Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
    Inderdaad jammer hoe denigrerend sommige mensen doen over een Skoda. Deze nieuwe hoeft voor niks onder te doen voor een veel duurdere A4. Bij een gelijke of een lagere prijs dan een Golf ga ik voor mijn volgende voor een Octavia.
    Zet ze naast elkaar in eender welke test, de A4 zal altijd als winnaar uit de bus komen. Doe ik nu denigrerend?
    Prijs/kwaliteit zal de Octavia met een straatlengte voorsprong winnen, dus voor hem kiezen zou ik zeggen.
    En toch zal ik altijd voor de A4 gaan en ik kijk niet vanuit de hoogte neer op de Octavia. Maar in het interieur zijn er toch ZEER grote kwaliteit verschillen. Of dit kwaliteit verschil de prijs rechtvaardigt laat ik in het midden, ieder zijn keuze.
    Last edited by ; 01/01/2013, 15:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Zet ze naast elkaar in eender welke test, de A4 zal altijd als winnaar uit de bus komen. Doe ik nu denigrerend?
      Prijs/kwaliteit zal de Octavia met een straatlengte voorsprong winnen, dus voor hem kiezen zou ik zeggen.
      En toch zal ik altijd voor de A4 gaan en ik kijk niet vanuit de hoogte neer op de Octavia. Maar in het interieur zijn er toch ZEER grote kwaliteit verschillen. Of dit kwaliteit verschil de prijs rechtvaardigt laat ik in het midden, ieder zijn keuze.
      10 jaar geleden won de Octavia elke test van de Passat en de A4.
      En het enige waar ze geen rekening mee hielden was de prijs / kwaliteit.
      En nog won hij op afwerking, rijkwaliteiten enz.
      Dat de look anders is ok, maar het kwaliteit verschil tussen de VAG merken is bijzonder klein.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Een subjectief bekeken iets betere afwerking binnenin rechtvaardigt geenszins de enorme prijsverschillen tussen een A4 en een Octavia.Of vindt u het logisch dat Audi € 955.90 euro vraagt voor een metaalkleur en Skoda "slechts" € 450.00 ??? Gebruiken ze bij Audi goud als grondlaag bij een metaalkleur? De prijzen van het basisvoertuig en de andere opties zijn evenzeer erg overdreven geprijsd.

Comment

Hoeveel PK gaan ze de RS nu geven ????

Comment

Een subjectief bekeken iets betere afwerking binnenin rechtvaardigt geenszins de enorme prijsverschillen tussen een A4 en een Octavia.Of vindt u het logisch dat Audi € 955.90 euro vraagt voor een metaalkleur en Skoda "slechts" € 450.00 ??? Gebruiken ze bij Audi goud als grondlaag bij een metaalkleur? De prijzen van het basisvoertuig en de andere opties zijn evenzeer erg overdreven geprijsd.
            Iets betere afwerking, kom zeg bij de octavia zie je duidelijk de lowcost investering.

Last edited by ; 02/01/2013, 00:11.

Comment

Ik ben een skoda liefhebber ... En idd de kwaliteit en de zetels verschillen wel wat van die van VW op dat gebied merk je het prijs verschil ...

Alles is nog goed en verantwoord als je het prijsverschil ziet ...
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Iets betere afwerking, kom zeg bij de octavia zie je duidelijk de lowcost investering.
                Ik ga er inderdaad ook vanuit dat VAG voor AUDI hoogwaardigere materialen gebruikt dan voor SKODA en dat deze materiaalverschillen een deel van het prijsverschil tussen beide merken verantwoord. Althans dat mag ik hopen, wat de opmerking die Braambes maakt (en waar jij niet op geantwoord hebt) is geheel terecht en geeft duidelijk aan dat het prijsverschil niet enkel in materiaalkeuze ligt, maar ook in prijsstrategie!

Vindt u het logisch dat Audi € 955.90 euro vraagt voor een metaalkleur en Skoda "slechts" € 450.00 ??? Gebruiken ze bij Audi goud als grondlaag bij een metaalkleur? De prijzen van het basisvoertuig en de andere opties zijn evenzeer erg overdreven geprijsd.

