service nodig. De Opel dealer geeft aan dat het niets met de update te maken heeft. Dit geloof ik niet. Ze zijn er inmiddels 4 dagen mee bezig en weten nog niet waar de oorzaak ligt. De oude software is weg en kan helaas niet terug gezet worden. Wie herkent dit en wat zijn de oplossingen?
Een oude versie software kan altijd terug geplaatst worden.
Probleem is dat ze dat meestal niet mogen doen, of gewoon niet willen doen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Een oude versie software kan altijd terug geplaatst worden.
Probleem is dat ze dat meestal niet mogen doen, of gewoon niet willen doen.
Kan niet terug gezet worden.
Alles wordt rechtstreeks van Duitsland doorgestuurd en de software is zo ingesteld dat wanneer je op de server met chassisnummer inlogt, de updates automatisch worden geïnstalleerd.
De computer stuurt alleen maar upgrades door en geen downgrades. De dealer kan er zelfs niks meer aan veranderen zoals destijds met de Tech wel kon.
Ik heb ook vorige week de update laten doen naar aanleiding van de terugroepactie. Ik ga er met een perfect rijdende auto naartoe en krijg hem terug en alles is anders. de automaat schakelt willekeurig en op rotondes schakelt deze gewoon terug naar de 1e versnelling. Eenmaal op de snelweg aangekomen en met gas geven het vermogen weg en de auto loopt op het noodprogramma en ook de melding: dringend voertuig service nodig. De Opel dealer geeft aan dat het niets met de update te maken heeft. Dit geloof ik niet. Ze zijn er inmiddels 4 dagen mee bezig en weten nog niet waar de oorzaak ligt. De oude software is weg en kan helaas niet terug gezet worden. Wie herkent dit en wat zijn de oplossingen?
Heb 2 weken geleden ook update laten doen, moet zeggen auto rijd vlotter, vroeger had je altijd tussen 2 versnellingen een klein turbogat, nu met deze update is dit merkelijk beter, bij iedere keer schakelen versnelt hij vlotter. Heb dus totaalgeen problemen gehad met de update
Ik heb ook vorige week de update laten doen naar aanleiding van de terugroepactie. Ik ga er met een perfect rijdende auto naartoe en krijg hem terug en alles is anders. de automaat schakelt willekeurig en op rotondes schakelt deze gewoon terug naar de 1e versnelling. Eenmaal op de snelweg aangekomen en met gas geven het vermogen weg en de auto loopt op het noodprogramma en ook de melding: dringend voertuig service nodig. De Opel dealer geeft aan dat het niets met de update te maken heeft. Dit geloof ik niet. Ze zijn er inmiddels 4 dagen mee bezig en weten nog niet waar de oorzaak ligt. De oude software is weg en kan helaas niet terug gezet worden. Wie herkent dit en wat zijn de oplossingen?
Het wordt nu allemaal nog spannender. De foutcodes geven aan dat of er is een probleem met het magneetventiel voor de regeling van de turbo of een probleem met de wervelkleppen van het inlaatspruitstuk. Hierbij geeft Opel aan dat er bij deze series een fabrieksfout zit en de wervelkleppen los kunnen raken. Het magneet ventiel is vervangen en lost het probleem niet op. Dan kunnen het de wervelkleppen zijn. Ik vind dat deze sowieso vervangen moeten worden, daar het een fabrieksfout betreft en ik het eigenlijk schandalig vind, dat de auto niet teruggeroepen is, daar het een fabrieksfout is en motorschade kan veroorzaken. Met andere woorden, ik rij in een tijdbom. Opel wil de reparatie niet vergoeden, niet onder garantie en niet coulantie. De auto is 4 jaar oud en heeft 180.000 gelopen. Garantie geven ze tot 150.000. Heb gezegd dat ze hem eerder terug hadden moeten roepen. Ik denk beroep op de rechtsbijstand, wat denken jullie? Of heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Het wordt nu allemaal nog spannender. De foutcodes geven aan dat of er is een probleem met het magneetventiel voor de regeling van de turbo of een probleem met de wervelkleppen van het inlaatspruitstuk. Hierbij geeft Opel aan dat er bij deze series een fabrieksfout zit en de wervelkleppen los kunnen raken. Het magneet ventiel is vervangen en lost het probleem niet op. Dan kunnen het de wervelkleppen zijn. Ik vind dat deze sowieso vervangen moeten worden, daar het een fabrieksfout betreft en ik het eigenlijk schandalig vind, dat de auto niet teruggeroepen is, daar het een fabrieksfout is en motorschade kan veroorzaken. Met andere woorden, ik rij in een tijdbom. Opel wil de reparatie niet vergoeden, niet onder garantie en niet coulantie. De auto is 4 jaar oud en heeft 180.000 gelopen. Garantie geven ze tot 150.000. Heb gezegd dat ze hem eerder terug hadden moeten roepen. Ik denk beroep op de rechtsbijstand, wat denken jullie? Of heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Dat is niet alleen bij Opel zo maar haast bij elk merk vermoed ik.
