Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Infiniti Q50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • #22
      In België kost hij trouwens 33.400 euro in basisuitrusting. Dat is voor de 2.2 diesel met 170 pk. Er is ook een hybride variant, die kost 50.400 (3.5 V6 + elektromotor, 354 pk).

      zie ook hier:
      We zouden bijna vergeten dat Infiniti een nieuw model in het gamma heeft. [De Q50](https://autofans.be/nieuws/spyshots/24916-gelekt-de-infiniti-q50) moet het gaan opnemen tegen de [Lexus IS](https://autofans.be/nieuws/officieel/25635-basisprijs-lexus-is300h-bekend-36990-euro), Audi A4/A5, BMW 3-reeks, Mercedes C-Klasse en Volvo V60. Vanaf vandaag weet je ook wat hij kost, 33.500 euro met name.
      autofans.be

      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

      Comment


      • #23
        Gereden: Infiniti Q50

        Infiniti gaat andermaal de strijd aan met luxe sedans in het middensegment, en het lijkt er op dat de Japanners zich met de nieuwe Q50 beter hebben voorbereid dan ooit. Inmiddels hebben de we eerste kilometers achter de rug!


        'Tjonge jonge, wat stuurt dit ding zenuwachtig op de snelweg!' Het is de gedachte die me door het hoofd schiet nadat we vanaf het vliegveld van Barcelona koers zetten richting de Ronda de Dalt. We zitten aan boord van de nieuwe Infiniti Q50, en deze auto is voorzien van vooruitstrevende Drive-By-Wire-besturing, waarbij het werk van de traditionele stuurstang wordt overgenomen door drie elektromotoren. Feitelijk zit er dus geen mechanische verbinding meer tussen het stuurwiel en de voorwielen (die is er trouwens wél, maar wordt alleen geactiveerd in het volgens Infiniti onwaarschijnlijke geval dat de elektronica ermee kapt, als een soort vangnet) die de wensen van de bestuurder omzet in bewegingen van de voorwielen.
        Lekker modern is het zeker, smakelijk spul voor gadgetfreaks, maar de allereerste indruk is niet al te best. Gelukkig is het DAS-systeem (Direct Adaptive Steering) instelbaar, en na wat rommelen in het menu kom ik er achter dat de besturing in de Sport-stand én op zijn zwaarst staat. In die setting is een halve decimeter stuuruitslag voldoende om de auto als een gebeten hond van koers te laten veranderen, maar dat wil je niet op de snelweg! In de 'Standaard' setting in standje 'Casual' - ja, zo noemen ze het echt - klopt het plaatje al veel beter: nog steeds reageert de Q50 bovengemiddeld alert op stuurbewegingen, voor comfortzoekers misschien iets te snel, maar deze minder nerveuze stand valt ook op snelwegtempo goed te pruimen in deze auto. De Q50 is immers als sportieve sedan ontwikkeld, voor een afwachtend sturende auto kun je beter bij andere merken gaan shoppen...

        Kronkelwegen
        Even later rollen we de kronkelwegen van het Spaanse achterland op en daar klopt de 'hyperactieve' besturing al beter. Het is verbluffend hoe weinig je hoeft te sturen om de Q50 serieus scherp de hoek om te krijgen. Het is jammer dat het DAS-systeem weinig gevoel geeft over wat de wielen precies uitspoken - zo voel je bijvoorbeeld niet in je stuur of de verkanting van de weg verandert, dat merk je pas als de koets al helt - en dat houdt de beleving aan boord van de Q50 ietwat klinisch. Opvallend is ook dat het stuurwiel op oneffenheden, neem een spoorwegovergang, niet beweegt zoals je gewend bent. Strak en wendbaar rijdt-ie zeker, en het is knap dat Infiniti die wendbaarheid en goede koetsstabiliteit in de auto heeft weten te stoppen zónder de Q50 knetterhard te maken.





        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #24
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #25

            http://www.autoweek.nl/video/3701/rij-impressie-infiniti-q50
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #26
              Nog een Mercedes blok voor deze mooie auto,

              We kenden de gloednieuwe Infiniti Q50 al als diesel en hybride, maar daar wordt binnenkort een mogelijkheid aan toegevoegd: een 2.0 turbo-benzineblok.

              Infiniti toont de auto met de nieuwe viercilinder voor het eerst op de Guangzhou Motor Show. China is dan ook het land waar de auto het eerst verschijnt: komende lente staat de benzine-Q50 er in de showroom, andere markten volgen kort daarna. Net als de 2,2-liter diesel in de Q50 gaat het in dit geval om een blok dat in de basis van Mercedes-Benz afkomstig is: de Duitsers leveren hem onder meer in de E 250. De geblazen directe inspuiter levert 214 pk en 340 Nm en is daarmee minder krachtig dan de hybride, die maar liefst 302 pk op de been brengt. De verwachting is echter dat zowel het gewicht als de prijs daarmee in verhouding zullen zijn.
              De Infiniti Q50 is elders op de wereld ook leverbaar met een 3.7 V6, een motor die aan ons land voorbijgaat. De nieuwe 2.0 krijgen wij wel: de importeur kondigde de derde motoroptie al in april aan.



              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • #27
                Infiniti vernoemt Q50 naar bocht in Belgisch Formule 1-circuit

                Infiniti vernoemt een speciale uitvoering van de Q50 naar de wereldberoemde bocht Eau Rouge in het Belgische Formule 1-circuit Spa-Francorchamps. De Q50 Eau Rouge debuteert op de autoshow van Detroit begin volgend jaar.

                Infiniti legt nog maar eens de link met Formule 1. Het merk heeft z’n naam verboden aan het succesvolle Red Bull-team, dat dit jaar wederom de rijders- en constructeurstitel binnenhaalde in de koningsklasse van de autosport. Daarom komt Infiniti nu met de Q50 Eau Rouge Concept.

                De Eau Rouge-uitvoering is voorzien van koolstofvezel elementen, op de bijgeleverde foto zien we in ieder geval een opnieuw ontworpen voorbumper. Het merk spreekt over een ‘extreme uitvoering’, wat erop duidt dat ook motorisch het een en ander is verbeterd.

                Infiniti onthult de Q50 Eau Rouge op de autoshow van Detroit in januari. Het is officieel nog een studiemodel maar het kan haast niet anders of Infiniti werkt aan een productiemodel van deze speciale Q50.



                Bron: [www.autokopen.nl]
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • #28
                  Rij-impressie: Infiniti Q50

                  Het is voor elk automerk een flinke opgave om te concurreren met Mercedes-Benz, Audi en BMW. Zo is het nu eenmaal. En toch gaat Infiniti het opnieuw proberen met deze Q50. En geloof het of niet, deze keer heeft de missie zowaar een kans van slagen ...


                  Hoe zorg je dat je een rolletje kunt meespelen in een toneelstuk waarvoor al heel wat goede acteurs om de hoofdrol vechten? Da’s nog niet zo simpel. En toch stuurt het Japanse Infiniti de nieuwe Q50 om auditie te doen voor het stuk waar auto’s als de BMW 3-serie, Audi A4 en Mercedes C-klasse al jaren met veel succes in de spotlights staan. Zeker voor een merk als Infiniti – dat in de VS erg populair is, maar bij ons nog altijd, behalve bij een select clubje fijnproevers, niet aanslaat – is het een flinke klus om een voet tussen de deur te krijgen.
                  Hoe kom je dan wél tussen de topacteurs? Eén tip: doe je huiswerk. En dat is precies wat het luxemerk van Nissan gedaan heeft; in vergelijking met de voorganger G37 is er het nodige veranderd. De G was typisch een Japanse sedan voor de Amerikaanse markt, voorzien van een 3,7-liter V6. Heel fijn en levenslustig, maar die aanpak werkt niet meer in Europa, en al helemaal niet in ‘bijtellingsbewust’ Nederland. Dus gaat het roer met de Q50 – die later gezelschap krijgt van de kleinere Q30 en de grotere Q70 – voortvarend om: er is nog wel een V6, maar die komt bij ons alleen in de hybride-versie, terwijl het zwaartepunt komt te liggen op de Q50 2.2d, die Infiniti’s eerste viercilinder dieselmotor krijgt.

