Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
    dat is dan uw mening...
    mijn XC60 is mijn 5e volvo (daarvoor de S40 / V50 / V60 lijnen gehad) en ik vind dat de zetels (R-Design) in de XC60 de slechtste zijn tot nu toe, ik zak altijd onderuit, moet me constant opnieuw positioneren, zit al bijna 3 jaar constant de stand aan te passen maar ik vind nooit de ideale positie.
    Nee, ik ben er niet tuk op. Ook 1 van de redenen waarom ik de wagen niet zal overnemen na het einde van mijn leasing.
    Misschien is de Volvo rijder in de veronderstelling dat hij in de beste zetel zit, tegen beter weten in? Ik begrijp dat toch echt niet goed hoor. Hoe kan je nu een zetel ontwikkelen die voor iedereen goed zit? Voor heel veel mensen zal ie inderdaad misschien prima zitten maar voor even veel andere zal dit niet het geval zijn. Als je dan ook nog je klanten geen mogelijkheid geeft om een uitgebreid verstelbaar exemplaar aan te bieden vind ik dat echt maar knudde van Volvo.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Misschien is de Volvo rijder in de veronderstelling dat hij in de beste zetel zit, tegen beter weten in? Ik begrijp dat toch echt niet goed hoor. Hoe kan je nu een zetel ontwikkelen die voor iedereen goed zit? Voor heel veel mensen zal ie inderdaad misschien prima zitten maar voor even veel andere zal dit niet het geval zijn. Als je dan ook nog je klanten geen mogelijkheid geeft om een uitgebreid verstelbaar exemplaar aan te bieden vind ik dat echt maar knudde van Volvo.

Geen enkel merk biedt voor 100% van de bevolking de beste zetel, dat is daarom geen knudde van Volvo.
      Mijn ervaring met de Volvozetels is meer dan prima.
      Zijn er andere merken met nog betere zetels ? Sommige wel, maar daar betaal je je dan ook blauw aan.
      Over het gehele gamma gezien (van een standaard V40 tot een X90 Summum) biedt Volvo mijn inziens wel de betere zetels aan in vergelijking met de concurrentie.

Comment

Geen enkel merk biedt voor 100% van de bevolking de beste zetel, dat is daarom geen knudde van Volvo.
        Zijn er andere merken met nog betere zetels ? Sommige wel, maar daar betaal je je dan ook blauw aan.
        Over het gehele gamma gezien (van een standaard V40 tot een X90 Summum) biedt Volvo mijn inziens wel de betere zetels aan in vergelijking met de concurrentie.

Comment

mijn vrouw zit ook niet ideaal in de Volvo. De hoofdsteun staat voor haar te veel naar voren gekiept. Je kunt dit voor alle duidelijkheid, niet anders instellen.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
            Nee klopt je kan geen zetels aanbieden die voor iedereen prima zitten. De Volvozetels zullen dan wel goed zitten voor hun modellen uit de "lagere" versies dan de concurrentie maar deze bied wel in hun hoger segment de modellen aan met een keuze in 3 uitvoeringen. Standaard, sport of comfortzetels. Dat de comfort uitvoering veel te duur is klopt natuurlijk wel, maar het is aan jou om te beslissen of je het geld er voor overhebt. Prima zitten doen ze bijna altijd dank zij de vele instel mogelijkheden.
            Het niet aanbieden van zo een soort zetels is en blijft knudde van Volvo. Ik mag te hopen dat ze in hun nieuwe XC90 en/of S80 hier wat gaan aan doen.

Last edited by Metaxa; 11/10/2013, 14:43.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

