Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 3gt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
    Vanmorgen ook testrit kunnen maken - 318d (incl. gereduceerd vermogen), geen "lines", mineralgrau, 17-inch, automaat. Mijn besluit na ongeveer een uurtje rondrijden:

    - Looks: dat is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind'm wel knap. Akkoord, zoals ik hem gereden heb is het nu niet meteen een eye-catcher, maar als je hem wat aankleedt vind ik'm mooi. Ik vind bvb. de "gestrektheid" in profiel heel mooi (vooral zichtbaar bij aluminium raamomlijsting), en "de neus" vind ik veel knapper dan die van de F30/31 doordat de koplampen niet zo "dichtgeknepen" ogen.
    - Ruimte: wow ! De kofferruimte en vooral de ruimte op de achterbank zijn impressionant
    - Dashboard: net zoals in de F30/31 is dit het "grootste" minpunt. Styling kan er nog mee door, maar de afwerking lijkt mij een trapje lager te staan i.v.m. mijn E91
    - Automaat: must-have als je het mij vraagt
    - Motor: ik rij zelf met een E91 318d manueel, rij geregeld eens met een X1 18d automaat, maar nu had ik voor de eerste maal het gevoel dat die 136 PK toch "op het randje was". Aan de automaat kan het al niet liggen, dus het wagengewicht speelt'm hier wat parten denk ik. Voor mij persoonlijk was het nog voldoende, maar ik kan mij voorstellen dat veel (sportiever) ingestelde bestuurders minimum voor de 320d kiezen
    - Wegligging: tikje minder scherp i.v.m. de E91 (wel met M-tech ophanging en 18-inch). Als je instuurt is de Gt gewoon iets luier. Of het nu specifiek aan de Gt ligt is iets anders, want dat gevoel had ik ook al in een F31
    - Comfort: absoluut de grootste verbetering t.o.v. mijn E91. Ik vond de standaard-afstelling perfect

    Conclusie voor mij: de beste van het 3-reeks-gamma ! Een 318d automaat, glacier-zilver, M-pack met standaarophanging en 18-inchers, aluminium raamomlijsting, zonder logo's, xenons en comfort-pack ..... nu nog 44k € vinden
    Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
    Vrijdag testdag Van Osch Tienen ,
    't nadeel is dat ik zelf geen auto's kan testen, dus heeft Bart me in ene 3GT 18d gereden,
    Looks: ik vind deze 3GT een hele knappe BMW, punt.
    Ruimte: ik had maar “1” vereiste en dat is/was, de rolstoel moet met wielen er op zo in de koffer passen(met de koffer dicht) !!! dat deed ie met glans zelfs beter dan met mijne E61
    Dit is echt een wagen als je eens iets anders wil, dan b.v.een touring maar toch veel plaats wil.
    Dashboard: Mocht wel iets "anders" geweest zijn, maar ik kan er mee leven.
    Automaat: Ik rij nu al 33 j met automaat maar deze is gewoon subliem , kan het nog beter ?
    Comfort: Dat was het eerste wat me opviel toen we vertrokken het comfort,zelfs in sport mode en met de RF banden.
    Wegligging: voelde ok, dat moet ik later zelf ondervinden.
    Motor: 318d tja ik rij met een 535d dus zo'n 18tje is wat min al doet ie zijn best … ;-)
    Maar 325d, 328i of zelf 335i (Xdrive) daar zou ik tussen kiezen.
    Conclusie …
    Mooie 3GT met dikke troeven, toekomst verzekerd bij een iets ouder publiek ...
    Oja dienen opklapbare spoiler daar doen we "het" voor
    Mijn droom keuze,
    Rode 335i Xdrive in M-pack + 19” met nog een paar mooie optie's dan komt ie dichtbij de 70K of meer …
    Ik ben vandaag eerder toevallig in een BMW garage terecht gekomen. Heb dan nog maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 5GT te gaan bewonderen, jammer genoeg komt de FL maar eerst op 20/7 binnen.
    Nu we er toch waren eens een kijkje genomen naar de nieuwe 3GT. Enkele eerste vaststellingen:
    -Concept is geslaagd!
    -Even de bestuurderszetel goed voor me gezet en dan vanachter gaan plaats nemen, WAT EEN BEENRUIMTE !!! (volgens mij hebben ze bij BMW goed naar de SuperB gekeken). Eén woord, FORMIDABEL!
    -Dan even de koffer open getrokken en ook hier stond ik even verbaast van de grote. Ben het nu nog niet gaan nakijken naar zijn afmetingen maar de diepte is alvast groter dan die van zijn grotere broer 5GT.
    -Kwaliteit van het interieur was dan weer een grote teleurstelling. Dashboard en handgrepen om de deur dicht te trekken is van bedenkelijk niveau en feitelijk BMW onwaardig. Mijn vader zijn Honda Civic van eind de jaren 70 had die kwaliteit ook al...
    Al bij al toch aangenaam verrast zeker op gebied van ruimte.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Net mijn eerste in het wild gezien