                  Vriendschap
                  Slim genoeg besloten de Japanners om het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. In plaats daarvan sloot moederbedrijf Renault-Nissan vriendschap met Daimler en mocht Infiniti winkelen in de motorenlijn van Mercedes-Benz. Op de voorschermen van de Q50 staat zodoende weliswaar ‘2.2d’, maar onder de kap ligt de 2,1-liter commonrail-machine die we bij Mercedes kennen als 220 CDI. Over vriendschap gesproken; het 170 pk sterke blok past prima bij de Q50, want met 400 newtonmeter heb je aan trekkracht geen gebrek. Wel hoor je zeker bij flink optrekken duidelijk dezelfde opmerkelijke brom die we kennen van Mercedes-Benz, en heeft de automatische zeventrapstransmissie de neiging om de motor wat te smoren. Ook dat is een bekende eigenschap van de Duitse aandrijflijn, en hoewel Infiniti claimt de software en afstelling van motor en bak te hebben aangepast, is hij nog nét wat te afwachtend
                  – zeker vergeleken bij de overdaad aan V6-souplesse in de Hybrid. Toch kan deze vierpitter voor de Q50 de sleutel zijn tot succes in Nederland. Kán, want nog niets is zeker. Gekoppeld aan de handbak stoot deze versie namelijk 114 gram CO2 per kilometer uit, en dat is net 2 gram te veel voor 20% bijtelling. En dat kleine voordeeltje kan voor veel leaserijders en wagenparkbeheerders nét dat ene argument zijn om wél voor een bepaalde auto te kiezen. Infiniti is nog druk bezig om de auto zuiniger te krijgen (zie kader) en die ‘voordeelstatus’ binnen te slepen. Het zou de kansen van de Q50 in elk geval vergroten, en dat verdient de auto wat ons betreft wel.

                  Aan een draadje
                  Aan het pakketje dat Infiniti heeft samengesteld ligt het namelijk niet. Niet alleen biedt de Q50 relatief veel ruimte én spullen voor minder geld dan de concurrentie, hij rijdt ook ronduit goed. Hoewel het stevige onderstel voor een prima stabiliteit en koersvastheid in bochten zorgt, is de auto niet te hard geveerd. Comfort gaat hier hand in hand met scherpte, en dat verdient een compliment.
                  Die alertheid komt overigens (deels) van een heel opmerkelijke voorziening, waarmee de Q50 bovendien een wereldprimeurtje scoort. Optioneel is de auto namelijk te voorzien van drive by wire, oftewel sturen via een draadje. Direct Adaptive Steering (DAS) vervangt de ‘ouderwetse’ stuurstang – die overigens nog wel aanwezig is als een soort vangnet en wordt geactiveerd zodra het systeem onverhoopt uitvalt – en geeft de bewegingen van het stuurwiel via computers door aan elektromotoren die op hun beurt de voorwielen aan het werk zetten.
                  De directheid en mate van bekrachtiging zijn instelbaar via twee fraaie, standaard aanwezige aanraakschermen – en het resultaat is even verbluffend als onwennig. Het is echt zaak om de juiste instelling te zoeken voor de weg waar je rijdt. Het hyperactieve standje ‘Sport’ is op de snelweg hoogst irritant omdat de auto superdirect reageert terwijl je dat daar niet wilt. Dus kun je daar beter kiezen voor ‘Standaard’ met de gevoeligheid op – je verzint het niet – standje ‘Casual’. Dan nog gedraagt de Q50 zich wat nerveus, dus je kiest met deze Infiniti hoe dan ook voor een sportief georiënteerde sedan.
                  Rijden met DAS is een bijzonder vreemde ervaring, zeker omdat je feitelijk geen informatie in je handen voelt over wat er onder de voorwielen doorgaat. Putdeksels, spoorwegovergangen en naden in het asfalt; je voelt ze niet. Dat bezorgt de Q50 aan de ene kant een soort sereniteit (minder vibraties), maar zeker qua stuurgevoel is het erg wennen. Een verandering in bijvoorbeeld de wegverkanting merk je bijvoorbeeld niet in je stuur, maar pas zodra de koets begint te bewegen. Je moet stuurcorrecties dus op andere signalen afstemmen dan je gewend bent. Is die ‘joystickbesturing’ een aanrader? Tja, bijzonder en effectief is het systeem zeker, maar ga vooral uitgebreid met beide opties proefrijden voordat je een krabbel zet. Let wel: de kans is groot dat de Q50 je zal verrassen.

