Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Denk dat het ook afhangt qua dealer.. Mijn dealer (Frijters) lost telkens de problemen op die ik heb (als ik er al dan niet heb).
    Neen toch niet.
    Probleem ligt bij Opel zelf en de dealers die hun best doen voor hun klanten zijn er ook niet blij mee.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
      Denk dat het ook afhangt qua dealer.. Mijn dealer (Frijters) lost telkens de problemen op die ik heb (als ik er al dan niet heb).
      Dubbelpost met dank aan Tapatalk.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
      Last edited by Gixxer; 30/01/2014, 20:37.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Ik heb dat laten doen maar vond dat niet de moeite.
        Roetfilter is het grote probleem...
        Waar heb je de tuning laten uitvoeren? Ik heb opgevangen dat er nu gecontroleerd wordt op tuning in de garages, en je dus via een ander systeem zou moeten werken (natuurlijk duurder) die ondetecteerbaar zou zijn...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
          Waarom schrik ik hier niet van... Nieuw model, nieuwe problemen die nooit opgelost zullen worden.
          Idem met modeljaar 2009-2010... Ipod werkt niet naar behoren, verwarming werkt niet (tenzij manueel) enz...
          En Opel wil een premium merk worden..... mijn gat ja... hun motto is verkocht is verkocht en voor je aankoop ben je de koning en na je aankoop ben je gewoon een onbekend nummerke in een lange rij... en dan nog te zwijgen van het call center.
          Na verschillende aangetekende brieven zonder reactie (ja meneer, een gekend probleem maar we gaan het niet meer oplossen...) heb ik de moed opgegeven... en das nu net wat ze willen...
          Spijtig genoeg hier hetzelfde....

          Had één van de eerste Insignia's ST (maart 2009)
          In de loop van die 5 jaar gaat de wagen gemiddeld 4 of 5 keer naar de garage.
          - ESP valt te pas en te onpas uit (is al verscheidene keren 'opgelost', maar 't komt steeds weer...)
          - ABS valt te pas en te onpas uit (is al verscheidene keeren 'opgelost', maar 't komt steeds weer...)
          - parkeersensoren werken niet meer
          - Ipod 5 werkt nog steeds niet
          - alle 'geluid en beeld' valt af en toe uit (dus geen radio, geen GPS. En daar kan men niets aan doen.
          Ik moet gewoon de batterij afkoppelen, en terug aansluiten!?!?)
          - is zelfs al eens in 'aflevermodus' gesprongen (lees : ge kunt er niet mee rijden, garagist moet volledig resetten)
          - olielek
          - elektrisch slot van de koffer blokkeert (ge krijgt de koffer niet meer open)
          - kofferhoesafsluitingen afgebroken
          - 'plastieken' deurklinken bladeren af
          - .......

          En als klap op de vuurpijl.....
          2 jaar geleden in 't Zuiden van Frankrijk.... stilgevallen (volledig vermogen viel weg), ginder naar garage,
          uiteindelijk technieker van Opel België : "is de roetfilter die niet regenereerde, en nu is je vermogen weggevallen.
          Dat komt omdat je te korte afstanden hebt gereden de laatste week, de motor heeft geen tijd om dit proces in gang te zetten en te voltooien.
          Ik had in 4 dagen tijd juist meer dan 1500 km gereden!!!!!
          Ikke met de trein naar huis, en de wagen heb ik 4 weken (!!) later teruggekregen....

          Neen, voor mij geen Opel meer...
          Na 5 jaar neem ik afscheid, en stap ik over.....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
            Onder het motto "het zijn niet enkel de probleemauto's die op het forum komen, even een update na (bijna) 4 jaar Insignia...

            Model: Opel Insignia SportsTourer Cosmo, 2.0CDTI 130pk Ecoflex
            Welke problemen gehad?
            * eerste 30.000km => auto 2x in noodloop, probleem met roetfilter die niet automatisch regenereerde. Half uurtje bij dealer, manuele regeneratie + update => OPGELOST
            * zetelverwarming bestuurder (1 maand later die van de bijrijder) kapot => 1,5 maand moeten wachten wegens onbeschikbaarheid => vervangen onder garantie => OPGELOST (geniet er dagelijks van)
            * zoemend geluid vanonder motokap => één of ander klepje dat bleef hangen, gekend probleem, opgelost onder garantie, OPGELOST
            * barstje in expansievat koelvloeistof => garantie => OPGELOST
            * ongeval: één of andere nozem kon niet remmen => achterkant hardhandig gekust => parkeersensoren vervangen + nieuwe achterbumper =< uiteraard opgelost
            * op 60.000 km: nieuwe remschijven en blokken rondom => slijtage of niet? Blijkbaar gekend probleem => garantie => OPGELOST
            * de laatste 3 weken zijn we op zoek naar een elektronisch spook in de airco... Soms werkt hij wel, soms niet... Dealer mag van mij zoeken, krijgt het wel opgelost.

