Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten

    daarna ook een testrit gedaan..motor best okee voor 110pk. algemene indruk..zeker niet slecht maar wel typische gezinswagen,voor mij te sober,maar das persoonlijk.
    meevaller,uitstekende remmen.zeer ruime koffer. stoelen niet super en geen sportzetels verkrijgbaar. tegenvaller,stuurgevoel,zeker geen drivers car.
    muziekinstallatie,niks speciaal. looks,had er meer van verwacht..de wagen waarmee ik reed was niet de topuitvoering maar de besproken punten zijn gelijk op de andere versies.
    besluit.ongetwijfeld goede wagen voor wie een ruime zuinige en betrouwbare wagen wil die nog enigszins betaalbaar is...wie andere prioriteiten aan een wagen stelt moet misschien iets anders zoeken.
    Het is geen wagen voor mij,dat wist ik al na 2km,maar ik wil hem absoluut niet afbreken.
    Perfecte omschrijving van een wagen die in alles 'average' is maar in niets echt uitblinkt of ontgoochelt. Past dan ook perfect bij de 'gemiddelde' Vlaming (Belg). Geen wonder dus dat dit een verkoopssucces is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
      Ja laten we het vergelijk maken tussen een Octavia en een A8
      Ja, gij rijdt met ne Passat. Uw auto is de duurste en de beste !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
        Sorry, maar 80000km per jaar met een Octavia afhaspelen zie ik echt niet zitten. Een Passat is gewoonweg comfortabeler als een Octavia. En verder, graag nieuwe Octavia break vergelijken met nieuwe Golf Variant.
        Dat een Passat een comfortabelere ophanging/vering heeft dan de nieuwe Octavia, daar ben ik het volledig mee eens. Maar heb je al eens met de nieuwe Octavia gereden? Laat staan in gezeten? Jouw Trendline kan qua afwerking en zitcomfort niet of nauwelijks tippen aan een Octavia Ambition. En dan zwijgen we nog over de motor. Maar het is ook moeilijk om een auto die in 2010 (b7) (of 2005 voor de b6 waarvan de b7 een evolutie is zonder een revolutie te zijn) op de markt gekomen is met een auto die in 2013 op de markt gekomen is en weinig tot niets meer te maken heeft met zijn voorganger.

        Comment


        • Ik rij wekelijks met een Passat Break mee en die vind ik toch ook niet comfortabel. Ook de lederen zetels vind ik vrij hard.
          En ik kom dan uit mijn vrouw haar Mini dus dan zou alles zacht moeten rijden.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
            Dat een Passat een comfortabelere ophanging/vering heeft dan de nieuwe Octavia, daar ben ik het volledig mee eens. Maar heb je al eens met de nieuwe Octavia gereden? Laat staan in gezeten? Jouw Trendline kan qua afwerking en zitcomfort niet of nauwelijks tippen aan een Octavia Ambition. En dan zwijgen we nog over de motor. Maar het is ook moeilijk om een auto die in 2010 (b7) (of 2005 voor de b6 waarvan de b7 een evolutie is zonder een revolutie te zijn) op de markt gekomen is met een auto die in 2013 op de markt gekomen is en weinig tot niets meer te maken heeft met zijn voorganger.
            De Trendline (2.0tdi 140pk) is inderdaad kaal, je mag ook niet vergeten dat het model enkel een evoluatie is van de Passat in 2005 gelanceerd en moet dus eerder vergeleken worden met modellen van rond dat tijdspunt. Maar toen ik de Octavia (dus het model dat er uit gaat) mee kreeg als vervangwagen (1.6tdi 105pk) veel het volgende me op:
            * het was geen instap Octavia, toch geen deftige armsteun en zetels die zeker niet beter waren dan de Passat
            * smaller voorin
            * 1.6tdi is niet geschikt om dagelijke "Autobahn" te doen
            * Ruim kleiner dan de Passat

            Wel zal bij de volgende wagen terug een Octavia in overweging worden genomen, net als een Golf en een Touran maar ook terug een Passat. Vereiste is wel: 2.0 tdi.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
              Ja, gij rijdt met ne Passat. Uw auto is de duurste en de beste !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                Sorry, maar 80000km per jaar met een Octavia afhaspelen zie ik echt niet zitten. Een Passat is gewoonweg comfortabeler als een Octavia. En verder, graag nieuwe Octavia break vergelijken met nieuwe Golf Variant.
                Standaard stoelen van een Trendline in een Passat zijn voor mij toch ook wat magertjes voor die kilometers. Wielbasis is ook gelijk, dus daar kan de Passat ook geen extra comfort uit halen. Dus ik zou de Octavia toch eerst is moeten kunnen testen om echt een oordeel te kunnen vellen.

                Ik snap wel heel de discussie niet over de vergelijking met een Golf of een Passat, die Octavia valt daar gewoon knal tussen in mijn ogen.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Standaard stoelen van een Trendline in een Passat zijn voor mij toch ook wat magertjes voor die kilometers. Wielbasis is ook gelijk, dus daar kan de Passat ook geen extra comfort uit halen. Dus ik zou de Octavia toch eerst is moeten kunnen testen om echt een oordeel te kunnen vellen.