      Front en achterkant is echt mooi! In profiel is het echt niet mijn ding...

      Comment


      • In Goodwood stond 'm met M-sportpakket. Dat pakket maakt 'm toch net dat beetje mooier.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Ik heb hem net nog eens in Knokke zien staan op de BMW Beach Lounge. In die kleurcombinatie (zwart met bruin leder) en 19" velgen, vind ik hem best wel knap.

          In januari zal ik een nieuwe wagen bestellen en de shortlist momenteel is :
          - Audi A6 Avant 2.0 Tdi S-Line
          - BMW 520d Touring
          - BMW 325d GT

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
            In januari zal ik een nieuwe wagen bestellen en de shortlist momenteel is :
            - Audi A6 Avant 2.0 Tdi S-Line
            - BMW 520d Touring
            - BMW 325d GT
            325 GT no doubt! Simpelweg omwille van de zwaardere motor.
            Met dezelfde motor zou ik voor de 5 gaan

            Comment


            • 520d GT
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Ik stel me de vraag of je nog wel voor een 5GT zou gaan als je maar een 4-cylinder wil. Nu ik hem IRL hem gezien kan ik enkel vaststellen dat je veel meer ruimte hebt op de achterbank en dat de kofferruimte groter is dan bij zijn grote broer. Lijkt me er meer & meer op dat de 5GT dan een status symbool zal worden. Tuurlijk is het wel zo dat de 5GT in de prachtige dieselversie allà 530/535 met xDrive te verkrijgen is en aangezien de berline ook al in een 330/335d te verkrijgen is zal het wel niet lang meer duren voor ze hem ook in de 3GT gaan inlepelen. Einde 5GT ???....
                Last edited by Metaxa; 17/07/2013, 10:55.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • een 5 gt is volgens mij veel luxueuzer dan een 3 gt, hij is gebaseerd op een 7, de 3GT op een 3 denk ik, dat verschil zal je wel merken.

                  Comment


                  • De 5 GT is vooral ontzettend veel ruimer voor de bestuurder en passagier vooraan, zowel in hoogte, diepte als breedte.
                    De 3 GT scheelt voorin in quasi niks van de gewone 3, bij de 5 GT is dat wel even anders.
                    Ook het rijcomfort is toch van een andere orde hoor.

                    Maar inderdaad, ik zou misschien ook getwijfeld hebben moest de 3 GT een halfjaar geleden al beschikbaar geweest zijn.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                      een 5 gt is volgens mij veel luxueuzer dan een 3 gt, hij is gebaseerd op een 7, de 3GT op een 3 denk ik, dat verschil zal je wel merken.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      De 5 GT is vooral ontzettend veel ruimer voor de bestuurder en passagier vooraan, zowel in hoogte, diepte als breedte.
                      De 3 GT scheelt voorin in quasi niks van de gewone 3, bij de 5 GT is dat wel even anders.
                      Ook het rijcomfort is toch van een andere orde hoor.