            Voor de rest, niets abnormaals. Ziet er nog steeds fantastisch uit en ik rij er nog steeds met veel plezier in... Op 150.000 moet ik een nieuwe bestellen. Wordt 99% zeker wéér een Insignia maar dan mét automaat. Het goeie mag ook eens gezegd... ;-)
            Ja, ze zijn niet allemaal dezelfde.....
            Collega en ik kochten beide Insignia ST 2.0 diesel - 130 pk (maart 2009)

            Na 5 jaar zijn de wagens aan vervanging toe :
            - ikzelf stap over (toch een beetje teveel problemen gehad hoor.....)
            - mijn collega kiest opnieuw voor Opel Insignia 2.0 diesel, nu met 140 pk...

            Comment


            • Als ze dan toch op gelijke hoogte willen komen met de concurrentie, dan moeten ze gelijkwaardige kwaliteit & service leveren (categorie VW Passat - Audi A4).

              Persoonlijk zou ik voor de nieuwprijs van een Insignia een mooie tweedehandse E-klasse (2012) kopen. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
              Last edited by ; 30/01/2014, 16:38.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                Als ze dan toch op gelijke hoogte willen komen met de concurrentie, dan moeten ze gelijkwaardige kwaliteit & service leveren (categorie VW Passat - Audi A4).

                Persoonlijk zou ik voor de nieuwprijs van een Insignia een mooie tweedehandse E-klasse (2012) kopen. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
                VW Passat, een goed voorbeeld, was deze zomer in Oostenrijk in het hotel waren ook belgen, man reed met passat, kwam al 8 jaar naar daar,elk jaar problemen met die wagen zij hij, laatste keer was een motorstoring, vorige keer zelfs met vliegwiel, dus als je spreekt van VW kwaliteit, die man had er zijn bedenkingen bij.En iedere keer was hij minstens 2 dagen kwijt om daar naar garage te gaan.Maar ja, VW rijders publiceren hun problemen niet graag hé.
                Last edited by ; 30/01/2014, 20:19.

                Comment


                • Gisteren bij 85000 km voor de tweede keer epg klep vervangen ( nu wel op eigen kosten - niet meer in garantie - 85 euro zonder uren ) .
                  Vandaag bij koud starten maakt motor nog steeds een geluidje dat niet te verklaren is en dat verdwijnt na een paar km gereden te hebben .
                  Terug naar garage en daar zeggen ze dat distributieriem stug aan het worden is en dat dit het geluid is dat ik opmerk .
                  Bij vraag ' wat nu ' zeggen ze dat de riem pas moet vervangen worden op 120000 km,maar als het zijne insignia moest zijn zou hij deze wel laten vervangen ( prijske voor mij +/- 500 euro ) .
                  Iemand daar problemen mee gehad en op hoeveel km hebben jullie distributieriem laten vervangen ?
                  motorupdate durven ze bij mij niet doen wegens vroegere problemen update in combinatie automaat .

                  Comment


                  • Ik las dat iemand Flexride besteld heeft. Werkt dat dan al opnieuw? Bij mij is dat na een onnodige software update toen de wagen 400 (vierhonderd!) km op de teller had uitgevallen en het is nooit meer door Opel hersteld. Ondertussen heb ik er al 43.000...
                    Ook voor mij is dat mijn laatste Opel ooit. Een Premium merk zal Opel nooit worden, maar zelfs geen deftig tweederangsmerk. De service in de garages is ook ondermaats en schandalig duur. De dealers durven niet tegen het merk ingaan en als je eens kosten hebt buiten garantie , zoals nu weer met de zetelmatten die stuk zijn aan bestuurderskant, dan schrijven ze zelfs Opel niet aan om deze alsnog onder garantie te vervangen.
                    Ik heb recent groot onderhoud laten doen. Ik krijg geen enkele feedback van de mecanicien. Zijn de remmen nog goed? Ophanging? Wordt dat überhaupt wel getest tijdens groot onderhoud?
                    Als ik nu rem voel ik dat mijn stuur van links naar rechts gaat en bij 120 km/u heb ik shimmy. Remschijven kaduuk? Winterwielen slecht gebalanceerd? Geen enkele feedback van de garage.

                    Comment


                    • Ben ook altyd een beetje fan geweest van Opel. Ik heb 9 Opels gehad (oldtimers nog niet meegeteld). Maar ik denk dat mijn Astra Sports Tourer ook de laatste gaat zijn die ik ga kopen. De kwaliteit en service die ze leveren is meer dan ondermaats geworden vind ik. En het onderhoud is ook duur. Ze brengen alles véél te snel uit zonder dat het nog grondig getest word. Als je gaat klagen wordt je behandeld als een stuk str*nt en van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb zéér véél zever gekend met men Infinity Sound System. Ik heb me daar sterk voor ingespannen om dat allemaal in orde te krijgen. Na een honderd tal telefoons, e-mails, getekende schrijven is het na een dik jaar toch nog in orde gekomen. Eerst liggen zeggen "Je verwacht teveel van het systeem", "Het zijn systeemeigenschappen", "Je bent de enige met klachten",..... en nog véél meer van die standaard uitvluchten. Pas nadat ik zelf het probleem had opgelost (door het plaatsen van een andere aftermarket versterker) en contact had gehad met Pierre Deneus kwamen ze af dat er toch een fout in de versterker zat. Alles is daarna terug geplaatst naar het originele systeem (maar dat klinkt nog altyd niet geweldig). Het felste van al was dat ze ondertussen de versterkers met een fout erin bleven produceren. Dit terwijl ze perfect op de hoogte waren van de problemen.

