And the saga continuous.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part IV)
Collapse
X
-
Ik mag dus blijkbaar "mijn pollekes kussen"...
Na bijna 4 jaar niks buiten garantie meegemaakt, wel de gekende "akkefietjes" : terugroepactie open dak, zetelverwarming, terugroepactie voor een of andere update, maar daarbuiten niks. Misschien niet te luid roepen, moet er nog een maand of 3 mee verder voor de nieuwe leasevoiture er is...
Al moet ik bekennen : vind het nog steeds een heerlijke wagen om mee te rijden, en mooi om naar te kijken.
Comment
-
Ik vind het hier eigenlijk stil in het forum, dat duidt er toch op dat ze met de facelift goed werk hebben geleverd.
Natuurlijk zal er een enkele met problemen zijn (zoals ivob2), maar dit komt bij alle merken voor!
Ondertussen is mijn Zafira Tourer 2j en heeft 42000 probleemloze km's afgelegd, laat ons hopen dat het zo blijft.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenIk vind het hier eigenlijk stil in het forum, dat duidt er toch op dat ze met de facelift goed werk hebben geleverd.
Natuurlijk zal er een enkele met problemen zijn (zoals ivob2), maar dit komt bij alle merken voor!
Ondertussen is mijn Zafira Tourer 2j en heeft 42000 probleemloze km's afgelegd, laat ons hopen dat het zo blijft.
Kan jij me hiermee helpen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk BerichtenOff topic: @lele, navi950 in je ZT? Ik heb het probleem dat bij gps gebruik, indien je telefoon ontvangt, de gps de bovenhand houdt zodat je een stuk van je gesprek mist.
Kan jij me hiermee helpen?
Kan mss ergens aan de instellingen van uw phone liggen?Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
maar dit komt bij alle merken voor
Samengevat: wachttijden uit een derde wereldland maar een factuur (net geen 1200 euro) uit het hedendaagse westen.
Er was zelfs geen vervangwagen beschikbaar (gelukkig was ik in de mogelijkheid mijn geplande vakantie met een week te verschuiven.
Niet dat ik dan wel met de auto kon maar dan was tenminste de auto van de vriendin beschikbaar).
En dat voor een probleem dat al tijdens de garantieperiode opdook en gemeld werd (maar dat tijdens het onderhoud nooit te detecteren viel).
En dan nog eens bij binnenleveren dat het 800 € ging kosten maar dat ze hun best gingen doen om het te drukken door niet de volledige kabelboom
te vervangen maar slechts de stekker). Om dan zonder verwittiging bij afhalen geconfronteerd te worden met een factuur van 1200 euro.
Troost: "bij de BMW 5 serie komt dit ook voor" (tja et alors, wat moet ik daar op zeggen: bij een Lada niet?).
Technische oplossing: rubberen dichting van de koffer vervangen (nooit water in de koffer gehad hoor) om de elektronica box (die nb in de wielkast zit) in de
toekomst te beschermen tegen waterinsijpeling (niet dat de wielkast van binnen nat was).
Psychologische oplossing: Je hebt nog geluk gehad. We hebben er 20 uur aan gewerkt en maar 8 uur aangerekend.
Dus daar kon ik dan uiteindelijk wel begrip voor opbrengen. Waarschijnlijk is er een werknemer die stukken te voet gaan ophalen in Duitsland.
Grappig: Na 4 weken in de garage gestaan te hebben (allee buiten in weer en wind) krijg ik na twee dagen een herinnerings-SMSje dat de auto in onderhoud mag.
Slikken, doorgaan en dag Opel (spijtig dat hij niet meer verkocht geraakt aan een aanneembare prijs waar ik mijn broek niet aan scheur).
edit: 96 km gereden en nu doet ie niks meerLast edited by ivob2; 07/10/2014, 02:56.
Comment
-
Batterij dus stuk. (3 jaar - 44000 km-).
Dus tijd om even prijsvergelijking te maken (en uit te kijken naar een nieuwe garage).
En dit loont wel degelijk.
Nieuwe batterij (geplaatst): van 142.90 euro (Auto5) tot maar liefst 285.56 euro (Opel dealer-keten)
NB. goedkoopste Opeldealer (familiebedrijf geen keten) was 200 euro.
Onderhoud derde jaar - 44000 km: van 165 euro (Auto 5) tot 484 euro (Opel dealer - keten, Man man daar krijg je pijn van aan je G-spot).
NB. goedkoopste Opeldealer (familiebedrijf geen keten) 175 euro (+40 € Opelassistance).
Comment
-
Batterij die stuk is na 3 jaar en 44.000 km?
Dat is toch ook snel, niet?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBatterij die stuk is na 3 jaar en 44.000 km?
Dat is toch ook snel, niet?
Comment
-
Mijn vorige Astra break 1.2 Ecoflex heeft 5 jaar gereden zonder enig onderdeel te moeten wisselen (ingeruild voor de Insignia, stupid me).