                  Ik snap wel heel de discussie niet over de vergelijking met een Golf of een Passat, die Octavia valt daar gewoon knal tussen in mijn ogen.
                  Ik zal mijn stoel al hebben ingezeten, vertekend beeld zeker . Verder heb ik hier nooit het vergelijk tussen de Octavia en de Passat willen maken. Persoonlijk vind ik dat een Octavia (grootte, prijs) dichter aanleunt tegen een Golf dan een Passat.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                    Ja laten we het vergelijk maken tussen een Octavia en een A8
                    Dat bedoelde ik niet. Ik wil enkel aanhalen dat je voor elke wagen wel eentje kan vinden die 'net iets beter' is.
                    Vandaar dat ik de passat van 15 jaar geleden aanhaalde. Voor de rest zijn er geen vergelijkingspunten wat mij betreft.

                    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                    De Trendline (2.0tdi 140pk) is inderdaad kaal, je mag ook niet vergeten dat het model enkel een evoluatie is van de Passat in 2005 gelanceerd en moet dus eerder vergeleken worden met modellen van rond dat tijdspunt. Maar toen ik de Octavia (dus het model dat er uit gaat) mee kreeg als vervangwagen (1.6tdi 105pk) veel het volgende me op:
                    * het was geen instap Octavia, toch geen deftige armsteun en zetels die zeker niet beter waren dan de Passat
                    armsteun zal de commerciële zet van de VAG-group zijn. Ik heb al Golf 6 trendlines gezien die er ook geen hadden, vreemd voor zo'n dure wagen. Slechte zet vind ik.
                    Dat de zetels van een basisversie Octavia niet beter zijn dat de basis versie Passat lijkt me niet abnormaal.

                    * smaller voorin
                    tjah...je kan nu toch niet verwachten dat een model uit een segment lager meer plaats gaat bieden dan zijn grote neef?!

                    * 1.6tdi is niet geschikt om dagelijke "Autobahn" te doen
                    Dat probleem stelt zich evengoed bij de andere modellen uit de VAG-group, zelfs de Passat start bij een 1600.

                    * Ruim kleiner dan de Passat
                    Zelfde opmerking als bij de breedte...wat wil je nu van een wagen uit een segment lager?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Ik snap wel heel de discussie niet over de vergelijking met een Golf of een Passat, die Octavia valt daar gewoon knal tussen in mijn ogen.
                      Volgens mij (en kijkend naar de fleetmarkt) positioneerde VAG de Octavia inderdaad tussen de Golf en de Passat, waar eigenlijk de Jetta zou moeten staan maar het niet waar maakt. De Octavia doet het imo op vele vlakken beter dan de Golf, niet in het minst op het gebied van ruimte.
                      Last edited by ; 03/04/2013, 13:48.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                        Perfecte omschrijving van een wagen die in alles 'average' is maar in niets echt uitblinkt of ontgoochelt. Past dan ook perfect bij de 'gemiddelde' Vlaming (Belg). Geen wonder dus dat dit een verkoopssucces is.
                        Zo is dat. Is ook de lieveling van de (meeste) fleetbeheerders, al merk ik bij ons dat de TCO bij Skoda intussen niet zoveel kleiner meer is dan bij VW (gelijk segment)
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

                          armsteun zal de commerciële zet van de VAG-group zijn. Ik heb al Golf 6 trendlines gezien die er ook geen hadden, vreemd voor zo'n dure wagen. Slechte zet vind ik.
                          Dat de zetels van een basisversie Octavia niet beter zijn dat de basis versie Passat lijkt me niet abnormaal.

                          tjah...je kan nu toch niet verwachten dat een model uit een segment lager meer plaats gaat bieden dan zijn grote neef?!

                          Dat probleem stelt zich evengoed bij de andere modellen uit de VAG-group, zelfs de Passat start bij een 1600.

                          Zelfde opmerking als bij de breedte...wat wil je nu van een wagen uit een segment lager?
                          Voila.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            De Trendline (2.0tdi 140pk) is inderdaad kaal, je mag ook niet vergeten dat het model enkel een evoluatie is van de Passat in 2005 gelanceerd en moet dus eerder vergeleken worden met modellen van rond dat tijdspunt. Maar toen ik de Octavia (dus het model dat er uit gaat) mee kreeg als vervangwagen (1.6tdi 105pk) veel het volgende me op:
                            * het was geen instap Octavia, toch geen deftige armsteun en zetels die zeker niet beter waren dan de Passat
                            * smaller voorin
                            * 1.6tdi is niet geschikt om dagelijke "Autobahn" te doen
                            * Ruim kleiner dan de Passat

                            Wel zal bij de volgende wagen terug een Octavia in overweging worden genomen, net als een Golf en een Touran maar ook terug een Passat. Vereiste is wel: 2.0 tdi.
                            Ik had Passat 2.0 TDI Comfortline en nu Touran 1.6 TDI in Highline. Het enige dat ik mis van de Passat is de afwerking, maar "Autobahn" doen is er voor mij niet veel bij net als de jaarlijkse kilometers die zijn ook maar de helft. Voor mij staat of valt alles met een deftige stoel en een degelijke afwerking eigenlijk. Onze A4 heeft de afwerking en de motor, maar de stoelen en het onderstel passen mij niet, langer dan een uur in die auto en ik heb rugpijn. De Passat Trendline van mijn collega is iets beter dan onze A4 qua comfort voor mij, maar na een paar uur heb ik het daarin ook zitten.