dat is dan uw mening...
              mijn XC60 is mijn 5e volvo (daarvoor de S40 / V50 / V60 lijnen gehad) en ik vind dat de zetels (R-Design) in de XC60 de slechtste zijn tot nu toe, ik zak altijd onderuit, moet me constant opnieuw positioneren, zit al bijna 3 jaar constant de stand aan te passen maar ik vind nooit de ideale positie.
              Nee, ik ben er niet tuk op. Ook 1 van de redenen waarom ik de wagen niet zal overnemen na het einde van mijn leasing.
              zou het niet komen door de rechtere zit? uw vorige wagens waren gewone en de XC60 is een suv.
              sowieso krijg je dan een rechtere houding, als je dan gewoon was om wat " door te zakken" viel dat minder op omdat de zetel zo stond. nu krijg je een compleet andere houding rechter en hoger.
              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                mijn vrouw zit ook niet ideaal in de Volvo. De hoofdsteun staat voor haar te veel naar voren gekiept. Je kunt dit voor alle duidelijkheid, niet anders instellen.
                Zo zal het ook voor mijn vrouw zijn vrees ik. Voor die uitzonderlijke keer dat ze eens met mijn auto rijdt, klaagt ze er over dat mijn hoofdsteun te veel naar voor geschoven staat terwijl ik vind dat hij nog niet ver genoeg naar voor kan.
                Ook mijn zetel vindt ze maar niets. De wangen staan niet goed, terwijl ik in de standaard zetel van de ML na een uur al pijn in de rug krijg. Zo zie je maar...
                Heb je niet de mogelijkheid om een zetel fatsoenlijk aan te passen, ga je ook nooit weten hoe een "goede" stoel zal aanvoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  zou het niet komen door de rechtere zit? uw vorige wagens waren gewone en de XC60 is een suv.
                  sowieso krijg je dan een rechtere houding, als je dan gewoon was om wat " door te zakken" viel dat minder op omdat de zetel zo stond. nu krijg je een compleet andere houding rechter en hoger.
                  Nee, want ik heb even met zo een monovolume moeten rijden en idd, die rechte zit is echt niks voor mij. Bij de XC60 zit ik wel normaal (benen gaan naar voor ipv recht naar beneden), maar als ik me helemaal achter in de zetel zet, dan schuif ik na een paar km naar voor en moet ik me weer omhoog duwen om achter tegen te zitten. ik heb tot nu toe nog geen manier gevonden om de zetel zo te positioneren dat ik niet naar voor schuif. (het is niet veel, maar het zit wel ongemakkelijk)

Comment

Nee, want ik heb even met zo een monovolume moeten rijden en idd, die rechte zit is echt niks voor mij. Bij de XC60 zit ik wel normaal (benen gaan naar voor ipv recht naar beneden), maar als ik me helemaal achter in de zetel zet, dan schuif ik na een paar km naar voor en moet ik me weer omhoog duwen om achter tegen te zitten. ik heb tot nu toe nog geen manier gevonden om de zetel zo te positioneren dat ik niet naar voor schuif. (het is niet veel, maar het zit wel ongemakkelijk)
                    Bij de comfortzetels van de concurrentie kan je gewoonlijk de zit een klein beetje achterover tillen. Hoogst waarschijnlijk mis je net deze mogelijkheid om lekker te zitten...

Comment

helpt het niet als je de knie-ondersteuning (weet niet hoe ik anders moet benoemen) wat omhoogkrikt ?

Comment

dat is dan uw mening...
                        klopt, dat is mijn mening en alleen mijn mening; als ik zeg dat de volvo zetels voor mij de beste zetels zijn die ik al getest heb binnen deze prijscategorie, zeg ik niet dat volvo de beste zetels heeft
                        Maar wat je zegt over het onderuitzakken vind ik wel interessant. Half december vervang ik m'n V70 door een XC60. Ik zal er uiteraard attent op zijn.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Bij de comfortzetels van de concurrentie kan je gewoonlijk de zit een klein beetje achterover tillen. Hoogst waarschijnlijk mis je net deze mogelijkheid om lekker te zitten...
                          De hellingsgraad van de zitting kan je sinds jaar en dag al aanpassen in een Volvo. In de jaren 90 nog een optie op de meeste, nu al lang standaard. RTFM?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            De hellingsgraad van de zitting kan je sinds jaar en dag al aanpassen in een Volvo. In de jaren 90 nog een optie op de meeste, nu al lang standaard. RTFM?
                            Misschien dat illi4ever deze mogelijkheid nog niet gevonden heeft?....Want in principe kan je dan nog moeilijk onderuit zakken, of het leder moet van een zodanige gladde structuur zijn dat het aan voelt als "groen zeep". Heb vroeger ook wel eens een tijd met een MB 200 gereden die daar veel last van had.

