Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zijn er hier op het forum die al problemen hebben gehad mee de esp op de insignia?

sinds een tweetal weekjes heb ik het gevoel dat dit niet aanspringt. De winter staat voor de deur en rij met winterbanden maar soms heb ik het gevoel dat het glad is. Alle dat de wagen niet baanvast is. Ook als ik aan een kruispunt sta en ik wil vertrekken dan patenteerd de wagen soms (Wat dus totaal niet mijn bedoeling is) en op een ronduit schuift hij na buiten. Maar normaal zou dan het lampje van esp moeten flikkeren? Maar dit is niet het geval en dat ik mij kan herinneren was dit vroeger altijd zo ook als ik aan een kruispunt stond dan merkt ik dit soms eens flikkeren.

De winterbanden zijn van Michelin en zijn nog in goeie staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Opel Garage Frijters... zowel Kapellen als Kamthout. SUPER content van... Vrouwke reed met Corsa (12j oud), altijd perfect onderhouden, begin dit jaar daar nieuwe gekocht, super service. En de Opel Insignia (hoewel leasewagen) wordt er ook heel goed verzorgd... :-)
      Aha, Frijters, mijn dealer, ook tevreden over! Daar wordt nog geluisterd naar klanten. Heb er mijn Astra ST gekocht, nu mijn Zafira ST en mijn schoonouders hun Mokka.
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
        Zijn er hier op het forum die al problemen hebben gehad mee de esp op de insignia?

sinds een tweetal weekjes heb ik het gevoel dat dit niet aanspringt. De winter staat voor de deur en rij met winterbanden maar soms heb ik het gevoel dat het glad is. Alle dat de wagen niet baanvast is. Ook als ik aan een kruispunt sta en ik wil vertrekken dan patenteerd de wagen soms (Wat dus totaal niet mijn bedoeling is) en op een ronduit schuift hij na buiten. Maar normaal zou dan het lampje van esp moeten flikkeren? Maar dit is niet het geval en dat ik mij kan herinneren was dit vroeger altijd zo ook als ik aan een kruispunt stond dan merkt ik dit soms eens flikkeren.

De winterbanden zijn van Michelin en zijn nog in goeie staat.
        Ik heb exact hetzelfde aan de hand!
        't Is net alsof er niet genoeg gewicht op de voortrein zit om alles in goede banen te leiden.
        De wagen heeft precies last van onderstuur?
        Patineren bij vertrek, en op ronde punten gaat de voortrein gewoon rechtdoor bij het insturen, tenzij ge iets van het gas gaat, dan krijgt ge terug een beetje tractie (en nee, ik rij niet gelijk ne zot het ronde punt op ).

Gisteren kwam een collega binnen met exact dezelfde opmerkingen...
        Maar bij ons flikkert dat ESP lampje wel constant (leuk, nu met de kerstperiode ).

't Valt echt op met de winterbanden, blijkbaar.
        Maar zelfs met de gewone banden (die standaard op de 17" velgen gemonteerd staan) vind ik het gedrag van de wagen, vooral als het wat nat ligt, zeer slecht en onvoorspelbaar.

Toch nog een positieve noot om af te sluiten: enkele weken geleden is de update geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat de wagen aangenamer rijdt. Vooral het gat tussen 1 en 2 lijkt wat minder te zijn, en boven de 2500 rpm trekt hij precies soepeler door.
        Last edited by GT250F; 05/12/2013, 14:46.
        Insignia 5D Sport 130pk
        Cooper D
        KTM 250 EXC-F
        KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichten
          Ik heb exact hetzelfde aan de hand!
          't Is net alsof er niet genoeg gewicht op de voortrein zit om alles in goede banen te leiden.
          De wagen heeft precies last van onderstuur?
          Patineren bij vertrek, en op ronde punten gaat de voortrein gewoon rechtdoor bij het insturen, tenzij ge iets van het gas gaat, dan krijgt ge terug een beetje tractie (en nee, ik rij niet gelijk ne zot het ronde punt op ).

Gisteren kwam een collega binnen met exact dezelfde opmerkingen...
          Maar bij ons flikkert dat ESP lampje wel constant (leuk, nu met de kerstperiode ).

't Valt echt op met de winterbanden, blijkbaar.
          Maar zelfs met de gewone banden (die standaard op de 17" velgen gemonteerd staan) vind ik het gedrag van de wagen, vooral als het wat nat ligt, zeer slecht en onvoorspelbaar.

Toch nog een positieve noot om af te sluiten: enkele weken geleden is de update geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat de wagen aangenamer rijdt. Vooral het gat tussen 1 en 2 lijkt wat minder te zijn, en boven de 2500 rpm trekt hij precies soepeler door.
          Alle kan dus weer uitstapje doen na de garage. Ik dacht het wel dat het lampje van de esp zou moeten flikkeren. Het klinkt misschien belachelijk om er mee na de garage te gaan ma vindt het toch iets te gevaarlijk. Zeker nu de winter komt.

Comment

• Autosalon 2014,

zou er iemand al weten wat of welke acties er zullen komen volgende maand op het Autosalon (specifiek voor de Insignia ) ?

Comment

• Heeft er hier al iemand problemen gehad mee de elektronisch spiegels en deze moeten vervangen ?

