Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SsangYong Rodius II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • SsangYong Rodius II

    Maybe we're just not seeing it in these pictures, but we expected something a little bit different, a little bit more attractive from SsangYong when it released the first teaser sketches of its redesigned Rodius minivan on Wednesday, in advance of its world premiere at theGeneva Motor Show in March.These images of the new Rodius, which will be called ‘Korando Turismo’ in South Korea and Stavic in other select markets, were shot during what appears to be a media or a dealer presentation of the car in its homeland.
    We will leave it you to decide if the new design works better or worse for you compared to the outgoing model, which is widely considered to be one of the ugliest production vehicles of our time.
    SsangYong has said the second-generation Rodius will go on sale in Europe and other countries around the world this summer.








    [ Bron & meer fotos : http://carscoop.blogspot.be/2013/01/...kes-early.html ]
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

  • #2
    Hier krijg ik echt spontaan walgneigingen van...
    freude am fahren

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4


        Bron: [auto.hankyung.com]
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Uiterlijk daar gelaten, maar de vorige Rodius was onderhuids wel een heel goede wagen met beproefde MB techniek en een zee van ruimte voor een onklopbaar prijspunt. Jammer dat het uiterlijk hem nu weer de das omdoet (in iets mindere mate wel) ....
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

          Comment


          • #6
            Mooi ruim voertuig met misschien wat onzuinige Mercedes motoren. Mits een goede prijs kan dit best een succes worden.

            Comment


            • #7
              Mottige wagens met een K U T wegligging en crappy afwerking. Jammer dat deze firma een doorstart heeft gemaakt. Hadden ze beter in 2009 een nekschot gegeven.

              Comment


              • #8
                Ik dacht al dat eene Rodius van SsangYong was, in de bijlage van de krant stond Nissan Rodius
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #9
                  De Rodius is eerder berucht dan beroemd. Omwille van z'n uiterlijk. Het model het lelijke eendje van de auto-industrie noemen is een behoorlijk understatement. Voor heel wat mensen was die hindernis onoverkomelijk. Als deze SsangYong al kwaliteiten had, dan bleven ze onbekend. Een tweede poging is misschien nog steeds geen schoonheid, maar mensen met enig gevoel voor esthetiek stuiven voortaan toch al niet meer uit elkaar als je ergens aankomt. En dat is goed nieuws want het biedt de mogelijkheid om het model te ontdekken.
                  Het eindoordeel is genuanceerd. Er kan bijvoorbeeld best een betere bestuurderszetel in, de boordplank is slecht afleesbaar en de materiaalkeuze is niet op Europees niveau. En met meer dan 2 ton op de weegschaal is ook het verbruiksgemiddelde (7,6l/100km) niet het laagste.
                  Er is echter ook een hoop goed nieuws. Zo is de 155pk en 360Nm sterke diesel (in combinatie met de handbediende zesbak) erg gewillig. Is het onderstel comfortabel, het veergedrag beheerst en het stuur ouderwets communicatief. En wie op zoek is naar ruimte is in elk geval aan het juiste adres. Wat denk je van 7 inzittenden plus 875 liter? Of 2 inzittenden en 3.146 liter? Je kan het model zelfs krijgen met vijf ruimte zitplaatsen en 2.271l bagage in een fiscaal interessante ‘lichte vracht' uitvoering. Met een prijskaartje van amper € 21.990, voor een monovolume van 5,13m lang, pakt deze Koreaan in elk geval uit met een prijs-ruimte-verhouding die onklopbaar is.
                  Bron: Auto55
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                  Comment


                  • #10
                    nog steeds niet de mooiste maar toch al een hele verbetering tegenover de eerste generatie. En 360Nm koppel zal wel goed vooruitgaan ook ...

                    Comment


                    • #11
                      Ik vrees dat ook deze keer de lage prijs het gebrek aan design niet zal compenseren.

                      Waarom doet een merk zo iets? Kunnen ze dan echt geen designer betalen die daar iets deftig van kan maken?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ik vrees dat ook deze keer de lage prijs het gebrek aan design niet zal compenseren.

                        Waarom doet een merk zo iets? Kunnen ze dan echt geen designer betalen die daar iets deftig van kan maken?
                        Onze smaak is niet de smaak van andere culturen. Naar Aziatische normen zal dit wel een mooie wagen zijn. Kijk naar de nieuwe RAV4 en consoorten, die trekken daar steeds meer en meer op. Al die aziaten gaan naar zo groot mogelijke flanken zonder veel franjes.

                        Jammer, want tis echt geen zicht
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          SSANGYONG RODIUS ONDER HET MES

                          KOREAANSE KOLOS DEBUTEERT ALS KORANDO TURISMO

                          Begin 2013 maakte de wereld kennis met de tweede generatie van de SsangYong Rodius. Vandaag is die immense MPV in gefacelifte vorm gepresenteerd.

                          SsangYong timmert flink aan de weg. Na de lancering van de Rexton en de Rexton Sports, de pick-up-versie, schuift het Zuid-Koreaanse merk een herziene Rodius naar voren. De auto op de foto's draagt de naam Korando Turismo, een modelnaam die SsangYong in onder andere het thuisland toepast.

                          De aangescherpte Rodius is overigens niet heftig anders dan het 5,15 meter lange model dat we al kennen. De Rodius, die ook als elfzitter (!) te krijgen is, heeft een nieuwe neus waarin nieuwe koplampen, grille en bumpers het beeld bepalen. Ook de motorkap en de voorschermen zijn anders van vorm. Aan de achterzijde nemen we vernieuwd bumperwerk waar.

                          In het interieur blijft nagenoeg alles bij het oude, al monteert SsangYong een nieuw stuurwiel. Het infotainment wordt gemoderniseerd en voortaan kan de reusachtige MPV ook omspringen met systemen als Apple CarPlay en Android Auto. Op technisch vlak verandert er er niets. Dit betekent dat de SsangYong opnieuw wordt aangedreven door een 178 pk sterke 2,2-liter dieselmotor die gekoppeld is aan een zeventrapsautomaat. Op de internationale bestellijst staan verder een 220 pk sterke 3,2-liter zescilinder benzinemotor en een bescheidener 155 pk sterke 2,0-liter diesel.

                          Jaarlijks wil SsangYong 12.000 exemplaren van de vernieuwde Rodius verkopen. Ter vergelijking: in 2017 gingen slechts 3.746 huidige exemplaren over de toonbank. De Rodius verschijnt tevens als Chateau, een variant met een 20 centimeter hoger dak die alleen als negenzitter te krijgen is.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14






                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              WTF? 11 man in 1 auto? Hoe krijg je dat verzekerd ;-)
                              Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                              Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                              (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                              Comment


                              • #16
                                Ja amai Das precies gephotoshopt! Moogt ge met een rijbewijs B al niet meer mee rijden.

                                Comment


                                • #17
                                  De pook van de automaat is ook maar iets raar.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk Berichten
                                    WTF? 11 man in 1 auto? Hoe krijg je dat verzekerd ;-)
                                    In België is die slechts met 7 plaatsen verkrijgbaar. Die 11 plaatsen versie is een verlengde versie en waarschijnlijk voor China, daar verlengen ze alles
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                      In België is die slechts met 7 plaatsen verkrijgbaar. Die 11 plaatsen versie is een verlengde versie en waarschijnlijk voor China, daar verlengen ze alles
                                      Ziet er van binnen een beetje op formaat van Aziaten gebouwd met die 11 plaatsen hee

                                      Comment


                                      • #20
                                        Rij-impressie: SSANGYONG RODIUS


                                        LAATSTE GROET AAN EEN OUDE REUS

                                        De SsangYong Rodius staat bij velen vooral bekend als de lelijkste auto aller tijden, maar sinds de presentatie van de tweede generatie in 2013 is het al te controversieële uiterlijk verleden tijd. De gigantische ruimtereus kreeg onlangs een facelift en is daarmee klaar voor zijn laatste jaren in West-Europa.

                                        Zeg 'Rodius' en menig Nederlander zal direct denken aan de 'dakkapel' achter op de eerste generatie van SsangYongs giga-MPV. Samen met een opmerkelijk plompe neus, de bijzondere achterlichtunits en wellicht hier en daar een overbodige plooi in het koetswerk leverde die maffe daklijn een verschijning op waar niet iedereen over te spreken was. Zoals dat ook bij die andere 'lelijke' auto het geval is – juist, de Fiat Multipla – schuilt er onder het bijzondere uiterlijk een heleboel prak- tisch gebruiksgemak. In het geval van de Rodius komt dat vooral doordat de auto gigantisch is. Zelfs de wagens die we in Europa full-size MPV's noemen, komen niet in de buurt van het ruimteaanbod van de in 2004 gelanceerde Koreaan en dat leverde SsangYong zelfs in Nederland nog een aantal kopers op. De veel strakker gelijnde, maar nog altijd reusachtige opvolger verscheen negen jaar later en ten opzichte van dat model onderscheidt de faceliftversie zich met nieuwe koplampen, andere grille en andere bumpers.

                                        Als deze auto je niet bekend voorkomt, is dat volkomen begrijpelijk, want sinds de generatiewissel is de Rodius binnen onze landsgrenzen niet meer verkocht. De auto staat nog wel op de prijslijsten en wie wil, kan er gewoon één bestellen, maar vooral door de CO2- afhankelijke bpm is de auto behoorlijk oninteressant geworden. In Nederland kent de Rodius een vanafprijs van € 64.950, maar in België – en de rest van de wereld – is deze ruimtereus al voor minder dan € 30.000 helemaal van jou. Wie voor dat geld zo veel mogelijk ruimte zoekt, hoeft niet verder te lezen. In Zuid-Korea rijdt zelfs een elfzitsversie van de Rodius rond, een auto met vier zitrijen, en dat geeft al aardig weer hoeveel overvloedige ruimte een exemplaar met zeven zitplaatsen heeft te bieden.

                                        De stoelen in de 5,13 meter lange MPV, die sinds de facelift trouwens zwart zijn in plaats van grijs, staan opgesteld in twee-twee-drie-configuratie. De driezits- bank bevindt zich dus helemaal achterin. Daardoor is het mogelijk om zonder stoelen om te klappen op de derde zitrij te komen. Over zo'n rij schrijven we eigenlijk standaard dat die vooral geschikt is voor kinderen, maar daarvan is in de Rodius geen sprake. Ook volwassenen kunnen hier een prima plek vinden, al wordt het zicht naar buiten beperkt door de dikke raamstij len. Op de middelste rij, die dus uit twee stoelen bestaat, zijn heuse captain chairs te vinden, met aan weerszijden een uitklapbare armsteun. De stoelen zijn verschuifbaar, de leuning is instelbaar en ook hier is ruimte te over. Wel is het jammer dat de zetels achter in de Rodius niet volledig uit de weg zijn te ruimen. De derde zitrij, een loodzware bank, laat zich wel verwijderen, maar op de tweede zitrij zul je het moeten doen met het naar voren klappen van de rugleuningen. Een geheel vlakke laadvloer tot achter de voorstoelen zit er dus niet in, maar ach ... zelfs achter de tweede zitrij kun je al dik 2.200 liter verstouwen in deze opper-MPV. Achter de derde zitrij blijft er een bijna ongelooflijke 875 liter over. Kan de bagage van die zeven personen ook eens mee. Voorin zitten Rodius-inzittenden behoorlijk hoog, enigszins op de bok. Dat is even wennen, maar de meeste mensen vin- den wel een redelijke zitpositie.



                                        DUBBEL

                                        Het dashboard laat duidelijk zien dat dit model ouder is dan de recent geïntroduceerde Rexton en Musso van SsangYong. De kwaliteit van de materialen en het design blijven achter bij die twee en het budgetkarakter van de Rodius komt hier het meest duidelijk naar voren. Opmerkelijk is dat veel zaken dubbel zijn uitgevoerd. Zo bevindt het instrumentarium zich in het midden, maar is er achter het stuurwiel een tweede snelheidsmeter aangebracht. Ook zijn er aparte knoppen voor de klimaatregeling achterin, naast de exemplaren om de temperatuur voorin mee af te stellen. De uitrusting is op niveau en behalve voor de hand liggende zaken als cruisecontrol en klimaatregeling behoort bijvoorbeeld ook een verwarmbaar stuurwiel tot de mogelijk- heden. Het infotainmentsysteem is nieuw en oogt met zijn priegelige knopjes wat ouderwets, maar kan wel overweg met Android Auto en Apple CarPlay. Daaronder, in de geteste versie, vinden we de bedieningshendel van een zeventraps automaat uit de schappen van Mercedes-Benz. Behalve die bak is ook het platform waarop de Rodius rust in basis afkomstig van Mercedes, waardoor deze MPV in principe een achterwielaandrijver is.

                                        De 2,2-liter dieselmotor van eigen makelij drijft bij duurdere varianten echter alle vier de wielen van de grote SsangYong aan. Deze motor kennen we ook uit de Rexton en past goed bij grote, zware auto's als deze Koreanen. Met 178 pk en 400 Nm komt er vrij gemakkelijk gang in de dik 2.000 kg zware mastodont. Het geluidsniveau blijft binnen de perken, de besturing is rustig en stabiel, het onderstel comfortabel en tijdens een wat vlottere bocht blijft de Rodius keurig in het spoor.



                                        LOBBES

                                        De kans dat je in Nederland een Rodius tegen het lijf loopt, wordt binnenkort nog kleiner, want na deze generatie stopt SsangYong in Europa met het aanbieden van zijn enige niet-SUV. Voor Nederland maakt dat niets uit, want met zijn weinig verfijnde interieur is de Rodius het forse prijskaartje eigenlijk niet waard. In België heeft het merk met deze auto echter een sterke aanbieding in huis. De auto biedt een bak ruimte die alleen door omgebouwde bestel- wagens als de Mercedes-Benz V-klasse wordt geëvenaard en combineert dat met keurige rijeigenschappen en een rijke stan- daarduitrusting. Met zijn vriendelijke uiterlijk stoot je bovendien niemand meer voor het hoofd en is de Rodius een grote, wel- licht wat onbeholpen lobbes die je zijn tekortkomingen makkelijk vergeeft.


                                        OORDEEL

                                        • +Gigantisch veel ruimte
                                        • +Keurige rijeigenschappen
                                        • -Goedkoop interieur
                                        • -Prijs (in Nederland)







                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X