Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McLaren P1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• McLaren P1

McLaren blijft maar bezig met z'n P1. Meestal slaan we wel eens een stapje van zo'n teaseroffensief over, maar in dit geval niet. Dit zijn namelijk de eerste foto's van de productieversie van de hypercar!

Waar de McLaren MP4-12C al ongeveer de snelste straatauto is die je kunt kopen, gaat de P1 nog een flinke stap verder. De definitieve specificaties van de hypercar hebben we nog niet, maar we weten al wel dat de aandrijflijn bestaat uit een elektromotor en een nog sterkere versie van de V8 biturbo motor uit de MP4-12C. In die auto levert het blok 625 pk. Het totale vermogen van de aandrijflijn moet ub de P1 uitkomen boven de 800 pk.
    McLaren heeft niet als doel de auto met de hoogste topsnelheid te bouwen. De Engelse supersportwagenfabrikant wil echter wél een auto neerzetten die de snelste rondetijd op het circuit neerzet en tegelijkertijd ook op de openbare weg de snelste auto van A naar B is.
    Ondanks het enorme vermogen is dat echter niet vanzelfsprekend. Ferrari komt namelijk op de Salon van Genève met de F150, ook een hybride supercar. Het Italiaanse merk belooft bochtsnelheden die bijna op F1-niveau liggen, dus we kunnen niet wachten tot we beide auto's samen op het circuit kunnen zetten.
    De komende dagen verwachten we meer specificaties van de P1 te kunnen melden. Houd deze site dus in de gaten!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Dat is zo'n vette kar he... De F1 is wel nog vetter, maar ze kunnen het nog zeker
          De MP4-12C oogt wat gewoontjes voor een supercar imo, deze is echt zot

Comment

Dit is niet de productieversie hoor, dit is nog steeds het prototype dat in Parijs stond in September. De wagen is op dit moment in het Midden-Oosten, onder andere Bahrein, om aan potentiële kopers te laten zien. De productieversie zal in Geneve te zien zijn in Volcano Yellow en zal een paar kleine verschillen tonen: verluchtingsgaten voor de voorwielen, open gaas aan de achterkant zodat je de motor kan zien en kleppen in het dak voor brandstoftoevoer en elektriciteit. Er doet trouwens een interessant gerucht de ronde dat de P1 op het circuit van Catalunya 6 seconden sneller was dan een GT3 raceversie van de MP4-12C...
            Last edited by ; 14/02/2013, 12:40.

Comment

Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar eindelijk zijn de eerste foto's van de McLaren P1 binnen! De auto staat te trappelen om op de Salon van Genève de aanval te openen op de Ferrari F150.

Door het uitgebreide teaseroffensief zijn de specificaties van de P1 geen geheim meer. De auto krijgt de beschikking over een hybride aandrijflijn. De 3,8-liter V8 biturbomotor (bekend uit de MP4-12C) is hierin goed voor 737 pk en 727 Nm. De elektromotor voegt daar nog eens 179 pk en 260 Nm aan toe en zodoende is het gecombineerde vermogen 916 pk, het maximumkoppel 900 Nm. Schakelen gaat met een transmissie met dubbele koppeling.

Rijmodi
              De P1 is achterwielaangedreven. Een hybride aandrijflijn heeft natuurlijk meer voordelen dan alleen extra pk's. De hypercar kan bijvoorbeeld 10 kilometer geheel elektrisch rijden. De CO2-uitstoot is 'minder dan 200 g/km'.
              De McLaren heeft diverse rijmodi. E-Mode is de meest ecologisch verantwoorde. In eerste instantie put de auto in deze modus uit de elektromotor, zodat de CO2-uitstoot gedurende maximaal tien kilometer 0 g/km is. Daarna springt de verbrandingsmotor bij.
              Op de persdag van de Salon van Genève (5 maart) staan we voor het eerst oog in oog met deze productieversie. Uiteraard lees je dan alles over deze auto op onze site.

*Naschrift* Trouwe lezers van onze site weten misschien nog dat wij al eerder zeiden dat we de eerste foto's van de productieversie van de P1 hadden. McLaren zelf had ons toen namelijk bevestigd dat het daadwerkelijk om een fotoshoto met de productieversie ging, maar kwam hier later op terug. We hadden toen echter al ons artikel gepubliceerd. Deze gele P1 is wel the real thing.

Comment

Comment

Zieke wagen ! Ben is benieuwd wat Ferrari brengt met de F70.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Bandenprofiel van de "gele" lijkt een stuk normaler.

Comment

Live in Genève-artikel en galerij vind je hier
                      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Live @ Autosalon van Genève:

Comment

Comment

Bron + meer foto's:
                            [www.omniauto.it]
                            [www.carview.co.jp]

Comment

Zou 10s sneller zijn rond het TopGear circuit dan de snelste tijd nu, en de ring in minder dan 7 minuten moeten afleggen.
                              Ik ben benieuwd

Comment

McLaren laat in AutoCar weten dat het twee derde van de totale productie van z’n vlaggenschip P1 heeft verkocht.

De supercar-bouwer uit Woking, Surrey maakt 375 stuks van de P1; daarna is de koek op. Twee derde van die totale productie heeft volgens de firma al een eigenaar gevonden. McLaren memoreert dat het nog een lijst van 500 geïnteresseerden heeft, die het grotendeels teleur moet stellen.
                                De bulk van de verkochte P1’s , waarvan een eenvoudige rekensom leert dat het 250 auto’s betreft, heeft een eigenaar gevonden in Europa, de Verenigde Staten en het Midden-Oosten. De circa honderd overgebleven P1’s, die voor 866.000 pond per stuk van de hand gaan, wil McLaren graag in Azië aan de man brengen.
                                De achterwielaangedreven Mclaren P1 heeft een hybride aandrijflijn. De 3,8-liter V8 biturbomotor (uit de MP4-12C) wordt vergezeld door een elektromotor, en het gecombineerde vermogen bedraagt 916 pk, het maximumkoppel is 900 Nm. De Mclaren kan 10 kilometer geheel elektrisch en dus emissievrij rijden. De CO2-uitstoot is onder normale omstandigheden 'minder dan 200 g/km'.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                    Zou 10s sneller zijn rond het TopGear circuit dan de snelste tijd nu, en de ring in minder dan 7 minuten moeten afleggen.
                                    Ik ben benieuwd
                                    das 1'13'' voor de pagani huayra nu , zou dan 1'03'' zijn voor de p1 , dat is onmogelijk denk ik
                                    1991 Audi S2 coupe
                                    2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                                      Zieke wagen ! Ben is benieuwd wat Ferrari brengt met de F70.
                                      La Ferrari

Comment

Comment

Working...
                                        X