Ik heb vorig jaar onderstaande meegemaakt met mijn mobilhome :
Foutcode : P0638.
Plots ging het management-controle lampje aan en bleef branden bij mijn Fiat Ducato X250 bj. 2008.
Volgens de monteur was het de "gasklephuis "die vervangen moest worden, maar kon er wel mee rijden.
Toen een kleine helling in de Ardèche voldoende was om maar tegen 20 km/u op te kunnen rijden, wist ik het wel.
Volgens mij geen turbo meer en blijkbaar had ik juist gegokt want even aan de kant gaan staan, motor effe uitgezet, en daarna reed ie weer nouja, vlot.
Waarschijnlijk was de overdrukbeveiliging in noodloop gegaan...
In België mee naar de Fiatdealer gereden en weer laten uitlezen met hetzelfde resultaat.
Gasklephuis defect en moeten laten vervangen. Kosten 594,35 euro.
Het probleem stelt zich doordat er waterinsijpeling komt via de verluchtingsroosters in de motorkap.
Het water wordt niet opgevangen en valt gewoon op de motor en daardoor ook op het gasklephuis.
De elektrische aansluiting zit vanboven en daardoor oxydeert deze of komt de as van het gasklephuis vast te zitten.
Duidelijk een ontwerpfout want nu worden gemodificeerde geplaatst met de aansluiting naar onder (kost 400 euro) en een er moet dan ook een kabeltje veranderd worden, een stukje koperdraad van 20 cm en twee plastieken fiches aan het uiteinde er van (kosten 140 euro...!)
Ik heb toen een commerciële tussenkomst gevraagd omdat veel eigenaars dit probleem hebben met deze wagen. Het antwoord was negatief.
Jammer want andere eigenaars hebben WEL een compensatie gekregen (zelfs wanneer de auto uit garantie was).
Al bij al een niet zo fraaie reactie van Fiat op de door hun eigen ingenieurs ontworpen gasklep.
Bij de nieuwe zit de elektrische aansluiting onderaan zodat deze geen waterinsijpeling te verduren krijgt.
Er zou ook een "kit" bestaan om het water dat op de motor e.d. loopt op te vangen en om te leiden.
Als Fiat zichzelf een serieus bedrijf noemt voorziet ze ELKE auto die met deze problemen te maken hebben van de juiste gemodificeerde gasklep en wateropvangkit !
Bij Fiat wisten ze ook van de problemen maar hebben ook geen terugroepactie georganiseerd. Ze hebben gewoon gekeken van wie heeft daar binnen de 24 maanden problemen mee, die gaan we helpen, en die uit garantie het probleem hebben draaien er maar zelf voor op, da's goedkoper....
Ik heb dus via mijn dealer een tussenkomst gevraagd en dit werd geweigerd. Er moest aan 4 voorwaarden voldaan worden en ik voldeed maar aan 3...
