Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb eens zitten vergelijken (telkens 1.6 TDI 105 pk, telkens laagste uitrustingsniveau waarin deze motor leverbaar is):
- Octavia III Active: 22.800 Euro
- Golf VII Trendline: 21.650 Euro
- Leon: 20.750 Euro
Volledigheidshalve ook de prijs van de Jetta even vermelden misschien: 23.650 Euro - 1000 Euro lentepremie = 22.650 Euro
Metaalkleur op de Octavia: 450 Euro, op de Golf: 400 Eur.
Ze mogen de Octavia houden dan hoor... Echt benieuwd hoe de prijzen van de Golf VII break en Octavia III break zich gaan verhouden.
Ik heb eens zitten vergelijken (telkens 1.6 TDI 105 pk, telkens laagste uitrustingsniveau waarin deze motor leverbaar is):
- Octavia III Active: 22.800 Euro
- Golf VII Trendline: 21.650 Euro
- Leon: 20.750 Euro
Volledigheidshalve ook de prijs van de Jetta even vermelden misschien: 23.650 Euro - 1000 Euro lentepremie = 22.650 Euro
Metaalkleur op de Octavia: 450 Euro, op de Golf: 400 Eur.
Ze mogen de Octavia houden dan hoor... Echt benieuwd hoe de prijzen van de Golf VII break en Octavia III break zich gaan verhouden.
Geef eens een goede reden waarom een Octavia opmerkelijk goedkoper zou moeten zijn dan een Golf of een Leon?
Voor amper 1150 euro meer dan een basis Golfje heb een mooi uitgeruste en opvallend ruime wagen van VW-kwaliteit...
bijna 23000 euro voor een middenklassewagen is veel geld, maar dan liever in een octavia dan in een basis golfje vind ik!
Geef eens een goede reden waarom een Octavia opmerkelijk goedkoper zou moeten zijn dan een Golf of een Leon?
Voor amper 1150 euro meer dan een basis Golfje heb een mooi uitgeruste en opvallend ruime wagen van VW-kwaliteit...
bijna 23000 euro voor een middenklassewagen is veel geld, maar dan liever in een octavia dan in een basis golfje vind ik!
Dat was tot voor kort de bestaansreden én het grootste verkoopspunt van Skoda: een goedkoper alternatief voor VW, met vergelijkbare kwaliteit. Ik vond dat een sympathieke rol, maar die leggen ze nu volledig naast zich neer. Hetgeen VW tientallen jaren heeft gekost, namelijk evolueren van een echte "volks-wagen" naar één van de duurdere merken buiten het premium-segment, dat speelt Skoda klaar in nauwelijks vijf jaar.
Ik vergelijk trouwens géén kaal basis-Golfje met een rijkelijk uitgeruste Octavia. Op de Golf Trendline waarvan ik spreek zit bijvoorbeeld al adaptive cruise control, op de Skoda niet. Het argument van meer ruimte komt je redenering een stukje tegemoet, maar gaat niet op voor de vergelijking Polo/Fabia. Op het autosalon heb ik prijs laten maken voor beiden; kwamen ongeveer even duur uit (met opnieuw de uitrusting in het voordeel van de Polo).
Ik draai je vraag om en speel ze terug: waarom zou je nog een Skoda kopen met het - nog voor veel mensen - bijhorende oostblokimago als ik voor minder geld een completer uitgeruste Volkswagen kan hebben?
Of nog: waarom kan een Seat met diezelfde bewezen VW-kwaliteit wel beduidend goedkoper zijn?
Maar nog eens: ik kijk echt vol verwachting uit naar de prijzen van de Golf VII break en de Octavia III break, dat zal pas écht appelen met appelen vergelijken zijn...
ik moet cuberider - voor mijn gevoel - bijtreden, ik hield vooral van skoda om zijn goedkoop imago
ik kan erover blijven zeuren, ben de dacia logan eens gaan bekijken, en die krijgt nou ten volle mijn prijs voor sympatie, natuurlijk is een logan lang geen octavia, maar hij brengt ook mensen in enig comfort van a naar b
Vind hem er eigenlijk wel goed uit zien, heb sowieso altijd al een voorkeur gehad voor Skoda.
Dat hij duurder ging uitvallen was te verwachten, de Rapid komt voor een stuk zijn vroegere plaats innemen.
de rapid heeft de prijs van de vorige octavia, maar is stukje armietiger van opbouw als octavia 2
er is nix mis met winstmaximalisatie van vag, maar skoda verliest zijn underdog-positie, al zal moederhuis wel weten wat ze doen met skoda...tis een sterk merk
Nu je het zegt, dacht dat de Rapid toch een paar duizend € onder de vorige Octavia zat, maar zit maar een goei €1000 verschil op
Veel te veel geld dan voor de Rapid, Octavia blijf ik wel nog zijn geld waard vinden.
Dat was tot voor kort de bestaansreden én het grootste verkoopspunt van Skoda: een goedkoper alternatief voor VW, met vergelijkbare kwaliteit. Ik vond dat een sympathieke rol, maar die leggen ze nu volledig naast zich neer. Hetgeen VW tientallen jaren heeft gekost, namelijk evolueren van een echte "volks-wagen" naar één van de duurdere merken buiten het premium-segment, dat speelt Skoda klaar in nauwelijks vijf jaar.
5 jaar is wat kort door de bocht.
In 1999 heeft hij al de autotest gewonnen van de Passat en de toenmalige A4 en in 2001 was hij auto van het jaar in zijn segment.
In die periode heeft hij jaren in de top 3 gestaan wat betreft tevredenheid van de klant en wagens met de minste mankementen.
Dus gaat het eigenlijk al 14 jaar goed met Skoda en timmeren ze al een tijdje aan de weg naar boven.
Denk dat er nog weinig mensen Skoda bekijken als een Oost blok merk.
Last edited by Gixxer; 18/03/2013, 12:38.
Reden: quote vergeten
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment