Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Infiniti Q50

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Al komt het grootste kritiekpunt (de besturing) wel overal terug.
    Motorgeluid bij optrekken lijkt me niet zo verrassend; over interieurafwerking en -kwaliteit zullen reviews altijd uiteenlopen denk ik (denk bv. aan de BMW 3 waar de ene review spreekt van prima afwerking en materialen terwijl de volgende dat radicaal tegenspreekt), al ziet het er wel vrij erg uit als je die knoppen zo ziet wiebelen in de video.
    De grootste verrassing voor mij waren de opmerkingen over de versnellingspook en het koppelingspedaal, die was ik ook niet eerder tegengekomen.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Q50 Eau Rouge Is Now a GT-R Powered Pre-Production Prototype [Video]

Comment

Infiniti heeft een belangrijke nieuwe motorisering aan het Q50-gamma toegevoegd: een 2,0-liter turbomotor.

De nieuwe 2,0-liter turbomotor is goed voor 211 pk en 350 Nm. Een zeventrapsautomaat zendt de krachten naar de achterwielen.
        De motor is afkomstig van Mercedes-Benz, een vrucht die Infiniti van de samenwerking tussen moederconcern Renault-Nissan en Daimler kan plukken.
        De Q50 2.0t is in twee uitrustingsniveaus verkrijgbaar: Premium en Sport. De meeruitrusting van de Sport omvat onder meer adaptieve besturing en het Welcome Pack met onder andere i-Key en elektrische verstelling voor de voorstoelen en de stuurkolom.
        De levering van de Q50 2.0t start in de herfst.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Net als andere merken, rekt Infiniti de Q50 op voor de Chinese markt. Deze langere Q50 met vooral meer beenruimte voor achterpassagiers heet - hoe toepasselijk - Q50L.

We zagen al verlengde versies van de BMW 3-serie, de Audi A4, de Mercedes-Benz C-klasse, maar bijvoorbeeld ook de Volvo S60 voorbij komen. Infniti doet dus iets wat de concurrentie ook doet. Een compacte sedan oprekken voor de Chinese markt, omdat het daar nu eenmaal status geeft om als zakenman met chauffeur rond te rijden. Hij krijgt 48 millimeter wielbasis extra, wat de totale lengte op 4,85 meter brengt. De wielbasis bedraagt nu bijna 2,90 meter.
            De Q50L wordt in de Chinese fabriek van Infiniti geproduceerd en beschikt over de nieuwe 210 pk sterke 2,0-liter viercilinder met turbo, een krachtbron die binnenkort aan het gamma van de normale Infiniti Q50 wordt toegevoegd.

Comment

Comment

Vorige week een mail verstuurd naar 't contactadres op die website, nog altijd geen antwoord. Zo kan je geen auto's verkopen natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  Vorige week een mail verstuurd naar 't contactadres op die website, nog altijd geen antwoord. Zo kan je geen auto's verkopen natuurlijk.
                  En over welk contact gaat het dan?
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Die Virginie.

Toen ik vrijdagvoormiddag belde kreeg ik ne verkoper aan de lijn. Had't te druk voor mij te woord te staan (had 2 vraagjes over proefrit en onderhoud) en zijn verkoopsdirecteur was ook bezig.
                    "Of ik binnen een uurtje eens kon terugbellen."
                    Toen ik zei dat ik 2 weken geleden een mail had gestuurd naar het emailadres viel er een stilte en volgens mij een zucht. "We bellen u dadelijk terug meneer". Niks meer gehoord sinds...
                    Terwijl ik toch een Q50S Hybrid 4WD Full Option overwoog.

Comment

Gereden : Infiniti Q50 2.0T

Ze geven het bij Infiniti niet zomaar op. Al sinds 2008 probeert het merk in Europa voet aan de grond te krijgen en het beperkte succes tot nu toe staat ambitie niet in de weg. Om hun nieuwste model, de Q50, beter voor de dag te laten komen is deze er nu met een 2,0 turbomotor uit de schappen van Mercedes. We probeerden hem uit.

De opties voor een Q50 waren tot op heden erg beperkt. De Hybrid S was met zijn V6 en elektromotor loeisnel, maar wel wat duur. De 2.2 diesel was met zijn Mercedes-motor niet de meest verfijnde diesel die er is, bovendien isoleert het merk niet zo goed als Mercedes dat doet. Nu is er echter een fijnere optie bij: een 2.0 turbomotor met 210 pk. Ook dit blok komt van Mercedes en rijdt zoals we dat van dat merk gewend zijn. De loop is prachtig en de vermogensafgifte is verfijnd. Je hebt erg veel koppel (350 Nm) en de motor maakt daar in zoverre gebruik van dat soepel rijden op trekkracht hem beter afgaat dan toeren maken, wat het blok duidelijk minder prettig vindt. De zeventraps automaat die ook van Mercedes komt, helpt daarbij door de toeren ook laag te houden. Allemaal prima voor een C-Klasse, maar Infiniti zet zijn merk als dynamisch in de markt. De naam van BMW valt bijvoorbeeld veelvuldig bij het positionering van de Q50. De motor doet evenwel niet denken aan de meer hitsige 2.0 turbo's die we kennen van Audi en BMW. Bovendien krijg je snel ruzie met de automaat als je zelf je versnelling wilt kiezen. De bak reageert langzaam op de flippers, en soms zelfs helemaal niet. Opvallend, omdat we die problemen nooit hadden met de automaat die Infiniti zelf gebruikt in de FX, sorry QX70, en de voormalige G37 coupé. Die bleek evenwel helaas niet te combineren met het Mercedes-blok, aldus Infiniti.
                      De combinatie tussen de aandrijflijn en de rest van de auto voelt daarom een beetje ongebalanceerd en iets te geforceerd. En dat gevoel zweeft sowieso een beetje door de Q50. Hij heeft zeker sterkte punten, maar de balans tussen alle onderdelen lijkt af en toe een beetje zoek.

Comment

Wie een Q50 overweegt moet toch ook eens naar een Cadillac ATS gaan zien
                        2.0 JTDm

Comment

Had bij autoweek.nl een Rijtraining op het RDW-terrein onder professionele begeleiding gewonnen.
                          Heb gemeld dat ik niet meer geïnteresseerd was omdat Infiniti België een black box is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Die Virginie.

Toen ik vrijdagvoormiddag belde kreeg ik ne verkoper aan de lijn. Had't te druk voor mij te woord te staan (had 2 vraagjes over proefrit en onderhoud) en zijn verkoopsdirecteur was ook bezig.
                            "Of ik binnen een uurtje eens kon terugbellen."
                            Toen ik zei dat ik 2 weken geleden een mail had gestuurd naar het emailadres viel er een stilte en volgens mij een zucht. "We bellen u dadelijk terug meneer". Niks meer gehoord sinds...
                            Terwijl ik toch een Q50S Hybrid 4WD Full Option overwoog.
                            Dat valt inderdaad serieus tegen! Ik moet zeggen dat mijn (beperkte) ervaring toen ik eens ter plaatse info ging inwinnen in de garage in Brussel wel positief was.
                            Je zou een pro-actievere houding verwachten van een merk dat zo'n kleine aantallen verkoopt.

Comment

Awel, dat dacht ik ook.
                              Had geen enkele andere testrit gepland op dat moment want ik vond dat echt ne knappe wagen en wilde iets speciaals. Als die testrit was meegevallen (en dat was't, van 184pk naar 300+) was die koop gewoon rond geweest.

Comment

Het contact-emailadres is toch al aangepast op de website

Comment

Rij-impressie: Infiniti Q50 2.0T

Infiniti houdt stug vol en wil koste wat het kost doorbreken op de Europese markt. Het ontbrak het jongste model, de Q50, echter aan goede motoren. Met de komst van een turbomotor hoopt het merk eindelijk potten te breken. Maar dat is nog niet zo gemakkelijk ...

Wij Europeanen zijn zo moeilijk. Vraag het maar aan Aziatische en Amerikaanse autofabrikanten, die helemaal niets begrijpen van onze wensen op het gebied van verfijning, motoren en CO2-uitstoot. Lexus en ­Cadillac proberen al jarenlang te voldoen aan de wensen van Europeanen, maar hebben nog altijd moeite zich definitief te vestigen. Infiniti dacht desondanks dat het een vuist kon maken en kwam in 2008 eveneens naar Europa. De auto’s waren helemaal niet verkeerd. Vooral de FX en G37 waren modellen met een eigen (en tamelijk wild) karakter. Toch liep Nederland niet warm voor de nieuwkomer. Sinds 2009: 38, 54, 43, 12, 13, 14. Bingo­getallen? Nee, het aantal auto’s dat het merk hier per jaar verkocht heeft. Maar de Aziaten houden vol. De line-up werd veranderd: de FX heet nu QX70 en de M is omgedoopt tot Q70. Het jongste model in het D-segment heet Q50, maar al sinds de lancering krap een jaar geleden is het motorenaanbod erg beperkt. Je hebt de Q50 S Hybrid met V6 en elektromotor. Die is supersnel, maar duur en een beetje te veel van het goede voor de Nederlandse markt. Een andere optie is een 2,2-literdiesel met Mercedes-motor, maar die is helaas niet al te verfijnd. Maar nu is er een optie bijgekomen. Infiniti heeft een benzinemotor van Mercedes-Benz in de auto gelegd: een geblazen 2,0-liter met 211 pk.
                                  Per direct de beste keus voor de Q50. De motor barst met zijn 350 Nm van het koppel en de loop van de machine is uitstekend. Maar de motor heeft nu echt het karakter van een Mercedes-blok: meer smeuïg onderin dan gretig ­bovenin. En dat is prima voor een comfortabele cruiser als de C-klasse, maar Infiniti zet de Q50 neer als een dynamische auto. De automaat maakt het er niet echt beter op. De zeventrapsbak van Mercedes is goed zolang je hem in D laat staan, maar als je snel gaat flipperen, kom je geheid in de problemen. De bak reageert traag en soms zelfs helemaal niet, en dat terwijl de automaat die Infiniti zelf voor de QX70 heeft ontwikkeld wél snel en alert is. Volgens Infiniti was die niet goed aan de Mercedes-motor te koppelen. Al met al is er wat onbalans tussen de aandrijflijn en de rest van de auto. En dat geldt eigenlijk voor de hele Q50. De veiligheidssystemen behoren tot de beste in deze klasse en qua ruimte zit hij tussen het D- en E-segment, maar we missen verfijning en balans. Het Direct Adaptive Steering (optie) blijft bovendien ­onprettig. Het gat met de gevestigde orde is daardoor nog ­altijd aanwezig, maar ook een merk als Lexus is inmiddels verder.

Comment

Comment

Redelijk vernietigende kritiek... jammer dat de keuze van motoren en aandrijflijn roet in het eten blijft gooien, want qua uiterlijk en interieur ziet het er best goed uit.

Comment

Tja, zoals ik een maand geleden al heb aangegeven trekt ook het verkoops"netwerk" op niets. Heb 1 maand lang alles gedaan om een testrit te versieren (of op zijn minst een gesprek te hebben). Is totaal niet gelukt. De Q50S Hybrid was anders verkocht geweest want ik vind het echt een mooie auto.
                                        De verkoper kon me niet te woord staan want "te druk" (lol, verkopen 5 auto's per jaar), de verkoopsdirecteur ging me terugbellen, de website belooft dat men me gaat contacteren... Niet wat ik verwacht van een merk dat er "alles aan wil doen om te slagen" .

Comment

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X