Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
    We weten nu dus al hoeveel ie gaat kosten in Nederland. Zijn er al prijzen bekend van België?
    Nee, nog niet. Een week of twee, maximum drie geduld hebben...

Comment

• Live @ Autosalon van Genève:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Bron + meer foto's:
        [www.omniauto.it]
        [auto-presse.de]
        [www.autokopen.nl]
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Prachtig interieur , de geperfectioneerde versie van de BMW M 316D.

Comment

• Prachtige kar !

Vanachter zie ik er een beetje een W204 in.
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
              Prachtige kar !

Vanachter zie ik er een beetje een W204 in.
              huh? nie overdrijven
              dit is een 4-deurs Golf
              dat is alles
              maar ook niet minder
              percentje hebben op octavia verkoop en je bent binnen

Comment

• Deze morgen bij mijn dealer de octavia III gezien . Valt een beetje tegen vind ik .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom_DG Bekijk Berichten
                  Deze morgen bij mijn dealer de octavia III gezien . Valt een beetje tegen vind ik .
                  De prijzen van de Octavia staan online. Trekhaak voor 430 euro , bij de Golf bijna 2 x zo duur. Begrijpe wie kan.....

Comment

• Men wist mij te zeggen +/- 5000 euro duurder dan II

Comment

• Ik heb eens zitten vergelijken (telkens 1.6 TDI 105 pk, telkens laagste uitrustingsniveau waarin deze motor leverbaar is):
                      - Octavia III Active: 22.800 Euro
                      - Golf VII Trendline: 21.650 Euro
                      - Leon: 20.750 Euro

Volledigheidshalve ook de prijs van de Jetta even vermelden misschien: 23.650 Euro - 1000 Euro lentepremie = 22.650 Euro

Metaalkleur op de Octavia: 450 Euro, op de Golf: 400 Eur.

Ze mogen de Octavia houden dan hoor... Echt benieuwd hoe de prijzen van de Golf VII break en Octavia III break zich gaan verhouden.
                      Last edited by ; 17/03/2013, 13:39.

Comment

• Voor 23.360 Euro heb je een Superb die standaard beter uitgerust is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
                          Ik heb eens zitten vergelijken (telkens 1.6 TDI 105 pk, telkens laagste uitrustingsniveau waarin deze motor leverbaar is):
                          - Octavia III Active: 22.800 Euro
                          - Golf VII Trendline: 21.650 Euro
                          - Leon: 20.750 Euro

Volledigheidshalve ook de prijs van de Jetta even vermelden misschien: 23.650 Euro - 1000 Euro lentepremie = 22.650 Euro

Metaalkleur op de Octavia: 450 Euro, op de Golf: 400 Eur.

Ze mogen de Octavia houden dan hoor... Echt benieuwd hoe de prijzen van de Golf VII break en Octavia III break zich gaan verhouden.
                          Geef eens een goede reden waarom een Octavia opmerkelijk goedkoper zou moeten zijn dan een Golf of een Leon?
                          Voor amper 1150 euro meer dan een basis Golfje heb een mooi uitgeruste en opvallend ruime wagen van VW-kwaliteit...

bijna 23000 euro voor een middenklassewagen is veel geld, maar dan liever in een octavia dan in een basis golfje vind ik!
                          Last edited by ; 17/03/2013, 22:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Geef eens een goede reden waarom een Octavia opmerkelijk goedkoper zou moeten zijn dan een Golf of een Leon?
                            Voor amper 1150 euro meer dan een basis Golfje heb een mooi uitgeruste en opvallend ruime wagen van VW-kwaliteit...

bijna 23000 euro voor een middenklassewagen is veel geld, maar dan liever in een octavia dan in een basis golfje vind ik!
                            Dat was tot voor kort de bestaansreden én het grootste verkoopspunt van Skoda: een goedkoper alternatief voor VW, met vergelijkbare kwaliteit. Ik vond dat een sympathieke rol, maar die leggen ze nu volledig naast zich neer. Hetgeen VW tientallen jaren heeft gekost, namelijk evolueren van een echte "volks-wagen" naar één van de duurdere merken buiten het premium-segment, dat speelt Skoda klaar in nauwelijks vijf jaar.