Comment

mensen die een audi kopen wordt verondersteld dat die dat er voor over hebben ... bij skoda niet ... Ne Leo kost meer dan ne ole in den aldi en das ook hetzelfde
                  Benzine

Diesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                    mensen die een audi kopen wordt verondersteld dat die dat er voor over hebben ... bij skoda niet ... Ne Leo kost meer dan ne ole in den aldi en das ook hetzelfde
                    De leo wordt iets dieper in de chocolade gedompeld dan den Olé, bekijk den onderkant maar eens ;-)

2013_audi_a4_us-version_21_1024x768.jpg

smaken verschillen, maar op foto lijkt dat interieur van Skoda toch niet zo low-budget tov dat van audi.
                    Hier thuis staat de meest recente A4 voor de deur, met de beige lederen zetels en het bruine interieur. Allemaal degelijk maar de meerprijs in mijn ogen niet waard...

On topic: De sterke punten van de octavia worden extra in de verf gezet. Alleen vrees ik voor de prijs. De low budget melkkoe zal volgens mij de rapid moeten worden, en de octavia zal wegvluchten van de klasse Golf om aansluiting te zoeken bij de grotere auto's.
                    Last edited by severijns; 02/01/2013, 01:10.
                    KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                      Daar ben ik het mee eens. Maar hiermee is dan ook ineens duidelijk gesteld dat de meerprijs niet puur in kwalitatievere materialen ligt, doch voor een groot deel in de prijszetting.

De geluidsisolatie, bijvoorbeeld, zal bij Audi op een hoger niveau liggen dan bij Skoda. Maar het voorbeeld van de metallisatie (kleur) is een sprekend voorbeeld van puur hogere prijszetting, niet van hogere kwaliteit.
                      Last edited by ; 02/01/2013, 01:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Hier thuis staat de meest recente A4 voor de deur, met de beige lederen zetels en het bruine interieur. Allemaal degelijk maar de meerprijs in mijn ogen niet waard...
                        Toch vreemd, waarom heb je hem dan gekocht, wetende dat............? Je bent tot nu toe de eerste die op dit forum zijn Audi "prijs/kwaliteit" in vraag stelt.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

De geluidsisolatie, bijvoorbeeld, zal bij Audi op een hoger niveau liggen dan bij Skoda. Maar het voorbeeld van de metallisatie (kleur) is een sprekend voorbeeld van puur hogere prijszetting, niet van hogere kwaliteit.
                        Zowel aan de kleurjuistheid, glanswaarde en beschermingsfunctie van de lak worden waardes gekoppeld. De kwaliteitseisen van de lak liggen bij Audi hoger als deze bij Skoda. Of dit nu het prijs verschil rechtvaardigt? Waarschijnlijk niet.

Comment

Ik vind trouwens die foto van het skoda interieur best wel ok voor zijn prijs. En de geluidsisolatie sterk verbeterd tov de octavia II (zeker pfl)
                          vergeet niet dat je een interieur kan afwerken "zum wohl" desnoods aftermarket.
                          Een octavia met mooi bruin interieurke en bekleed dash is perfect mogelijk voor een paar duizend euro.

Comment

Toch vreemd, waarom heb je hem dan gekocht, wetende dat............? Je bent tot nu toe de eerste die op dit forum zijn Audi "prijs/kwaliteit" in vraag stelt.
                            Lees mijn posts eens over onze A4
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Lees mijn posts eens over onze A4
                              Nu snap ik het.

Comment

Ik heb niks gekocht. Madam heeft gekozen en gekregen van de werkgever. En als kleine vrouwenauto is ne A4 break niet slecht.
                                Maar als je met datzelfde budget naar skoda zou gaan (zus rijdt met octavia break) dan blijk je toch heel veel te betalen voor de relatief klein beetje betere afwerking.
                                KLIK |&| KLAK

Comment

wanneer zou de break versie komen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                    Al foto's van de Combi ?
                                    Benzine

Diesel

Comment

De break versie is ook erg geslaagd en ziet er uit als een verbeterde versie van de A4/A6 Avant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                        In Juni

Comment

• de dash van sommige skoda's is even leuk als van een benz

Comment

Working...
                                          X