Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze morgen ook een testritje gedaan, en toch ook wat ontgoocheld. Ik had er meer van verwacht.
    Windgeluid vind ik inderdaad wel een probleem, de 1.6tdi lijkt mij vooral op de autosnelweg toch te zwak en de gps module ziet er wat goedkoop uit.
    En toen ik terug in mijn 6 jaar oude C30 stapte voelde ik toch ook direct het zetel comfort verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
      Deze morgen ook een testritje gedaan, en toch ook wat ontgoocheld. Ik had er meer van verwacht.
      Windgeluid vind ik inderdaad wel een probleem, de 1.6tdi lijkt mij vooral op de autosnelweg toch te zwak en de gps module ziet er wat goedkoop uit.
      En toen ik terug in mijn 6 jaar oude C30 stapte voelde ik toch ook direct het zetel comfort verschil.
      Lijkt mij volkomen normaal die bevindingen. Daarom tikt een Octavia Combi in basisuitvoering dan ook een 8000 euro goedkoper af dan een vergelijkbare V60 in basisuitvoering en dan is de Skoda nog de ruimere
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Lijkt mij volkomen normaal die bevindingen. Daarom tikt een Octavia Combi in basisuitvoering dan ook een 8000 euro goedkoper af dan een vergelijkbare V60 in basisuitvoering en dan is de Skoda nog de ruimere
        Hij vergelijkt wel met een 6 jaar oude C30, niet met een huidige V60...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
          Hij vergelijkt wel met een 6 jaar oude C30, niet met een huidige V60...
          Hij vergelijkt een product dat gemaakt is met een andere doelstelling. Ik haal de V60 erbij om een deftig prijsvergelijk te hebben.

Die C30 mag dan al 6 jaar oud zijn, de betere afwerking, isolatie, stoelen en dergelijke die samenhangen met een hogere basisprijs van een Volvo die zijn niet verdwenen door de jaren. Verwacht je van een nieuwe Dacia dan ook dat die beter is dan een 6 jaar oude Volvo gewoon omdat die nieuw is?

Skoda speelt het op prijs en ruimte. Volvo heeft andere troeven zoals comfort en veiligheid, vandaar dat ik ook zeg dat zijn bevindingen volkomen normaal zijn.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Bron: [indianautosblog.com]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Voor mij de donkergrijze graag ... leuke wolf in schaapskleren voor het hele gezin
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• 'K zou eigenlijk eerder de groene kiezen, staat hem goed vind ik.

Comment

• Gisteren een Audi A7 gezien in zo'n soort groen, zelfs nog iets feller. Afschuwelijk gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                      Gisteren een Audi A7 gezien in zo'n soort groen, zelfs nog iets feller. Afschuwelijk gewoon
                      Ja bij een A7 kan ik me voorstellen dat het afschuwelijk is, bij gelijk welke Audi zelfs

Comment

• Hier staan wat meer specs en wat leuke foto's : http://www.skoda-portal.de/2013/06/o...innenraum-aus/
                        De duitse prijzen : http://www.skoda-portal.de/2013/06/a...eroffentlicht/
                        Een overzicht van de velgen : http://www.skoda-portal.de/wp-conten...a-Pictoris.jpg

