Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Golf GTI's zijn misschien wel vrij saai...
het zijn wel goeie auto's hoor.
Als je een GTi stock laat, heb je echt een allround beesje waar je in alle omstandigheden goed van kan genieten.
Bovendien zijn ze heel makkelijk te tunen...en zijn vele VAG-fanaten hier natuurlijk dol op ; altijd grappig de verkoop-annonces die vermelden 'nooit gechipped' geweest....
Dan weet je quasi zeker dat die wel gechipped was...
Volkswagen neemt volgende week niet zomaar een Golfje mee naar het GTI Treffen bij de Wörthersee: deze Clubsport gaat waarschijnlijk echt in productie!
We hebben inmiddels de eerste schetsen van de auto binnen. De auto onderscheidt zich van andere GTI's door een grotere achterspoiler en extra koelopeningen in de voorbumper van de reguliere versies.
Onder de kap houden de bemoeienissen niet op, want de 2,0-liter turbomotor is in de GTI Clubsport goed voor 265 pk, 35 pk meer dan de GTI Performance biedt. Bovendien is er een overboostfunctie voor extra snelle inhaalacties. Uiteraard heeft deze versie net als de Performance ook een sperdifferentieel.
Prestatiecijfers hebben we nog niet, maar we verwachten dat deze in de buurt liggen van die van een Leon Cupra.
Het beste nieuws is nog dat deze GTI Clubsport begin 2016 daadwerkelijk gelimiteerd in productie gaat. Tenminste, als de fans op het GTI Treffen positief zijn over deze creatie, en het lijkt ons dat dit wel het geval zal zijn.
AutoBild noemt zelfs al een Duitse prijs voor de GTI Clubsport: 34.000 euro. Ter vergelijk: de GTI Performance is er bij onze oosterburen vanaf 30.400 euro. Een kleine vier mille meer dus.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Volkswagen heeft het doek van de Golf GTI Clubsport getrokken, de heftigste reguliere GTI ooit.
Met deze auto viert Volkswagen volgend jaar het veertigjarig jubleum van de Golf GTI.
De Clubsport krijgt een aangepast onderstel, diverse interieuraanpassingen en een speciale bodykit mee.
De voorbumper heeft een grote luchtinlaat met honingraatgrille, extra luchtinlaten voor de koeling van de remmen, 'blades' aan de zijkanten van de bumper en een subtiele splitter.
Aan de achterkant zien we een nieuwe dakspoiler en een diffuser. De auto staat op 19-inch lichtmetaal.
Onder de kap ligt de bekende 2.0 TSI. In dit geval levert het blok 265 pk. Een speciale overboostfunctie zorgt er bovendien voor dat de bestuurder tijdelijk 290 pk tot z'n beschikking kan hebben.
De GTI Clubsport Concept debuteert met DSG, maar Volkswagen heeft aangegeven dat volgend jaar waarschijnlijk ook een handbak beschikbaar komt.
De sprint naar 100 km/h zou 6,4 seconden kosten en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
Volkswagen gunt het debuut van de auto aan het jaarlijkse GTI Treffen bij de Wörthersee, dat de komende dagen in Oostenrijk plaatsvindt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment