Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb in mijn BMW de sportzetels zitten en in de volvo de volvosportzetels
    en ik moet eerlijk bekennen dat de volvozetel qua comfort vele malen beter is
    enige ambetante is bij sportief gebruik dat 't leder nogal schuift & door de electrische bediening de zetel niet zo laag kan als in de bmw
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
      Ik heb twee familieleden met een XC60 met beide vooraan kletse banden. (op 22000km en 27000km) Is dit een gekend probleem ? Volgens de Volvo dealer was dit vrij normaal wegens het gewicht en de voorwielaandrijving. Banden zijn bij beide Pirelli Zero.
      ikzelf heb met mijn 2.4D fwd een 50000 tal km mee gedaan maar het waren michelin banden,ik ken zelfs een collega die er meer dan 70000 km mee gedaan heeft

Comment

't Is zoals bij de Galaxy's 2e gen dan, veel hangt af van de rijstijl. Ben er dus gerust in.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
          Ik heb twee familieleden met een XC60 met beide vooraan kletse banden. (op 22000km en 27000km) Is dit een gekend probleem ? Volgens de Volvo dealer was dit vrij normaal wegens het gewicht en de voorwielaandrijving. Banden zijn bij beide Pirelli Zero.
          Op zich is dat wel een beetje normaal op een wagen met een hoog gewicht en een hoger zwaartepunt. Maar veel heeft ook te maken met de band, mijn Sportcontacts op mijn Touran zijn ook gewoon gesmolten op 1 zomer Nu heb ik Ecocontact liggen en die slijten een stuk minder, maar geven ook iets minder grip. Mijn ervaring met Pirelli is sowieso altijd al geweest dat die sneller slijten.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            't Is zoals bij de Galaxy's 2e gen dan, veel hangt af van de rijstijl. Ben er dus gerust in.
            Tja hangt ook van je verplaatsingen af natuurlijk. Als je daar stadsverkeer gaat mee doen met veel lastwissels en remmen dan ga je een heel ander verhaal krijgen dan wanneer je daar snelwegkilometers mee gaat malen. Eens dat gevaarte op gang is dan zal de slijtage niet verschillend zijn met een V70, maar als je gaat remmen en bochten nemen dan krijgen de banden op zo een XC60 gewoon meer te verwerken.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Pirelli's zijn al 50 jaar gekend voor aangenaam, veel grip en weinig kilometers; mijn enige ervaring met zomer-Pirelli's bevestigen dat
              Niettemin heb ik nu Pirelli's gekocht als winterbanden, voor de twee eerste kenmerken en ondanks de derde. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Tja hangt ook van je verplaatsingen af natuurlijk. Als je daar stadsverkeer gaat mee doen met veel lastwissels en remmen dan ga je een heel ander verhaal krijgen dan wanneer je daar snelwegkilometers mee gaat malen. Eens dat gevaarte op gang is dan zal de slijtage niet verschillend zijn met een V70, maar als je gaat remmen en bochten nemen dan krijgen de banden op zo een XC60 gewoon meer te verwerken.
                Eigenlijk zou dat niet mogen. De grotere omtrek van het wiel op een XC60 zou ruimschoots moeten compenseren voor het hogere gewicht en zwaartepunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Het betreft voor beide zo'n 70% stad en 30% snelweg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Misschien dat illi4ever deze mogelijkheid nog niet gevonden heeft?....Want in principe kan je dan nog moeilijk onderuit zakken, of het leder moet van een zodanige gladde structuur zijn dat het aan voelt als "groen zeep". Heb vroeger ook wel eens een tijd met een MB 200 gereden die daar veel last van had.
                    daar heb ik ook al uren mee liggen spelen
                    Het probleem ligt volgens mij idd bij het leder. Als ik me in de wagen zet, zet ik me altijd helemaal achteraan, na een tijdje voel ik gewoon dat ik naar voor ben geschoven, of ik de zit nu helemaal richting sterrenhemel kantel of niet, ik blijf wegschuiven. In mijn V50 had ik ook lederen zetels, daar kende ik dit fenomeen niet, kan ook zijn dat het specifiek aan het gebruikte leder in de R-Design reeks ligt? Het is alleszins heel ambetant!
                    Volgende wordt sowieso toch een BMW, vrouw heeft een Mini JCW (met Recaro zetels, dus sowieso geen vergelijkingspunt), de Volvo wordt privé overgenomen en de Mini gaat spijtig genoeg weg Met dank aan de idiote taksen van meneer Di Rupo!