                            Ik bekijk het dan ook niet van "een" Passat is beter dan "een" Octavia, alles hangt af van hoe je de wagen kan samenstellen binnen je budget + waarvoor je hem gaat gebruiken en dan kan je pas de vergelijking maken tussen wagens met een specifieke uitrusting.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Ik had Passat 2.0 TDI Comfortline en nu Touran 1.6 TDI in Highline. Het enige dat ik mis van de Passat is de afwerking, maar "Autobahn" doen is er voor mij niet veel bij net als de jaarlijkse kilometers die zijn ook maar de helft. Voor mij staat of valt alles met een deftige stoel en een degelijke afwerking eigenlijk. Onze A4 heeft de afwerking en de motor, maar de stoelen en het onderstel passen mij niet, langer dan een uur in die auto en ik heb rugpijn. De Passat Trendline van mijn collega is iets beter dan onze A4 qua comfort voor mij, maar na een paar uur heb ik het daarin ook zitten.

                              Ik bekijk het dan ook niet van "een" Passat is beter dan "een" Octavia, alles hangt af van hoe je de wagen kan samenstellen binnen je budget + waarvoor je hem gaat gebruiken en dan kan je pas de vergelijking maken tussen wagens met een specifieke uitrusting.
                              De Passat vind ik persoonlijk nog vrij hard van onderstel. Zou nog net iets zachter mogen. Wat me opvalt bij de Mondeo van een collega: die is eigenlijk in alle opzichte beter en dat voor dezelfde prijs. De ouder collega's hebben over het algemeen de comfortline (doen minder km en zitten lager qua verzekering) en die stoelen vind ik eigenlijk niet beter dan die van een Trendline. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen: nooit meer een Trendline. Voor het marginale prijsverschil t.o.v. een comfortline krijg je zoveel extra.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Volgens mij (en kijkend naar de fleetmarkt) positioneerde VAG de Octavia inderdaad tussen de Golf en de Passat, waar eigenlijk de Jetta zou moeten staan maar het niet waar maakt. De Octavia doet het imo op vele vlakken beter dan de Golf, niet in het minst op het gebied van ruimte.
                                Huidige Jetta is voor Amerika gemaakt en naar de standaarden daar. Ik had een Jetta uit 2006, die was degelijk met leuke standaardopties en vrij ruim. Alle materialen waren ook gewoon overgenomen uit de Golf 5, bij de huidige vind je een hoop plastiek terug die je niet in een Golf 6 aantreft.

                                Als je naar de afmetingen van de Golf 7 Variant kijkt dan is die toch wel een aardig stuk gegroeid en maakt die heel wat goed op de Octavia 2 qua ruimte. En waar voor mij de Golf het verschil blijft maken, maar dat is puur persoonlijk, is op de mogelijkheden qua afwerking. Een Highline met leder, panoramisch open dak en grote navigatie spreekt mij nog altijd net iets meer aan dan een Octavia met gelijkaardige uitrusting. Als je de Octavia rijkelijk wil gaan uitrusten gaat hij er van binnen nogal snel klassiek uitzien, de Golf is net dat ietsje dynamischer. Zo heb je net iets uitgebreidere navigatie, electronische handrem, donkerbruin leder, ...

                                Uiteraard spreek je dan zowel voor de Octavia als de Golf over belachelijke prijzen
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Idd, een Golf Highline 2.0tdi in lease (in mijn regime, 70000km jaarlijks over 2.5 jaar) kom je dan al gauw +1000 euro eBTW per maand. Een Octavia nog niet aangevraagd maar denk dat dat een beetje hetzelfde gaat zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                    Is die laatste er al?
                                    zie wel al foto's op de site van skoda maar nog niet te configuren, vind m wel geslaagd

                                    Comment


                                    • Hoelang kun je de Octavia al kopen? Ik zag vandaag de 1e op de baan. Ik vond er hem wel goed uitzien.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        18' velgen horen niet thuis op deze sublieme wagen en geven geen meerwaarde.

                                        dat kan jouw mening zijn..ik vind 18' een minimum voor een wagen van dat formaat...geen meerwaarde? qua comfort allicht niet,qua looks zeker wel.
                                        sublieme wagen?...dit is zeker een sterk totaalproduct..maar om hem subliem te noemen. ..heb toch al met een aantal wagens gereden die voor mij beter aanvoelden.en dat waren niet persé premiummerken..een Mercedes bv. vind ik echt niks..

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedes4Ever Bekijk Berichten
                                          Hoelang kun je de Octavia al kopen? Ik zag vandaag de 1e op de baan. Ik vond er hem wel goed uitzien.
                                          Sinds twee weken ongeveer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X