De Astra break 1.7D die ik ervoor had is nu 14 jaar (mijn ex bolt er nog mee rond) en heeft in al die tijd 1 batterijwissel gehad op 80.000 km (5 jaar).
Nu soit het zij zo. Bij de Opeldealer (waar ik al 5 jaar klant was en de laatste 14 jaar mijn Opels steeds volgens boekje onderhouden bij een officiële dealer) kostte het
"vriendenprijsje" (gezien ik pas twee dagen ervoor een factuur van 1200 € betaald had voor vervanging van de elektronicazooi) voor het vervangen van de batterij 250 € (maar wel twee jaar garantie hoor!).
Den deze dus naar Auto 5 waar ik voor 128 euro gesteld was (weliswaar geen twee jaar garantie - maar slechts 3).
Ook maar direct de ruitenwissers er laten vervangen (gratis geplaatst) - originele Bosch voor een fractie van de garageprijs.
En dan zijn ze verwonderd dat de dealers het 'moeilijk' hebben.
In dit internet tijdperk moet je zelfs je zetel niet meer uit om er achter te komen dat ze je bedonderen waar je bijstaat.
Comment
-
Kan ook de 1.6turbo zijn van in het begin of de 2.8 v6.
Erna was het alleen bij de2.0t en de 2.0biturbo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenWas bij mijn Insignia ook zoiets. Zelf minder dan 3 jaar maar wel wat meer kilometers ... Hoe dan ook nooit meegemaakt met meer dan 20 andere auto's.
Idem hier, batterij was na ongeveer 3 jaar kapot bij de Insignia. Triestige kwaliteit bij Opel.
Comment
-
Iemand interesse in een set 4 velgen met Michelin alpine pilot winterbanden
2 hebben nog een 5mm profiel en de 2 andere hebben nog een 6mm profiel
Maat banden 225/55/r17
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenIemand interesse in een set 4 velgen met Michelin alpine pilot winterbanden
2 hebben nog een 5mm profiel en de 2 andere hebben nog een 6mm profiel
Maat banden 225/55/r17
http://uploadenfoto.nl/show-image.ph...07bb0d8f78a549
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIdem hier, batterij was na ongeveer 3 jaar kapot bij de Insignia. Triestige kwaliteit bij Opel.
In september 3 weken in de garage gestaan en 1200 € kosten voor water in de cambusbox. (zie vorige topic).
Cambusbox, bekabeling van koffer tot dashboard en rubber koffer volledig vervangen.
Mijn vakantie een week moeten uitstellen en met een geleende Zafira moeten doen.
Enkele dagen erna dat gedoe met de batterij.
Vorige week een verlengd weekendje Parijs gepland. Lap, koffer ontsluit maar gaat niet open. Gelukkig nog wel manueel.
Voor alle zekerheid maar vlug een bijstandsverzekering afgesloten (Bij Opel blijkbaar tegenwoordig een onmisbaar iets?).
De wagen heeft ginder drie dagen in een verwarmde parkeergarage gestaan maar bij terugkeer koffer helemaal niet meer
open te krijgen, ook niet manueel.
Begon alle klank (radio, nav, bluetooth, verklikker richtingsaanwijzers) ook nog geregeld uit te vallen.
De boordcomputer deed eigenlijk ook niks. Gemiddeld verbruik bleef op 6.8 en gemiddelde snelheid (ook na reset) op 51.1 km/uur
(moet je mij toch eens uitleggen als je 355 km doet in 3 uur 30 min).
Vandaag dus weeral terug naar de dealer. Verdict: zelfde probleem. Terug water in de cambusbox welke een
cascade aan kortsluitingen veroorzaakt. Nog een geluk dat ik thuisgeraakt ben dus met dezelfde auto.
Eigenaardige is dat er noch water in de koffer staat, noch in de wielkast en dat er geen lek te detecteren is als ze er met
de hogedrukreiniger overgaan. Voorlopig een mysterie dus.
Gezien ik er langzaamaan mijn buik van vol had gepolst naar de inruilwaarde. Moet je ook niet voor bij Opel zijn.
13.000 euro voor een Insignia 2011 met half leder, panoramische dak, metaallak, 4x4,.... Kortom in nog geen 4 jaar tijd
waarde gezakt van 44.000 naar 13000 euro.
Tja voorlopig rij ik dus met een Astra vervangwagen rond (die ze me uit pure verlegenheid meegegeven hebben tot ze een oplossing gevonden hebben).
Waarschijnlijk dus een fabrieksfout (heb al kofferproblemen van in het begin) maar (volgens dealer) Opel policy: waterinspijpeling na 24 maanden is steeds
ten laste van de klant.Last edited by ivob2; 13/11/2014, 18:20.
Comment
-
Vandaag kosten gehad. Lekkende servoleiding. Zelf gestoken +/- 100€ kwijt.
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
Comment