                      Maar inderdaad, ik zou misschien ook getwijfeld hebben moest de 3 GT een halfjaar geleden al beschikbaar geweest zijn.
                      Kwalitatief staat de 5GT natuurlijk trappen boven de 3GT, en natuurlijk zal het rijgedrag navenant zijn. Toch vind ik dat BMW hier op termijn in zijn eigen vingers gaat snijden. De verkoopcijfers van de 5GT zullen kelderen in de komende maanden.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Dat kan goed zijn, maar als ze daardoor meer 3 GT's verkopen weet ik niet eens of ze dat wel erg vinden.
                        Als ze voor de verkoop door het uitbrengen van de 3GT voor elke vier die ze ervan verkopen één 3 Toruing en twee 5GT's minder verkopen (die vierde zal dan misschien Audi komen of zo) denk ik niet dat ze daar rouwig om gaan zijn.
                        Last edited by Schussboelie; 15/07/2013, 20:32.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Dat kan goed zijn, maar als ze daardoor meer 3 GT's verkopen weet ik niet eens of ze dat wel erg vinden.
                          Als ze voor de verkoop door het uitbrengen van de 3GT voor elke vier die ze ervan verkopen één 3 Toruing en twee 5GT's minder verkopen (die vierde zal dan misschien Audi komen of zo) denk ik niet dat ze daar rouwig om gaan zijn.

                          nee/ja dat klopt natuurlijk. Alle constructeurs zijn gewoon ordinaire-zo-vlug-mogelijk-kassa-kassa-ondernemingen geworden. Waarschijnlijk kan het nu voor het ogenblik ook niet anders uiteraard, of ze moeten modellen gaan maken die het na 5 jaar begeven.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • In de gedetailleerde wegtest in "Autogids" van de 318d GT automaat zijn ze zeer positief, op het "lyrische" af bijna ! Hun conclusie is dat de GT de meerprijs t.o.v. de berline / touring meer dan waard is.
                            Freude am Fahren

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
                              In de gedetailleerde wegtest in "Autogids" van de 318d GT automaat zijn ze zeer positief, op het "lyrische" af bijna ! Hun conclusie is dat de GT de meerprijs t.o.v. de berline / touring meer dan waard is.
                              Bij AutoGids worden ze dan ook betaald om orgastisch te doen over iedere BMW die ze onder handen krijgen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
                                In de gedetailleerde wegtest in "Autogids" van de 318d GT automaat zijn ze zeer positief, op het "lyrische" af bijna ! Hun conclusie is dat de GT de meerprijs t.o.v. de berline / touring meer dan waard is.
                                Ik vond het overdreven, al ben ik zelf BMW rijder en -fan. Ik vind auto op zich ook een geslaagd concept: ruim, maar goedkoper dan een 5 en toch iets korter. Maar overal hoor en lees je dat de 18d versie hierin toch wat kap en lawaaierig is, maar in autogids vallen we achterover, vreemd toch.
                                ben al 27 jaar abonnee van het blad , maar begin me hier meer en meer aan te storen.

                                Comment


                                • ik vind dat de 3 GT toch een trap hoger staat dan de gewone 3 kwa comfort
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                    Ik vond het overdreven, al ben ik zelf BMW rijder en -fan. Ik vind auto op zich ook een geslaagd concept: ruim, maar goedkoper dan een 5 en toch iets korter. Maar overal hoor en lees je dat de 18d versie hierin toch wat kap en lawaaierig is, maar in autogids vallen we achterover, vreemd toch.
                                    ben al 27 jaar abonnee van het blad , maar begin me hier meer en meer aan te storen.
                                    Als je het vergelijkt met wat ze schreven over de F31 318d in de meerkamp van de vorige edititie zijn er idd een paar dingen die op z'n minst opmerkelijk zijn.

                                    Over de F31 kloegen ze nogal over de ruwheid en de lawaaierigheid van de motor, bij de F34 geen woord daarover. Ook hun stelling over de uitmuntende afwerkingskwaliteit van de F34 strookt niet volledig met mijn eigen vaststellingen. In de andere dingen kon ik mij dan weer beter vinden ....
                                    Freude am Fahren

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      ik vind dat de 3 GT toch een trap hoger staat dan de gewone 3 kwa comfort
                                      Objectief bekeken is dit zeer correct! De 3GT is een grotere wagen (langer en hoger) hetgeen ertoe leidt dat de passagiers op de achterbank veel meer ruimte hebben en dat de kofferruimte van de 3GT beduidend groter is dan een 3Touring. De 'ruimte' is bij deze wagen echt wel een groot pluspunt.

