Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
    Toch wel hoor joodoo, het was met de 8-traps met FWD. Ik vond die nog steeds traag reageren. Het is te zeggen, het was er zo één met flippers aan het stuur en deze zijn wél bruikbaar. Vroeger was manueel schakelen in een Volvo geartronic zelfkastijding want met de reactietijden was dat niet te doen.

Het is dus al iets beter maar nog lang niet goed te noemen. Neem nu een noodsituatie: plots plankgas geven, dan is die wagen nog steeds pas 1,5s tot 2s later weg. Dat is véél en veel te lang. Ik heb dat tijdens de testrit wel 5x geprobeerd om mij ervan te vergewissen dat ik me toch niet vergiste, maar neen hoor. Dat is niet veel beter dan in mijn 8 jaar oude C70 met 5-traps geartronic...

Het heeft me doen in zien dat de nieuwe 8-traps automaat écht geen element is om naar uit te kijken. Een 6-traps zal dus volstaan. Het is het enige aspect dat ik liever anders zou zien. Als je eens met een DSG-bak van de VW-groep gereden hebt dan besef je dat de automaat het zwakke punt is van Volvo. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het totaalpakket bij Volvo nog steeds het beste, alhoewel... een tweede zwakke punt vind ik de dealers. De kwaliteit gaat met rasse schreden achteruit.
    Ik ben van een DSG uit 2011 naar een geartronic uit 2003 gegaan en ik mis niks, het heeft echt met rijstijl te maken denk ik. Mijn Dsg was stuk na 70 000 km trouwens, geartronic heeft er al 200 000 opzitten.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Ik ben klant bij een grote dealer-groep, zijnde Automobilia. Ondanks hun grootte, krijg je er toch een zeer persoonlijke aanpak.
      Dat klopt. Ik ben bijna 20j klant bij Automobilia, Zarren. Ik krijg nog steeds dezelfde goede service. En eergisteren heb ik de nieuwe firmawagen in ontvangst mogen nemen, en dat moest bij Automobilia Oostende zijn. Ik zag dat niet zo zitten, want ik was daar 'nieuw'. Wel, ook al wisten ze dat ik voor mijn onderhoud naar Zarren zou gaan, ik ben daar ook zeer goed ontvangen geweest en heb daar alle uitleg gekregen die nodig was en nog veel meer.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik was enorm tevreden over de aanpak van Waregem cars in .....Waregem.
        Is een officiele volvo dealer....mijn XC60 was een leasebak, dus van prijzen geen benul. (al heb ik het gevoel dat onderhoud bij Volvo duurder is dan bij BMW-Mercedes die ik nadien reed)

groets,
        teizman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
          Ik was enorm tevreden over de aanpak van Waregem cars in .....Waregem.
          Is een officiele volvo dealer....mijn XC60 was een leasebak, dus van prijzen geen benul. (al heb ik het gevoel dat onderhoud bij Volvo duurder is dan bij BMW-Mercedes die ik nadien reed)

groets,
          teizman
          Veralgemenen kan moeilijk, maar mijn ervaring als ex-BMW-rijder is dat je bij sommige BMW-garages dik geschoren kan worden. Ik heb er altijd poen betaald. Sinds ik Volvo rijd betaal ik minder dan de helft. Met 4 à 500€ kom ik er jaarlijks toe.

Comment

• Mijn vrouw haar nieuwe bedrijfswagen is vandaag aangekomen bij de dealer, blijkbaar is het wel de nieuwe d3 in plaats van de oude. Dus we gaan niet uitsluitend 5cilinders op de oprit hebben 117 g in plaats van 139g is wel een meevaller voor VAA.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• is al een hele tijd hoor dat je geen 5-cilinders nieuw meer kunt bestellen in de D3-D4
              als je er nu nog ene nieuw zou vinden dan is het een oud stockmodel
              lagere co2 is uiteraard goed meegenomen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                is al een hele tijd hoor dat je geen 5-cilinders nieuw meer kunt bestellen in de D3-D4
                Ook in de 4x4 versie ? dacht dat daar nog een 5 in lag...

