Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten






    Bron + meer foto's:
    [www.omniauto.it]
    [www.autowereld.com]
    Eerste keer in zoveel jaar dat 'k een XC60 er goed vind uitzien.

    Comment


    • #22
      Iemand meer info over het navigatie/multimedia systeem: is dit nu eindelijk een beetje bijgewerkt?
      Ik reed twee jaar geleden met een xc60 (model 2010) en vond dit systeem er heel ouderwets uitzien, ook was de routekeuze niet goed, echt niet.

      Anderzijds is de ietwat exotische manier van bedienen (met de spciale hendel verborgen rechts achter het stuur) wel enorm snel als je het goed beheerst. Ik reed nadien 1 jaar met een nieuwe x5 en sinds kerstmis met een nieuwe touareg en deze zijn duidelijk trager voor wat text input betreft (vooral de vw dan).

      teizman

      Comment


      • #23
        Fotootjes van de Volvo XC60 R-Design op :
        auto, car, volvo, vehicle, rdesign, swedishcar, volvoxc60rdesign, xc60rdesign, 2014volvoxc60, 2014volvoxc60rdesign

        Comment


        • #24
          de eerste zijn aan het binnen komen!!
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • #25
            Zeer mooi, back to the roots . En net als bij de nieuwe E-klasse eindelijk verlost van die misplaatste LED's naast de koplampen.

            Comment


            • #26
              Misplaatst? Ik vond het net een troef van de 60reeks.
              Zo zie je maar : kleuren en smaken,...ImageUploadedByTapatalk1370715732.387731.jpg
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #27
                Vond het niet mooi, die typische 'agressiviteit' van de Volvo snoet was helemaal verdwenen voor mij. Een beetje zoals bij Porsche van 993 naar 996 (en dan gelukkig weer op het juiste pad met de 997)

                Comment


                • #28
                  Zal dan wel aan mij liggen, ik heb de hele heisa rond de Porsche 996 ook nooit begrepen. De panamera en de oude cayenne vind ik ook wel mooi😉
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Zal dan wel aan mij liggen, ik heb de hele heisa rond de Porsche 996 ook nooit begrepen. De panamera en de oude cayenne vind ik ook wel mooi
                    Tis zoals je zei: kleuren en smaken.. De Panamera en vorige Cayenne vind ik ook allesbehalve knap trouwens .

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                      Vond het niet mooi, die typische 'agressiviteit' van de Volvo snoet was helemaal verdwenen voor mij. Een beetje zoals bij Porsche van 993 naar 996 (en dan gelukkig weer op het juiste pad met de 997)
                      Er zit aan de facelifts van de fronts van Volvo totaal niks meer agressief meer aan.
                      Het zijn nu heel brave droge neuzen, zoals die op een zakelijke VW Passat, maar dat hoeft ook geen verwondering te wekken want de huidige hoofddesigner van Volvo is de Duitser Thomas Ingenlath die voorheen de designer van VW was en nu de Volvo's met het ontwerp van Steve Mattin even lekker aan het verkrachten is.

                      Comment


                      • #31
                        De Duitse Volvo-tuner Heico Sportiv heeft z'n werkplaats vrijgemaakt voor de XC60. Het resultaat is deze relatief bescheiden opgetuigde Zweed.

                        Heico Sportiv zegt z'n 'meest uitgebreide bodykit' op de XC60 geplakt te hebben, maar ook deze uitdossing is niet de meest schreeuwerige die we ons voor kunnen stellen. We zien rondom lager en dikker bumperwerk en een setje wielen van Volution in de maten 18 tot 20inch moet het gespierde voorkomen van de cross-over accentueren.
                        Het onderstel is net een tandje straffer afgesteld en een extra bijtgraag remsysteem moet de Zweed tijdig weer tot stilstand brengen. Het motormanagementsysteem wordt namelijk onder handen genomen, maar hoeveel pk's de Volvo erbij krijgt, dat vermeldt de tuner niet. Vanbinnen monteert Heico een sportstuur en, jawel, een lichtgevende versnellingspookknop. Wat het tuningsgeintje moet gaan kosten, is nog niet bekend.

