Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Kangoo (facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Kangoo (facelift)

De nieuwe designtaal die Laurens van den Acker Renault heeft aangemeten zagen we al op de Clio en nog recentelijker: de Captur. Nu heeft ook de Kangoo een bezoekje gebracht aan de tekenmeester.

De tweede generatie van de Kangoorijdt alweer sinds 2008 rond, enRenault acht de tijd rijp om hem een opfrisbeurt te geven. Zowel de Kangoo Van, Compact als de Maxi worden Phase II van hun leven ingeloodst. We zien een aangepaste neus met een fiks logo in het midden. Ook de zijspiegels en de achterlichten zijn anders vormgegeven dan de huidige exemplaren. Renault neemt niet alleen de buitenkant onder handen, ook het interieur ondergaat een opfrisbeurt. De middenconsole is volgens Renault uit beter materiaal vervaardigd en ook het stuurwiel is vernieuwd.
    Nieuw is de mogelijkheid om met zijn drieën voorin te zitten. Alle uitvoeringen zijn voortaan met drie stoelen voorin te bestellen, met uitzondering van de volledig elektrische exemplaren en de Kangoo Maxi met vijf stoelen. De elektrische Kangoo Z.E. onderscheidt zich van zijn boers met verbrandingsmotor door een nieuw blauw Renault logo, zwarte lichtunits voor en blauwe units achter. accenten. Het blauwe logo in de neus herbergt bovendien het 'stopcontact' van de elektrische Fransman. Voor extra voetgangersveiligheid zendt de Kangoo Z.E. bij snelheden tot 30 km/h een waarschuwingssignaal uit. Prijzen voor de aangescherpte Kangoos zijn nog niet bekend.

Bron: www.autoweek.nl

freude am fahren

freude am fahren

Comment

Bron: www.autoweek.nl
      freude am fahren

Comment

Doet me twijfelen om toch een Kangoo te kopen ipv een Trafic...
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Amai, dat ziet er ineens een pak beter uit!
          Het zal - vooral achteraan of in profiel - twijfelen zijn of je een Mercedes Citan ziet of deze vernieuwde Renault Kangoo...

Comment

Live @ Autosalon van Genève:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Bron: [www.omniauto.it]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Op welke motorisatie gaat deze automaat zijn? Hopelijk niet de 1.6 16v, want bij het huidige model is de biv namelijk 1015euro door de co van 190gr en euro 4-norm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                  Op welke motorisatie gaat deze automaat zijn? Hopelijk niet de 1.6 16v, want bij het huidige model is de biv namelijk 1015euro door de co van 190gr en euro 4-norm.
                  dit ziet er mij de EV variant uit (blauw logo op stuur en ik meen een ev meter te zien ipv een brandstof meter)

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Meer foto's & rij-impressie: [bestelauto.nl]

Comment

Rij-impressie: RENAULT KANGOO Z.E.

ELEKTRISCH EN PRAKTISCH

Elektrisch én superpraktisch? Dat is een moeizame combinatie. Behalve bij Renault, want dat merk levert de Kangoo Maxi Z.E. die zowel een interessant bereik heeft als ruimte om fietsen, bankstellen, wasmachines en fruitbomen in mee te zeulen. En dan kun je er óók nog met z’n vijven in.

Renault pioniert al een tijdje met elektrische auto's. De Fluence, de Twizy, de Zoe: allemaal zijn ze voorzien van een stekker. De eerste had verwisselbare accu's, een constructie die geen lang leven was beschoren. De tweede is geinig, maar wel heel erg basic. De Zoe doet het prima, maar als gezinsauto is hij te klein. Renault zet daarom nu een kanjer van een troef in: de vijfpersoons Kangoo MaxiZ.E. Als elektrische bestelauto is hij er al een tijdje en bij de meest recente update van het systeem heeft Renault besloten meteen ook maar een vijfpersoonsversie in de strijd te gooien op basis van de langste Kangoo. Het resultaat: de meest praktische elektrische personenauto van deze tijd. En een van de voordeligste.

De Kangoo Z.E. '33' is voorzien van een nieuw accupakket met meer opslagcapaciteit; hij heeft voortaan 33 kWh. De elektromotor is nu bovendien efficiënter en voor de klimaatregeling wordt een warmtepomp gebruikt. En zo nam de theoretische actieradius (volgens de NEDC-methode) toe van 170 km naar 270 km. Ruim de helft erbij dus. Ook werd de Kangoo Z.E. voorzien van een snellere lader, waardoor de laadtijd van leeg naar vol is verkort van 7 naar 6 uur, inclusief die extra capaciteit. In praktijk zul je die 270 km nooit halen. Het is reëler om uit te gaan van 200 km, mits het buiten niet te koud is.

DONALD DUCK

De Kangoo is oorspronkelijk een bestelauto die dateert van 2008. Dit betekent dat hij op sommige vlakken wat minder verfijnd is dan recentere ontwerpen. De deuren klinken blikkeriger, de linker schuifdeur is altijd een optie, het dashboard is niet voorzien van een zachte kunststof laag, en het afdekzeil van de bagageruimte kan niet dunner en simpeler zijn dan het nu is: een zeiltje met twee metalen stokjes die je in een houder klemt. Z'n bestelautoroots hebben overigens ook voordelen. Het zicht is uitstekend dankzij de geweldig grote ruiten en in de auto is boven de voorruit een soort boekenplank waar je gemakkelijk twee jaargangen Donald Duck kunt opslaan. Leefruimte is er ook meer dan voldoende. Geen mens zal ooit met z'n hoofd tegen het dak zitten en het geheel maakt vooral de indruk robuust te zijn en tegen een stootje te kunnen.

De Kangoo Z.E. is geen stoplichtflitser. Zelfs met het pedaal helemaal op de bodem trekt hij beschaafd op. Tot 60 km/h gaat het wel, maar wie doortrekt naar de 100 km/h is uiteindelijk ruim 22 seconden onderweg. Maar eerlijk is eerlijk, de Kangoo Z.E. nodigt ook helemaal niet uit tot topprestaties en met het gewone stadsverkeer komt hij mee. Op de snelweg ook wel – hij rijdt 130 km/h als het moet – maar het duurt allemaal wat langer. Het weggedrag past erbij. Hij is stevig geveerd en gedempt, hij stuur licht, maar je voelt weinig van wat de voorwielen doen. Het is allemaal simpel en functioneel.

DACIA?

Misschien zou de Kangoo Z.E. beter onder het Dacia-logo verkocht kunnen worden. Hij is niet state-of-the-art; je koopt hem vooral met je verstand. Want als je erover nadenkt, dan is deze auto bijzonder slim en handig wanneer je een gezin hebt. Niet iedereen geeft immers om een flitsend uiterlijk en toffe specificaties.

OORDEEL

• +Veel auto voor het geld
                              • +Bruikbare actieradius
                              • -Niet snel
                              • -Op sommige vlakken heel simpel

Comment

Comment

De dochter van 7 jaar heeft ook iets mogen tekenen?

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                  X