Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Om nu te zeggen dat deze auto lomp is..... Er zijn andere voorbeelden van lompigheid dacht ik: BMW X6, AUDI Q3 en Q7, RENAULT KOLEOS, MERCEDES CLS
SHOOTING BREAK ( dikke BEURK! ), MERCEDES GL,.....
Ik begrijp dat BMW puristen een probleem hebben met deze wagen. Ikzelf heb nog nooit een BMW gehad en deze 3GT zou wel eens mijn eerste kunnen worden.
Ik denk ook niet dat ik alleen ben met deze mening. Missie geslaagd voor BMW dus....
Als je hem vergelijkt met normale modellen is het toch echt een geforceerd ontwerp vind ik maar dat is inderdaad smaak.
Ik ben ook van mening dat al die vergezochte nichemodellen niet nodig zijn en het imago van BMW niet echt goed doen.
Donderdag was mijn wagen binnen voor onderhoud.
Ik heb toen een testrit van 2 uur kunnen doen met de nieuwe 3 GT.
De wagen was een 318 d , in sportline uitvoering met 18" velgen, automaat .
Ik vond alvast het rijgedrag super. Hij is een stuk comfortabeler dan mijn e91 (320d) met 17" en gewone ophanging.
Mischien dat de die-hards beter de actieve sportophanging nemen , maar voor mij was de normale perfect.
Positief was ook de ruimte achterin (echt royaal) ,de grote koffer met electrische bediening en de goedzittende sportstoelen.
Minder enthousiast was ik over de motor.
In 80% rijdt die zeer goed maar soms miste ik de reserve van een 320d.
Conclusie , maakt een grote kans als opvolger voor mijn huidige touring binnen een tweetal jaar.
Ik denk dat dit ook mijn volgende zal zijn, als ze'm in ActiveHybrid brengen.
Zowel de gewone ActiveHybrid5 als ActiveHybrid3 vallen af door koffer/ruimte, deze lijkt me de ideale mix.
Vanmorgen ook testrit kunnen maken - 318d (incl. gereduceerd vermogen), geen "lines", mineralgrau, 17-inch, automaat. Mijn besluit na ongeveer een uurtje rondrijden:
- Looks: dat is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind'm wel knap. Akkoord, zoals ik hem gereden heb is het nu niet meteen een eye-catcher, maar als je hem wat aankleedt vind ik'm mooi. Ik vind bvb. de "gestrektheid" in profiel heel mooi (vooral zichtbaar bij aluminium raamomlijsting), en "de neus" vind ik veel knapper dan die van de F30/31 doordat de koplampen niet zo "dichtgeknepen" ogen.
- Ruimte: wow ! De kofferruimte en vooral de ruimte op de achterbank zijn impressionant
- Dashboard: net zoals in de F30/31 is dit het "grootste" minpunt. Styling kan er nog mee door, maar de afwerking lijkt mij een trapje lager te staan i.v.m. mijn E91
- Automaat: must-have als je het mij vraagt
- Motor: ik rij zelf met een E91 318d manueel, rij geregeld eens met een X1 18d automaat, maar nu had ik voor de eerste maal het gevoel dat die 136 PK toch "op het randje was". Aan de automaat kan het al niet liggen, dus het wagengewicht speelt'm hier wat parten denk ik. Voor mij persoonlijk was het nog voldoende, maar ik kan mij voorstellen dat veel (sportiever) ingestelde bestuurders minimum voor de 320d kiezen
- Wegligging: tikje minder scherp i.v.m. de E91 (wel met M-tech ophanging en 18-inch). Als je instuurt is de Gt gewoon iets luier. Of het nu specifiek aan de Gt ligt is iets anders, want dat gevoel had ik ook al in een F31
- Comfort: absoluut de grootste verbetering t.o.v. mijn E91. Ik vond de standaard-afstelling perfect
Conclusie voor mij: de beste van het 3-reeks-gamma ! Een 318d automaat, glacier-zilver, M-pack met standaarophanging en 18-inchers, aluminium raamomlijsting, zonder logo's, xenons en comfort-pack ..... nu nog 44k € vinden
Vrijdag testdag Van Osch Tienen ,
't nadeel is dat ik zelf geen auto's kan testen, dus heeft Bart me in ene 3GT 18d gereden,
Looks: ik vind deze 3GT een hele knappe BMW, punt.
Ruimte: ik had maar “1” vereiste en dat is/was, de rolstoel moet met wielen er op zo in de koffer passen(met de koffer dicht) !!! dat deed ie met glans zelfs beter dan met mijne E61
Dit is echt een wagen als je eens iets anders wil, dan b.v.een touring maar toch veel plaats wil.
Dashboard: Mocht wel iets "anders" geweest zijn, maar ik kan er mee leven.
Automaat: Ik rij nu al 33 j met automaat maar deze is gewoon subliem , kan het nog beter ?
Comfort: Dat was het eerste wat me opviel toen we vertrokken het comfort,zelfs in sport mode en met de RF banden.
Wegligging: voelde ok, dat moet ik later zelf ondervinden.
Motor: 318d tja ik rij met een 535d dus zo'n 18tje is wat min al doet ie zijn best … ;-)
325d, 328i of zelfs de 335i (Xdrive) daar zou ik tussen kiezen.
Conclusie …
Mooie 3GT met dikke troeven, toekomst verzekerd bij een iets ouder publiek ...
Oja dienen opklapbare spoiler daar doen we "het" voor
Mijn droom keuze,
Rode 335i Xdrive in M-pack + 19” met nog een paar mooie optie's dan komt ie dichtbij de 70K of meer …
Comment