Ivm kale voorste banden: mijn eerste zijn er nu af, heb 137K op de teller, maar zitten wel 2 perioden van winterbanden tussen, dus kan niet exact zeggen hoeveel km ik ermee gedaan heb, toch zeker 80K (Pirelli Scorpion Zero 20 inch). Waren wel helemaal klets
                    Last edited by illi4ever; 15/10/2013, 09:00.

Comment

De fabrieksbanden dus
                      Tevreden van de 20"?
                      Ik hoor sommigen zeggen dat dat hard rijdt, heb er een halve dag mee gereden en vond het beter meevallen dan mijn V70 met 18" en OEM sportchassis.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        De fabrieksbanden dus
                        Tevreden van de 20"?
                        Ik hoor sommigen zeggen dat dat hard rijdt, heb er een halve dag mee gereden en vond het beter meevallen dan mijn V70 met 18" en OEM sportchassis.
                        idd, de stock R-Design, maar dan 20 ipv 18. Rijdt wel wat harder, maar wat is hard, mijn vrouw hare JCW met 19" velgen, dat rijdt hard!

Comment

Oei. Ondertussen heeft de wereld niet stilgestaan. In december 2013 me een XC60 R-design met 20" gekocht, er iets meer dan een jaar (en 70 000 km) mee gereden. Is nu weg.
                          Maar dat rijdt zeker niet hard.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

hoe komt het dat de xc weg is ? toch een firmawagen aangepakt ?

Comment

Hard is het zeker niet... rij elke dag met veel plezier met 20"! En die XC60 smoelt gewoon goed met 20"!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                hoe komt het dat de xc weg is ? toch een firmawagen aangepakt ?
                                Uiteindelijk wel, nu automaat mag met een firmawagen. We gaan voor 0% risico
                                (en met 60 000 km per jaar zakte z'n waarde echt wel snel, het was eerder een nu of nooit wegdoen)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Wij hebben ook een demo rijden met 20" Candor en dat viel me toch heel goed mee van comfort!

Comment

Hallo,

Na vele jaren heel content geweest te zij met onze XC60 vond iemand het nodig om hem te stelen. 6 jaar oud kan je nagaan. Omdat we zo tevreden zijn van de wagen willen we opnieuw een XC60. We overwegen om een goede tweedehands te nemen omdat ik al verschillende keren gehoord heb dat er in 2016 een volledig nieuw model XC60 zal komen, volgens de nieuwe designtaal van de XC90 2015. Weet iemand wat daarvan aan is?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                      Hallo,

Na vele jaren heel content geweest te zij met onze XC60 vond iemand het nodig om hem te stelen. 6 jaar oud kan je nagaan. Omdat we zo tevreden zijn van de wagen willen we opnieuw een XC60. We overwegen om een goede tweedehands te nemen omdat ik al verschillende keren gehoord heb dat er in 2016 een volledig nieuw model XC60 zal komen, volgens de nieuwe designtaal van de XC90 2015. Weet iemand wat daarvan aan is?

Groetjes
                                      Met een die pas dateert van 2013 lijkt 2016 erg vroeg voor een nieuw model, zeker bij Volvo. Volgend jaar komt er wel zeker een nieuwe V70
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Met een die pas dateert van 2013 lijkt 2016 erg vroeg voor een nieuw model, zeker bij Volvo. Volgend jaar komt er wel zeker een nieuwe V70
                                        Ik heb het ook gelezen... Het totale nieuwe model,komt er.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                          Hallo,

Als ik me niet vergis dateert het model XC60 van 2008. Die van ons was ingeschreven 4/2009 maar was al minstens een eerste facelift. Zeker is dat die als eerste de 2.4D motor had met dubbele turbo.

Die van 2013 is volgens mij de voorlopig laatste facelift al moet ik zeggen dat ik niet kan volgen. Elk jaar verandert er wel iets. Ik heb nu bijgeleerd dat een D3 niet zomaar een D3 is. Voor mid 2012 was dat immers een 2.4 motor, daarna een 2.0.

Enfin, als 2016 een nieuw model XC60 zou komen dan zou het oude model (wars van alle facelifts) toch 9 jaar hebben doorstaan.

Kijk, als ik dit lees dan moet er toch iets van zijn.

Zalige Pasen aan iedereen !

Comment

Working...
                                          X