Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    Particuliere standaardkorting is 8 %.
    Enkel op voertuig + metaalkleur en niet op de opties.
    Verder de optiepaketten aan nettoprijs.

Alles extra gaat van de dealermarge en is dus afhankelijk van hoe ver ze hun broek willen laten zakken
    Metaalkleur is toch ook een optie?

Comment

Particuliere standaardkorting is 8 %.
      Enkel op voertuig + metaalkleur en niet op de opties.
      Verder de optiepaketten aan nettoprijs.

Alles extra gaat van de dealermarge en is dus afhankelijk van hoe ver ze hun broek willen laten zakken
      De vraag is dan, wat is de dealermarge?

tegen woordig met al die pakketten is het zo dat bij keuze van een pakket je normale korting omlaag gaat...systeem gemaakt zoals de gsm tarieven, om niet aan uit te raken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
        Metaalkleur is toch ook een optie?
        Eerder een "verplichting" om metaalkleur of "speciale" kleur te nemen.
        Want een gratis kleur is er niet meer bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
          De vraag is dan, wat is de dealermarge?

tegen woordig met al die pakketten is het zo dat bij keuze van een pakket je normale korting omlaag gaat...systeem gemaakt zoals de gsm tarieven, om niet aan uit te raken.
          Klopt niet bij Skoda.
          De vaste marge blijft altijd hetzelfde. Met of zonder keuze van paketten.
          Je zal steeds een korting krijgen op de basisprijs van de auto + kleur.
          Verder geen korting op de rest. Dus alles wat je extra neemt, moet je er bij tellen.

De dealermarge is in alle geval lager dan het genoemde percentage klantenkorting.
          Hoeveel ? Voor u een vraag, voor andere een weet.

Comment

Eerder een "verplichting" om metaalkleur of "speciale" kleur te nemen.
            Want een gratis kleur is er niet meer bij.
            Toch wel: Pacific Blue

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
            De dealermarge is in alle geval lager dan het genoemde percentage klantenkorting.
            Hoeveel ? Voor u een vraag, voor andere een weet.
            Inderdaad.

Comment

• Iemand de nieuwe car configurator al gechecked?

Comment

Iemand de nieuwe car configurator al gechecked?
                Yep, is een hele verbetering, maar dat was nu ook niet zo moeilijk
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Daarstraks even binnen gesprongen om de Combi te bekijken... Mooi model... Dat mag gezegd worden.

Mvg,
                  =================
                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

Inderdaad.
                    OK. Maar dat is een lelijke kleur .
                    Neen serieus, dat wist ik niet ...

Er is dus toch een prijskraker ...

Comment

Inderdaad.
                      Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                      OK. Maar dat is een lelijke kleur .
                      Neen serieus, dat wist ik niet ...

Er is dus toch een prijskraker ...
                      Volgens de configurator is Corrida Red ook voor niks.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ben benieuwd naar je bevindingen. Ga je ook met de Jetta rijden? Als het praktisch moet zijn heeft de Octavia alvast een groot voordeel: 5-deurs tegenover 4-deurs voor de Jetta.
                        Bon, testritten gedaan. Kort over de Octavia: zeer ruim, zeer degelijk afgewerkt, voelt vlotter aan dan de Jetta, maar 'n onaangenaam licht stuur- en koppelinggevoel. De iets oudere Jetta vind ik de leukere om je kilometers mee te bollen, voelt gewoon net wat robuuster bij 't sturen en schakelen. Mijn A1'tje voelt nog wat minder licht, maar is niet praktisch. Jetta is 't beste compromis voor mij.
                        Ook ff met de Rapid een hoekje om gereden (op aanraden van de verkoper)... zou ik nóóit kiezen. Octavia is 10x beter voor niet zo gek veel meer geld. Die Rapid heeft geen recht op bestaan in de Belgische markt als je 't mij vraagt.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Dus wordt het een Jetta? Rapid heeft verkeerde positionering op onze markt. Prijs moet omlaag en/of kwaliteit materiaalkeuze omhoog. Dit zou voorzien zijn bij de lancering van de Spaceback.

Comment

• Ja, 't zal een Jetta worden. De Octavia vind ik zéker geen verkeerde auto hoor, maar voor de kilometers die ik maak (pak 'n 50k snelwegkilometers per jaar) is de Jetta een leukere metgezel. De Octavia voelde bij 150 minder "als een blok op de weg" aan dan de Jetta.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Dus wordt het een Jetta? Rapid heeft verkeerde positionering op onze markt. Prijs moet omlaag en/of kwaliteit materiaalkeuze omhoog. Dit zou voorzien zijn bij de lancering van de Spaceback.
                              Ik heb horen vallen dat sowieso de materialen komend modeljaar al gewijzigd worden ...
                              We shall see !

Comment

• Zou nu twijfelen of ik de superb zou nemen of de nieuwe Oktavia.
                                www.skodaforum.eu

Comment

• Octavia is de modernste van de twee, en moet qua ruimte niet zoveel onderdoen voor de Superb. Deze laatste blijft wel de comfortabelste. Hangt er dus vanaf waar je prioriteiten liggen...

Comment

• Wel nu zaterdag ga ik eens een ritje maken met de Oktavia en de superb heb ik dus zal het verschil wel vlug merken.
                                    www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                      Wel nu zaterdag ga ik eens een ritje maken met de Oktavia en de superb heb ik dus zal het verschil wel vlug merken.
                                      Bij de garage?

Comment

• Wel nu zaterdag gaat er een Skoda M&G door in Aalst en daar komt de dealer de Oktavia ten toon stellen.
                                        Hier wat info voor de geïnteresseerde http://www.skodaforum.eu/calendar/event/6-sfe-mg-2013/ iedereen welkom.

En waarschijnlijk moet ik de auto gaan ophalen dus kan ik tijdens het ritje de verschillen aan levende lijve ondervinden.
                                        www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                          Wel nu zaterdag gaat er een Skoda M&G door in Aalst en daar komt de dealer de Oktavia ten toon stellen.
                                          Hier wat info voor de geïnteresseerde http://www.skodaforum.eu/calendar/event/6-sfe-mg-2013/ iedereen welkom.

En waarschijnlijk moet ik de auto gaan ophalen dus kan ik tijdens het ritje de verschillen aan levende lijve ondervinden.
                                          Benieuwd naar je bevindingen dan ... ik ben de Octavia nog niet gaan bekijken, met de superb heb ik wel al gereden en mij viel vooral de rust in het interieur me op. De oude Octavia heb ik ook mee gereden en die was heel gevoelig aan rol- en windgeluid vond ik. Als de nieuwe op die punten is verbeterd legt hij inderdaad het vuur aan de schenen van zijn grote broer, maar ik vrees ervoor. In een review las ik al eens dat de nieuwe ook last heeft van windgeluid vooral ter hoogte van de spiegels ....
                                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Working...
                                          X