Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn Octavia 2 combi was goedkoper dan een minder uitgeruste Golf V, nu is zelfs de 5deurs al duurder dan een beter uitgeruste Golf...

Comment

• skoda duurder komt VAG beter uit dan VW goekoper maken natuurlijk.

Comment

• ...toch is nieuwe golf goedkoper dan oude, €450

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
          een echte volkswagen dus zowaar
          the streets will be filled with them
          Dat is net wat ik zo jammer vind: Skoda was lange tijd de nieuwe "volkswagen", mooie auto's, ondanks het underdog-imago in prijs/kwaliteit niet te kloppen...

Nu laten ze die rol helaas aan anderen over. D'r zal wel een goed doordachte marketingstrategie achter zitten waarschijnlijk, de tijd zal het ons leren ;-)
          Last edited by ; 18/03/2013, 15:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
            Dat is net wat ik zo jammer vind: Skoda was lange tijd de nieuwe "volkswagen", mooie auto's, ondanks het underdog-imago in prijs/kwaliteit niet te kloppen...

Nu laten ze die rol helaas aan anderen over. D'r zal wel een goed doordachte marketingstrategie achter zitten waarschijnlijk, de tijd zal het ons leren ;-)
            Vroeger was skoda goedkoper dan concurrenten. Nu zitten ze op hetzelfde prijsniveau. Jammer... De nieuwe Octavia is zeker een knappe verschijning, het dashboard vind ik zelfs knapper dan dat van de nieuwe Golf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ...toch is nieuwe golf goedkoper dan oude, €450
              basisprijs dan toch

Comment

• ja gewoon goekoopste model

Comment

• Zeer jammer van de te hoge prijzen. Gelukkig wel nog goedkoper dan de iets kleinere concurrerenten A4 ,Passat en BMW 3.

Comment

• een octavia kan nooit 3 keer zo goed zijn als een logan dbr

simpelweg omdat een octavia niet super is

Comment

• Afgelopen donderdag uit nieuwsgierigheid naar de nocturne geweest...
                      2 Ambition modellen met een 3-tal optiepacks waren er te bewonderen.

Mooie wagen, no-nonsense... Binnenruimte en kofferruimte is toch gigantisch voor die klasse, me dunkt.

Mvg,
                      =================
                      2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier een Octavia met een Golf vergelijkt. Een Octavia zit toch in vergelijking met passat en Audi A4 qua ruimte, al is hij nog een stuk ruimer dan de Passat.
                        De Rapid is eerder te vergelijken met de Golf, of jetta dan. Die is wel wat kraniger afgewerkt vind ik persoonlijk, maar het prijsverschil tss een Rapid en jetta zal toch wel groter zijn dan als tss Octavia en Golf.

Comment

• Is er al meer nieuws over de mogelijke RS versie diesel? Zou hij meer dan 170 pk krijgen?
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                            Is er al meer nieuws over de mogelijke RS versie diesel? Zou hij meer dan 170 pk krijgen?
                            Ik heb sterke vermoedens dat het de 177pk versie zal worden. Benziene de 230pk heb ik horen zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                              Ik heb sterke vermoedens dat het de 177pk versie zal worden. Benziene de 230pk heb ik horen zeggen.
                              Is die 177 pk versie van de 2.0 TDI geen Multitronic of manueel? Geen idee of die combineerbaar is met een DSG bak anders zou dit heel goed kunnen inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                Is die 177 pk versie van de 2.0 TDI geen Multitronic of manueel? Geen idee of die combineerbaar is met een DSG bak anders zou dit heel goed kunnen inderdaad.
                                Zeker en vast wel, men vader heeft net zen nieuwe Audi Q5 2.0 TDI 177pk Quattro met DSG-7 bak, rijdt super, en ziet er ook super uit trouwens.

Comment

Zeker en vast wel, men vader heeft net zen nieuwe Audi Q5 2.0 TDI 177pk Quattro met DSG-7 bak, rijdt super, en ziet er ook super uit trouwens.
                                  Ok, ik baseerde me op de Audi A6 want daar is die motor met Multitronic of manueel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                    inderdaad, interieur ziet er zeer fris uit voor een budget merk. Alhoewel ik zeker de elegance en laurin en klement toplijn eens wil zien vanbinnen. Houtinleg .... types leder
                                    een "budget" merk is dit al lang niet meer hoor, het is zelfs te hopen dat ze niet de vw tour opgaan, dan worden ze zelfs te duur. ben zelf al jaren vw fan, maar op den duur is de hoge kostprijs, duur onderhoud, en het toch niet altijd zo feilloos wezen na paar duizenden km's toch een domper op de vreugde. De octavia zal nooit disignprijzen winnen,maar het is wel een tijdloze wagen die over 10 jaar nog steeds meekan.

Comment

• mijn broer heeft voor de ma eens offerte voor nieuwe laten maken
                                      in 2006 voor een combi 22100 betaald, nu zou ze voor dezelfde uitrusting 26000 betalen voor een berline...

veel zaken die toen in optie waren zitten vandaag standaard erin, das natuurlijk niet alleen bij skoda zo
                                      moeder vind het een 'aanvaardbare' meerkost en als't moest zou ze dadelijk tekenen, maar de oude is lang ni versleten

(in bef 1040000 voor een 16 tdi, blijft toch veel)

Comment

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier een Octavia met een Golf vergelijkt. Een Octavia zit toch in vergelijking met passat en Audi A4 qua ruimte, al is hij nog een stuk ruimer dan de Passat.
                                        De Rapid is eerder te vergelijken met de Golf, of jetta dan. Die is wel wat kraniger afgewerkt vind ik persoonlijk, maar het prijsverschil tss een Rapid en jetta zal toch wel groter zijn dan als tss Octavia en Golf.
                                        Passat is wel een pak ruimer als een Octavia hoor.

Comment

Ik denk dat het dezelfde motor wordt als in de golf GTD en de seat leon FR namelijk 184 pk en 380 Nm.

Comment

Working...
                                          X