Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo XC60 facelift
Collapse
X
-
Iemand meer info over het navigatie/multimedia systeem: is dit nu eindelijk een beetje bijgewerkt?
Ik reed twee jaar geleden met een xc60 (model 2010) en vond dit systeem er heel ouderwets uitzien, ook was de routekeuze niet goed, echt niet.
Anderzijds is de ietwat exotische manier van bedienen (met de spciale hendel verborgen rechts achter het stuur) wel enorm snel als je het goed beheerst. Ik reed nadien 1 jaar met een nieuwe x5 en sinds kerstmis met een nieuwe touareg en deze zijn duidelijk trager voor wat text input betreft (vooral de vw dan).
teizman
Comment
-
Misplaatst? Ik vond het net een troef van de 60reeks.
Zo zie je maar : kleuren en smaken,...ImageUploadedByTapatalk1370715732.387731.jpg2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenZal dan wel aan mij liggen, ik heb de hele heisa rond de Porsche 996 ook nooit begrepen. De panamera en de oude cayenne vind ik ook wel mooi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenVond het niet mooi, die typische 'agressiviteit' van de Volvo snoet was helemaal verdwenen voor mij. Een beetje zoals bij Porsche van 993 naar 996 (en dan gelukkig weer op het juiste pad met de 997)
Het zijn nu heel brave droge neuzen, zoals die op een zakelijke VW Passat, maar dat hoeft ook geen verwondering te wekken want de huidige hoofddesigner van Volvo is de Duitser Thomas Ingenlath die voorheen de designer van VW was en nu de Volvo's met het ontwerp van Steve Mattin even lekker aan het verkrachten is.
Comment
-
De Duitse Volvo-tuner Heico Sportiv heeft z'n werkplaats vrijgemaakt voor de XC60. Het resultaat is deze relatief bescheiden opgetuigde Zweed.
Heico Sportiv zegt z'n 'meest uitgebreide bodykit' op de XC60 geplakt te hebben, maar ook deze uitdossing is niet de meest schreeuwerige die we ons voor kunnen stellen. We zien rondom lager en dikker bumperwerk en een setje wielen van Volution in de maten 18 tot 20inch moet het gespierde voorkomen van de cross-over accentueren.
Het onderstel is net een tandje straffer afgesteld en een extra bijtgraag remsysteem moet de Zweed tijdig weer tot stilstand brengen. Het motormanagementsysteem wordt namelijk onder handen genomen, maar hoeveel pk's de Volvo erbij krijgt, dat vermeldt de tuner niet. Vanbinnen monteert Heico een sportstuur en, jawel, een lichtgevende versnellingspookknop. Wat het tuningsgeintje moet gaan kosten, is nog niet bekend.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik heb vorige week even de kans gehad om in zo ééntje plaats te nemen (niet mee gereden). Nu wordt er her & der al wel langer geschreven dat de zetels van Volvo bij de beste horen, maar is dat wel zo? Ik vroeg of men de wangen van de zit en de rugleuning kon "opblazen". Blijkbaar niet, maar is dat bij elke versie/uitvoering dan zo?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIs niet nodig om op te blazen, steunen sowieso goedPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Ik zeg het toch? Is niet nodig.
Is als het jammer vinden dat de hoofdsteunen vast zijn. Is niet nodig, ze zijn zo gevormd dat ze steeds goed staan; zeker niet voor iedereen perfect, da's utopie, maar wel goed. En voor een mooie groep mensen wel perfect.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Mag ik hier dan uit vaststellen dat in het hoger Volvo-segment overal dezelfde stoelen in zitten? V70, XC70 & XC60 bvb?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenMag ik hier dan uit vaststellen dat in het hoger Volvo-segment overal dezelfde stoelen in zitten? V70, XC70 & XC60 bvb?
Ik ervaar het zo: een V50 zit minder goed dan een V70, maar een V50 zit nog altijd beter dan een Insignia of een of andere auto uit gelijkaardige klasse. En als ik een dag met een V50 op stap geweest ben, heb ik geen last. Maar als ik daarna in m'n V70 kruip, voel ik wel verschil. Een andere zetel uit een andere auto is daarom niet barslecht, maar ook als je vanuit een Focus naar een V50 gaat, voel je verschil. Idem voor Mondeo versus V70. enz.
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenWat me ook opviel is dat bij de Volvo stoelen geen regelbare 'thigh support' is, zoals bij de sport/comfortzetels van Audi/BMW.
Dat gezegd zijnde zitten de zetels inderdaad goed, zonder meer.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenEr zit aan de facelifts van de fronts van Volvo totaal niks meer agressief meer aan.
Het zijn nu heel brave droge neuzen, zoals die op een zakelijke VW Passat, maar dat hoeft ook geen verwondering te wekken want de huidige hoofddesigner van Volvo is de Duitser Thomas Ingenlath die voorheen de designer van VW was en nu de Volvo's met het ontwerp van Steve Mattin even lekker aan het verkrachten is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIs niet nodig om op te blazen, steunen sowieso goed
mijn XC60 is mijn 5e volvo (daarvoor de S40 / V50 / V60 lijnen gehad) en ik vind dat de zetels (R-Design) in de XC60 de slechtste zijn tot nu toe, ik zak altijd onderuit, moet me constant opnieuw positioneren, zit al bijna 3 jaar constant de stand aan te passen maar ik vind nooit de ideale positie.
Nee, ik ben er niet tuk op. Ook 1 van de redenen waarom ik de wagen niet zal overnemen na het einde van mijn leasing.
Comment
Comment