Ik vergelijk trouwens géén kaal basis-Golfje met een rijkelijk uitgeruste Octavia. Op de Golf Trendline waarvan ik spreek zit bijvoorbeeld al adaptive cruise control, op de Skoda niet. Het argument van meer ruimte komt je redenering een stukje tegemoet, maar gaat niet op voor de vergelijking Polo/Fabia. Op het autosalon heb ik prijs laten maken voor beiden; kwamen ongeveer even duur uit (met opnieuw de uitrusting in het voordeel van de Polo).

Ik draai je vraag om en speel ze terug: waarom zou je nog een Skoda kopen met het - nog voor veel mensen - bijhorende oostblokimago als ik voor minder geld een completer uitgeruste Volkswagen kan hebben?

Of nog: waarom kan een Seat met diezelfde bewezen VW-kwaliteit wel beduidend goedkoper zijn?

Maar nog eens: ik kijk echt vol verwachting uit naar de prijzen van de Golf VII break en de Octavia III break, dat zal pas écht appelen met appelen vergelijken zijn...
                            Last edited by ; 18/03/2013, 10:26.

Comment

• ik moet cuberider - voor mijn gevoel - bijtreden, ik hield vooral van skoda om zijn goedkoop imago

ik kan erover blijven zeuren, ben de dacia logan eens gaan bekijken, en die krijgt nou ten volle mijn prijs voor sympatie, natuurlijk is een logan lang geen octavia, maar hij brengt ook mensen in enig comfort van a naar b

Comment

• Vind hem er eigenlijk wel goed uit zien, heb sowieso altijd al een voorkeur gehad voor Skoda.
                                Dat hij duurder ging uitvallen was te verwachten, de Rapid komt voor een stuk zijn vroegere plaats innemen.

Voor de geïnteresseerden, brochure:

Comment

• de rapid heeft de prijs van de vorige octavia, maar is stukje armietiger van opbouw als octavia 2

er is nix mis met winstmaximalisatie van vag, maar skoda verliest zijn underdog-positie, al zal moederhuis wel weten wat ze doen met skoda...tis een sterk merk

Comment

• Nu je het zegt, dacht dat de Rapid toch een paar duizend € onder de vorige Octavia zat, maar zit maar een goei €1000 verschil op
                                    Veel te veel geld dan voor de Rapid, Octavia blijf ik wel nog zijn geld waard vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
                                      Dat was tot voor kort de bestaansreden én het grootste verkoopspunt van Skoda: een goedkoper alternatief voor VW, met vergelijkbare kwaliteit. Ik vond dat een sympathieke rol, maar die leggen ze nu volledig naast zich neer. Hetgeen VW tientallen jaren heeft gekost, namelijk evolueren van een echte "volks-wagen" naar één van de duurdere merken buiten het premium-segment, dat speelt Skoda klaar in nauwelijks vijf jaar.
                                      5 jaar is wat kort door de bocht.
                                      In 1999 heeft hij al de autotest gewonnen van de Passat en de toenmalige A4 en in 2001 was hij auto van het jaar in zijn segment.
                                      In die periode heeft hij jaren in de top 3 gestaan wat betreft tevredenheid van de klant en wagens met de minste mankementen.
                                      Dus gaat het eigenlijk al 14 jaar goed met Skoda en timmeren ze al een tijdje aan de weg naar boven.
                                      Denk dat er nog weinig mensen Skoda bekijken als een Oost blok merk.
                                      Last edited by Gixxer; 18/03/2013, 12:38. Reden: quote vergeten
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Denk dat er nog weinig mensen Skoda bekijken als een Oost blok merk.
                                        nee idd, de meesten zien het als een goedkoper alternatief voor een vw

is natuurlijk wél zo dat vw moeite heeft gedaan om de golf 7 goedkoper in de markt te zetten als de 6

Comment

• een echte volkswagen dus zowaar
                                          the streets will be filled with them

Comment

Working...
                                          X