Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    mijn broer heeft voor de ma eens offerte voor nieuwe laten maken
    in 2006 voor een combi 22100 betaald, nu zou ze voor dezelfde uitrusting 26000 betalen voor een berline...

veel zaken die toen in optie waren zitten vandaag standaard erin, das natuurlijk niet alleen bij skoda zo
    moeder vind het een 'aanvaardbare' meerkost en als't moest zou ze dadelijk tekenen, maar de oude is lang ni versleten

(in bef 1040000 voor een 16 tdi, blijft toch veel)
    Het is en blijft een pak centjes voor een middenklasser.
    Anderzijds leg ik liever 25.000 euro voor een octavia dan voor een golf. Meer ruimte, meer volwassen look...

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    Passat is wel een pak ruimer als een Octavia hoor.
    Inzake ruimte staat de Octavia toch ook wel een trapje hoger dan de Golf...

Door de Octavia te positioneren tussen de Golf en de Passat wringt Skoda zich in een belangrijk segment in de fleetmarkt. Bij ons op de firma hebben kunnen heel wat juniors een Golf kiezen doch geen Passat. Skoda vult die ruimte op met de Octavia.
    Last edited by ; 02/04/2013, 09:29.

Comment

• Tussen de Golf en de Passat zit er nog een VW: de Jetta.

- de berlineversie van de Octavia moet je met de Jetta vergelijken. Met eenzelfde uitrustingsniveau komt de Jetta ongeveer 700 Euro goedkoper uit.
      - de break van de Octavia moet je met de Golf break vergelijken. Van beiden zijn nog geen prijzen bekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
        Tussen de Golf en de Passat zit er nog een VW: de Jetta.

- de berlineversie van de Octavia moet je met de Jetta vergelijken. Met eenzelfde uitrustingsniveau komt de Jetta ongeveer 700 Euro goedkoper uit.
        - de break van de Octavia moet je met de Golf break vergelijken. Van beiden zijn nog geen prijzen bekend.
        In theorie wel. In de praktijk blijkt de Jetta weinig gegeerd, teveel 'bompa-imago', te weinig sexy.
        Een jetta werd in onze onderneming zelfs uit de lijst gehaald, te weinig vraag naar.

De kofferinhoud en bij uitbreiding de koffer + achterbank van de huidige Octavia variant is daarenboven nog aanzienlijk groter dan de huidige Golf Variant:
        • Golf: 505-1495 l
        • Octavia: 605-1655 l
        Last edited by ; 02/04/2013, 13:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          In theorie wel. In de praktijk blijkt de Jetta weinig gegeerd, teveel 'bompa-imago', te weinig sexy.
          Een jetta werd in onze onderneming zelfs uit de lijst gehaald, te weinig vraag naar.
          Daarbij komt nog dat een Jetta een vierdeurs is terwijl de Octavia een vijfdeurs is, ook in berline-versie. En de afwerking van de nieuwe Octavia steekt met kop en schouders boven die van de Jetta uit. Als je dan rekening houdt met het modernere chassis (MQB) van de Octavia en een pak meer ruimte tov de Jetta, dan vind ik €700 een zeer gering prijsverschil tussen beiden.

Comment

• Geen probleem, dan configureren we toch gewoon een Passat:
            Passat 1.6 TDI Bluemotion, geconfigureerd zodat hij dezelfde opties heeft als een Octavia Ambition.
            De VW komt dan slechts ongeveer 1.600 Euro duurder uit dan de Skoda.
            Daarbij moet gezegd worden dat de Passat een 6-bak heeft, Skoda een 5-bak.

Comment

• Dan moet je maar eens met beide gaan rijden: de Skoda rijdt (en oogt zowel van binnen als van buiten) een stuk dynamischer. Dit o.a. omdat die een stuk lichter is, hetgeen ook weer verklaart waarom die geen 6-bak nodig heeft.

Comment

• Als je deze redenering verder zet, kom je natuurlijk weer terug bij de Golf uit: nog lichter, dus nog "dynamischer" dan de Octavia (én goedkoper!)

Comment

• Seg apsjaar, ik heb niet over de Golf gehad. Enkel over de Jetta en de Passat in vergelijking met de Octavia.

Maar wat je zegt over de Golf is (misschien) wel waar, maar dan moet je er eerlijkheidshalve ook bij vermelden dat die weer een (heel) stuk kleiner is... en daarom dus niet te vergelijken is met de Octavia. Zoals je zelf aanhaalde:

Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten

Comment

• Ik heb vorige week eentje mogen bestellen van mijn werk. 1.6 mazout, ambition pack, zwart interieur en Racing Blue metallic lak. Levertermijn van 4 maand, ole!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUR0N Bekijk Berichten
                      Ik heb vorige week eentje mogen bestellen van mijn werk. 1.6 mazout, ambition pack, zwart interieur en Racing Blue metallic lak. Levertermijn van 4 maand, ole!
                      Knap! Mijne is gelijkaardig, alleen heb ik de kleur (zwart) niet mogen kiezen. Heb dan wel de drie packs, dus mij hoor je niet klagen.

