Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part IV)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gebeurd wel vaker...

Comment

• Allee, hopelijk zijn we nu even gerust.
      Na een dikke week met de Astra terug de Insignia ter beschikking.
      'Zou' te wijten zijn geweest aan de afvoer van het panoramisch dak dat verstopt geraakt en dan overloopt vlak boven
      de switchbox in de rechter achtervleugel

Comment

• Ik heb het volgende probleem met de insignia. Als ik de zetel verwarming op zet aan mijn passagiersstoel gaat deze na 1min terug uit. Zijn er hier die dit probleem kennen? In het verleden heb ik dit aan de bestuurderskant ook gehad alleen deze ging toen ook telkens meteen terug uit. Hier was toen een software update genoeg voor.

Comment

• Denk dat de mat zal stuk zijn.
          Dat is een gekend probleem en werd vervangen onder garantie.
          Maar in uw geval zal je weer mogen betalen.
          Zelf heb ik dit 3 x voorgehad.

Sent from here
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Denk dat de mat zal stuk zijn.
            Dat is een gekend probleem en werd vervangen onder garantie.
            Maar in uw geval zal je weer mogen betalen.
            Zelf heb ik dit 3 x voorgehad.

Sent from here

En wa kosten die maten eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
              En wa kosten die maten eigenlijk?
              Dacht iets van een 400€.
              Ik heb ze nog onder garantie gekregen.
              den borre

Int3x0r

Comment

• Trekhaak insignia OPC 4 deurs

Iemand toevallig al eens een trekhaak onder een insignia OPC 4 deurs gezet, of in iedergeval gezien?

Comment

• Ik weet dat het voeger niet ging. Misschien dat er ondertussen wel zijn die het leveren.
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

Comment

• Weet iemand toevallig welke type koelvloeistof in de insignia zit?
                    G12 of G12+?

kan dit kwaad om dit te mengen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                      Weet iemand toevallig welke type koelvloeistof in de insignia zit?
                      G12 of G12+?

kan dit kwaad om dit te mengen?
                      Nee kan geen kwaad.
                      G12+ is ''longlife'' koelvloeistof, maar wat er standaard in zit weet ik niet.
                      Trouwens als je zelf al moet beginnen bijvullen, zou je dan niet ergens met een lek zitten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                        Nee kan geen kwaad.
                        G12+ is ''longlife'' koelvloeistof, maar wat er standaard in zit weet ik niet.
                        Trouwens als je zelf al moet beginnen bijvullen, zou je dan niet ergens met een lek zitten?
                        Ik denk dat ik inderdaad weer mee een lek zit. Vorig jaar zakte hij ook al, toen radiator vervangen daar was iets mis mee dat het koelvloeistof zakte. Nadien geen problemen meer gehad tot twee maanden terug de melding terug is. maar toen gewoon bijgevuld door de garage. Nu vandaag komt er weer een melding, en aangezien de garage met verlof is tot 3 augustus en ik vrijdag met verlof vertrek zit ik mee een klein probleempje. Andere garages hier in de buurt zitten zo val als iets voor deze week. (Safety check laten uitvoeren) Ook maken er vandaag nog eens veel de brug.

Het is wel maar een 1cm gezakt onder de naad. Dus in principe nog niet zo erg maar liever het zeker voor het onzekeren nemen.

Met water zou je dit eventueel ook kunnen bijvullen maar ik lees er veel verschilden meningen over.

Comment

• Een beetje deftige mechanieker zou bij de eerste keer bijvullen al eens druk op het systeem gezet hebben om te controleren
                          Wij blijven open, maar is wel een eindje rijden voor u...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                            Een beetje deftige mechanieker zou bij de eerste keer bijvullen al eens druk op het systeem gezet hebben om te controleren
                            Wij blijven open, maar is wel een eindje rijden voor u...
                            heb ik toen ook gezegd! Maar volgens hem was dit nog niet nodig. We zullen wel zien na verlof.

Comment

• Ik had al een hele tijd problemen met de elektrische kofferklep van mijn Insignia sports tourer. Soms wou deze niet meer open gaan maar meestal verdween dit probleem vanzelf na een paar dagen. 2 keer ben ik naar de garage gereden met dit probleem maar telkens als ik op de parking stond ging ze terug open... Tot ik vorige week mijn koffer zelfs niet meer automatisch dicht kreeg en nadien niet meer open. Bij de garage kwamen ze er dan bij uit dat er ten gevolge van waterschade de printplaat van de koffer het begeven had. Ik kan het nog altijd niet geloven dat zo'n printplaat (€450) niet beschermd is tegen water? Die zit ter hoogte van het achterwiel in een plastic doosje zonder afdichting! Blijkbaar zou het water via mijn open dak ingesijpeld zijn in de koffer. Hoewel ze hier nog niet zeker van zijn wat betekent dat ik naast de herstelling ook nog eens mag betalen voor de zoektocht naar dit lek. Heeft nog iemand hier ooit al eens last van gehad of gehoord?