Comment

• Ben net voor men eerste onderhoud binnen geweest. Nu moet ik nog terug voor de motor update en een aanpassing aan de ophanging.
                Ook de aanpassing aan mijn ophanging is een terug roepactie. Wat gaan ze hier juist aan aanpassen?? (iemand ervaring mee?)

En wat betreft die aanpassing van het motormanagement,..
                Heeft er iemand zijn insignia al laten chiptunen.
                Ze zouden uit mijn 130Pk blok maarliefst 190PK en 400Nm halen.. da's al wel de moeite.

Iemand ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_Insignia Bekijk Berichten
                  Ben net voor men eerste onderhoud binnen geweest. Nu moet ik nog terug voor de motor update en een aanpassing aan de ophanging.
                  Ook de aanpassing aan mijn ophanging is een terug roepactie. Wat gaan ze hier juist aan aanpassen?? (iemand ervaring mee?)

Ze zouden uit mijn 130Pk blok maarliefst 190PK en 400Nm halen.. da's al wel de moeite.

Iemand ervaring mee?
                  Ik heb dat laten doen maar vond dat niet de moeite.
                  Roetfilter is het grote probleem...

Comment

Iemand ervaring mee?
                    Wat wil je weten?
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Ik heb dat laten doen maar vond dat niet de moeite.
                      Roetfilter is het grote probleem...
                      Die geraakt op korte tijd verstopt ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Wat wil je weten?
                        Of dit problemen geeft na verloop van tijd? etc..

Comment

Die geraakt op korte tijd verstopt ofzo?
                          Neen, die geeft je niet het gevoel dat je verwacht van 190 pk en 400 nm.
                          Mijne had zelfs 208 pk maar om écht iets te voelen moest je die meer dan 3000 toeren laten maken en dat is toch niet gezond voor een diesel en uw turbo.
                          Onder de 3000 toeren vond ik het verschil miniem tegenover mijn 160 pk...

Comment

• Vandaag facelift insignia st sport besteld met het platinum pack op die manier heb je een sport cosmo haha, flexride is er dan bij voor een habbekrats meer.
                            op de cosmo kon enkel flexride als je 18 inch wielen nam, en dat wilde ik niet echt.

ben benieuwd, +- 14 weken levertijd

Comment

• Ik hoop voor u dat er geen Intellilink insteekt want ik lees de ene klacht na de andere hierover.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                Ik hoop voor u dat er geen Intellilink insteekt want ik lees de ene klacht na de andere hierover.

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=105&t=182148
                                hmm jawel dus... rf900 + intellilink...

we zien wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thalekick Bekijk Berichten
                                  hmm jawel dus... rf900 + intellilink...

we zien wel...
                                  Waarom schrik ik hier niet van... Nieuw model, nieuwe problemen die nooit opgelost zullen worden.
                                  Idem met modeljaar 2009-2010... Ipod werkt niet naar behoren, verwarming werkt niet (tenzij manueel) enz...
                                  En Opel wil een premium merk worden..... mijn gat ja... hun motto is verkocht is verkocht en voor je aankoop ben je de koning en na je aankoop ben je gewoon een onbekend nummerke in een lange rij... en dan nog te zwijgen van het call center.
                                  Na verschillende aangetekende brieven zonder reactie (ja meneer, een gekend probleem maar we gaan het niet meer oplossen...) heb ik de moed opgegeven... en das nu net wat ze willen...
                                  Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                  Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                  Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                  Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                  Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                    Waarom schrik ik hier niet van... Nieuw model, nieuwe problemen die nooit opgelost zullen worden.
                                    Idem met modeljaar 2009-2010... Ipod werkt niet naar behoren, verwarming werkt niet (tenzij manueel) enz...
                                    En Opel wil een premium merk worden..... mijn gat ja... hun motto is verkocht is verkocht en voor je aankoop ben je de koning en na je aankoop ben je gewoon een onbekend nummerke in een lange rij... en dan nog te zwijgen van het call center.
                                    Na verschillende aangetekende brieven zonder reactie (ja meneer, een gekend probleem maar we gaan het niet meer oplossen...) heb ik de moed opgegeven... en das nu net wat ze willen...
                                    Zo heb ik het ook ervaren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Als ik dat hier zo lees, ben ik blij geen Opel meer aangekocht te hebben na zeer veel vodden te hebben gehad met mijn Vectra break uit 2004.
                                      De service is echt beneden alle peil en ze hebben zoveel fouten in hun model(len) dat ze dat meestal niet gaan toegeven. Ik denk dat er veel ontevreden Opel-rijders moeten zijn op die manier.
                                      Natuurlijk heeft elke merk/model wel zijn kinderziektes vermoed ik. Bij Opel alleen wat meer dan bij een ander merk precies .

Comment

• ik rij nu ook met insignia vorig model, inderdaad ook problemen met verwarming, automatisch werkt niet meer, daarnaast ook al softwareupdate gehad voor klimaatregeling en binnenkort moet ik ook motormanagement laten aanpassen. Maar ben nog altijd zeer tevreden over deze wagen :-)

Comment

• Denk dat het ook afhangt qua dealer.. Mijn dealer (Frijters) lost telkens de problemen op die ik heb (als ik er al dan niet heb).

Comment

Working...
                                          X