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #29
                    Infiniti grijpt de North American Auto Show in Detroit aan om z'n Q50 nog wat meer in het zonnetje te zetten. De speciale Eau Rouge Concept, een verwijzing naar de racerij, moet daarvoor gaan zorgen.

                    De Q50 Eau Rouge Concept lijkt ons voortijdig een blik te gunnen op accessoires die de Infiniti Performance Line in de toekomst aan gaat bieden.
                    We zien onder meer 21-inch lichtmetaal en koolstofvezel voor het dak en de spiegelkappen. Ook de splitter en de geïntegreerde achterspoiler zijn van dit materiaal gemaakt.
                    Door de grote luchtinlaten vermoeden we dat er ook een (forse) vermogensupgrade in het verschiet ligt, maar daarover zal Infiniti ons in de aanloop naar de NAIAS waarschijnlijk nog meer vertellen.
                    De Infiniti Q50 Eau Rouge Concept wordt op 14 januari aan het publiek getoond in Detroit.



                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #30
                      Wauw dat is knap Spijtig dat je dat hier waarschijnlijk nooit zal zien.

                      Comment


                      • #31
                        Q50 Eau Rouge Concept @ NAIAS Detroit:





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #32




                          Bron + meer foto's: [blogs.cars.com]
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #34

                            Comment


                            • #35
                              We wisten al een tijdje hoe deze extreem gespierde Infiniti Q50 eruit ziet, maar tot nu toe was altijd geheim gehouden wat voor motor er onder de kap lag. Dat geheim is nu verklapt.

                              In Genève heeft Infiniti bekendgemaakt dat er een 3.8-liter V6 met twee turbo’s onder de motorkap ligt, oftewel de motor die we al kennen uit de Nissan GT-R. Is dit dan de vierdeurs GT-R waar sommige mensen al zolang van dromen?
                              De 3.8-liter V6 in de Infiniti Q50 Eau Rouge levert 568 pk en 600 Nm en is gekoppeld aan een 7-trapsautomaat. Uiteraard beschikt de Q50 Eau Rouge net als de Nissan GT-R over vierwielaandrijving. Volgens Infiniti kan de Q50 Eau Rouge in minder dan vier seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid zou op bijna 290 km/u liggen. Voorlopig is dit nog een conceptcar en zijn er geen plannen om de Q50 Eau Rouge in productie te nemen, maar Infiniti wil wel graag snelle auto’s op de markt brengen.
                              De reguliere Q50 zal vanaf deze herfst ook leverbaar worden met een 2.0-liter viercilinder turbomotor die 214 pk en 320 Nm levert. Al die pk’s zullen worden losgelaten op de achterwielen.





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • #36
                                Vind hier de "I like" knop niet.
                                Deze toch precies liever dan de Nissan GT-R.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #37
                                  Echt een mooie wagen die Q50

                                  [IMG] program for screenshots for windows[/IMG]
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #38
                                    Hier worden we blij van

                                    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                    Comment


                                    • #39
                                      Knappe wagen. Mocht ik in de markt zijn voor een nieuwe D segmenter, ik zou hiermee toch eens gaan proefrijden. Eens proeven van het drive-by-wire systeem.

                                      Comment


                                      • #40
                                        Infiniti Q50 saloon 2014 review: http://bit.ly/1ants5VSubscribe to the Carbuyer YouTube channel: http://bit.ly/17k4fctSubscribe to Auto Express: http://subsc...


                                        Deze review is toch negatiever dan verwacht, raar dat je over deze opmerkingen niks hoort in andere reviews.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X