Comment

• Opel Insignia (Part IV)

Er waren er meerdere met problemen met de koffer maar de oorzaak weet ik niet meer.
                                Er is hier een Insignia topic waar je veel in kan terug vinden maar je zal wel eventjes bezig zijn want het is heel veel.
                                Er is nog een part 1, 2 en 3 ook.
                                Toch wel een paar duizend posts.
                                den borre

Int3x0r

Comment

• K&K: hierboven (11-2014) lees je bij mij net hetzelfde probleem. Ik heb in totaal 1200 € mogen ophoesten voor ze het gevonden hadden: onderdelen, werkuren, vervangen rubbers koffer, volledige kabelboom van de box naar het dashboard (omdat ik echt de enige in heel Europa was waarbij dit voorkwam dus eigen schuld ) Tot er drie weken na de herstelling zich weer net hetzelfde voordeed. Toen vervangen onder herstelgarantie. En omdat het nu op hun kosten was hebben ze toen drie weken (uit schaamte een vervang Astra gekregen) gezocht tot ze de echte oorzaak hadden. Gewoon het plastic 'kruisje' uit de overloopbuis van het panoramisch dak/schuifdak wegboren. Daar hoopt zich vuil in op en dan begint de ellende. Begint idd met weigeren koffer (had dit al vanaf het begin) en in de garage of op onderhoud marcheerde alles telkens normaal tot ie net uit garantie was en bij mij tijdens het rijden ineens alle meters, gps en radio uitvielen. Ik kan je zeggen dat je dan even moet slikken.
                                  Dus zeker herstellen of je komt binnenkort de raarste dingen tegen.
                                  En laat ze dus zeker dat kruisje wegboren of alles begint weer opnieuw. Bij mijn dealer doen ze dat nu standaard bij elke nieuwe Insignia om hun kosten te besparen.
                                  Toch erg dat Opel deze info niet doorgeeft aan zijn dealernet.
                                  Ik heb hun toen ook de opmerking gemaakt welke slimme designer he tin zijn hoofd haalde om een onbeschermd elektronica besturingssysteem onder de afloop van een afwatering te plaatsen. Dat dit eigenlijk een design fout was waar Opel tenminste voor een deel mocht in tussen komen. Kreeg toen als antwoord dat Opel als policy heeft bij waterschade buiten garantie nooit tussen te komen en dat dit ook voorkwam bij de BMW5,... blablabla.

Ondertussen is er ook weer een terugroepactie geweest voor de telescopische arm van de koffer (al de derde keer dat dit in de mijne vervangen moet worden, de 2 vorige keren onder garantie en nu met een terugroepactie).

We hebben hier ook nog een Zafira bedrijfswagen waar de radio/gps al 6 maanden de meest vreemde software kuren heeft waar ze "nog geen oplossing voor gevonden hebben".
                                  Mijn policy zal waarschijnlijk zijn dat de volgende geen Opel meer zal zijn.
                                  Last edited by ivob2; 19/11/2015, 22:59.

Comment

• Ik koop er mij ook gene niet meer.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• ivob2,

Bedankt voor je reactie. Ik kon het al niet begrijpen dat ik de enige was met dit probleem. Ik had hier al een klacht voor naar de hoofdzetel gestuurd maar daar wassen ze natuurlijk ook hun handen in onschuld. Ik heb wel een waardebon gekregen van €100 omdat ik zo'n trouwe klant ben! Maar als ik dan vraag naar de oorzaak van dit probleem dan antwoorden ze plots niet meer. Idem dito bij de dealer. Vorige week heb ik mijn auto binnen gedaan voor de herstelling. Rond 15u bellen ze om te zeggen dat ik mijn auto mag komen ophalen maar dat het probleem nog niet is opgelost. Nu bleek dat niet enkel de printplaat stuk was maar ook de stekker. Dus terug onderdeel bestellen en over 2 weken mijn auto weer een dag naar de garage. Maar nu ik bevestiging heb van een tweede geval zullen ze toch met iets anders moeten afkomen dan een waardebon, nu hangt er stront aan de knikker!

Comment

• Blijkbaar geen zin gehad om het op te zoeken K&K.
                                        Er zijn zelf buitendienst oplossingen geplaatst.
                                        Als je die hebt gaat hun broek afzakken in uw garage.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Blijkbaar geen zin gehad om het op te zoeken K&K.
                                          Er zijn zelf buitendienst oplossingen geplaatst.
                                          Als je die hebt gaat hun broek afzakken in uw garage.
                                          Geen zin? Geen tijd om 4000 posts na te lezen en die zoekfunctie van het forum is ook niet de gemakkelijkste om te vinden wat je exact zoekt. Wat bedoel je met buitendienst oplossingen?

Comment

Working...
                                          X