Comment

ik zou men zetel zelfs rechter willen zetten. want sommige merken laten de zetel zakken door hem ook achteruit te laten kantelen. maar blijkbaar kan je niet recht naar beneden zakken.
                              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                ik zou men zetel zelfs rechter willen zetten. want sommige merken laten de zetel zakken door hem ook achteruit te laten kantelen. maar blijkbaar kan je niet recht naar beneden zakken.
                                Recht zakken of liften is één zaak, kantelen (naar achteren) is inderdaad niet bij alle merken apart voorzien.
                                Ik zeg dus niet dat Volvo er een slechte zetel heeft in zitten (daar heb ik hem niet voldoende kunnen voor testen) maar het gebrek aan instellingen roept bij mij ??? op & boezemt me angst in. En daar schrik nu echt van, omdat ik net van Volvo dat niet zou verwachten.

Comment

Ik heb twee familieleden met een XC60 met beide vooraan kletse banden. (op 22000km en 27000km) Is dit een gekend probleem ? Volgens de Volvo dealer was dit vrij normaal wegens het gewicht en de voorwielaandrijving. Banden zijn bij beide Pirelli Zero.

Comment

Recht zakken of liften is één zaak, kantelen (naar achteren) is inderdaad niet bij alle merken apart voorzien.
                                    Ik zeg dus niet dat Volvo er een slechte zetel heeft in zitten (daar heb ik hem niet voldoende kunnen voor testen) maar het gebrek aan instellingen roept bij mij ??? op & boezemt me angst in. En daar schrik nu echt van, omdat ik net van Volvo dat niet zou verwachten.
                                    Omgekeerd hoor ik vaak "goh, je kan hem op zo veel manieren verstellen, dat zijn goede zetels hoor".
                                    Maar sommigen hebben de essentie van een goede zetel niet begrepen zoals ik hem begrepen heb. Wat juist is, weet ik niet.
                                    Maar een goede zetel begint volgens mij bij een goede zetelvulling (verschillende hardheden en veerkracht over verschillende zones, zowel op de zitting als de rug), daarna een goede steun over het volledige lichaam, en vervolgens kunnen de verstelmogelijkheden wat finesses of voorkeuren bijregelen. Het lang kunnen zitten (en ik spreek nu uit lange ervaring) in een zetel hangt veel meer af van de zetel op zich dan van zijn verstelmogelijkheden.
                                    Pas op, ik kan mijn zetel ook bijregelen zodat ik ook pijn krijg of onconfortabel zit na een eind, maar ik heb nog nooit een Volvo-zetel gehad die ik niet kon instellen zodat ik geen pijn had.
                                    Anderzijds heb ik nog nooit alle zetels geprobeerd die op de markt zijn getest, dus ik mag niet zeggen dat dat de beste zetels zijn.
                                    Maar ... ik heb wél al in verschillende zetels gezeten die ik op geen enkele manier kon instellen dat ik er op lange ritten geen pijn in had. En dat heeft dan vooral te maken met de vorm van de zetel en de zetelvulling (meestal rugleuning, maar af en toe ook zitting).

Zowat alle zetels van Volvo zijn (zoals ook vele andere zetels op de markt) in de hoogte verstelbaar door de voorzijde naar boven te kantelen, en nadien de achterzijde, als het ware rond een fictief scharnierpunt in het midden van de zitting. Op deze manier zet je hem tegelijk hoger of lager, maar kan je ook de voorkant of achterkant 'kantelen'.

Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                                    Ik heb twee familieleden met een XC60 met beide vooraan kletse banden. (op 22000km en 27000km) Is dit een gekend probleem ? Volgens de Volvo dealer was dit vrij normaal wegens het gewicht en de voorwielaandrijving. Banden zijn bij beide Pirelli Zero.
                                    Allé, dat geeft moed voor mijn nieuwe XC60

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Heb dat van die snelle bandenslijtage nog wel gelezen op het NL volvoforum.

mijn zetel kan in de hoogte versteld worden met een hendel opzij, de knieën kunnen meer of min ondersteund worden middels een hendeltje op de hoek van de stoel, daarnaast stel je de lendenregeling in met een draaiknop rechts op de leuning, en de hellingsgraad van de rugleuning met een immens ambetant gepositioneerde draaiknop ter hoogte van de B-stijl (draag je een te groot polshorloge, je geraakt er niet meer tussen). Met de verstelmogelijkheden van het stuur moet elkeen volgens mij een comfy zit vinden.

Comment

Je bent nog vergeten te melden dat hij vooruit en achteruit kan schuiven

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Juist...

Om maar te zeggen: op een standaard-volvo-zetel zitten er genoeg verstelmogelijkheden

Comment

Working...
                                          X