en last but not least ... hij staat ook al in de duitse configurator --> iets meer dan 38K voor een volledig uitgerust exemplaar
                        Last edited by MaXX99; 03/07/2013, 15:02.
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• het valt me op dat die grijze geen dakrails heeft, dacht dat die er standaard op zaten, wel mooi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                            Ja, 't zal een Jetta worden. De Octavia vind ik zéker geen verkeerde auto hoor, maar voor de kilometers die ik maak (pak 'n 50k snelwegkilometers per jaar) is de Jetta een leukere metgezel. De Octavia voelde bij 150 minder "als een blok op de weg" aan dan de Jetta.
                            Mja, door omstandigheden kan ik nu andere wagens/uitvoeringen kiezen. Octavia Elegance (Pack GPS met nog wat opties) vs. Superb Ambition (Pack Company Amundsen) vs. Passat Trendline (Pack business lounge), allen Greenlines/BMT's. Een testrit met die laatste twee staat op de planning, maar ik ben vrij zeker dat de Octavia uit de boot valt. Als ik denk aan de taxi-ritjes in Superbs, ligt het comfort daarin immers toch een pak hoger. Gaat nu puur 'n afweging zijn op basis van opties in de Passat en Superb.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                              Mja, door omstandigheden kan ik nu andere wagens/uitvoeringen kiezen. Octavia Elegance (Pack GPS met nog wat opties) vs. Superb Ambition (Pack Company Amundsen) vs. Passat Trendline (Pack business lounge), allen Greenlines/BMT's. Een testrit met die laatste twee staat op de planning, maar ik ben vrij zeker dat de Octavia uit de boot valt. Als ik denk aan de taxi-ritjes in Superbs, ligt het comfort daarin immers toch een pak hoger. Gaat nu puur 'n afweging zijn op basis van opties in de Passat en Superb.
                              Superb dan. Ik kom van Passat en zou nu toch gaan voor Superb of Octavia (combi en allen in 2.0tdi). Voordeel van Octavia: leder, columbus, pano-dak.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik kan er niet aan doen ... Maar skoda is zoveel vetter dan VW
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                    Superb dan. Ik kom van Passat en zou nu toch gaan voor Superb of Octavia (combi en allen in 2.0tdi). Voordeel van Octavia: leder, columbus, pano-dak.
                                    't Wordt de Passat. Heb met beide gereden (Passat en Superb) en de Passat is toch wat verfijnder. 't Zijn details, maar de cruise control in de Superb voelt 10 jaar ouder aan in vgl. met die van de Passat. De ene is digitaal in te stellen en per interval van 10 te verhogen/verlagen, de andere kan je enkel maar op je snelheidsmeter afstellen. De Superb heeft ook aardig wat harde kunstof in de opbergvakken in de deuren, terwijl de Passat mooie vilt heeft gekregen. 't Enige dat ik bij de Passat mis tegenover de Superb zijn LM velgen, maar dat maakt me niet veel uit. Bij 50k per jaar is 't rijcomfort dat telt.
                                    Het enig pluspunt van de Superb tegenover de Passat is de gigantische achterruimte, maar de Passat is nu ook niet bepaald klein te noemen, en al zeker niet voor kleuters.

Comment

• Heb ook een Trendline, en ben uiterst tevreden met mijn 80000 kilometers per jaar. Over 2 maanden moet ik beslist hebben wat de opvolger wordt. Hier is de twijfel tussen de Octavia, Superb en de Passat. Mocht het terug een Passat zijn, wel een comfortline in plaats van een trendline door de trekhaak te laten vallen en misschien gaan voor de berline ipv de variant om zo meer te kunnen spenderen aan opties.

Comment

• Ben gisteren gaan kijken, ik ben onder de indruk! Veel plaats binnenin, zo goed als m'n 9-5 bijna. De superB stond er naast, nog meer beenruimte achterin, maar de koffer is zo goed als hetzelfde... Afwerking zit wel snor, jammer genoeg stond er alleen een amibition, geen elegance, want die hebben de andere zetels. Grootste minpunt vind ik de niet vlakke laadvloer. en om te muggenziften: de bekerhouders in de achterste armleuning kon beter. Maar dan kijk ik naar de uitrusting en wat de opties maar kosten + de fleetkorting... grote kanshebber als opvolger voor de 9-5 binnen een half jaar!
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Rijd er dan toch wel eerst eens mee. 't Is niet bepaald een auto die je het plezier van het rijden kan geven... 't voelt allemaal zo kunstmatig aan. Ik had mijn zinnen eerst ook op een goed uitgeruste Octavia gezet, maar de testrit heeft mij wat ontgoochelt. Je kan sturen, schakelen, remmen, maar dat kan je met een playstation ook. Misschien dat een 1.8TSI met brede 17" velgen je plezier kunnen geven, maar de typische fleet/ecoversies doen 't niet.

Comment

Working...
                                          X