Comment

• Correct Dirk, maar dat is dan nog de oude 2.4 (vroeger D5 genaamd)
                  De 2 liters zijn allemaal 4 cilinders nu

Comment

is al een hele tijd hoor dat je geen 5-cilinders nieuw meer kunt bestellen in de D3-D4
                    Op het moment van bestellen was het d3 136 pk met 139 g co2 hoor, dat was nog een vijf cilinder
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Is die levertijd dan zo lang?
                      Want wij hebben in januari (salon) ook een offerte laten maken en dat was toen al de 4-cilinder

Comment

Is die levertijd dan zo lang?
                        Want wij hebben in januari (salon) ook een offerte laten maken en dat was toen al de 4-cilinder
                        Lease van de Audi loopt binnen enkele weken af, ik denk dat ze die termijn daar op afgestemd hebben. Bestelling was na het salon, maar dat is niet ongewoon dat ze bij de leasing achter lopen 😀
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Als de platen aan de juiste kant van Antwerpen geraken gaat mijn vrouw de hare woensdag ophalen. Ik ben benieuwd.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• wij ook

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Hier zitten dus gelukkige mensen tussen. Is thans voor de moment mijne betaalbare droomwagen
                              Wilde mijne baas mij dat plezier ook maar eens doen. Hard werken loont, zei mijn grootvader altijd. Maar toch niet bij mijne baas

Comment

• Het geluk hangt gelukkig niet af van een auto alleen
                                Had voor m'n V60 een XC60, en ben niet ongelukkiger hoor
                                (maar 'k heb het wel gehad en dat geeft wel voldoening)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Hier zitten dus gelukkige mensen tussen. Is thans voor de moment mijne betaalbare droomwagen
                                  Wilde mijne baas mij dat plezier ook maar eens doen. Hard werken loont, zei mijn grootvader altijd. Maar toch niet bij mijne baas
                                  Van zodra er de kans voor is gaat die xc60 met veel plezier buiten. Er is zoveel meer aan een job dan de wagen die je al dan niet 'krijgt'.
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Als de platen aan de juiste kant van Antwerpen geraken gaat mijn vrouw de hare woensdag ophalen. Ik ben benieuwd.

1-KUK-xxx??? ) Twillight Bronze?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
                                      1-KUK-xxx??? ) Twillight Bronze?
                                      Correct :p
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        Het geluk hangt gelukkig niet af van een auto alleen
                                        Had voor m'n V60 een XC60, en ben niet ongelukkiger hoor
                                        (maar 'k heb het wel gehad en dat geeft wel voldoening)

Ik zelf rij zeer graag met iets SUV achtig. Ik heb dat bij 2 wagens mogen proeven en door Di rupo mag ik er niet meer mee rijden Voor de C5 Tourer had ik een C-Crosser en daarvoor een Kia Sportage. Ik vond dat veel plezanter, en zeker beter voor mijne rug. Nu alweer 2 dagen dat ik nauwelijks mijne auto in en uit geraak omwille mijne rug En het zal niet gaan beteren met de DS5.

Ik was bij verschillende merken gaan kijken en bij Volvo ging ik zien voor de V60 en dus ineens ook maar prijs laten maken voor de XC60. Was op slag verliefd. Prijs viel reuze mee, lage CO2 in vergelijking met andere SUV's (124gr met geartronic), en een mooie uitrusting voor dezelfde prijs als ne povere 320EDE touring.

Maar mijne baas heeft 2 x ne XC90 gehad en dat waren bij hem miseriebakken tot en met en dus kan ik ne Volvo wel vergeten
                                        Enige manier om er mss nog aan te geraken is van werk veranderen waar ik deze wel krijg of waar ik geen firmawagen heb en hem dus zelf koop. Ofwel op zelfstandige basis beginnen, wat ik nu aan het overwegen ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          Dat klopt. Ik ben bijna 20j klant bij Automobilia, Zarren. Ik krijg nog steeds dezelfde goede service. En eergisteren heb ik de nieuwe firmawagen in ontvangst mogen nemen, en dat moest bij Automobilia Oostende zijn. Ik zag dat niet zo zitten, want ik was daar 'nieuw'. Wel, ook al wisten ze dat ik voor mijn onderhoud naar Zarren zou gaan, ik ben daar ook zeer goed ontvangen geweest en heb daar alle uitleg gekregen die nodig was en nog veel meer.
                                          Bompa, ik lees dat je nu met V60 rijdt. Mis je de xc60 niet te veel ?
                                          ik overweeg om mijn xc60 r design,d4 163pk fwd, van 2010 met 76000 km in te ruilen voor nieuwe xc60.
                                          maar denk soms aan een V60 maar denk dat de hoge zitpositie en de vele ruimte van mijn xc60 teveel zou missen en voor het prijsverschil hoef ik het niet te doen vind ik.
                                          NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                          S40 2.0D 136pk 2004
                                          S40 1.8i 1996

Comment

Working...
                                          X