                        Bron: Autoweek





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Ik heb vorige week even de kans gehad om in zo ééntje plaats te nemen (niet mee gereden). Nu wordt er her & der al wel langer geschreven dat de zetels van Volvo bij de beste horen, maar is dat wel zo? Ik vroeg of men de wangen van de zit en de rugleuning kon "opblazen". Blijkbaar niet, maar is dat bij elke versie/uitvoering dan zo?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #33
                            Is niet nodig om op te blazen, steunen sowieso goed
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              Is niet nodig om op te blazen, steunen sowieso goed
                              Mmmm, ze zouden precies wat meer naar binnen mogen (kunnen) geplaatst worden. Schrik daar feitelijk een beetje van dat Volvo dat niet voorziet. Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld te zijn, of ben ik misschien wat verwent? Ik vind de sportzetel van een MB-E ook niet lekker zitten, de comfort-fauteuile uit de BMW-5 zit dan weer subliem voor me.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #35
                                Ik zeg het toch? Is niet nodig.

                                Is als het jammer vinden dat de hoofdsteunen vast zijn. Is niet nodig, ze zijn zo gevormd dat ze steeds goed staan; zeker niet voor iedereen perfect, da's utopie, maar wel goed. En voor een mooie groep mensen wel perfect.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • #36
                                  Mag ik hier dan uit vaststellen dat in het hoger Volvo-segment overal dezelfde stoelen in zitten? V70, XC70 & XC60 bvb?
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Wat me ook opviel is dat bij de Volvo stoelen geen regelbare 'thigh support' is, zoals bij de sport/comfortzetels van Audi/BMW.
                                    Dat gezegd zijnde zitten de zetels inderdaad goed, zonder meer.
                                    -

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Mag ik hier dan uit vaststellen dat in het hoger Volvo-segment overal dezelfde stoelen in zitten? V70, XC70 & XC60 bvb?
                                      Zet er maar de XC90 ook bij. Veel verschil zit er niet tussen, behalve dat de XC60 zijn zitting een cm of twee korter is.
                                      Ik ervaar het zo: een V50 zit minder goed dan een V70, maar een V50 zit nog altijd beter dan een Insignia of een of andere auto uit gelijkaardige klasse. En als ik een dag met een V50 op stap geweest ben, heb ik geen last. Maar als ik daarna in m'n V70 kruip, voel ik wel verschil. Een andere zetel uit een andere auto is daarom niet barslecht, maar ook als je vanuit een Focus naar een V50 gaat, voel je verschil. Idem voor Mondeo versus V70. enz.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                      Wat me ook opviel is dat bij de Volvo stoelen geen regelbare 'thigh support' is, zoals bij de sport/comfortzetels van Audi/BMW.
                                      Dat gezegd zijnde zitten de zetels inderdaad goed, zonder meer.
                                      Nog nooit behoefte aan gehad, maar da's mijn mening.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                        Er zit aan de facelifts van de fronts van Volvo totaal niks meer agressief meer aan.
                                        Het zijn nu heel brave droge neuzen, zoals die op een zakelijke VW Passat, maar dat hoeft ook geen verwondering te wekken want de huidige hoofddesigner van Volvo is de Duitser Thomas Ingenlath die voorheen de designer van VW was en nu de Volvo's met het ontwerp van Steve Mattin even lekker aan het verkrachten is.
                                        Mijn dochter was na 9 jaar trouwe dienst van haar XC90 aan vervanging toe, vermits ik héél tevreden ben van mijn XC60 (2010) wou zij ook ene maar in de showroom is ze van gedacht verandert. Inderdaad, Volvo is Volvo niet meer, veel te braaf geworden, niet origineel meer, vertelde ze me. Dus is ze naar een ander merk overgestapt, maar wel in het SUV segment gebleven. Eerlijk gezegd, na mijn XC60 (die mijn beste auto is sinds ik met de wagen rij (1972)) neem ik geen Volvo meer en dit door het saaie model. Maar dit is natuurlijk mijn eigen smaak.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          Is niet nodig om op te blazen, steunen sowieso goed
                                          dat is dan uw mening...
                                          mijn XC60 is mijn 5e volvo (daarvoor de S40 / V50 / V60 lijnen gehad) en ik vind dat de zetels (R-Design) in de XC60 de slechtste zijn tot nu toe, ik zak altijd onderuit, moet me constant opnieuw positioneren, zit al bijna 3 jaar constant de stand aan te passen maar ik vind nooit de ideale positie.
                                          Nee, ik ben er niet tuk op. Ook 1 van de redenen waarom ik de wagen niet zal overnemen na het einde van mijn leasing.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X