                                      Ik heb deze week een testrit gemaakt met een 318d (100kw / 136pk) en ik was zeer aangenaam verrast. Deze wagen heeft een geweldig rijcomfort en zelfs met de zwakste motorisatie vond ik dat die soepel reed. Mijn opinie is uiteraard beinvloed door het feit dat ik momenteel met een Audi A4 (120pk) rij. Het verschil is enorm.
                                      Looks - ik was er op het 1e zicht niet wild van maar deze wagen bekoort me meer en meer. Je moet hem wel in een 'Line' nemen, de standaard versie is kaal en BMW onwaardig.
                                      Comfort - geweldig! Comfort binnenin is echt een pluspunt en de concurrentie in dezelfde klasse kan er een puntje aan zuigen. Het rijcomfort vond ik eveneens super. Ik reed nu wel met een automaat, ik weet niet of de handgeschakelde versie een groot verschil geeft.
                                      Interieur - akkoord met de algemene indruk dat dit beter kon. Ook het panoramische schuifdak is een beetje een 'domper' aangezien het openbare gedeelte redelijk klein is (mijn dak in de Audi A4 Avant is groter qua opening).

                                      Conclusie - deze wagen heeft momenteel de meeste kans om m'n volgende keuze te worden! Gewoon jammer dat de standaard versie zo kaal is en dat je dus een degelijk optiepakket moet nemen om een mooie 'versie' te bekomen (nu ja, hetzelfde kan gezegd worden van de Audi A5 SB).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Octavian Bekijk Berichten
                                        Objectief bekeken is dit zeer correct! De 3GT is een grotere wagen (langer en hoger) hetgeen ertoe leidt dat de passagiers op de achterbank veel meer ruimte hebben en dat de kofferruimte van de 3GT beduidend groter is dan een 3Touring. De 'ruimte' is bij deze wagen echt wel een groot pluspunt.

                                        Ik heb deze week een testrit gemaakt met een 318d (100kw / 136pk) en ik was zeer aangenaam verrast. Deze wagen heeft een geweldig rijcomfort en zelfs met de zwakste motorisatie vond ik dat die soepel reed. Mijn opinie is uiteraard beinvloed door het feit dat ik momenteel met een Audi A4 (120pk) rij. Het verschil is enorm.
                                        Looks - ik was er op het 1e zicht niet wild van maar deze wagen bekoort me meer en meer. Je moet hem wel in een 'Line' nemen, de standaard versie is kaal en BMW onwaardig.
                                        Comfort - geweldig! Comfort binnenin is echt een pluspunt en de concurrentie in dezelfde klasse kan er een puntje aan zuigen. Het rijcomfort vond ik eveneens super. Ik reed nu wel met een automaat, ik weet niet of de handgeschakelde versie een groot verschil geeft.
                                        Interieur - akkoord met de algemene indruk dat dit beter kon. Ook het panoramische schuifdak is een beetje een 'domper' aangezien het openbare gedeelte redelijk klein is (mijn dak in de Audi A4 Avant is groter qua opening).

                                        Conclusie - deze wagen heeft momenteel de meeste kans om m'n volgende keuze te worden! Gewoon jammer dat de standaard versie zo kaal is en dat je dus een degelijk optiepakket moet nemen om een mooie 'versie' te bekomen (nu ja, hetzelfde kan gezegd worden van de Audi A5 SB).
                                        Bmw heeft goed naar de Octavia gekeken bij deze wagen. De vijfde deur is een echt pluspunt. Binnenruimte komt in de buurt van de Octavia

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                          Bmw heeft goed naar de Octavia gekeken bij deze wagen. De vijfde deur is een echt pluspunt. Binnenruimte komt in de buurt van de Octavia
                                          Seriously? Ben jij toevallig stand-up comédienne? If not: begin er maar snel aan, want zo grappig als jij zijn er niet veel...:screwy:

                                          Comment

                                          Working...
                                          X