Minder dan 100.000 km (de mijne had er 60.000), minder dan 5 jaar oud (de mijne was 4 jaar), altijd op onderhoud bij een erkende dealer te zijn geweest (heb een volledig ingevuld onderhoudsboekje), en eerste eigenaar zijn (dat was het probleem, want ik heb die gekocht toen die 18 maanden oud was en ben dus tweede eigenaar). Wat dat met het probleem te maken had weet ik ook niet, misschien had indien de auto bij de eerste eigenaar was gebleven dit probleem niet gekregen ??? Eerst werd er niet over gesproken maar toen ik aan alle voorwaarden voldeed die ze hadden gesteld in hun mail, kwamen ze op de proppen dat ik geen eerste eigenaar was. Een drogreden om niet te hoeven tussenkomen...
Heb daarop nog een keer gemaild naar de klantendienst van Fiat :
Na een tweemaal "NEEN" bij mijn vorige vragen voor een tussenkomst via de dealer, probeer ik het nu rechtstreeks zonder dealer.
Heb reeds antwoord gehad op deze mail :
Hartelijk dank voor het sturen van uw e-mail. Wat betreft uw vraag over uw Ducato, het volgende.
Allereerst willen wij benadrukken dat wij het betreuren dat u met beschreven situatie geconfronteerd wordt. Indien er zich defecten voordoen die na de garantietermijn geconstateerd worden, kunnen wij in sommige gevallen onze klanten uit coulanceoverwegingen nog tegemoet komen. Of dit gebeurt hangt onder meer af van de aard van het defect, de kilometerstand en de leeftijd van de auto.
Om uw verzoek in behandeling te nemen zouden wij graag van uw vernemen bij welke Fiat garage uw Camper gerepareerd is.
U nogmaals dankend om de tijd te hebben genomen ons te contacteren, verblijven wij intussen, geachte Heer,
met de meeste hoogachting.
Fiat Group Automobiles Belgium N.V.
Fiat Professional klantendienst
Als antwoord hebben ze het voor de derde keer geweigerd van enige tussenkomst te bieden.
2 keer heeft de dealer geprobeerd en 1 keer heb ik Fiat rechtstreeks aangeschreven.
Heeft beide niks uitgehaald. Kosten van 596 euro zelf te betalen voor een slecht ontworpen (door hun ingenieurs) en geplaatst onderdeel.
Dat ik niet de enige ben en er zelfs al op TV over dit probleem is gediscussieerd kan je zien op volgende link :
Twee weken terug heeft de garage een upgrade gedaan. U weet wel, die fameuze update waarvoor eerst een ééntalig franstalige brief werd opgestuurd, waarna mijn wagen plots géén deel uitmaakte van de campagne, en opeens weer wél. Bij het buitenrijden na de update merkte ik géén enkel verschil. De ijdele hoop die ik nog koesterde dat deze update het reeds 3 jaar aanslepende probleem met de na upgrade niet langer werkende Flexride ging oplossen kon ik ook opbergen.
Of er enig verband is weet ik niet, maar wat blijkt nu? De verwarming van de bestuurderszetel doet het niet meer. De eerste keer bleef het symbool op de display van de airco nog een tiental minuten branden, doch de zetel werd niet warm en het lampje ging spontaan weer uit. Vervolgens heb ik verscheidene keren de schakelaar terug opgezet, doch telkens ging het symbool na een 20-tal sekonden opnieuw uit en uiteraard werd de zetel ook niet verwarmd. Zou de electronica een defecte zetelverwarming autonoom uitschakelen?
De garage heeft mijn chassisnummer ingevoerd en blijkt dat mijn wagen géén deel uitmaakt van een campagne. Aan de telefoon vermoedden ze dat het de mat ging zijn, ze ramen de kosten op minstens 250€. Ze gaan wel een tussenkomst vragen aan Opel.
Maandag moet de wagen binnen en gingen ze nakijken vanwaar het euvel komt. Ik hoop maar dat ze genoeg kennis en ervaring gaan hebben om die zetelmat los te koppelen en deze los van de wagen te voeden met een aparte batterij gekoppeld aan een stroommeter. Dat lijkt me de enige manier om zeker te zijn dat ze effectief defect is.
Heeft er iemand enige ervaring met dit probleem en de eventuele prijs voor herstelling? Nog mensen die dit defect gekregen hebben NA de laatste update?
De zetelverwarming heeft op 3 jaar tijd hoop en al 6 uur gedraaid ...
Comment