Net de zwarte tegengekomen op de E40 in Veurne ;-) wat een dreamcar zeg, nog lekkerder in het echt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
McLaren P1
Collapse
X
-
Ja, live en rijdend zeer indrukwekkend!
Paar weken geleden heb ik hem zien rijden op de Nordschleife tijdens de testen van autofabrikanten maar ik had helaas mijn videocamera nog niet in de aanslag.
Na meer dan een uur wachten kwam ie niet meer voorbij, heeft toen blijkbaar maar 1 ronde gereden.
Mijn vriendin heeft hem wel op de foto.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Voor de handvol gelukkigen die een McLaren P1 hebben kunnen bemachtigen, maar niet tevreden zijn met het velgdesign, heeft Gemballa een oplossing in petto: aftermarket velgspul voor de hybride hypercar.
Gemballa noemt zijn gesmede nieuwe velg GForged-one. De diameter bedraagt 20″ voor en 21″ achter, allebei een inch groter dan op een P1 die standaard de smidse van Woking verlaat. Een aloude gouden wet luidt immers: hoe groter de velg, hoe groter de penis.
Klanten kunnen de fijne dubbelspakers verkrijgen in vier verschillende oppervlakte-finishes, en in de kleuren Gunmetal (grijs) of Black Magic (zwart). We zijn benieuwd hoeveel van de 375 beschikbare (en inimddels verkochte) exemplaren met Gemballa-lichtmetaal worden uitgerust. Of zijn de HRE-jetsers toch een beter alternatief?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
McLaren bouwt niet meer dan 375 exemplaren van de P1, toch verdringen de veredelaars zich om zo snel mogelijk een upgrade voor de hypercar aan te bieden.
De beurt is vandaag aan de Duitsers van Wheelsandmore, die hun naam geen eer aan doen door de McLaren wél nieuwe wielkastvulling te geven, maar de Brit verder onaangeroerd laten. Misschien maar beter ook, want met 916 pk en 900 Nm aan koppel hoef je hier weinig meer aan te wijzigen. Een stage 1/2/3 tuningbeurt is toch wel het laatste waar je aan denkt wanneer je zo’n auto koopt, nietwaar?
De velgen zijn van het type F.I.W.E. en meten 20 inch aan de voorkant en 21 inch aan de achterzijde. Wheelsandmore heeft ze gemaakt van carbonfiber (de velgrand) en een metalen binnenwerk. Een leuk details is de centrale wielmoer, iets dat de standaard P1 niet heeft, maar Wheelsandmore geeft daarover geen verdere technische details.
Waar de tuner ook over zwijgt is de prijs van de velgenset, die is alleen voor potentiële klanten op aanvraag te krijgen. Mocht je als newby P1-eigneaar het dubbelspaaks design van deze velgenboer niets vinden; Gemballa en HRE Wheels hebben ook al wielsetjes voor de LaFerrari- en 918 spyder-concurrent gepresenteerd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Gisteren zagen we hem nog onder een doek staan, maar vandaag is de bulderende McLaren P1 GTR dan ontdaan van z'n ketenen!
McLaren heeft de al buitenaards snelle P1 met een sausje overgoten waarin alle ingrediënten toegepast mochtend worden. Het resultaat is een ruim 1.000 pk sterke Brit die niet buiten het circuit gezien mag worden.
Dit weekend staat de P1 GTR te schitteren op het Concours d'Elegance in Californië. De 3,8 liter V8 met dubbele turbo's en de elektromotor zijn onder handen genomen. Na de GTR-behandeling is de P1 goed voor 736 kW, wat zich laat omrekenen tot 1002 trappelende paarden. Ter vergelijk: de reguliere P1 heeft 916 pk onder de kap.
Het geheel ziet er ook nog eens behoorlijk indrukwekkend uit. De spoorbreedte aan de voorzijde is met 8 centimeter toegenomen en rondom de auto zien we een flinke bodykit. Het gevaarte ligt dichter boven het asfalt en overal zien we extra luchtsleuven en lipjes. Een enorme taartschep bovenaan de bilpartij kan natuurlijk niet ontbreken en midden achterop vinden we twee gigantische stortkokers.
Je kunt de GTR alleen kopen als je al een 'normale' P1 hebt. De productie start volgend jaar en z'n vanafprijs bedraagt een bepaald niet malse 2,47 miljoen euro.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MCLAREN P1 LM SNELSTE AUTO OP DE NORDSCHLEIFE
De nog extremere versie van de McLaren P1, de LM, heeft opnieuw een record op z’n naam gezet: het is de allersnelste productieauto op de Nürburgring.
Met een tijd van 6 minuten en 43,2 seconden zijn Lamborghini en Nio, die met hun Huracan Performante en EP9 recentelijk records braken op de 'Ring, alweer ruimschoots naar het tweede plan verwezen. Lanzante, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de LM-versie van de McLaren P1, toont het record zoals dat gebruikelijk is aan met een realtime-video.
Ten tijde van z'n onthulling brak de P1 LM al een record door in dik 47 seconden de fameuze hillclimb op Goodwood af te raffelen. Dat de auto zo buitenaards snel is, is niet zo verwonderlijk: de LM is zoals de naam al doet vermoeden een (nipt) straatlegale versie van raceversie GTR, die op het circuit van Le Mans roem vergaarde. De term 'productieauto' moet je bij het ronderecord op de Nürburgring dan ook niet al te serieus nemen: er zijn slechts zes straatlegale exemplaren van de P1 LM.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment