Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E63 AMG (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes E63 AMG (Facelift)

    Mercedes E63 AMG krijgt facelift én krachtkuur

    We beginnen de dag vandaag met goed nieuws: de facelift van de E 63 AMG is officieel. Dat betekent dat we nu alles kunne melden over de meest potente E-klasse. Nieuw is de mogelijkheid voor een krachtkuur, alsmede aandrijving op alle vier de wielen.


    Naast de optische wijzigingen, die ook voor de rest van het gamma gelden, krijgt de vernieuwde E 63 AMG een krachtkuur en een aangepast onderstel. Dat laatste betekent dat de spoorbreedte vóór met 48 mm toenam, voor een beter stuurgevoel. Voorheen had de 5,5-liter geblazen V8 goed voor 525 pk en 700 Nm, voortaan krijg je maar liefst 557 pk en 720 Nm uit de biturbo achtcilinder. Daarmee gaat de E 63 AMG sedan in 4,2 seconden naar de 100 en uiteraard is de supersedan netjes afgeregeld op 250 km/h.
    En de Estate dan? Horen we jullie vragen. Nou, die kun je voortaan alleen nog krijgen met het voor de E 63 AMG nieuwe 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem. Dat is volgens Mercedes zelf afgestemd op sportief weggedrag. Standaard wordt 57% van het vermogen naar de achteras gedirigeerd, maar uiteraard kan dat afhankelijk van de omstandigheden gevarieerd worden. In ieder geval helpt het de AMG aan meer tractie en dus een snellere 0-100 sprinttijd. Voor de sedan geeft Mercedes 3,7 seconden op, terwijl de Estate een tiende van een seconde meer nodig heeft.
    Ook als S
    Nieuw is ook de mogelijkheid om een E 63 AMG in S-specificatie te bestellen. Die krijgt nog meer power, 585 pk en 800 Nm, en is altijd voorzien van 4MATIC. Daarmee snoep je voor beide carrosserievarianten een tiende van een seconde van de 0-100 tijd af in vergelijking met de non-S met 4MATIC. Ook is een sperdifferentieel op de achteras standaard, evenals instelbare dempers. Op de vooras kiest Mercedes voor stalen veren, de achteras wordt geveerd door lucht.

    Dan nog even het verbruik, dat volgens Mercedes ‘relatief gunstig’ is. Volgens de fabrikant kun je in de E 63 AMG sedan toe met 9,8 liter per 100 kilometer. Kies je voor vierwielaandrijving dan wordt dat 10,3 liter, maar dat geldt dan zowel voor de ‘gewone’ als voor de S. Ook bij de Estate scoren beide carrosserievarianten even ‘relatief gunstig’: met 10,5 liter moet je 100 kilometer kunnen afleggen.
    Wie na het lezen van dit bericht warm is geworden voor de heetste E-klasse moet nog wel even geduld hebben. Pas in mei worden de eerste opgefriste E AMG’s afgeleverd, in het derde kwartaal volgen de varianten met vierwielaandrijving. Prijzen zijn nog niet bekend.

    Bron: autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • #4


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #5




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #6
            Vet
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #7
              Bah.

              Comment


              • #8
                4matic bah
                BMW X5 45e

                Comment


                • #9
                  indrukwekkend, hoewel er beter wat meer informatie zou verschaft worden over de meer alledaagse modellen

                  Comment


                  • #10
                    Dat is inderdaad een erg indrukwekkende auto.

                    Comment


                    • #11
                      Zeer indrukwekkend, maar vond de pre facelift toch een mooiere neus hebben...

                      Comment


                      • #12
                        die neus is net een beetje afgekeken van de 4-serie?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                          die neus is net een beetje afgekeken van de 4-serie?
                          Was ook mijn eerste gedacht.

                          Comment


                          • #14
                            Agressief hok. Love it!
                            nls2000

                            Comment


                            • #15
                              Indrukwekkend is inderdaad het woord.

                              Last edited by ; 10/01/2013, 20:44.

                              Comment


                              • #16
                                Deze heeft tenminste zo geen fake motorgeluid zoals de M5.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                                  Indrukwekkend is inderdaad het woord.

                                  zalig

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    4matic bah
                                    Vind de cijfers anders niet zo slecht: in 3,7s 0-100. Vraag mij af wat AUDI (en ook BMW eigenlijk) daar tegenover zal zetten, nu toch zeker een rechtstreekse concurrent voor de RS6 geworden. Kan de concurrentiestrijd enkel maar ten goede komen. Het moment was anders wel gekomen dat Mercedes AMG eens al dat vermogen kon omzetten in prestaties, vond het daarvoor absoluut overkill. Eens zien wat dat op het circuit zal geven. Laat die vergelijkende tests maar komen
                                    Last edited by Aikinoodle007; 10/01/2013, 22:01.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ok ja het zal sneller zijn, maar voor mij staat amg voor overpowerde karren die een muscle car gevoel geven en uitbreken gelijk niets anders. Hoeveel zal er nog van overschieten met een 4matic?
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #20
                                        Is te zien hoe je het bekijkt natuurlijk. Als je hem als muscle car bekijkt (wat hij wel is maar dan ook weer niet) dan valt dat met die 4matic weg, aan de andere kant vind ik het wel interessant dat ze daarmee op de proppen komen. BMW lost dat netjes op met z'n M3 en bijbehorende uitstekende circuitprestaties, ondanks dat er toch ook heel wat vermogen naar de achterbank gestuurd wordt. Vroeger of later zullen ze toch ook de stap moeten zetten (hebben ze al voor een deel gedaan met het xDrive systeem, zij het dan wel nog niet op de M3 -gewoon omdat het (nog) niet nodig is-). Ben benieuwd wat het zal geven.

                                        Hij is voor de liefhebbers gelukkig nog altijd beschikbaar met rwd hé, dus ga je gang

                                        Comment

                                        Working...
                                        X