Comment

Geen probleem, dan configureren we toch gewoon een Passat:
                        Passat 1.6 TDI Bluemotion, geconfigureerd zodat hij dezelfde opties heeft als een Octavia Ambition.
                        De VW komt dan slechts ongeveer 1.600 Euro duurder uit dan de Skoda.
                        Daarbij moet gezegd worden dat de Passat een 6-bak heeft, Skoda een 5-bak.
                        Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                        Dan moet je maar eens met beide gaan rijden: de Skoda rijdt (en oogt zowel van binnen als van buiten) een stuk dynamischer. Dit o.a. omdat die een stuk lichter is, hetgeen ook weer verklaart waarom die geen 6-bak nodig heeft.
                        Sorry, maar 80000km per jaar met een Octavia afhaspelen zie ik echt niet zitten. Een Passat is gewoonweg comfortabeler als een Octavia. En verder, graag nieuwe Octavia break vergelijken met nieuwe Golf Variant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                          Sorry, maar 80000km per jaar met een Octavia afhaspelen zie ik echt niet zitten. Een Passat is gewoonweg comfortabeler als een Octavia. En verder, graag nieuwe Octavia break vergelijken met nieuwe Golf Variant.
                          80.000km is niet niks. Anderzijds heeft de Octavia vandaag de afmetingen van de Passat van 15 jaar geleden...en zelfs toen kon men daarin comfortabel 80.000km/jaar rijden.

Verder, hoe kan je vergelijken als noch cijfers noch prijzen van beide wagens bekend zijn...

Comment

Is die laatste er al?

Comment

• Huidige Octavia vergelijken met vorige Golf gaat in mijn ogen wat kort door de bocht. Golf komt er kortelings.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                80.000km is niet niks. Anderzijds heeft de Octavia vandaag de afmetingen van de Passat van 15 jaar geleden...en zelfs toen kon men daarin comfortabel 80.000km/jaar rijden.

Verder, hoe kan je vergelijken als noch cijfers noch prijzen van beide wagens bekend zijn...
                                Het gaat over perceptie. Anders staat de huidige Octavia niet verder dan een 15-jaar oud Passat?

Comment

Het gaat over perceptie. Anders staat de huidige Octavia niet verder dan een 15-jaar oud Passat?
                                  Een Audi A6 laat een Passat in zijn blootje staan, nog maar gezwegen van een een A8...alles is relatief.

Comment

• zaterdag uit nieuwsgierigheid een offerte laten maken voor een 1.6 105 pk diesel,de duurste uitvoering met opties GPS pack,leder interieur, 18' velgen en canton geluidssysteem.
                                    kwam op 27200 met korting reeds verrekend..das veel voor een Skoda maar dan heb je wel een ruime en erg goed uitgeruste wagen.

daarna ook een testrit gedaan..motor best okee voor 110pk. algemene indruk..zeker niet slecht maar wel typische gezinswagen,voor mij te sober,maar das persoonlijk.
                                    meevaller,uitstekende remmen.zeer ruime koffer. stoelen niet super en geen sportzetels verkrijgbaar. tegenvaller,stuurgevoel,zeker geen drivers car.
                                    muziekinstallatie,niks speciaal. looks,had er meer van verwacht..de wagen waarmee ik reed was niet de topuitvoering maar de besproken punten zijn gelijk op de andere versies.
                                    besluit.ongetwijfeld goede wagen voor wie een ruime zuinige en betrouwbare wagen wil die nog enigszins betaalbaar is...wie andere prioriteiten aan een wagen stelt moet misschien iets anders zoeken.
                                    Het is geen wagen voor mij,dat wist ik al na 2km,maar ik wil hem absoluut niet afbreken.
                                    Last edited by ; 02/04/2013, 22:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      Een Audi A6 laat een Passat in zijn blootje staan, nog maar gezwegen van een een A8...alles is relatief.
                                      Ja laten we het vergelijk maken tussen een Octavia en een A8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                                        zaterdag uit nieuwsgierigheid een offerte laten maken voor een 1.6 105 pk diesel,de duurste uitvoering met opties GPS pack,leder interieur, 18' velgen en canton geluidssysteem.
                                        kwam op 27200 met korting reeds verrekend..das veel voor een Skoda maar dan heb je wel een ruime en erg goed uitgeruste wagen.

daarna ook een testrit gedaan..motor best okee voor 110pk. algemene indruk..zeker niet slecht maar wel typische gezinswagen,voor mij te sober,maar das persoonlijk.
                                        meevaller,uitstekende remmen.zeer ruime koffer. stoelen niet super en geen sportzetels verkrijgbaar. tegenvaller,stuurgevoel,zeker geen drivers car.
                                        muziekinstallatie,niks speciaal. looks,had er meer van verwacht..de wagen waarmee ik reed was niet de topuitvoering maar de besproken punten zijn gelijk op de andere versies.
                                        besluit.ongetwijfeld goede wagen voor wie een ruime zuinige en betrouwbare wagen wil die nog enigszins betaalbaar is...wie andere prioriteiten aan een wagen stelt moet misschien iets anders zoeken.
                                        Het is geen wagen voor mij,dat wist ik al na 2km,maar ik wil hem absoluut niet afbreken.
                                        18' velgen horen niet thuis op deze sublieme wagen en geven geen meerwaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                                          offerte laten maken voor een 1.6 105 pk diesel

daarna ook een testrit gedaan..motor best okee voor 110pk. algemene indruk..zeker niet slecht maar wel typische gezinswagen,voor mij te sober,maar das persoonlijk..ongetwijfeld goede wagen voor wie een ruime zuinige en betrouwbare wagen wil die nog enigszins betaalbaar is...
                                          Vind ik persoonlijk best aan de prijs . Mijn huidige wagen (GSIII 1.5 dci 110 pk , Privilege , 7 plaatsen met enkele extra opties) is bijna 5000 € goedkoper...

Heb ook leder , navi , cc , camera , sensoren , noem maar op....natuurlijk blijft het een Renault hé

Als gezinswagen vind ik dat best oké en aan ruimte geen gebrek .

Comment

Working...
                                          X