                      Momenteel lees ik identieke klachten maar dan met het intellilink-systeem. Mensen investeren in een een navigatie, en krijgen in de plaats een systeem dat voor geen meter werkt. Als ze met Opel contact opnemen krijgen ze ook weer de standaard-mailtjes van "Het is een systeemeigenschap", "Je bent de enige met klachten"..... Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? Dat ze er eens voor zorgen dat hun brol macheert eer ze de mensen ervoor laten betalen.

                      Ook zoals Marc_Truien heb ik ondertussen al 4 keer kromme remschijven gehad. Stuur dat begint te trillen bij het remmen. Ook dit is weer een klacht die je bij de Astra en Insignia véél ziet. Nooit heb ik problemen gehad met kromme schijven bij men andere Opels. Maar bij deze Astra J is het niet normaal. Ook dan als je gaat horen bij Opel krijg je alles in je schoenen geschoven. "Je remt verkeerd", "Je bent door een plas gereden", "Het ligt aan het rijden in de bergen". Neen men gebruikt gewoon slechter materiaal als vroeger. Men kan een kéér kromme schijven hebben. Maar 4 keer de laatste 40.000km bij mij is een beetje teveel van het goede. De eerste keer had ik kromme schijven bij 60.000km. Momenteel heb ik er 106.000km en zit ik aan de 4de set.

                      Opel, je bent goed bezig met de looks en toestanden! Maar zorg ervoor dat je nog kwaliteit blijft afleveren! Klanten blijven dit niet pikken.
                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                      Comment


                      • Off-topic maar 106.000 km en al je 4de set schijven? Ik deed op mijn Astra H 235.000 km met mijn fabrieksschijfjes...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Loekie Bekijk Berichten
                          Off-topic maar 106.000 km en al je 4de set schijven? Ik deed op mijn Astra H 235.000 km met mijn fabrieksschijfjes...
                          hm denk dat er hier gemist word tussen schijven en blokjes :p
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Loekie Bekijk Berichten
                            Off-topic maar 106.000 km en al je 4de set schijven? Ik deed op mijn Astra H 235.000 km met mijn fabrieksschijfjes...
                            Awel ja, aan die ander was visueel niks te zien en er zat misschien een héél klein braampje aan. Maar als ze krom staan valt er niet mee te rijden of ge rijdt de rest van u ophanging naar de fillestijnen. Dus krom = vervangen.
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              hm denk dat er hier gemist word tussen schijven en blokjes :p
                              Helemaal niet. Ik reageerde ook vol ongeloof. De garage heeft toen zelfs in hun systeem alle facturen opgezocht. Een gemiddeld mens rijdt zo'n 150.000 km op zijn schijven. Uitzonderlijk hadden ze er met 180.000. Veel snelweg en wat defensiever rijden en op de motor remmen helpt wel. Niet dat ik nu zo'n extreem rustige rijder ben.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                Awel ja, aan die ander was visueel niks te zien en er zat misschien een héél klein braampje aan. Maar als ze krom staan valt er niet mee te rijden of ge rijdt de rest van u ophanging naar de fillestijnen. Dus krom = vervangen.
                                Terecht. Wel zonde van je geld want die krengen kosten een hoop kluiten.

                                Comment


                                • Laatste keer weigerde ik te betalen, en hebben ze ze onder garantie vervangen. Ze zaten er toen nog geen 8000km onder en ze stonden alweer krom. Ik ga niet werken om elke maand nieuwe remschijven te steken.
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                  Comment


                                  • en weet je ook waarom ze zo rap kapot gaan? nieuwe steken is 1 ding maar je mag toch ook wel verwachten dat ze de fout vinden en oplossen
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Heb ik ook gezegd! Er is een reden waarom die dingen krom gaan. Maar alles was in orde zeiden ze, het ligt puur aan uw rijgedrag maar dat is dikke bullshit. Het zijn volgens mij gewoon minderwaardige materialen dat ze gebruiken.
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door thalekick Bekijk Berichten
                                        Waar heb je de tuning laten uitvoeren? Ik heb opgevangen dat er nu gecontroleerd wordt op tuning in de garages, en je dus via een ander systeem zou moeten werken (natuurlijk duurder) die ondetecteerbaar zou zijn...
                                        APEC maar die persoon houdt zijn woord niet. "Niet goed geld terug garantie" aangesproken maar het was altijd wel een ditje en een datje.
                                        Dus niet tevreden met de tuning maar ook geen geld terug...
                                        Niet correct met de factuur enz. Daar kom ik NOOIT meer !

                                        Comment


                                        • Mijn astra rijdt als een droom.
                                          Twee keer zetelmatten moeten laten vervangen maar voor de rest nog niks last gehad.
                                          Enkel de sensor van het rempedaal moest terug geprogrammeerd worden.
                                          Deze wil ik zelfs met een gerust hart aan mijn beste vriend verkopen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X