Zich kritisch uitlaten over de overdreven prijzen van sommige merken omdat ze premium zouden zijn zou ik niet echt denigrerend noemen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Octavia III
Collapse
X
-
Dit is de nieuwe skoda octavia RS http://www.autoblog.nl/skoda-octavia-rs-dat-gaat-rap
Naar mijn mening echt een mooie wagen geworden!
Comment
-
Skoda laat er geen gras over groeien: we hebben nog maar nauwelijks kunnen wennen aan de gewone Octavia of de potente RS duikt al op via het internet.
Deze vier -helaas vrij onscherpe- foto's verschenen op de Tsjechische site Autoforum.cz. Net als bij de huidige RS heeft Skoda zich redelijk ingehouden met de uiterlijke wijzigingen. Kenners zullen 'm vrij makkelijk van de standaard-Octavia onderscheiden en tegelijkertijd zullen weinig mensen aanstoot nemen aan het uiterlijk van de snelle Octavia.
Onder de kap komt de 2,0-liter TSI te liggen, die we ook al kennen uit de Golf GTI. Het vermogen is nog niet helemaal duidelijk. Duitse media spreken over 250 pk, 30 pk meer dan de nieuwe Golf GTI. Dat klinkt echter wat onlogisch, aangezien de huidige Golf GTI juist 10 pk meer heeft dan de Octavia RS van nu. Wij mikken daarom op 230 pk voor de Octavia RS.
We verwachten het publieksdebuut van de Octavia RS op de Autosalon van Genève. Rond de zomer zou de snelle Skoda dan bij de dealers moeten staan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Beetje verlaagd en met dikke velgen ziet hij er wel goed uit!
Heeft zo een beetje de stijl van de Audi A4 B6: kloek en stevig, precies uit 1 blok staal geslepen.
Nette wagen in het algemeen, maar HET probleem bij VW vind ik: de plaatsing van het navigatie systeem.
Net zoals in mijn Passat veel te laag om veilig te zijn.
Maar ja, moet wel laag genoeg staan om de touchscreen te kunnen bedienen.
En de integratie met de stuurwielknoppen stelde ook niet veel voor (volume en preset), misschien is dat ondertussen wel verbeterd.
Dan vind ik het systeem in Opel en andere merken veel beter: scherm hoog op het dashboard en bediening lager.
In mijn Vectra kon ik op het stuurwiel ook navigatie ingeven etc, veel beter.
Naar mijn mening heeft een touchscreen niet veel toegevoegde waarde in een auto: veel te gevaarlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenNaar mijn mening heeft een touchscreen niet veel toegevoegde waarde in een auto: veel te gevaarlijk.
Niet alleen zit een touchscreen vaak op een minder interessante plaats, het vraagt ook echt veel te veel aandacht.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichteneen 124 is nog steeds zeer goed bij de les de dag van vandaag. Op alle vlakken ! En dat voor model van bijna 28jaar oud ...
De octavia is een grote kanshebber voor later bij mij !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenSkoda laat er geen gras over groeien: we hebben nog maar nauwelijks kunnen wennen aan de gewone Octavia of de potente RS duikt al op via het internet.
Wij mikken daarom op 230 pk voor de Octavia RS.
(of is dit de huidige ?)
Voor 200pk wil ik ook wel (terug) een Skoda........Octavia !
(voorheen 2 gehad met 1.9 motor : 90 en 105 pk )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten200 pk is meer dan voldoende , het maakt toch geen verschil of er nu RS , TDI of TSI van achter opstaat zeker. Ik begrijp mensen niet die een topsnelheid van 210 km/u onvoldoende vinden...lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendie RS ziet er wel lekker uit! 200pk blijf ik wel veel te weinig vinden voor een RS model. mijn gewone C200 zit al aan net geen 200pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenGetuned dan? Mooi aangegeven aan de bevoegde instanties & verzekering neem ik aan?lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendie RS ziet er wel lekker uit! 200pk blijf ik wel veel te weinig vinden voor een RS model. mijn gewone C200 zit al aan net geen 200pk
getunede C200 ja
getunede RS ..... 260?
Comment
-
Motorengamma nieuwe Skoda Octavia in detail
Bij de onthulling van de nieuwe Skoda Octavia waren de Tsjechen niet erg open over het motorengamma. Die hadden we dus nog tegoed. Hierbij het volledige motorengamma van de nieuwe Octavia.
Met de derde generatie Octavia laat Skoda meer dan ooit zien volledig onderdeel te zijn van de Volkswagen Group. Men profiteert direct van de nagelnieuwe MQB-techniek en dat vertaalt zich niet alleen in moderne technologie en een lager gewicht, maar ook in de nieuwste motoren.
Benzinemotoren Octavia
Het benzinegamma bestaat uit een viertal motoren die elk voorzien zijn van een turbo en directe injectie. Instapper is de 1.2 TSI met 86 pk en 160 Nm. Het blok is met 5,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 119 g/km overigens niet de zuinigste benzinestoker. Die taak is weggelegd voor de 1.2 TSI Green tec welke is voorzien van een start/stopsysteem en zodoende 114 g/km en 4,9 l/100 km noteert. Zijn hogere vermogen van 105 pk en 175 Nm zal ongetwijfeld ook bijdragen aan het net wat makkelijker in beweging zetten van de auto en daarmee een minder ‘grote’ dorst. Deze tweede TSI-motor is, net als de twee die daarboven nog staan, leverbaar met zowel een handgeschakelde zesbak alsook een DSG-tranmissie. De volgende stap is de 1.4 TSI Green tec die met 140 pk en 250 Nm de aftrap geeft voor de serieuze vermogens. Het blok scoort met 5,3 l/100 km en 121 g/km overigens nog altijd een keurig verbruik. Dat laatste geldt zelfs voor de voorlopige topper: de 1.8 TSI Green tec met 180 pk en 250 Nm. Die neemt nog altijd genoegen met 5,7 l/100 km en 131 g/km.
Dieselmotoren
Voor de veelrijders onder ons zijn er vier dieselmotoren te kiezen. Allen voorzien van TDI-techniek. Aftrappen doet de 1.6 TDI met 90 pk. Deze instapper noteert een verbruik van 4,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 109 g/km en is daarmee nog niet zo zuinig als de 1.6 TDI Green tec die erboven staat. Die brengt 105 pk en 250 Nm op de voorwielen, maar scoort 3,8 l/100 km en een CO2-uitstoot van 99 g/km. Wie voor extreme zuinigheid gaat, en misschien wel 14% bijtelling, moet kiezen voor de 1.6 TDI GreenLine. Die is met 110 pk niet alleen sterker, maar ook zuiniger: 3,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 89 g/km. Dat laatste is net een gram teveel voor 14% bijtelling, maar de Nederlandse importeur heeft al aangegeven daar aan te werken. Wie de behoefte heeft aan een flinke portie extra vermogen kan als laatste nog kiezen voor de 2.0 TDI Green tec. Die ontwikkelt 150 pk en 320 Nm, maar combineert dat met slechts 4,5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 119 g/km. Een handgeschakelde zesbak dan wel een DSG-tranmissie met dubbele koppeling is voor de diesels enkel op deze laatste leverbaar.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment